Humax CX PVR-9200C -> PC

Pann

Yritin yhdistää Humax CX PVR-9200C digiboxin kannettavaani jossa Vista (ja Media eLinker on koneessa), mutta kone ei tunnista boxia.

Ensimmäisellä (ja ehkä toisella) yrityksellä pääsin yrittämään asentaa vaadittavaa ohjelmistoa, jonka piti olla mukana tulleessa levyssä (jossa myös Media eLinker), mutta asennuksessa tuli joku virhe, eikä jotakin tiedostoa pystytty asentamaan.

Media eLinker ei missään vaiheessa ole löytänyt laitetta (latasin sitten netistä ilmeisesti viimeisimmän version (2.5)). Kun nyt yritän kiinnittää boxin, saan (vähän vaihdellen) ilmoitukset ohjelmiston asentamisesta (josta seuraa vain ilmoitus "viimeisin ohjelmisto asennettu") ja tuntemattomasta laitteesta, jossa ilmeisesti on vikatila, ja jonka ohjelmistot ovat koneen mukaan ajan tasalla (tai niitä ei edes pitäisi olla).

Vai pitäisikö vain suoraan ottaa yhteyttä johonkin viralliseen tukeen?

9

2661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa olla

vastaus;
      "Media eLinker tukee seuraavia käyttöjärjestelmiä: Windows 98, ME, 2000, XP". Lainaus on Media eLinkerin ohjeesta. Ei siis tue vistaa.

• Vistassa
    • Pann

No niin, vähän säädin ja nyt itse asiassa kaikki tuntuisi toimivan.

Kyse ei siis ollut eLinkeristä, joka näyttäisi toimivan ihan niin kuin pitäisikin. Ainakin siirto lähti käyntiin.

Laitehallinnasta etsin portin, johon boxi oli kytkettynä (sitä ennen olin poistanut sekä ohjelmiston, että koko laitteen, vaikka en ollutkaan (enkä vieläkään ole) ihan varma mitä viimeksi mainittu teki :P - ja ainakin uudelleenkäynnistyksen ja johtojen uudelleenliittämisen jälkeen se kuitenkin löytyi laitehallinnasta oikeasta portista, ja jopa Humaxin nimellä eikä "tuntemattomana laittteena"), avasin sen ja (levy edelleen sisällä, en tiedä käyttikö kone sitä vai asennettua eLinkeriä) tein automaattisen ohjelmahaun, minkä jälkeen yhteydet toimivatkin aivan hyvin.

Toisin sanoen luulisin että kävi näin: ensimmäisellä kerralla ohjelmistohaussa (tai mitä ohjelmia tms. ne nyt ovatkaan) jokin osa bugitti (kuitenkaan ei koko asennus) mikä aiheutti sen että kone luuli ohjelmiston olevan ajan tasalla, mitä se ei ollut, sen kuitenkaan toimimatta oikein. Ja tämä kai sitten piti korjata ensin poistamalla vialliset osat ja asentamalla uudestaan.

• Pann

Niin, eli kun siirrän jotain vähän pidempää ohjelmaa, usein käy niin että loppu leikkaantuu pois. Ehkä tunnin verran siirtää ohjelmaa, mutta loput leikkaa pois.

Onko tämä nyt niitä Vistaan liittyviä ongelmia vai onko ihan muuta pielessä?

• pätkimiseen

on huonolaatuinen/liian pitkä USB-kaapeli, mutta tuossa tapauksessa pitäisi tulla myös jonkinlainen virheilmoitus, näkyikö sellaista ?

Kokeile niitä vaihtoehtoisia siirto-ohjelmia ne osaa korjailla noita tiedonsiirron virheitä.

• Auttakee miu! =)
        pätkimiseen kirjoitti:

on huonolaatuinen/liian pitkä USB-kaapeli, mutta tuossa tapauksessa pitäisi tulla myös jonkinlainen virheilmoitus, näkyikö sellaista ?

Kokeile niitä vaihtoehtoisia siirto-ohjelmia ne osaa korjailla noita tiedonsiirron virheitä.

Mulla tekee tota samaa, eli nauhoittaa leffasta osan ja lopettaa sit. Ei tule virheilmoitusta. Alhaalla lukee leffan nimen vieressä esim. -10 tai -13. Sain eilen oikein yhden leffan onnistuneesti kopsattua. Ottaa todella päähän. Mitä teen ton kans? Sit VCR scart ei pelaa ilmeisesti, tallentava digiboksi ei "ota yhteyttä", toisessa digiboxissa kyllä, joten DVD-laitteessa ei ole vikaa....

• Ongelmia
        Auttakee miu! =) kirjoitti:

Mulla tekee tota samaa, eli nauhoittaa leffasta osan ja lopettaa sit. Ei tule virheilmoitusta. Alhaalla lukee leffan nimen vieressä esim. -10 tai -13. Sain eilen oikein yhden leffan onnistuneesti kopsattua. Ottaa todella päähän. Mitä teen ton kans? Sit VCR scart ei pelaa ilmeisesti, tallentava digiboksi ei "ota yhteyttä", toisessa digiboxissa kyllä, joten DVD-laitteessa ei ole vikaa....

Nyt kun olen uudistanut koneen ja koneessa on win 7 64-bit. niin eipä onnistu enää siirtäminen poksilta....
        Humax PVR mass storageen ei löydy ohjainta.... nyt rupee jo ottaan päähän tämä kun ei saa toimimaan tuota tiedoston siirtoa......
        Olen kokeilut laittaa Media Elinkerin jo moneen kertaan ja kaikkai versiota olen kokeillut mutta mikään ei tunnu auttavan.....

Onko kenelläkään apua tähän ongelmaan????
        jos on niin olisin kiitollinen avusta!!!!

• Ei vaan oo tuettu Win7:ssa vai onko päivitystä?
        Ongelmia kirjoitti:

Nyt kun olen uudistanut koneen ja koneessa on win 7 64-bit. niin eipä onnistu enää siirtäminen poksilta....
        Humax PVR mass storageen ei löydy ohjainta.... nyt rupee jo ottaan päähän tämä kun ei saa toimimaan tuota tiedoston siirtoa......
        Olen kokeilut laittaa Media Elinkerin jo moneen kertaan ja kaikkai versiota olen kokeillut mutta mikään ei tunnu auttavan.....

Onko kenelläkään apua tähän ongelmaan????
        jos on niin olisin kiitollinen avusta!!!!

Ensimmäisessä vastausviestissä on kerrottu tuetut käyttöjärjestelmät (5.1.2009).
        Tarkista, onko tullut ohjelmistosta uusia versioita, joissa olisi tuki käyttöjärjestelmällesi.

• lkkjagaö
        Ei vaan oo tuettu Win7:ssa vai onko päivitystä? kirjoitti:

Ensimmäisessä vastausviestissä on kerrottu tuetut käyttöjärjestelmät (5.1.2009).
        Tarkista, onko tullut ohjelmistosta uusia versioita, joissa olisi tuki käyttöjärjestelmällesi.

Humax 9200T Boksin saa toimimaan Windows 7 64 bittisen kanssa!

Tässä linkki mainioihin ohjeisiin joiden avulla itse sain homman toimimaan -> http://myhumax.org/blog/?p=279 (Lontoota)

Ja sitten alla pari sivustoa joiden kautta latasin tarvittavat ohjelmat vaivattomasti.

http://www.mediafire.com/?842ax609azkj4ub

Avuksi tarvitaan libusb-win32 (sisältää x64-version):
        http://sourceforge.net/projects/libusb-win32/

Huom! Lataa ensin libusb win32 ja asenna se ohjeiden mukaisesti (kolmas linkki). Sitten lataa ja avataan humaxgui x64.7z. Pura se ja sen jälkeen sieltä humaxgui- sovellus (472kt) auki ja pitäis toimia. Ja idea on siis ladata Media Controller, ei Media eLinkeriä.

Itse tällä hetkellä latailen ohjelmia talteen koneelle (Käyttis Windows7 64 bit), ja hyvin toimii :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2032
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1746
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      746
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      9
      690
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      59
      647
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      593
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      546
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe