Huijaus?

huijattu

Tietääkö joku, mitä voisin tehdä, mihin tahoon ottaa yhteyttä kun kasvattaja ei suostu maksamaan varausmaksua takaisin.

Varasimme englanninbulldogin pennun kasvattajalta, joka kuului kyllä rotujärjestöön ja kennelliittoon, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Varausmaksu oli kyllä huikean korkea 700e.

Kun pentumme kävi ell. tarkastuksessa, sillä todettiin sydänvika, joten sovimme myyjän kanssa kaupan purusta. Tämä tapahtui jo marraskuussa.

Annoin varausmaksulle maksuaikaa joulukuun 20 päivään saakka. Mitään rahoja ei kuitenkaan tilille ole tullut. Myyjä ei enää vastaa soittoihini tai viesteihini. Viimeisin viesti jonka häneltä sain oli "Kun rahaa ei ole, niin ei ole. Maksan kun voin"

Kai nyt on joku taho, joka voi määrätä velan maksettavaksi, vai olenko nyt yksin tämän pattitilanteen kanssa. Menetän kuitenkin jatkuvasti pankin maksamia korkoja, kun titiltä puuttuu noinkin iso summa.

Myyjä kuvitteli, että voi ottaa varausmaksun, käyttää sen ja ilman mitään maksuaikataulusta sopimista maksaa sitten kun siltä tuntuu, jos meinaa maksaa ollenkaan. Pelkään ettei, nyt kun ei enää edes vastaa. Mitä teen?

Kaikenmaailman paskahuijareita sitä onkin. Olen yrittänyt sekä hyvällä, että pahalla, ei vastausta. Minulla on olemassa tosite varausmaksun maksamisesta, sekä myyjältä alussa tulleet vistit, joissa hän lupaa maksaa velan joulukuun loppuun mennessä.

25

10717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Teet rikosilmoituksen asiasta tai jos sinulla sattuu olemaan tuttu asianajaja, voisit laittaa hänet soittamaan.

• alkup.

saman vastauksen sain tuolta toiselta palstalta, kiitos hyvät kanssaihmiset. Näin teen. Katsotaan alkaako homma sitten selvitä.

• yhteys....

itselläni oli muutama vuosi sitten tilanne, ettei kasvattaja (joo, oli kasvattaja-sopimukset,ym. kivat paperit kasvattajalla olemassa) toimittanut koiran rekisteri-papereita. paperit eivät kuulema olleet vielä tulleet pentujen luovutus hetkellä kennel-liitosta. yritin kysellä kuukausien aikana asiaa kasdvattajalta; puheluihini hän ei vastannu, samoin tekstiviestit jäivät vaille vastausta. viimein kyllästyin, ja otin yhteyttä puhelimitse kennelliittoon. johan alkoi tapahtua. kennel-liitto ilmoitti kasvattajalle, että jollei hän toimita tiettyyn päivämäärään mennessä ko. papereita uusille omistajalle, niin hänen tulevia koira-pentueitaan ei enää rekisteröidä suomen kennel-liittoon. paperit saapuivat meille ennen määräajan umpeutumista. ota siis yhteys suomen kennel-liittoon. sääli, että näitä arveluttavia kasvattajia aina vaan riittää.

• tarkoitu...

siis voi hyvää päivää!

voisko joku teistä asettua ihan "normaalin" ihmisen sukkiin edes sekunniksi ???

ilmeisesti kaikki Teistä arvon upporikkaat vastaajat, ei koskaan ole saanut esim. 700€ veromätkyjä?? Yksikään Teistä arvon aatelisista ei ole varmaankaan myöskään kasvattanut yhtään koiranpentuetta..

siis VOI MYSSYN TYHJYYS koittakaa nyt haalia tänne joku tähän viestiin vastaaja, jonka jokakuukautinen leanto voi olla paristakympistä kiinni, auto (jota tarvitsee töihimenoon) hajonnut ja huoltamo kuittaa tonnin laskun yhtäkkiseltään ja samaan aikaan uusimman pentueen uusi pennunomistaja päättää että rahat saatava NYT!

Ymmärrän kyllä tilivajeen mutta itse en edes myisi koiranpentua ihmiselle, jonka pitää ottaa velkaa sen ostaakseen?? Koira vie rahaa, jopa sen ylläpito.

Nyt kirjoittajalla on kyllä niin itserakas ja puusilmäinen asenne että oikein oksettaa.

T. Äkillisesti sairastunut eri rodun kasvattaja jolla jäänyt useampikin lasku sairasloman vuoksi maksamatta ja joka myös jättäisi ahdistuksissaan puhelimen joka sointiin vastaamatta. En ole asiaan liittyvä kasvattaja; rodusta tiedän, että se on jalostuksella ja sisäsiitoksella tuotettu sellaiseksi ettei se kykene itse luonnollisesti imettämään pentujaan (leveä rintakehä, silmien pullahtamista yms)ja olen sitä mieltä että koko r odun voisi tappaa sukupuuttoon.

• konna2
        tarkoitu... kirjoitti:

siis voi hyvää päivää!

ilmeisesti kaikki Teistä arvon upporikkaat vastaajat, ei koskaan ole saanut esim. 700€ veromätkyjä?? Yksikään Teistä arvon aatelisista ei ole varmaankaan myöskään kasvattanut yhtään koiranpentuetta..

siis VOI MYSSYN TYHJYYS koittakaa nyt haalia tänne joku tähän viestiin vastaaja, jonka jokakuukautinen leanto voi olla paristakympistä kiinni, auto (jota tarvitsee töihimenoon) hajonnut ja huoltamo kuittaa tonnin laskun yhtäkkiseltään ja samaan aikaan uusimman pentueen uusi pennunomistaja päättää että rahat saatava NYT!

Ymmärrän kyllä tilivajeen mutta itse en edes myisi koiranpentua ihmiselle, jonka pitää ottaa velkaa sen ostaakseen?? Koira vie rahaa, jopa sen ylläpito.

Nyt kirjoittajalla on kyllä niin itserakas ja puusilmäinen asenne että oikein oksettaa.

T. Äkillisesti sairastunut eri rodun kasvattaja jolla jäänyt useampikin lasku sairasloman vuoksi maksamatta ja joka myös jättäisi ahdistuksissaan puhelimen joka sointiin vastaamatta. En ole asiaan liittyvä kasvattaja; rodusta tiedän, että se on jalostuksella ja sisäsiitoksella tuotettu sellaiseksi ettei se kykene itse luonnollisesti imettämään pentujaan (leveä rintakehä, silmien pullahtamista yms)ja olen sitä mieltä että koko r odun voisi tappaa sukupuuttoon.

No asiasta olisi sitten varmaan voinut sopia tämän pennunostajan kanssa ,eikä vaan jättää maksamatta. Ei asiat sillätavalla toimi.

• sinä sitten
        tarkoitu... kirjoitti:

siis voi hyvää päivää!

kakka. Johan kirjoittaja sanoi, että yritetty on sopia jo yli kk ajan, ja ei myyjää kiinnosta vastata. Eiköhän se ole nyt myyjän aika jo hoitaa homma loppuun.

Sanoiko kirjoittaja joutuneensa ottamaan lainaa koiran hankintaan...en huomannut ko. kohtaa.

• Taimi.K
        sinä sitten kirjoitti:

kakka. Johan kirjoittaja sanoi, että yritetty on sopia jo yli kk ajan, ja ei myyjää kiinnosta vastata. Eiköhän se ole nyt myyjän aika jo hoitaa homma loppuun.

Sanoiko kirjoittaja joutuneensa ottamaan lainaa koiran hankintaan...en huomannut ko. kohtaa.

Hei!

Olen varmaan asioinut saman kasvattajan kanssa! Ostin bulli pennun ja se osittautui tod.paha lonkka vikaiseksi. Ell.suositteli jo nukuttamista! Meille kävi niin että halusimme purkaa kaupan ja hän suostui siihen mutta saimme 300€ vaikka maksoimme pennusta 1500€. Asia on mennyt eteenpäin ja nyt suorituksia tulee sit perintätoimiston kautta! Onko kyseinen kasvattaja Eurasta!?

• on elinkeinosi?
        tarkoitu... kirjoitti:

siis voi hyvää päivää!

ikävää, jos koiran kasvattajan on tehtävä tiliä pakollisiin elinkuluihinsa pennuttamalla koiria. entäs, jos koira jääkin tyhjäksi astutuksesta huolimatta? aika arveluttava tulonlähde. kannattais varmaan mennä ihan kunnon töihin. ja tuosta vilpillisestä koira-kaupasta: onneksi asiasta voi tehdä rikosilmoituksen, ja luulisi kennel-liitonkin olevan kiinnostunut epäasiallisista kasvattajista.

• Totuuden torvi
        tarkoitu... kirjoitti:

siis voi hyvää päivää!

Koirien kasvattaminen ei ole tyhjätaskun hommaa.

Miten kasvattaja, joka ei kykene maksamaan edes tuollaista summaa takaisin HOIDATTAA KOIRANSA, jos ne sairastuvat?

Ensin kannattaa hommata pääomaa ja sitten vasta aloittaa rodunjalostaminen kasvatusmielessä.

Olkoot tusinatehtaat asia erikseen.

• alkup.
        Taimi.K kirjoitti:

Hei!

Olen varmaan asioinut saman kasvattajan kanssa! Ostin bulli pennun ja se osittautui tod.paha lonkka vikaiseksi. Ell.suositteli jo nukuttamista! Meille kävi niin että halusimme purkaa kaupan ja hän suostui siihen mutta saimme 300€ vaikka maksoimme pennusta 1500€. Asia on mennyt eteenpäin ja nyt suorituksia tulee sit perintätoimiston kautta! Onko kyseinen kasvattaja Eurasta!?

kasvattajaa paljastaa, mutta sanotaanko näin että tuolla toisella palstalla joku kehotti ottamaan yhteytte harjavallan banditosiin, että näin.

Olisimpa kuullut nämä kaikkien kokemukset aiemmin...

• koirankasvatus?
        tarkoitu... kirjoitti:

siis voi hyvää päivää!

Jos sun jokakuinen toimeentulo on paristakympistä kiinni, en suosittelis, että kasvatat koiria ollenkaan.
        Niihin kun menee rahaa, ja voi tulla yllättäviäkin menoja.
        Jotka voi olla yli ton 20 €.

• ollut varausmaksukin

eikös se yleensä ole vain 10-15% pennun hinnasta =O

• satu sinikka

Joo aikamoinen varausmasku. Kuinkas paljon pentu maksoi jos 700 euroa varausmaksu. Meidän leopoika 1000 euroa ja varausmaksu 100 euroa. Nyt on kusetettu ostajaa ja pahasti. Olkaapas kaikki tarkkaavaisia vastaisuudessa. Otappas yhteyttä koiran rotujärjestöön ja kennel-liittoon sekä poliisiin. Maksu kun menee ulosottoon niin johan alkaa korkoa tulemaan.

• tutkikaa asiat
        satu sinikka kirjoitti:

Joo aikamoinen varausmasku. Kuinkas paljon pentu maksoi jos 700 euroa varausmaksu. Meidän leopoika 1000 euroa ja varausmaksu 100 euroa. Nyt on kusetettu ostajaa ja pahasti. Olkaapas kaikki tarkkaavaisia vastaisuudessa. Otappas yhteyttä koiran rotujärjestöön ja kennel-liittoon sekä poliisiin. Maksu kun menee ulosottoon niin johan alkaa korkoa tulemaan.

Koirakaupoista kannattaa tehdä tutkimusta ennenkuin niihin ryhtyy, eli ei missään nimessä kannata maksaa varausmaksua kuin 10-20% koiran hinnasta. Se on yleinen käytäntö ja olisiko siitä joku säädöskin, ehkei kuitenkaan lakia. 700€:n varausmaksulla koiran hinnan täytyy siis olla noin 7000€, kuitenkin normaali varasumaksu on 100-200€ ja pennut hinnaltaan noin 800-1500€. Pentua ei kannata sellaiselta kasvattajalta ostaa, joka pyytää yli 200€ varausmaksua!

• kasvatan itse
        tutkikaa asiat kirjoitti:

Koirakaupoista kannattaa tehdä tutkimusta ennenkuin niihin ryhtyy, eli ei missään nimessä kannata maksaa varausmaksua kuin 10-20% koiran hinnasta. Se on yleinen käytäntö ja olisiko siitä joku säädöskin, ehkei kuitenkaan lakia. 700€:n varausmaksulla koiran hinnan täytyy siis olla noin 7000€, kuitenkin normaali varasumaksu on 100-200€ ja pennut hinnaltaan noin 800-1500€. Pentua ei kannata sellaiselta kasvattajalta ostaa, joka pyytää yli 200€ varausmaksua!

Kuka ottaa varausmaksua ja kuka ei. Itse kuulun niihin kasvattajiin, jotka eivät elä koiranpentutuotoilla eli emme ota varausmaksua ollenkaan. Miksi ottaisimme? Jos ja kun päädymme ostajaehdokkaan kanssa sopimukseen, että he haluavat juuri kyseisen pennun ja me haluamme kyseisen pentumme juuri heille luottaa, ei sopimuksen vahvistamiseksi tarvita rahaa tuossa vaiheessa. Voihan asioista sopia ja päättää ilman maksujakin.
        Jos sitten kävisi noin, kuten aloittaja sanoo, että pentunen sirulla ja el.tarkissa käydessään todettaisiinkin joltain osin vialliseksi, ei tule kummallekaan osapuolelle asiasta nokankoputtamista. Jos ei pennun tuleva perhe halua pentua, se on äärihelppoa kaupanpurkua. Sama toisinpäin, sillä kun ei ole sitoumuksia, ei ole pakko myydä. Joskus voi myös käydä niin, että ostajan tilanne muuttuu tai kasvattaja toteaa, että on parempi, että pentu ei menekään sinne, mihin on alunperin ajateltu. Kun ei käytetä rahaa ennen kuin varmasti kaikki on selvää (pennun terveys ensisijaisesti), ei asioista, vaikka muuttuisivatkin, tule ylipääsemättömiä tai riitaisia.

Toki varmasti suurin osa kasvattajista edelleen ottaa varausmaksun, kohtuullisen sellaisen, turvatakseen sekä oman "selustansa" että antaakseen sitoumuksen samalla myydä pentu juuri kyseiselle henkilölle. Siis molemminpuolinen varmistus ja ihan OK sellainen. Toisekseen jotkut ehkä tarvitsevat varausmaksurahan pennun pakollisiin kuluihin ennen sen luovutusta, sillä onhan niitä, jos pentueensa huolella hoitaa.

Mehän emme tiedä, millaisesta sydänviasta tässä tapauksessa on kyse. Onko Puppy MurMur eli ei sydänvika vaan vielä epävakaa rytmi sydän-keuhko-verenkierrossa, reikä sydämessä tai jotain muuta, miksi koirankaupan purku pitää ylipäätään tehdä? Emme kukaan myöskään ole olleet kärpäsenä katossa kuulemassa ja näkemässä keskusteluja, miksi on otettu tai maksettu 700 euron varausmaksu, millaisin sitoumuksin, onko tehty kauppakirja jo tuossa vaiheessa jne. Emme myöskään voi tietää, miten myyjä ja ostaja todellisuudessa ovat päätyneet kaupan purkuun ja kauppasumman palauttamiseen. Nuo seikathan osapuolien pitää sopia kirjallisesti silloin, kun koirankaupasta sovitaan ja käytetään rahaa, enemmän tai vähemmän, kaupan kohteeseen.

Vaikka itse ollaankin varausmaksuttomia kasvattajia, en pidä pahana sitä, että varausmaksuja otetaan. Kaiken ydinhän on se, että osapuolet tekevät tuossa vaiheessa kirjallisen sitoumuksen, käytetään sitä rahaa sitten 100 € tai useampi sata euroa. SKL:n kauppakirjaa voi käyttää myös esisopimuksena, eli vahvistaa siihen, mistä pennusta on kyse, paljonko ja koska on maksettu pennusta ennen luovutusta ja tuossa sopimuksessa on myös selkeästi kirjattu ehdot, mitä jo suoritetuille maksuille tapahtuu, jos kauppa puretaan jomman kumman toimesta.

Joskus sellainen, kuin maalaisjärjen käyttö olisi ihan suotavaa. Maksaisiko ihminen jollekulle hanslankarille sen autosta monta sataa tai suhteessa koiranpennun hintaan: muutaman tuhannen euroa ihan vaan sillä "sopimuksella", että saa sitten maksaa loppusumman ja tehdään kauppakirja, kunhan auton omistaja eli myyjä, on sillä nyt vielä seuraavat viisi viikkoa itse ajellut... Autsista! Autosta menee tässä välissä vaihdelaatikko sököksi ja ostaja ei enää haluakkaan autoa: mitä tekee hanslankarimyyjä? Palauttaa sen muutaman donan, pankin korot siihen päälle vai ja hyvässä ymmärryksessä sitten sovitaan kaupan purusta? Tuskin.

• Janitus
        kasvatan itse kirjoitti:

Kuka ottaa varausmaksua ja kuka ei. Itse kuulun niihin kasvattajiin, jotka eivät elä koiranpentutuotoilla eli emme ota varausmaksua ollenkaan. Miksi ottaisimme? Jos ja kun päädymme ostajaehdokkaan kanssa sopimukseen, että he haluavat juuri kyseisen pennun ja me haluamme kyseisen pentumme juuri heille luottaa, ei sopimuksen vahvistamiseksi tarvita rahaa tuossa vaiheessa. Voihan asioista sopia ja päättää ilman maksujakin.
        Jos sitten kävisi noin, kuten aloittaja sanoo, että pentunen sirulla ja el.tarkissa käydessään todettaisiinkin joltain osin vialliseksi, ei tule kummallekaan osapuolelle asiasta nokankoputtamista. Jos ei pennun tuleva perhe halua pentua, se on äärihelppoa kaupanpurkua. Sama toisinpäin, sillä kun ei ole sitoumuksia, ei ole pakko myydä. Joskus voi myös käydä niin, että ostajan tilanne muuttuu tai kasvattaja toteaa, että on parempi, että pentu ei menekään sinne, mihin on alunperin ajateltu. Kun ei käytetä rahaa ennen kuin varmasti kaikki on selvää (pennun terveys ensisijaisesti), ei asioista, vaikka muuttuisivatkin, tule ylipääsemättömiä tai riitaisia.

Toki varmasti suurin osa kasvattajista edelleen ottaa varausmaksun, kohtuullisen sellaisen, turvatakseen sekä oman "selustansa" että antaakseen sitoumuksen samalla myydä pentu juuri kyseiselle henkilölle. Siis molemminpuolinen varmistus ja ihan OK sellainen. Toisekseen jotkut ehkä tarvitsevat varausmaksurahan pennun pakollisiin kuluihin ennen sen luovutusta, sillä onhan niitä, jos pentueensa huolella hoitaa.

Mehän emme tiedä, millaisesta sydänviasta tässä tapauksessa on kyse. Onko Puppy MurMur eli ei sydänvika vaan vielä epävakaa rytmi sydän-keuhko-verenkierrossa, reikä sydämessä tai jotain muuta, miksi koirankaupan purku pitää ylipäätään tehdä? Emme kukaan myöskään ole olleet kärpäsenä katossa kuulemassa ja näkemässä keskusteluja, miksi on otettu tai maksettu 700 euron varausmaksu, millaisin sitoumuksin, onko tehty kauppakirja jo tuossa vaiheessa jne. Emme myöskään voi tietää, miten myyjä ja ostaja todellisuudessa ovat päätyneet kaupan purkuun ja kauppasumman palauttamiseen. Nuo seikathan osapuolien pitää sopia kirjallisesti silloin, kun koirankaupasta sovitaan ja käytetään rahaa, enemmän tai vähemmän, kaupan kohteeseen.

Vaikka itse ollaankin varausmaksuttomia kasvattajia, en pidä pahana sitä, että varausmaksuja otetaan. Kaiken ydinhän on se, että osapuolet tekevät tuossa vaiheessa kirjallisen sitoumuksen, käytetään sitä rahaa sitten 100 € tai useampi sata euroa. SKL:n kauppakirjaa voi käyttää myös esisopimuksena, eli vahvistaa siihen, mistä pennusta on kyse, paljonko ja koska on maksettu pennusta ennen luovutusta ja tuossa sopimuksessa on myös selkeästi kirjattu ehdot, mitä jo suoritetuille maksuille tapahtuu, jos kauppa puretaan jomman kumman toimesta.

Joskus sellainen, kuin maalaisjärjen käyttö olisi ihan suotavaa. Maksaisiko ihminen jollekulle hanslankarille sen autosta monta sataa tai suhteessa koiranpennun hintaan: muutaman tuhannen euroa ihan vaan sillä "sopimuksella", että saa sitten maksaa loppusumman ja tehdään kauppakirja, kunhan auton omistaja eli myyjä, on sillä nyt vielä seuraavat viisi viikkoa itse ajellut... Autsista! Autosta menee tässä välissä vaihdelaatikko sököksi ja ostaja ei enää haluakkaan autoa: mitä tekee hanslankarimyyjä? Palauttaa sen muutaman donan, pankin korot siihen päälle vai ja hyvässä ymmärryksessä sitten sovitaan kaupan purusta? Tuskin.

Jos kortit on avoimet ei näitä riita-asioita ostajan ja myyjän välillä yleensä tule, ja usein ostaja ja myyjä ystävystyvät moniksi vuosiksi eteenkin päin. Edellisellä hyvä kirjoitus.

• alkup.
        Janitus kirjoitti:

Jos kortit on avoimet ei näitä riita-asioita ostajan ja myyjän välillä yleensä tule, ja usein ostaja ja myyjä ystävystyvät moniksi vuosiksi eteenkin päin. Edellisellä hyvä kirjoitus.

toki voi kuulla toisen osapuolen versiota, mutta jos totta hän puhuisi, mikä hyvin epätodennäköistä, ei tarina poikkeaisi omastani. Kuten mainittua kaupan purusta on olemasssa kaikki puolin ja toisin lähetetyt tekstiviestit, joissa myyjä lupaa rahan palauttaa 20.12, viimeistään. Mutta tästä en teidän kanssa ala riitelemään, riittää tuo yksi riitapukari, mutta uskokaa kun sanon että rikosilmoitus on viimeinen asia miten haluan tämän asian päättyvän, mutta on hiukan vaikea sopia asioista kun toinen ei vastaa enää puheiluihin, eikä edes tekstiviesteihin, ts. häntä ei kiinnosta paskaakaan sopia helposta maksuaikataulusta.

Ja tuosta kasvattajan kanssa ystävystymisestä sen verran että mikäli kaikki olisikin mennyt hyvin. Tästä henkilöstä olisi jäänyt varmasti ihan hyvä kuva. Vaikeudethan ne sen todellisen luonteen paljastaa.

Ja saimme terveen pennut ihanalta kasvattajalta Loimaalta. Kehujen yhteydessähän sen paikan uskaltaa paljastaa:) Tämän kasvattajan kanssa pidetään varmasti yhteyttä lopun ikää ja jos meidän vauvalle joskus kaveria ollaan hommaamassa, tiedän ainakin minne soitan. Että neuvoni kaikille tällaisten sotkujen välttämiseksi onkin, jos yksikään asia epäilyttää (meidän tapauksessa kovin suurelta kuulostanut varausmaksu), älkää ottako pentua sieltä. Kun kaikki loksahtaa paikoilleen, sen kyllä huomaa. Hyvän kasvattajan löytäminen on kultaakin kalliimpaa.

Jos olisimme tältä "riitapukarilta" koiramme ottaneet, olisimme nyt niin syvästi lirissä, kun ensimmäisen pennun mukana tulee myös tukku kysymyksiä, joihin löytyy vastaus parhaiten kasvattajalta, mutta tällä yhteydenpidolla mitä ollaan saatu kokea, ei paljoa selvyyttä ongelmatilanteisiin tartoutuisi.

• mutta kennelliittoon
        alkup. kirjoitti:

toki voi kuulla toisen osapuolen versiota, mutta jos totta hän puhuisi, mikä hyvin epätodennäköistä, ei tarina poikkeaisi omastani. Kuten mainittua kaupan purusta on olemasssa kaikki puolin ja toisin lähetetyt tekstiviestit, joissa myyjä lupaa rahan palauttaa 20.12, viimeistään. Mutta tästä en teidän kanssa ala riitelemään, riittää tuo yksi riitapukari, mutta uskokaa kun sanon että rikosilmoitus on viimeinen asia miten haluan tämän asian päättyvän, mutta on hiukan vaikea sopia asioista kun toinen ei vastaa enää puheiluihin, eikä edes tekstiviesteihin, ts. häntä ei kiinnosta paskaakaan sopia helposta maksuaikataulusta.

Ja tuosta kasvattajan kanssa ystävystymisestä sen verran että mikäli kaikki olisikin mennyt hyvin. Tästä henkilöstä olisi jäänyt varmasti ihan hyvä kuva. Vaikeudethan ne sen todellisen luonteen paljastaa.

Ja saimme terveen pennut ihanalta kasvattajalta Loimaalta. Kehujen yhteydessähän sen paikan uskaltaa paljastaa:) Tämän kasvattajan kanssa pidetään varmasti yhteyttä lopun ikää ja jos meidän vauvalle joskus kaveria ollaan hommaamassa, tiedän ainakin minne soitan. Että neuvoni kaikille tällaisten sotkujen välttämiseksi onkin, jos yksikään asia epäilyttää (meidän tapauksessa kovin suurelta kuulostanut varausmaksu), älkää ottako pentua sieltä. Kun kaikki loksahtaa paikoilleen, sen kyllä huomaa. Hyvän kasvattajan löytäminen on kultaakin kalliimpaa.

Jos olisimme tältä "riitapukarilta" koiramme ottaneet, olisimme nyt niin syvästi lirissä, kun ensimmäisen pennun mukana tulee myös tukku kysymyksiä, joihin löytyy vastaus parhaiten kasvattajalta, mutta tällä yhteydenpidolla mitä ollaan saatu kokea, ei paljoa selvyyttä ongelmatilanteisiin tartoutuisi.

jos et halua asiasta poliisi-juttua, niin ota ainakin yhteys kennel-liittoon. autat samalla tulevia ko. rodun pennun ostajia, ja mene ja tiedä, vaikka sinulla olisi jo liuta saman kohtalon saman kasvattajan kanssa kokeneita tovereita. jos nyt jätät asian sikseen, niin tällainen rikollinen kasvattaja saa vain rauhassa jatkaa ihmisten höynäyttämistä. hänen olisi jo aika joutua tilille teostaan, olipa nyt kyseessä ensimmäinen tai sadas kerta!!

• täällä kirjoittelee
        kasvatan itse kirjoitti:

ja perin varausmaksun. Pennun kyselijöille asia on sopinut hyvin ja jos varaaja peruu ostoaikeensa, palautan varausmaksun JOS PENNULLE LÖYTYY KUUKAUDEN SISÄLLÄ uusi omistaja. Turhaahan minä yhdestä pennusta kahta varausmaksua otan. Ja koska ostajan etuakin pitää ajatella, niin tuo ehto menee kirjallisesti sähköpostina varaajalle. Sillä eihän ole kasvattajankaan etu, jos yrittää jotain vilunkipeliä pitää ;-)
        Mutta tuolla varausmaksulla saan "turhat" varaajat pois ja maksettua pennusta aiheutuneet kulut. Ja ostajan ei tarvitse kerralla maksaa koko summaa, helpottaahan se heidänkin elämää.
        Itse maksoin aikoinaan varausmaksun koiristani ja mielestäni se on ok, kunhan ehdot on kunnossa.

• C.K

Minua kiinnostaisi tietää missä päin hän pyörittää tätä toimintaa!!??

• Piippu-mies

tuollaiset ihmiset ovat oksettavia, sydänvikaista pentua ei kannattaisi juurikaan siirtää tutusta ympäristöstä.

siskollani oli kerran kaksi sekarotuista (ei kylläkään enää pentua mutta kuitenkin).

omistaja oli pyytänyt "huolehtimaan" muutaman viikon ajan kun etsii uutta asunto,(asui sillä hetkellä ystävänsä luona eikä saanut olla koiria).
      kyseinen mies lähetti rahat ruokaan ja lääkäriin tarvittaessa, mutta kun koirat olivat olleet yli kuukauden "hoidossa" ei omistajaan enää saanut yhteyttä.
      siskoni teki ilmoituksen poliisille, jotka vertasivat tapausta heitteillejättöön.

kun poliisit menivät osoitteeseen jossa oli ilmoittanut asuvansa, ei paikalta löytynyt kyseistä henkilöä, naapurit sanoivat ettei sen nimistä henkilöä ole siellä koskaan asunutkaan.

lopulta vanhempi koira jouduttiin lopettamaan (vanhuuden takia) ja nuorempi myös, sillä se olisi muuten kuollut sydänsuruihin.

suosittelen siis ottamaan yhteyden poliisiin

• asianajoassistentti

Mä en ihan kaikkia saamiasi vastauksia ole lukenut kun jostain syystä junttura taas vaivaa konettani. Mutta rikosilmoitusta sulle on suositeltu tuon kennel-liiton lisäksi. Mä ottaisin kans yhteyttä myös kennel-liittoon ja sen lisäksi hakisin käräjäoikeudesta ns. summaarista haastetta. Kerron miksi poliisille ilmoittaminen ei välttämättä tuota tulosta: todennäköisesti syyttäjä antaisi tapauksessa syyttämättä jättämispäätöksen koska petoksen tunnusmerkistöt eivät täyty siitä syystä että myyjäkään ei tiennyt sinulle myydessään myyvänsä sydänvikaista. Vai tiesikö? Eikös se tullut ilmi vasta luovutuksen jälkeen lääkärintodistuksessa, niin ymmärsin. Eli petoksen tunnusmerkistö saattaisi täyttyä jos myyjä on tiennyt ennen myyntiä pennun sairastavan. Tavaran kaupassa taas jos myyjä ei ole aikonutkaan toimittaa tavaraa mutta pitää rahat. Siinä tapauksessa ettei tuo petoksen tunnusmerkistö täyty, syyttäjä antaa syyttämättäjättämispäätöksen ja oletettavasti myyjä sitäkin innokkaammin on palauttamatta rahasummaa. Eli siviilikanteena käräjille. Jos et halua tai sinulla ole varaa maksaa asianajajasta, käy käräjäoikeuden kansliassa ja sano että haluat jättää ns. riidattoman haasteen. Siinä vaadit takaisin kauppasummaa ja perusteluihin toteat että asia on riidaton ja myyjä on myöntänyt sekä suullisesti että kirjallisesti useilla tekstiviesteillä palautusvelvollisuutensa. Ja on kai sinulla kauppasopimuskin asiassa. Vaadi samalla oikeudenkäyntikuluja, joiden määrä yksityiskoikeudellisissa saatavissa on muistaakseni nyt vuoden alusta 250 euroa (ennen 220 euroa). Kyllä kansliassa varmaankin auttavat sinua ja luulen että heillä on valmis lomakekin. Muista vaatia kaikki mitä olet vailla ja myös lainmukaisen koron maksupäivästäsi tai siitä kun todettiin se sydänvika. Ja perustele mahdollisimman hyvin.

Sitten kun saat ns. yksipuolisen tuomion, voit viedä sen ulosottoon perittäväksi. Saattaa olla että summa kertyy erinä (voi olla jos varaton, että et saa mitään, riippuu siis siitä).

Jos taas myyjä vastustaa haastetta niin asia siirtyy suulliseen käsittelyyn käräjäoikeudessa, silloin todennäköisesti tarvitset asianajajan.

Tsemppiä.

• asianajoassistentti

... niin tuolla riidattomalla haasteella asian eteenpäin vieminen on nopeampikin tapa kuin rikosilmoitus olisi.

• miten sujuu?

Ootko saanut asiaa eteenpäin? Kerroit tuolla että kasvattaja oli myynyt sen sydänvikaisen pennun eteenpäin. Mistä kuulit tästä ja hinnasta paljonko maksoi pennusta? Tiesikö uusi ostaja sydänviasta?

• alkup.

on tehtynä, odotellaan vaan, tiedä sitten kuinka kauan kestää ennen kun mitään tapahtuu. Mitään yhteyttä ei kasvattaja ole vieläkään ottanut...

Hän itse sanoin myynensä sen 1300 ja uudet omistajat kuulema ottavat riskin, että pentu voi joko elää normaalisti tai kupsahtaa yhtäkkiä. Ennusteessa ei muuta tietoa ollut.

Veikkaan että on kyllä kaunistellut asiaa, niin kuin kaunisteli minullekin. Minä vain puhuin tutkineen lääkärin ja muidenkin kiinni saamieni ell. kanssa ja kyselin tilanteesta. En tiedä kuka maksaisi 1300 noin vakavasti sairaasta pennusta, kun huippukasvattajalta saisi terveen 1500, niin kuin me lopulta saimme. Kunhan vain sai hyvän kodin, mutta näin sitä huijaria tuetaan. Aina joku on valmis maksamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe