Olisi kysyttävä erästä lääkäristä.
Onko täällä Tays:in potilaita
20
4865
Vastaukset
- ksysyvaan
vaarallista vastata,täällä liikkuu yksi kirjottaja joka vaikkuttaa tuntevan lääkäreitä joka paikasta,en sano nikki mutta varmaan arvaat ja joku rohkeempi voi laittaa nimen ja kysyy suoraan tai kysy sää
- radiuksesta
Eräs asia on jäänyt vaivaaman. Kuukausia sitten lääkärinvastanotolla lääkäri oli kovin kiireinen, myöhässä 4omin. Ei kovin puhelias, tarkastuskin oli outo – istuin pöydällä, mutta saneli kyllä minun läsnä ollessa, että maksapalapatiot ja mitä kaikkea. Oikeasta en kuunnellutkin, luulin, että edelliseen potilaan asioita lue sanelukoneelle – niin oudolta tuntui. Pari vuotta sitten olin puhunut toiselle lääkärille, että muisti on heikennyt ja hän ehdotti tekemään muistitestiä. Nykyinen kysyi, olenko käynyt psykiatrilla, järjesti tätä asiaa hoitajan kanssa, antoi reseptin ja ohjaisi minut hoitajan puhelle. Hoidosta on ollut semmoinen tieto, että hormoneja vaan viisi vuotta, nyt hän sanoi että kymmenen ja resepti oli eri lääkkeelle. Psykiatrian puolelta tuli myös kutsu psykologille, kysyin häneltä, minkä takia, mitä merkitty lähetteessä ja ihmettä – olen kriisihoidon tarpeessa! (leikkaus 2003 hoidot sen jälkeen). Muistaakseni 2004 olen ollut sen lääkärin vastanotolla, silloinkin hän oli myöhässä ja sanoi, että vastanotto on loppunut. Minun taksikuski ihmetteli - vaan 11 minuuttia! Oven takana kaikki alkoivat nauraman ja kuski kysyi myöhemmin, että oliko outo lääkäri, odottavat potilaat olivat jotain juorunneet. En kysynyt, mitä enkä puhunut itse mitään.
Nyt vaan luulen, täytykö ottaa yhteyttä ja tarkasta se lääkityksen asia – voi olla sekoitti minut jonkun muun kanssa. Yleensä selitettään potilaalle, miksi lääkitys muuttuu. Hän ei oikeastaan puhunut minun kanssa –oli tietokoneessa saneli ja korjasi epikriisia. Ei mielestäni potilaan läsnä olleessa sitä tehdä – en osannut kuunnella.
Siksi luulin, että kysyn – on ehkä se lääkäri vähään outo? - järkyttynyt
radiuksesta kirjoitti:
Eräs asia on jäänyt vaivaaman. Kuukausia sitten lääkärinvastanotolla lääkäri oli kovin kiireinen, myöhässä 4omin. Ei kovin puhelias, tarkastuskin oli outo – istuin pöydällä, mutta saneli kyllä minun läsnä ollessa, että maksapalapatiot ja mitä kaikkea. Oikeasta en kuunnellutkin, luulin, että edelliseen potilaan asioita lue sanelukoneelle – niin oudolta tuntui. Pari vuotta sitten olin puhunut toiselle lääkärille, että muisti on heikennyt ja hän ehdotti tekemään muistitestiä. Nykyinen kysyi, olenko käynyt psykiatrilla, järjesti tätä asiaa hoitajan kanssa, antoi reseptin ja ohjaisi minut hoitajan puhelle. Hoidosta on ollut semmoinen tieto, että hormoneja vaan viisi vuotta, nyt hän sanoi että kymmenen ja resepti oli eri lääkkeelle. Psykiatrian puolelta tuli myös kutsu psykologille, kysyin häneltä, minkä takia, mitä merkitty lähetteessä ja ihmettä – olen kriisihoidon tarpeessa! (leikkaus 2003 hoidot sen jälkeen). Muistaakseni 2004 olen ollut sen lääkärin vastanotolla, silloinkin hän oli myöhässä ja sanoi, että vastanotto on loppunut. Minun taksikuski ihmetteli - vaan 11 minuuttia! Oven takana kaikki alkoivat nauraman ja kuski kysyi myöhemmin, että oliko outo lääkäri, odottavat potilaat olivat jotain juorunneet. En kysynyt, mitä enkä puhunut itse mitään.
Nyt vaan luulen, täytykö ottaa yhteyttä ja tarkasta se lääkityksen asia – voi olla sekoitti minut jonkun muun kanssa. Yleensä selitettään potilaalle, miksi lääkitys muuttuu. Hän ei oikeastaan puhunut minun kanssa –oli tietokoneessa saneli ja korjasi epikriisia. Ei mielestäni potilaan läsnä olleessa sitä tehdä – en osannut kuunnella.
Siksi luulin, että kysyn – on ehkä se lääkäri vähään outo?Sanonpa sinulle, että mene heti toiselle lääkärille. Ei tuollaista voi kukaan hyväksyä.
Ota itse selvää kaikesta mahdollisesta ja anna toisen lääkärin vielä tarkistaa nuo lääkkeet. Hormoneja 10 vuotta, outoa.
Itse tiedät, että tarvitko psykiatria.
Oliko lääkärin nimikirjaimet HK? Minun vastaanottoni olisi kestänyt kaksi minuuttia, ellen itse olisi yrittänyt jotain kysellä. Järkyttävää! - on lääkärin nimi.
järkyttynyt kirjoitti:
Sanonpa sinulle, että mene heti toiselle lääkärille. Ei tuollaista voi kukaan hyväksyä.
Ota itse selvää kaikesta mahdollisesta ja anna toisen lääkärin vielä tarkistaa nuo lääkkeet. Hormoneja 10 vuotta, outoa.
Itse tiedät, että tarvitko psykiatria.
Oliko lääkärin nimikirjaimet HK? Minun vastaanottoni olisi kestänyt kaksi minuuttia, ellen itse olisi yrittänyt jotain kysellä. Järkyttävää!Kiitos vastauksesta!
Mieheni oven takana ihmetteli, että mitä teitte siellä. Hän luuli, että minun LISÄKSI kutsuttiin heti minun jälkeen toinen nainen huoneeseen ja lääkäri oli kovin äänin nauranut. Mutta minä kaskusetelin sairaanhoitajaan kanssa, kuka suositteli valittaa. Kysyin häneltä ovella, että minustako tämä juttu saneltiin, olen aika onnellinen ihminen, luulletteko, että minulla on hypokondria? Hän sano, että kyllä on - liian paljon asiattomia yhteenottoja. Kyseinen käyntiaika ( laprat) oli jo edellisellä käynnillä määrätty ja viimeinen näistä puolen vuoden välillä tarkastuksista. Sen oudon käytännön takia kuitenkin haluan hänestä ilmoitta, luulin vaan, että onko muilla ongelmia. Kuva löytyy http://www.docrates.com/hoitohenkilosto/ - väität olevan
on lääkärin nimi. kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Mieheni oven takana ihmetteli, että mitä teitte siellä. Hän luuli, että minun LISÄKSI kutsuttiin heti minun jälkeen toinen nainen huoneeseen ja lääkäri oli kovin äänin nauranut. Mutta minä kaskusetelin sairaanhoitajaan kanssa, kuka suositteli valittaa. Kysyin häneltä ovella, että minustako tämä juttu saneltiin, olen aika onnellinen ihminen, luulletteko, että minulla on hypokondria? Hän sano, että kyllä on - liian paljon asiattomia yhteenottoja. Kyseinen käyntiaika ( laprat) oli jo edellisellä käynnillä määrätty ja viimeinen näistä puolen vuoden välillä tarkastuksista. Sen oudon käytännön takia kuitenkin haluan hänestä ilmoitta, luulin vaan, että onko muilla ongelmia. Kuva löytyy http://www.docrates.com/hoitohenkilosto/radiuksessa eihän hän ole siellä
- sairas
väität olevan kirjoitti:
radiuksessa eihän hän ole siellä
Kyllä Radiuksessa on myös A-L K. Hänen vastaanotollaan en ole koskaan käynyt, mutta monta muuta lääkäriä olen tavannut ja kaikki ovat olleet erittäin ystävällisiä ja kuuntelevia. Kiireisiähän nykyään lähes kaikki lääkärit ovat.
- elisamaa joka
taitaa tuntee lääkäreitä aika monesta sairaalasta. minä en viitti kysyy kun ei ole mun asia enkä tunne sieltä ketään.
- Elisama
elisamaa joka kirjoitti:
taitaa tuntee lääkäreitä aika monesta sairaalasta. minä en viitti kysyy kun ei ole mun asia enkä tunne sieltä ketään.
En juuri tunne lääkäreitä sieltä, ehkä jonkun harvan, mutta en tuota kyseistä ole ikinä kuullutkaan.
- ei ole mitään vikaa
Elisama kirjoitti:
En juuri tunne lääkäreitä sieltä, ehkä jonkun harvan, mutta en tuota kyseistä ole ikinä kuullutkaan.
Olen itse ollut hänen vastaanotollaan, ihan tavallinen, iloinen, empaattinen lääkäri minua kohtaan.
Soittikin kerran kotiin jotain asiaa ja oli oikein ystävällinen.
Toisilla se on aina lasi puoliksi tyhjä... - radiuksessa
ei ole mitään vikaa kirjoitti:
Olen itse ollut hänen vastaanotollaan, ihan tavallinen, iloinen, empaattinen lääkäri minua kohtaan.
Soittikin kerran kotiin jotain asiaa ja oli oikein ystävällinen.
Toisilla se on aina lasi puoliksi tyhjä...Kiireinen on ihan eri asia. Vastaanotolla kuitenkin pitäisi saata tietoa, mitä näyttivät tutkimukset, miksi lääkitystä muutetaan. Kysymykseen lisää viiden vuoteen lääkityksestä vastasi minulle – teille on levinnyt syöpä, lääkitys on 10 vuottaa. Mikä levinnyt, mihin levinnyt? Itsetunto on hyvää, kaunis kesää on takana, koko sairaus mielestä mennyt. Nyt lähete kriisiapuun, että auttaisivat minua sopeutua sairauden kanssa! Voisi vaikka kääntyä potilaan puoleen ja kysyä, onko kysyttävä, ei vaan surfata tietokoneessa, reseptit käteen ja menkää pois. Uskokaa – lääkärin käytäntö oli OUTO!
” Soittikin kerran kotiin jotain asiaa ja oli oikein ystävällinen” – minulla ei ole häneen kotinumeroa enkä käy myös häneen yksityisvastanotolla Hesassa. - minulle kotiin
radiuksessa kirjoitti:
Kiireinen on ihan eri asia. Vastaanotolla kuitenkin pitäisi saata tietoa, mitä näyttivät tutkimukset, miksi lääkitystä muutetaan. Kysymykseen lisää viiden vuoteen lääkityksestä vastasi minulle – teille on levinnyt syöpä, lääkitys on 10 vuottaa. Mikä levinnyt, mihin levinnyt? Itsetunto on hyvää, kaunis kesää on takana, koko sairaus mielestä mennyt. Nyt lähete kriisiapuun, että auttaisivat minua sopeutua sairauden kanssa! Voisi vaikka kääntyä potilaan puoleen ja kysyä, onko kysyttävä, ei vaan surfata tietokoneessa, reseptit käteen ja menkää pois. Uskokaa – lääkärin käytäntö oli OUTO!
” Soittikin kerran kotiin jotain asiaa ja oli oikein ystävällinen” – minulla ei ole häneen kotinumeroa enkä käy myös häneen yksityisvastanotolla Hesassa.en minä hänelle.
Ja tuohon hormonihoitoon, nykyään tamofenin jatkeeksi ainakin saatetaan määrätä vielä esim. arimidex tai femar, vaikkei syöpä olisikaan levinnyt uusiutumisriskin mukaan.
Jos syöpäsi olisi levinnyt, niin eihän sinulle kukaan pystyisi sanomaan miten hoitolinja etenee?
Oliko syöpäsi löydettäessä esim. kainaloon levinnyt ja sen takia uusiutumisriski niin suuri, että jatkolääkitys on katsottu parhaaksi vaihtoehdoksi?
Jos syöpäsi todella on todettu nyt etäpesäkkeiseksi, niin tuskinpa viiden vuoden hormonilääkeresepti riittää? Soita sinne TAYSiin, turha kai täällä palstoilla on päivitellä epätietoisena mitä lääkäri tarkoitti. - radiuksessa
minulle kotiin kirjoitti:
en minä hänelle.
Ja tuohon hormonihoitoon, nykyään tamofenin jatkeeksi ainakin saatetaan määrätä vielä esim. arimidex tai femar, vaikkei syöpä olisikaan levinnyt uusiutumisriskin mukaan.
Jos syöpäsi olisi levinnyt, niin eihän sinulle kukaan pystyisi sanomaan miten hoitolinja etenee?
Oliko syöpäsi löydettäessä esim. kainaloon levinnyt ja sen takia uusiutumisriski niin suuri, että jatkolääkitys on katsottu parhaaksi vaihtoehdoksi?
Jos syöpäsi todella on todettu nyt etäpesäkkeiseksi, niin tuskinpa viiden vuoden hormonilääkeresepti riittää? Soita sinne TAYSiin, turha kai täällä palstoilla on päivitellä epätietoisena mitä lääkäri tarkoitti.”Ja tuohon hormonihoitoon, nykyään tamofenin jatkeeksi ainakin saatetaan määrätä vielä esim. arimidex tai femar, vaikkei syöpä olisikaan levinnyt uusiutumisriskin mukaan ” - Siitä kaikkea täytyisi lääkärin selittää. .Kaikki oikein, minullakin lääkitystä muutettu, tamofeni otin vaan 6kk, mutta se ei ole forumiin puheaine, edell. kerrat aina vaan 5v. puhe. Nyt jioka aamu luulen, oliko se erehdys, otanko turhaa lääkettä, miksi muutos.
Koetta ymmärtää, en kysynyt kovin mielellä kysymystäni täällä palstalla, mutta en ole varmaa lääkäristä. - on kaikki lääkärit
radiuksessa kirjoitti:
”Ja tuohon hormonihoitoon, nykyään tamofenin jatkeeksi ainakin saatetaan määrätä vielä esim. arimidex tai femar, vaikkei syöpä olisikaan levinnyt uusiutumisriskin mukaan ” - Siitä kaikkea täytyisi lääkärin selittää. .Kaikki oikein, minullakin lääkitystä muutettu, tamofeni otin vaan 6kk, mutta se ei ole forumiin puheaine, edell. kerrat aina vaan 5v. puhe. Nyt jioka aamu luulen, oliko se erehdys, otanko turhaa lääkettä, miksi muutos.
Koetta ymmärtää, en kysynyt kovin mielellä kysymystäni täällä palstalla, mutta en ole varmaa lääkäristä.aika outoa porukkaa joskus puhuu joskus ei.en ymmärrä mix ne on sellasii.johtuuko siitä kun asiakas on nuori
- Ira¤
on kaikki lääkärit kirjoitti:
aika outoa porukkaa joskus puhuu joskus ei.en ymmärrä mix ne on sellasii.johtuuko siitä kun asiakas on nuori
ainakin dosentti Bono on mahtava,ja niin on olleet muutkin lääkärit vertaansa vailla.
- lääkärini
Ira¤ kirjoitti:
ainakin dosentti Bono on mahtava,ja niin on olleet muutkin lääkärit vertaansa vailla.
Olen ollut Anna-Liisa K:n potilaana Pikonlinnassa ja hän on todella iloinen sympaattinen lääkäri,joskus oli myöhässä niinkuin muutkin lääkärit...kiirettä heilläkin.
Kaikki joiden vastaanotolla täällä Tampereella Radiuksella ja Pikonlinnassa olen käynyt,he puhuvat minun asiani sanelukoneeseen, siinä istuessani.
Soita ja kysy,vaikkapa ensin omahoitajaltasi,jos se vaivaa sinua. - radiuksesta
lääkärini kirjoitti:
Olen ollut Anna-Liisa K:n potilaana Pikonlinnassa ja hän on todella iloinen sympaattinen lääkäri,joskus oli myöhässä niinkuin muutkin lääkärit...kiirettä heilläkin.
Kaikki joiden vastaanotolla täällä Tampereella Radiuksella ja Pikonlinnassa olen käynyt,he puhuvat minun asiani sanelukoneeseen, siinä istuessani.
Soita ja kysy,vaikkapa ensin omahoitajaltasi,jos se vaivaa sinua.” Kaikki joiden vastaanotolla täällä Tampereella Radiuksella ja Pikonlinnassa olen käynyt,he puhuvat minun asiani sanelukoneeseen, siinä istuessani.
Soita ja kysy,vaikkapa ensin omahoitajaltasi,jos se vaivaa sinua.”
’
Kohta uusi lääkärinkäynti, puolestani on aihe loppukäsitelty. Jos niin kovin kiireinen, painako vaan yksityispuolella Hesassa, ei hänen kiireet oo minun asia. En halua 50km turhaa ajaa, jos lääkärillä ei ole aika kääntyä minun puolen ja katsoa silmiin. Omahoitaja – kuka tämä on? En minulla kyllä semmoista ole. Käyn vaan tarkastuksissa määrätyllä ajalla, en ikinä tiedä, kuka on lääkäri, puhumatta sairaanhoitajasta. Sen kerralla nimenomaan sairaanhoitaja sanokin, että tehkää valitus, btw. En ole siitä tehnyt, mutta varmasti otan puheeksi. Turha käyntiä ja sormella tönimistä ei saa mitenkään sanoa tarkastukseksi. Voi olla, että olen hänelle antipattinen, mutta en ole hänen vastaanotolle pyrkinyt ja lääkärin pitäisi olla asiallinen. - hoono Soomi,
radiuksesta kirjoitti:
” Kaikki joiden vastaanotolla täällä Tampereella Radiuksella ja Pikonlinnassa olen käynyt,he puhuvat minun asiani sanelukoneeseen, siinä istuessani.
Soita ja kysy,vaikkapa ensin omahoitajaltasi,jos se vaivaa sinua.”
’
Kohta uusi lääkärinkäynti, puolestani on aihe loppukäsitelty. Jos niin kovin kiireinen, painako vaan yksityispuolella Hesassa, ei hänen kiireet oo minun asia. En halua 50km turhaa ajaa, jos lääkärillä ei ole aika kääntyä minun puolen ja katsoa silmiin. Omahoitaja – kuka tämä on? En minulla kyllä semmoista ole. Käyn vaan tarkastuksissa määrätyllä ajalla, en ikinä tiedä, kuka on lääkäri, puhumatta sairaanhoitajasta. Sen kerralla nimenomaan sairaanhoitaja sanokin, että tehkää valitus, btw. En ole siitä tehnyt, mutta varmasti otan puheeksi. Turha käyntiä ja sormella tönimistä ei saa mitenkään sanoa tarkastukseksi. Voi olla, että olen hänelle antipattinen, mutta en ole hänen vastaanotolle pyrkinyt ja lääkärin pitäisi olla asiallinen.et ehka ymmartää,mitä tohtori sanoa sinulle?
- Sipisipipipi
lääkärini kirjoitti:
Soita ja kysy,vaikkapa ensin omahoitajaltasi,jos se vaivaa sinua.Olen samaa mieltä.. Ainoa joka uskaltaa nähdä hoidon kokonaisuuden! Jotenkin ihmettelen "takaa-ajoa" hänen kohdallaan. Liekö "Taysin tauti" osaavat lynkataan liian hyvien palautteiden vuoksi. Seuraan! Yllätyin, 2009 jo!
- Anonyymi
Olen eturauhassyöpä potilas ja sain hoitoja Tampereella (brachyterapia, radioterapia...)
Nyt syöpä on uusiutunut ja saan Tampereella uusi/vanha ("repurposing") lääke atorvastatin/lumelääke. Se on nyt uusi tutkimus siellä.
Jos kiinnostaa kerron lisää. nordlight1985(at)gmail.com- Anonyymi
Veikkaan, että olet pelkkä trolli. Jos sinulla todella olisi eturauhassyöpä, niin ei siihen Atorvastatinia syödä. Se kun sattuu olemaan KOLESTEROLIlääke!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100