1 v 5 kk lapsen vatsa on ollut jo ainakin 3 viikkoa sekaisin. Eli siis kakka on löysää ja haisee TODELLA pahalle. Ei tosin ole ripulilla, koska kakkaa n. kerran päivässä, ja useinkin kakkaa vaan joka toinen päivä. Ja silloin vaippa on usein ihan ääriään myöten täynnä tavaraa... eikä lapsi muutenkaan näytä kärsivän kipeästä vatsasta. Välillä tosin piereskelee järkyttävän pahan hajuisia pieruja.
Tänään huomasin, että löysän kakan mukana oli paljon kokonaisia mustikoita ja puolukoita, eli marjat eivät olleet sulaneet...
Tätä löysävatsaisuutta on ollut aina välillä, olen epäillyt että syynä olisi maito. Olenkin tällöin jättänyt maidon pois puurosta yms. ja kakka on yleensä palautunut normaaliksi. Mutta sitten aina välillä vatsa on taas löysällä, ja välillä on pitkiäkin aikoja ihan normaalia vaikka käytetäänkin maitoa.
Meillä on ihan pian neuvolalääkäri, toivottavasti lääkäri osaisi ottaa asiaan kantaa...
Miksi 1-vuotiaan vatsa on nykyään jatkuvasti sekaisin??
4
6676
Vastaukset
- tessa...
Meillä kans 1v lapsella kakka oli sellaista jännän pehmeää ja haisi kauhealle. Neuvolassa käskettiin alkaa käyttää lapsella maitona laktoositonta maitojuomaa. Samoin käytetään muutenkin laktoosittomia tuotteita. Ja nyt on kakka tullut normaaliksi. ollaan muutama kuukausi käytetty. Samoin kalaruoat olen jättänyt kokonaan pois kun nekin tahtoo allergisoida paljon pienillä ja parempana selvästi ollut lapsi ilman myös noita kalaruokia. Pienempänä maissi tuli kakan mukana kokonaisena ja sen jälkeen en ole maissia antanut koska ajattelin että vatsa ei sitä sulata joten en väkisin eds yritä
- hyvinkin
olla tuo laktoosi, jota lapsesi suolisto ei pilko... meilläkin tulee mustikat ja puolukat ja maissit läpi lähes kokoanisina että hurahataa, se lienee ihan normaalia noin pienillä :). mutta laktoosi pois kokonaan niin selviää!
- puhkeaminen aiheutti
meillä löydän vatsan ja se todellakin kesti joitakin viikkoja.
- valois*
Meillä oli kans saman ikäisenä sama vaiva. Ei oikein koskaan selvinnyt tarkalleen mistä johtui, mutta jätin kaikki valmisruoat pois, ongelma hävisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891829Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751369- 58955
- 51947
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤51876