Loppiaisaatto ja pistäydyin paikallisessa.
Samat sedät, naamassa vuosien juomisen juonteet, lippaavat kaljaa. Muutama nainen joukossa. Kapakka muuten typötyhjä. Levari jauhaa vanhaa jenkkaa.
Ainut valopilkku muutama nuorempi heppu jotka tullessani antavat minulle lempinimen, ihan nätin, hauskan. En kerro sitä koska paikkakunta kävisi siitä ilmi. Jotain iloa sentään!
Kyllä maalla on
16
695
Vastaukset
- kuvaus. Olipa
asia miten tahansa.
- tuo lohkaisu
ei johtunut siitä että tuossa kuppilassa työkseni ramppaisin tai "elintavoistani".
- *Anjaniina*
on epäloogisuutta.
Jos et "pistädy" siellä kapakassa tämän tästä,mistä tiedät että siellä on aina samat naamat?
Tuskinpa ne nuoret heputkaan antaisivat sinulle nimmityksiä, jollet olisi heille tuttu.
Miksi joku on iloinen siitä että kapakkavesselit nimittelee?
Miksi menet paikkaan josta et pidä?
Ja vielä kummallisempaa, miksi kirjoitit siitä tänne?- kyllä ,aalla on
kamalaa...ei tuossa puhuttu maaseudusta yhtään mitään.
Olit varmaan niin ihastuttava tullessasi sisälle tunkkaiseen baariin, että sinut nimitettiin Naantalin auringoksi.
miljoona kirjoitti:
Tai Hangon keksiksi!
jospa tuo nuoriso oli niin tuupas ettei ne nähneet kunnol :=)
pakooooooon :=)A.DONIS kirjoitti:
jospa tuo nuoriso oli niin tuupas ettei ne nähneet kunnol :=)
pakooooooon :=)Ja minä arvelin, että kirjoittaja asuu itse maalla missä on kamalaa, ja hän kohtasi kaupungissa käydessään uuden ihanan elämän.
Ja nyt kun hänet huomattiin niin ihastuttavaksi kyseisellä paikkakunnalla, niin hän muuttaa pysyvästi sinne baarin lähettyville, että voi käydä siellä nyt usein.
- viivatiina
mutta tais sulla olla mukavaa kun näin myöhään asiaa kommentoit.
- oikein oivaltaa
Maalla, merellä tai ilmassa.
Surku sinua jos ensimmäinen ja ainoa paikka on kuppila. Surullista kun laulukerho alkaa antaa ohjeita sinulle: käydäkö vai eikö käydä kuppilassa saati paikallisessa.
Mutta samaa mieltä! Olin bilehile 80-luvulla Helsingin baareissa ja iltakerhoissa. 15v.n tauon jälkeen piipahdin eräässä ja siellä samat kehäketut kiersivät edelleen baaritiskiä. Nyt en ole aikoihin käynyt katsomassa, ovat kai jo kuolleet.
Maalta ja Suomesta yleensä puuttu pubikulttuuri. enempi meilä on näitä ammatti-istujia baarit täynnä. Sitä se Eu teki. Eivät papat enää kuoki edes omia peltojaan maaseudulla.- Dammer
Olen monta kertaa ihmetellyt kesämökkipaikkakuntani elämäntahtia. Pieni kunta jossa alle 3000 asukasta. Menet sitten kauppaan, kioskille, baariin tai minne hyvänsä siellä, niin aina samat naamat esillä ja ovat vielä yleensä ihan "naamat". Painajaisissa olen joutunut asumaan tollaisessa perslävessä ja ne on olleet todellisia painajaisia! Miten ihmiset pystyvät elämään tuollaisissa yhteisöissä? Onko perhe se kulmakivi vai miten tuollaisessa peräkylässä pystyy elään?
Oikein taas sydänalasta helpotti kommenttisi, kun hetken tuo persläpi ajatuksenakin ahdisti.
- tuijotus!
Kun vierailet muukalaisena ko.paikoissa,ihmiset suoran tuijottaa kuin "muukalaista".
Katsotaan kuin jotain kummajaista,koska paikkakunnalla kaikki tuntee toisensa.
Paikallisessa baarissa käynnistä jäi kyllä positiivinen kuva karaoke baareineen,laulettiin kurkku suorana ja oli niin ihania peräkammarinpoikia...
Yks erikoisen lutunen,nyt harmittaa että karkasin.. - viivatiina
mitäs sit on kunnat jossa on asukkaita kahdeksansataa tai tuhat sata.
- Ap-vielä
viivatiina kirjoitti:
mitäs sit on kunnat jossa on asukkaita kahdeksansataa tai tuhat sata.
Mitäs tällaisissa tuppukylissä käyntikohteita: kauppa, kirjasto, kapakka, kirkko, eiköhän ne siinä. Urheiluhulluille liikuntahalli.
Enkä ole ko. kuppilan kanta-asiakas, mutta kyllä sen huomaa harvemminkin käydessä, että samat tyypit siellä aina vain notkuu.
Miksei saisi iloita positiivisesta kommentista?
Joka huom! ei ollut seksistinen.
Tällaisissa tuppukylissä vähänkin julkisessa ammatissa toimivat (esim. kaupan kassat, kunnan työntekijät) ovat kuin apinoita. Apinan tuntee kaikki, mutta apina ei välttämättä kaikkia.
Pahinta tällaisissa paikoissa on että jo ulos lähtiesssään tietää: siellä ne samat kyllästymiseen asti tutut naamat vain paarustavat tuiskussa kadulla vastaan.
..Olisipa edes yksi komea mies koko kylässä! Ei edes silmäniloa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282671- 1332408
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162083- 1332061
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121794Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161521317Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291172Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901120Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901115Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361049