Millaisia kokemuksia löytyy kiekkovantaasta normaalissa kylvömenetelmässä. Olen hankkimassa uutta konetta, ja olisin kiinnostunut kokemuksista käytössä.
Kiekko vai laahavannas
9
8721
Vastaukset
- Viimeisen ostin
Jukossa ainakin on paskat kiekkovantaat,kierot kun on migillä hitsatut.Menee 100 ha ennenkuin alkavat kunnolla kaikki pyörimään.Vanhassa simultassa oli pitsehitsatut> ei ikinä mitään
Sen jälkeen alkaakin jo sitten osat ropisemaann pellolle.
Muutenkin tuntuu kusipäitä pesiytyneen firman paikallisjohtoon.Tanskalaisista en tiiä. - ehdottomasti kiekko
Tietty, jos se kiekko ei sitten pyöri, niin eihän niillä sitten mitään tee, mutta aika surkit on noi laahavantaatkin. Ittellä molempia koneita ja kyllähän sillä laahavantaallakin kylvää, jos ei muusta tiedä. Vaihdan talven aikana kiekkovantaat tohon tukko-jukoon, täytyy vaan etsiä hyvät kiekkovantaat jostain.
Kiekkovantaissa on kyllä eroja, simultassa hyvät vantaat, no kestävyys vois olla parempi. Jotkut tumen vantaat oli ihan susia, kun kylvösyvyys ei pysynyt oikeen tasasena.
Mulla on vanha värtsilan Nasta kiekkovannas kylvökone, toimii kuin junan vessa, ei mitään ongelmaa, kylvää sitten mitä hyvänsä ja minne vaan, nurmirikkoonkin rypsiä voi kylvää ja saa hyvän kasvuston.- Kohti novaa menossa. !
Itellä simulta 3000 st ja kone on aivan susi varsinkin vantaisto.
Tällä kylällä kaksimuuta samanlaista konetta ja
kaikkiin on tehtaan toimesta vaihdettu vantaat ...
Toi vannas asia on vähän veteen piirretty viiva
omia kokemuksia molemmista ja kummallakin saa siemenet maahan .
Ja se on myös maalajikysymys itsellä todella kevyttä
hiekka - ultrakevyttä turveve seosta
ja siellä kapillaarinen veden nousu tehokasta maa aina sopivan kosteaa
ja sinne ei muuta kuin kiekkovannas - milloin
Milloin tuollaisia kiekkovataisia Wätsilöitä on tehty,mulla on ollut joskus laahavantainen 240 leveä sioituskone,äkeelä säädettiin kylvösyvyys
ja vataat maatapäin niin kovaa kuin sai.
- nyt vielä
kerro mitää jos sanotaan et "susi".
Eikö laakerointi kestä.
Kuluuko liian nopeesti kiekko...eikö kestä 800 hehtaaaria kylvää.
Siis miks susi.
Kestäähän ruotsalainen kylvökone ja saksalainen lautasmuokkari ajaa 1000 ha ilman remontteja.- ehdottomasti kiekko
Tumella oli aikanaan vantaistossaan semmoinen kiekkovannas, jossa ei ollut mitään sivuposkea ja joillakin maalajeilla se ei pystynyt pitämään kylvösyvyyttä tasaisena, tietääkseni ei enään valmistusta ko. vantaalla. Toimi kuitenkin hyvin muuten ja sopivalla maalla omistaja ei tiennyt ongelmasta mitään.
Tuskin nuo kiekot kuluvat ihan herkästi, tietysti tämäkin taasen maalajista riippuen, vaikka joskus näkeekin jonkun vaihtokoneen vantaiston melkoisesti kuluneenkin, täytyy tälläisellä koneella olla kylvetty todella paljon. Itselläni on vanha 3m juko, jossa on syöttölaitteet kuluneet enempi, mitä vantaisto.
Kaveri kylvi aikanaan Virossa 4m jukolla isompaa alaa ja todella kuluttavaa maata, vantaisto kului kyllä silmin nähtävästi. - jaa a.
miksi -07. ajettu 120 ha / v vantaat on täytynyt
vaihtaa eikä kivisiä maita .
vantaisto vaan hajoaa toinen sieltä toinen täältä ja outoa kulumaa vantaistossa .
saksalainen vihreä lautasmuokkaaja niin 400 ha :n jälkeen
lautaset vaan rupesi tippumaan alas ,normaalilla käytöllä.
- kustannuksia
Osta halpa pököpalli (keskipako levitin).. ei vantaat kulu.
- etunostolaitteeseen
ja riittävä äes perään, niin tulee kerralla valmista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882