Tulum/Merida

matti 34v

tere.

täällä on paljon sekalaista keskustelua, yleensä koskien carmenin hotelleja.

Minä haluaisin matkailu-tärppejä tulumista tai meridasta. lähden noihin kohteisiin kahden viikon päästä.

kaikki vinkit ja jutut kiinnostavat, tai jos sinulla blogi niin nakkaa minulle linkki.

Tulumissa kiinnostaa erityisesti; missä cenoteissa kannattaa ehdottomasti käydä, miltä ranoilta voi löytää kilpikonnia snorklaten, hyviä majapaikka-vinkkejä, hyviä baareja, miten kannattaa liikkua keskustan ja rantsun välillä???

Meridassa kiinnostaa; että mistä löytyy kivat kaupat, entä kivat kuppilat, onko siinä kaupungin ulkopuolella jotain nähtävää esim. pohjois-puolella rannalla??

kiitän etukäteen jokaista, joka arvokkaat vihjeensä mulle suo..ja odotan hyvää keskustelua

5

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uiskenteli
      • on suloisia

      • menossa katsomaan
        on suloisia kirjoitti:

        Mihin aikaan vuodesta noita kilpikonnia voi Akumalissa nähdä? Onko niitä aina siellä? Meillä matka on maaliskuussa.

        Nettitiedon perusteella vaikuttaa siltä, että Akumalin rannan edustalla meressä on aina jonkin verran kilpikonnia.

        Locogringon sivuilla on jopa kartta, johon on merkitty mistä kilpikonnia todennäköisimmin löytyy. Jos allaoleva linkki ei toimi, niin haku 'akumal snorkel map' tuo samalla sivulle.

        http://forums.locogringo.com/forums/tm.asp?m=303040&mpage=1&key=񉿀


        Osa kilpikonnista ilmeisesti pysyttelee siellä vuoden ympäri. Akumalista voi vuokrata snorklauskamat sukelluskeskuksesta. Me tosin otamme omat mukaan.

        Olen itsekin lähdössä juuri matkaan ja haaveena tehdä päiväretki omatoimisesti collectivolla Carmenista Akumaliin ja takaisin kilppareita katsomaan.


    • Amaral

      Hola,

      Meridassa on iso kauppahallialue, josta voit ostaa tortilloja, hedelmiä, koiranpennun tai vaikka mopon :) eli kaikkea löytyy. On näkemisen arvoinen paikka. Kiersimme päivän turistibussilla jossa yksi pysähdyspaikka oli iso ostoskeskus jossa on vaikka minkälaisia kauppoja.

      Ruoka oli hyvä joka paikassa missä söimme. Suosittelemme erityisesti Pancho´s -nimistä ravintolaa. Viihtyisä paikka, erinomainen ruoka ja palvelu. Kannattaa ottaa jälkiruuaksi Maya kahvia. Pancho´s on keskustassa.

      Kävimme Meridasta mielenkiintoisen luontoretken Celestunin luonnonsuojelualueelle jossa on valtava määrä vaaleanpunaisia flamengoja. Paikallinen opas kertoi että niitä olisi jopa 20 000. Veneellä pääsee aika lähelle. Oli upeaa seurata niiden tanssia ja ottaa valokuvia.

      Tykkäsimme Meridasta kovasti. Oikea todellinen meksikolainen kaupunki. Iltaisin kaupungilla on kansantanssiesityksiä ja ihmisiä on keskuspuistossa ja aukioilla viettämässä iltaa.

      Jos aiot käydä Citzen Itzassa, Meridasta on sinne paljon lyhyempi matka kuin Tulumista. Citzen Itzahan on must-juttu jos käy Jukatanin niemimaalla Meksikossa.

      Hyvää matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe