V.P.K.

Pelokas vapaapalokuntalainen

Moi.

Olen kuulunut n.puoli vuotta vpk:hon.
Olen pitänyt meidän porukasta ja käyn aika usein kahvilla meidän "päällikkömme" luonna...Toiminta on myös mielenkiintoista.

Pari kuukautta sitten aloin saada tälläisiä...Miksi niitä oikein sanoisi....väläyksiä ajatuksissa (ei näkyjä, mutta todentuntuisia ajatuksia)...Aina kun menen harjoituksiin, niin puoli tuntia menee hyvin, kunnes "näen" itseni kantamassa 11 vuotiasta, pahasti palanutta, kuollutta pikkusiskoani pois palavasta talosta... Rakastan VPK:ta koska sain siellä ystäviä monen vuoden yksinäisyyden jälkeen ja toiminta siellä on myös kiinnostavaa...
Pelkään kuitenkin, että joudun lopettamaan tämän harrastuksen...No...Luultavasti ymmärrätte miksi...En osaa sanoa sitä sanoilla...

7

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ävpk

      hei. lopeta hyvä ihminen se harrastus nopeasti koska kaikki veparit on niin omituisia,, ja sä näet just näit harhoja siksi kun elämää ei pyöritä mikään muu kuin se sairas odotus tulisipa keikka , miksei keikka jo tule??

      • vpklainen

        hei ihan tiedoksi en mä ole ikinä odottanut tulipaloa tai keikkaa. Ei kukaan halua että päsee keikalle vaan sen takii että siellä on tulipalo tai jotain muuta me halutaan auttaa ei luda pahaa.
        Me ollan mys vpkssa se takii et saatais opittuu
        ensi sammutus eli jos vaikka tv palaa niin se pitää osata sammuttaa ja tietenki ensiavun se pelastaa monta henkeä vuodessa.


      • X-VEPARI

        Omituisia VPK-laisia ?.
        Pitää paikkansa ainakin eräässä kaupungissa täällä pohjois-suomessa.
        Olen ollut mukana VPK:ssa useamman vuosikymmene erilaisssa luottamustehtävissä.
        Viimeksi puheenjohtajana yli 10v.Sitten yhdistykselle valittiin uusi puheenjohtaja, jolla ei ollut kokemusta VPK:sta muuta kuin poikaosastosta vuosikymmenien takaa.
        Halliituksen jäsenenä en ollut tyytyväinen tehtyihin ratkaisuihin ja ilmaisin niistä erimielisyyteni.
        Näiden mielipiteideni "ansiosta" jouduinvarapuheenjohtajan "mustalle" listalle. Hän akoi "manipuloida " yhdistystä ja lopulta pääsi tavoittensa erottaakseen minut yhdistyksestä erilaisten keksittyjen syiden varjolla.
        Tällaissesta en ainakaan itse ole ennen kuullut, että jopa vapaaehtoistoiminnasta tulee erotetuksi.
        Olen tässä samaa mieltä, " OMIYUISIA VEPAREITAKIN ON"


    • vuosaaren vapaa palo kuntal...

      tiedoksi olen ollut vpkossa 3½ vuotta
      vpkossa on hauskkaa.
      minulla on ollut melkein sama tunne se on outoo
      ja voi alkaa pelottaa mut se on harhakuvaa
      sinun kannattaa puhua siitä vpkn päälikölle
      sillä tunnen yhen joka sano nähneensä unta siitä kun sillä on palokirves kädessä ja se rikkoo oven sillä ja sit se näkee oman perheen ja yrittää pellastaa sen perheen ja sit se uni loppuu
      se on hyvä perjattessa et näit sun perhestä jonkun
      se tarkottaa sitä että välität omasta perhestä
      mut ei se kuolema ole hyvä asia tai mistä sitä ikinä voi tietää

    • kokeneempi

      Älä hätäile, vpk:ssa yleensä löytyy muutakin toimintaa kuin hälyytys-osasto. Ei sinun tarvitse jättää mukavaa porukkaa siksi että hälyytys toiminta rasittaa sinua kovasti. Ala toimia vaikka nuoriso-osastossa, tai tukiosastossa---> näin voit olla toiminnassa ja "porukassa" mukana vaikka et ikinä hälyytykseen joudukkaan. Toisaalta keskusteleminen kokeneempien sammuttajien / savusukeltajien kanssa saattaisi tuoda asiaasi uutta näkökulmaa, joten ei hyvää harrastusta kannata jättää, sitä voi kehittää itselle mukavampaan suuntaan.

    • firefighter

      moi


      mä olen ollut palokunnassa jo yhdeksän vuotta ja nyt olen ollut vuoden miehistössä...

      pelkäätkö jotain vpk:oon tekemistä vai mitä pelkäät?

      mä pelkäsin joskus toisella vuodella mut sitten rupesin oiken kunnolla käymään ja ottamaan tietoa vpk:oon toiminnasta ja se auttoi paljon nyt kun olen kokekenut kaiken mitä voi kokea vpk:ssa niin tuntuu kun oisi joku sankari ja olen ylepä siitä että pääsin pelkoni yli...

      olen ollut pelastuslaitoksellakin töissä 2viikkoa ja se oli viimeinen niitti että rupean joko ammattipelastajaksi tai sitten vaan vpk:oon toimintaan...

      yritä päästä pelon yli ettei sinun tarvitsisi lopettaa...

      mutta se ei ole helppoa...

    • vpk hieno harrastus

      viestissäsi ei näy sinun ikääsi, oletan että olet vielä aika nuori. olen itse ollut vepskissä 30 vuotta.nuorena minullakin oli kauhukuvia mielessäni.kun ikää tulee lisää niin huomaa että ne eivät aina toteudu.sinun ei kannata lopettaa harrastustasi.kysele minkälaisia keikkoja hälytysosastollasi on ollut.tuskin ne ovat olleet jatkuvasti rankkoja keikkoja.ja vpk opettaa miten sinä voit vähentää riskejä kotona ja muuaalla. ne saattavat pelastaa sinut tai lähimmäisesi. samoin saat oppia miten voit pelastaa jonkun hengen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1654
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      322
      1301
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1207
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1115
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1016
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe