Onko kokemuksia saunarakennuksen teosta rintamamiestalon yhteyteen. Olen lukenut aiheesta sieltä täältä ja lisämielipiteet olisivat tarpeen. Tämänhetkinen oma ideani olisi rakentaa ns. elintasosiipi erilleen päärakennuksesta ja vain ajatellen mahd. kosteus vaurioita, sekä tuulettumisen toimivuutta. Itse talo on valmistunut 1950 ja on hirsirunkoinen. Talo on erinomaisen hyvä ja kuiva. Onko ideani ihan hoopo vai onko joku jo toteuttanut vastaavaa?
Saunarakennus
11
1122
Vastaukset
- Rauno Kangas
...rintsikkaan on yleensä kohtuullisen haastava suunnittelutehtävä. Sellainen ratkaisu, ettei peitä esim. vanhan osan muutoinkin vähiä ikkunoita ja sitten vielä toimisi, siinäpä sitä on luonnostelijalle pyörittelemistä.
Teknisesti hirsitalon laajentaminen onnistuu kyllä.- pihasauna-50
se tuntuukin jo helpolta kun miettii että peittääkö lisärak. itse rakennuksen ikkunoita tai haittaako muuten kulku/näkyväisyyttä, kun juuri sitä ongelmaa ei onneksi ole. lisä tulisi päätyseinälle jossa ei ole kuin yksi ikkuna ja sekin tuvanikkuna jolla näkyvyys säilyy sijainnin puolesta hyvänä, tosin hieman peltoaukeamaa jää varjoon mutta aina sitä sen verran ehtii peltohommissa ihastella ettei jää vaivaamaan.
- suunittelijalle
Peruskamaa suunittelijalle vaikka tuo edellinen kirjoittelija hiukan tehosti vaikeutta.
Tekniikka ei ole ongelma eikä luvat tai suorittaminen. Ainoa mietintä on siiven hallittu ja sopusuhtainen maisemointi muuhun taloon. - etelä pohojalaanen
pihasauna niin ei oo murehia ja mukava siä on käyrä kesää talavia.
Mullon suna tuvaski mutta pihalla käyrähän kesääsin joka päivä ja talavellaki joka viikonloppu.
Jos rakentaasin uuren taloon niin en tekisi sisälle saunaa ollenkaa. - Kellarisaunassasi on?
kysyy hän joka ei lisätilaa ulos tee, jos tonttia on liikaa myy se.
- kysyy?
mistä päättelit, että viestiketjun aloittajalla on kellarisauna, ei hän ainakaan sellasta aloituksessaan kerro.
- pystyhirsinikkari
suunnittelua tarvita! Siitä vaan alat nikkaroimaan. Ja kun hyvän haluat, niin kannattaa tehdä pystyhirsistä!! On nätti ja hyvä! Ja samalla tietenkin kannattaa vaihtaa rintsikan vanhat vaakahirret uusiin pystyhirsiin! Saat sitten vaakahirsistäsi hyviä saunaklapeja uuteen saunaasi...!
- pystyhirsinikkari
viesti ei ollut kyllä pystyhirsinikkarin kirjoittama vaan jonkun muun.
Totta tämä toinenkin nikkari osaksi kirjoitti.
Kaikki saa tehdä mitä haluaa mutta ei ole asiallista kirjoittaa toisen nimellä. - pihasauna-50
nii... aika jännää tuo pystyhirsi rakenne tulee mieleeni ihan muinaisen egyptin rakennuksien mysteerit joista osa on vieläkin selitystä vailla. liekkö nyt sitten ihan samanlainen mysteeri tämäkin (pystyhirsi) vaikka elämme jo yli kolmetuhatta vuotta edempänä. Hmmmm............
- pystyhirsinikkari,
pystyhirsinikkari kirjoitti:
viesti ei ollut kyllä pystyhirsinikkarin kirjoittama vaan jonkun muun.
Totta tämä toinenkin nikkari osaksi kirjoitti.
Kaikki saa tehdä mitä haluaa mutta ei ole asiallista kirjoittaa toisen nimellä.että voisinko kasailla vanhoista vaakahirsistä, joita mulla kosolti taapelissa pressun alla, niinkuin pystyhirsimökin? Vai pitääkö mun hakea pystyhirret suoraan pystymetsästä? Hirsitalotehtaatkin toimittaa yleensä vain nipun vaakahirsiä pihalle, vaikka pystyhirsimökkiä olisi tilaamassa...
- pystyhirsinikkari
pystyhirsinikkari, kirjoitti:
että voisinko kasailla vanhoista vaakahirsistä, joita mulla kosolti taapelissa pressun alla, niinkuin pystyhirsimökin? Vai pitääkö mun hakea pystyhirret suoraan pystymetsästä? Hirsitalotehtaatkin toimittaa yleensä vain nipun vaakahirsiä pihalle, vaikka pystyhirsimökkiä olisi tilaamassa...
saa niistä tehtyä.Jonkinlaisen tietenkin saat niistä kyhättyä mutta itse en moiseen puuhaan ryhtyisi.
Jep hae vaan metsästä mieluummin pystyhirsiä kuin vaakassa olevia.Tahtovat metsässäkin mennä pilalle makuullaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316