Neuvoja ulkomaalaisen miehen kanssa lapsen tekeville

kokenut kamalia arabin kanssa

Missään nimessä ei kannata mennä naimisiin. Kun ero tulee, ottakaa yksinhuoltajuus, näin voidaan estää lapsen luvaton maastavienti ja monta muuta hankalaa asiaa. Valvotut tapaamiset kannattaa myös vaatia. Näistä ulkomaanelävistä voi olla kauhean vaikea päästä eroon, minunkin ex on häiriköinyt jo 7 v meitä, jos muutamme paikkakuntaa, muuttaa perässä jne.

13

3300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin antaisin

      Totta turiset. Naimisiinmeno oli todellinen vikatikki. Loppujen lopuksi mies oli kanssani ja lapsen teki vain oleskeluluvan takia. Epävirallisesti olin yksinhuoltaja jo yhdessäolon aikana, nyt olen sitä virallisestikin. Tämä "oleskelulupalapsi" takaa sen, että mies tulee häiriköimään minua seuraavat pari vuosikymmentä. Piinaaminen alkoi heti kun ero tuli (Toki yhdessäolommekin oli helvettiä, mutta luulin sen helpottuvan eron myötä.).

      • yllä voitte lukea

        Allekirjoitan. Kiusaa kun erosin. En voinut elää rakkaudettomassa avioliitossa missä kyllä mies kävi itse vieraissa. Nyt hän ei jätä rauhaan vaan toimii väärin ja väsyttää minut hitaasti mutta varmasti.


      • Kamalaa
        yllä voitte lukea kirjoitti:

        Allekirjoitan. Kiusaa kun erosin. En voinut elää rakkaudettomassa avioliitossa missä kyllä mies kävi itse vieraissa. Nyt hän ei jätä rauhaan vaan toimii väärin ja väsyttää minut hitaasti mutta varmasti.

        maahamuuttaja joka on monen lapsen isä puukotti poikaansa!Kuulusteluissa kaivataan tulkkia vaikka muuten puhuu suomea.


      • Suomi-isä
        Kamalaa kirjoitti:

        maahamuuttaja joka on monen lapsen isä puukotti poikaansa!Kuulusteluissa kaivataan tulkkia vaikka muuten puhuu suomea.

        Voi se mennä toisinpäinkin. Tutustuin ulkomaalaiseen naiseen, joka alta aikayksikön ilmoitti olevansa raskaana.Isyys on selvä ja tunnustettu.
        Terve kaunis lapsi syntyi.Äiti, joka ei käy töissä kun ei kauheesti kiinnosta, ilmoitti että hänpäs onkin sitten lapsen yksinhuoltaja.Hommasi sossun kautta itselleen oman asunnon,kun yhteiselo ei sujunut.Kelakorvauksisilla ja omilla ulkomaanpankissa olevilla rahoilla elelee, ja tietysti minun maksamilla elareilla, jotka maksan koko lapsen huollosta, kun äidillä ei ole täällä tuloja.
        On pienen tyttäremme kanssa kulkenut vanhaan kotimaahansa tämän tästä. Reissut kestää vähintään kaksi viikkoa kerrallaan. Ei ilmoita koska saapuu, viis veisaa lapsen oikeudesta tavata myös isäänsä.
        Kuvitteli rahaa Suomessa puussa kasvavan,kun minun 50.000 euron vuosiansio ei riittänyt kaikkien oikkujen toteuttamiseen.
        Käynnistin prosessin yhteishuollon saamiseksi, ja alioikeuden päätöksellä sen helposti sainkin.
        Lasta saan tavata kun äiti on Suomessa. Nyt mietin miten pitäis menetellä,että sais ainakin viikottaiset tapaamiset lapsen kanssa. Äidin matkustamista ei voi estää eikä yhteishuoltopäätöksessä ollut tapaamisaikoja määritelty.
        Uutta prosessia en heti jaksais viritellä. Olisiko asiallisia neuvoja muuten kuin mutu-tuntumalta?


      • sealkuperäinenväsynyt
        Suomi-isä kirjoitti:

        Voi se mennä toisinpäinkin. Tutustuin ulkomaalaiseen naiseen, joka alta aikayksikön ilmoitti olevansa raskaana.Isyys on selvä ja tunnustettu.
        Terve kaunis lapsi syntyi.Äiti, joka ei käy töissä kun ei kauheesti kiinnosta, ilmoitti että hänpäs onkin sitten lapsen yksinhuoltaja.Hommasi sossun kautta itselleen oman asunnon,kun yhteiselo ei sujunut.Kelakorvauksisilla ja omilla ulkomaanpankissa olevilla rahoilla elelee, ja tietysti minun maksamilla elareilla, jotka maksan koko lapsen huollosta, kun äidillä ei ole täällä tuloja.
        On pienen tyttäremme kanssa kulkenut vanhaan kotimaahansa tämän tästä. Reissut kestää vähintään kaksi viikkoa kerrallaan. Ei ilmoita koska saapuu, viis veisaa lapsen oikeudesta tavata myös isäänsä.
        Kuvitteli rahaa Suomessa puussa kasvavan,kun minun 50.000 euron vuosiansio ei riittänyt kaikkien oikkujen toteuttamiseen.
        Käynnistin prosessin yhteishuollon saamiseksi, ja alioikeuden päätöksellä sen helposti sainkin.
        Lasta saan tavata kun äiti on Suomessa. Nyt mietin miten pitäis menetellä,että sais ainakin viikottaiset tapaamiset lapsen kanssa. Äidin matkustamista ei voi estää eikä yhteishuoltopäätöksessä ollut tapaamisaikoja määritelty.
        Uutta prosessia en heti jaksais viritellä. Olisiko asiallisia neuvoja muuten kuin mutu-tuntumalta?

        Hei, Kokeile http://www.elatusvelvolliset.fi/?action=arkisto&RYHMA=18&ID=

        elatusvelvollisten liittoa tukiryhmänä jne.
        Teillä on yhteishuoltajuus jossa äiti lähivanhempi ja tapaamisia ei ole sovittu, outoa.
        No, jos näin on sinun täytyy joko sovussa sossun lastenvalvojalla sopia tapaamiset ja passiinhan äiti jos teillä yhteishuoltajuus on tarvitsee aina suostumuksesi.
        Käsittääkseni äiti jos on lähivanhempi niin voi matkustella kunhan saattaa lapsen sinulle sovittuna tapaamisaikana.

        Eli joko sossussa sovitte tapaamiset tai sitten käräjäoikeudessa hakemuksestasi.


      • lirissä itsekin

        Minkämaalaisista miehistä kokemuksia?Itselläni arabi ja sanonko mitä elämä on?No ehkäpä ei tarvitse-arvaattepa muutenkin!


      • mies mullakin
        lirissä itsekin kirjoitti:

        Minkämaalaisista miehistä kokemuksia?Itselläni arabi ja sanonko mitä elämä on?No ehkäpä ei tarvitse-arvaattepa muutenkin!

        eikä mitään ongelmia .Liitto jo 13 vuotta vanha !
        Hyvin on suomalaistunut .


      • tekstiä...
        mies mullakin kirjoitti:

        eikä mitään ongelmia .Liitto jo 13 vuotta vanha !
        Hyvin on suomalaistunut .

        näin se vain on, että ei voi yleistää. Meillä kanssa kaikki hyvin, vaikka hän onkin arabi :)) rauhallinen koti, toisen kunnioitus, rehellisyyttä, avoimuutta, hellyyttä ja rakkautta. Yhteinen lapsi ja isä hulluna tyttöön :))) matkustamme koko perhe isän sukulaisia katsomaan aina kun budjetti sallii. Myöskään muutto sinne ei ole mahdoton ajatus. JA musta ei tarvitse suomalaistua kyetäkseen sopeutumaan. Olkaa ylpeinä sitä mitä todella olette ja kunnioittakaa ihmisiä ihmisinä. Älkää siis ihmiset leimatko ja yleistäkö joitain tiettyjä kansakuntia.


    • kikka

      täällä yks kantapään kautta oppinut tuleva äiti,raskaus loppusuoralla ja eroa halusi mies melkein raskauden alussa...lapsen kyllä haluaisi puoliksi itselleen..ex ranskasta..koko odotusaika ollut eron jälkeenkin yhtä tappelua,huoltajuusasioista jne,vaikka lapsi edes vielä syntynyt

      • !!!!!!!!!!!!!!!!

        Ei kaikki ole samanlaisia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • valita
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Ei kaikki ole samanlaisia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        vähän vääränlaisen miehen Minun arabi miesystävä on ainakin ihana ja söpis :p


    • Taiah

      Pakko on nyt varmistaa, kun täällä näyttää olevan jotain asioista tietävikin :) Kun tuossa mainittiin että : "Kun ero tulee, ottakaa yksinhuoltajuus, näin voidaan estää lapsen luvaton maastavienti ja monta muuta hankalaa asiaa." Ainakin meidän kohdallamme, kun isä on lapsen kanssa lomalle omaan maahansa lähtenyt niin minä olen toisena huoltajana joutunut antamaan myöskin luvan maastapoistumiseen. Eli minkä takia yksinhuoltajuus? Eihän se mies ilman toisen huoltajan lupaa voi lapsen kanssa mihinkään lähteä..tai sitten olen käsittänyt asian väärin. Mahdollista sekin. Siksi olis kiva tietää, jos jollain jotain oikeasti faktatietoa :)

      • ...

        Oletko koskaan kuullut sanaa lapsikaappaus vai missä tynnyrissä elelet? Suosittua esim. näiden kulttuurien parissa jossa naiset ja lapset ovat miehen "omaisuutta".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe