Lestadiolaisten seurat Pedersöressä?

kuuntelin niitä

Kuuntelin lestadiolaisten seuroja Pedersören kirkosta viikonloppuna. Kyllä sieltä kuului sellaista mitä ei pitäisi päästää ulos radiosta. Kyllä oli vanhanaikaisia puhujia. En usko että edes kaikki lestadiolaiset allekirjoittavat sitä mitä he saarnasivat. Kyllä nyt tarvittaisiin Pietarsaaren lestadiolaisten piiriin uusia tuulia. Henkilöitä joilla olisi avaramapi ja suvaitsevampi linja. Ihmiset ovat erilaisia. Miksi ette hyväksy sitä että kaikki eivät voi elää niitten ideaalien mukaan mikä teillä on. Miksi tuomitsette niin kovasti abortin, avioeron, ehkäisyn, homoseksuaalit. Teidän näkemyksenne perustuu vanhanaikaiseen raamatuntulkintaan johon en itse usko. Moderni tieteellinen raamatuntutkimus on tullut aivan toisenlaiseen tulokseen.

24

2447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nämä

      saarnaajat haluavat tarkoituksella liioitella saarnoissaan. en tiedä, ehkä uskovat, että sitten osa ihmisistä, tekee edes jotain "oikein".

      Oikeassa olet, että monetkaan eivät elä enää näitten alkuperäisten idelismien mukaan, tai elävät silloin, kun se heidän omaan elämäänsä sopii, mutta muuten ei.

    • uskova4

      on olemassa lestadiolaisia pappeja jotka hyväksyvät naispappeuden ja homoseksuaalisuuden.

    • Hesus1

      Pietarsaaressa ei saa pitää mustaa t- paitaa. Miksi ei ? Se onpi Luciferin lapsi joka tällaista tekee. Aivan saatanallinen väri, tuo musta. Siitä se lahkolaisten vaino alkaa. Varrokaa !!

    • rauhansanalainen

      nyt skutnäsissä on liberaalimpi ja avoimempi linja. vanhanaikaiset konservatiivit pitävät seuroja Kyrkostrandin seurakuntakodilla

    • rauhanyhdistys

      Missä pietarsaaressa vanhilllestadiolaiset pitävät seuroja, joilla oli suviseurat Vaasassa ?

      • uskonto

        Vanhollislestadialaiset pitävät seuroja Länsinummenkodilla. Heitä on enempi Kokkolassa. Lukevat lehteä Päivämies.


      • geeni

        Kuka lukee Rauhan-Sana lehteä ?


      • rauhansana

        Juha Sipilä lukee Rauhan-Sana lehteä.


    • Taistelevat_vallastaan

      Loppuun asti,kyse on vain siitä että he pitävät ihmisiä pihdeissään.

    • letisällös

      Lestadiolaiset ovat itse perkeleestä. Mitä mieltä he ovat saapuvista allahin miehistä? ps. Lukekoon perkeleen lapsi Juha Sipilä mitä tahansa rauhan-sana lehteä, mutta kdotus on häntä kohtaava ja pian.

    • porukka

      Mikä suuntaus lukee Rauhan-sana lehteä?

    • Rauhansanalaisuus

      pikkuesikoiset

    • rkp

      Mitä uskonnon haaroja on Lestadiolaisissa Pietarsaaren seudulla, muita kuin Vanhollislestadiolaisia ja pikkuesikoisia ?

      • eriseura

        Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta


      • Lestadius

        Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.


      • lessut
        eriseura kirjoitti:

        Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta

        kuinka paljon, jäseniä on lestadiolaisia, pietarsaaressa, Larsmo ja Ähtävän seudulla? Minun arvaus on Pietarsaari=700 Larsmo=1000 Ähtävä= 1200


      • historia
        Lestadius kirjoitti:

        Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.

        Mihin herätysliikkeeseen Lapin Maria kuului eli Milla?


      • lestadiolaisuus

        Lestadius itse löysi elävän uskon uuslukijaisiin kuuluneelta Lapin Marialta Åselessa 1844.


    • määrä

      Vanhollislestadiolaisia jäseniä Suomessa on 120.000

      • WikipediA

        Eri arvioiden mukaan Suomessa on noin 150.000 Vanhollislestadiolaista.


    • Lestis

      Miksi sun pitää ihmetellä. Anna niitten olla a oo sää niinku haluat. Turhaan otat murheita. a mikä pakko sun on kuunnella.

    • suvaitsevapikkuesikoinen

      Kokkolassa Rauhan Sanan seuroissa puhuu naispappeja. Siellä on liberaali linja. Hyväksytään myös homot.

    • tilpitappinen

      Älkää haukkuko lessuja kyllähän he hyväksyy bedofiilitkin olen jopa kuullut saarnoja siitä että perinne ei koskaan loppuisi.

    • hyhhyyhhhhh

      Kyllähän sen huomaa tuosta pääremisteristäkin mistä päästä puhaltaa tympeä tuuli. Vallanhimolle ei loppua tule. On tainnut istua liian monet seurat pikkupoikana villakopassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe