Egyptissä alle 2-vuotiaan kanssa

kuminena

Hei!
Onko jollain kokemusta Egyptistä vajaa 2-vuotiaan lapsen kanssa? Kannattaako ottaa ruuat kotoa mukaan lapselle? Entä vaipat? Voiko maitoa juoda sielä turvallisesti, ilman vatsatautia vai onko syytä pysytellä vedessä? Kaikki vinkit otetaan vastaan. Menemme pian Hurghadaan 2 viikon lomalle ja olisi kiva kuulla mitä kokemuksia muilla on.

7

1438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punatautiin sairastunut

      Lapselle ei tarvitse ottaa mukaan ruokia, koska han voi syoda hotellissa samoja ruokia kuin aikuiset.

      Tarkeinta on ettei syo mitaan ei kypsennettya ruokaa, tuoresalaatteja, hedelmasalaatteja, pehmeita juustoja kuten fetaa ja juomina vain pullotetut mehut ja vedet. Maito vain keitettyna on turvallista.

      Vaippoja saat myos Hurghadasta, ala kanna Suomesta.

      Ota mukaan lamminta vaatetta, koska Hurghadassa on tuulista ja hotellihuoneet kylmia.

    • vauva Egyptiin!

      Vatsatauti kun on taattu kaikille lomalaisille siellä.

      Meidän porukan miehet (kaikki) pääsivät sairaalaan asti tutustumaan paikalliseen terveydenhuoltoon. (mikä ei ollut huonoa) Loputkin saivat kyllä vatsataudin, johon hoitona puri paikallisesta apteekista ostettu lääke parhaiten.

      Muussakin mielessä se on väärä paikka pienille lapsille, itse en veisi.
      Riippuu toki siitä paljonko lapsiaa arvostaa, tai heidän hyvinvoinnistaan välittää.

      • Egyptiläisen vaimo,kaksi lasta

        Mitähän tuolla tarkoitit,jos lastansa arvostaa niin ei vie Egyptiin-kuulostaa aika epäilyttävältä ja rasistiselta.


      • että näin
        Egyptiläisen vaimo,kaksi lasta kirjoitti:

        Mitähän tuolla tarkoitit,jos lastansa arvostaa niin ei vie Egyptiin-kuulostaa aika epäilyttävältä ja rasistiselta.

        että jos lastaan arvostaa ei vie Egyptiin koska sieltä saa niin helposti sen vatsataudin ja usein vaikean kuten kirjoituksesta käy ilmi. Jos vatsataudin takia joutuu sairaalaan ei se lapselle ole hyvä. Mitä rasistista tässä on, tosiasia.


    • maidot mukaan

      lähtiessäni noin pienen kanssa Egyptiin. En siksi, etteikö sieltä tuotteita saisi, mutta bakteerikanta kuitenkin on erilainen ja matkalla lapsen sairastuminen ei ole mukavaa.. Ja jos maitojauheena mukaan ottaa ei se laukussa paljon paina..
      Ja toisaalta miksi ressata heti alkumetreillä siitä, että mistä pitää ruokia etsimään.. Meillä oli 18 kk ikäinen tyttö kun hän ensikertaa oli matkassa mukana ja minulla oli kaikki hänelle tarvittavat ruoat, mehut ja vaipat mukana. Onneksi oli, sillä paikanpäällä ei suostunut muuta "paikallista" syömään kuin keitettyä kananmunaa hotellin aamupalapöydästä! Ei sillä viitsi kahta viikkoa tuollaista pientä ruokkia.. ei se kovin suuri vaiva ollut lämmitellä hellalla hotellihuoneessa päivän eväät - sen verran lämmintä oli, ettei ruoka juuri maittanut - juotava kylläkin..

      Itse kaksi kertaa lapsiemme kanssa Egyptissä käyneenä (Sharm el Sheik, Makadi Bay)voin todeta, että ainut joka ensimmäisellä kerralla sairastui( ripuli kova kuume) olin minä itse ja paikallisesta apteekista saimme kahdenlaiset lääkkeet ja jo illalla jaksoin istuskella altailla lasten uintia seuraillen. Eli tehokkaita rohtojakin sieltä kyllä sitten saa...
      Toisella kertaa säästyimme kaikki taudeilta.

      Hyvä tapa ehkäistä matkatauteja on se hyvä käsihygienia eli käsidesiä mukaan reilusti. Meillä on aina ollut käsidesiä niin paljon, että jokaisella on oma pullo jatkuvasti mukana, siitä on sitten helppo puhdistaa kätensä aina kun käsittelee paikallista rahaa, ostoksia, käy vessassa, ennen ja jälkeen ruokailujen ja välillä ihan muuten vaan - varmuuden vuoksi.. Lentokoneeseen sisälle ei sitten noita nesteitä saa viedä, mutta apteekista saa käsidesiä myös kosteuspyyhkeinä eli helppoja, kevyitä ja tehokkaita..

      Viettäkää hauska loma Hurghadassa! Ihmiset ovat siellä todella ystävällisiä ja auttavaisia ja varsinkin kun mukana on pieni lapsi. Kovasti yrittävät kyllä teitä jokaiseen putiikkiin pyytää pistäytymään ja kanssaan kupillisen kuumaa, punaista teetä juomaan, mutta jos siinä vaiheessa "osaa huonosti englantia" ja toivottelee vain hyvää päivänjatkoa pääsee monesti vähemmällä..

      ps. kun sitten ostatte siellä sitä vettä niin pitäytykää siinä litran/puolentoista litran pulloissa. Niissä 5 l kansistereissa ostetuissa vesissä on sitä meikäläisille sopimatonta bakteerikantaa kun niitä kanistereita käytetään monesti uudestaan ja niitten välidesinfiointitaso ei ole samaa tasoa kuin täällä suomessa totuttu. Lisäksi siinä se vesi seisoo kauemmin eli ehtii muodostaa niitä pöpöjä... näin meille ainakin yks paikallinen matkaopas kertoi ja ehkäpä siksi säästyimmekin vatsataudeilta..

      • on sitten sekoitettu

        paikalliseen veteen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • onnenkauppaa
        on sitten sekoitettu kirjoitti:

        paikalliseen veteen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ei syötä sille p***aa. Ehkä ne lapset haluaa sinne matkalle, kysykää. Vai haluaisko ne olla turvallisessa ympäristössä? Nio oma napa se tärkein on. Mulla oli mukavaa - pentu vähän vikisi kun "totutteli Monikulttuuriseen ruokaan"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe