EI POLIISIPULAAA

pökertynyt

Olin ajossa h-autolla ja p- vaunu kytkettynä. Olin sivuuttanut levikkeellä olevan poliisiauton. Oli valoisa päivä. Poliisiauto lähti perääni ja suoritti pysäytyksen. Autossa kolme poliisia. Paperit ja kuski tarkastettiin,kyseltiin mitä kärryssä on lastina, vaikka kärry oli tyhjä ja lavan pohja paljas. Kaikkea kysymyksiä sateli useelta taholta. Lopuksi sanottiin että perävaunun pistoke näyttää olevan puolittain irti eli se oli jostain syystä irronnut juuri sen verran ettei se ottanut kosketusta. No nopeasti ja remonttimiehenä työnsin pistokkeen sisään eri perille ja valot toimivat moitteettomasti. Alkoi moitteen saarna ja puheet että tästä voitaisiin nyt vaikka kirjoittaa rangaistusvaatimus. Yritin estellä että eikös tämä asia ole kovin vähäpätöinen ja kun ei muutakaan liikennettä juurikaan ole ettei kukaan ole joutun vaaraan jne.. pidin mielestäni hyvän puolustuspuheen ja sain lopulta poliisit ymmärtämään että eivät sitä sakkoa alkaneet kirjoittaa. Mutta yksi sanoi, että kyllä heidän laillisuuden vuoksi pitää kirjoittaa Kirjallinen huomautus. Sitten se porukan vanhin sillä oli kaluunoita enemmän kuin muilla kaivopi esiin salkkunsa ja lomakevihkosen ja ryhtyi kirjoittaan kirjallista huomautusta. Sitä en suostunut allekirjoittamaan ja niimpä siihen haalittiin kahden muun poliisin allekirjoitukset jotka todistivat tämän paperin. Siitähän kieltäytymisestä syntyi uusi suukopu kun erehtyin moittimaan poliiseja turhanpäiväisestä tekemisestä
Lomake joka täytettiin on vaaksan mittainen ja kymmenen senttiä korkea suorakaiteen muotoinen paperi sen poliisilomake nro on 371 ja näin sain vähäisestä liikennerikkomuksesta TLL 104§ mukaisen huomautuksen. Tähän tuhraantui kolmen poliisin aikaa yli puolituntia ja mielestäni ihan turhaa. Ilmeisesti joku järkevämpi porukka olisi sanonut että pistä se pistoke kiinni ja hyvää matkaa.

10

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksareiska mersuineen?

-80 luvun riisseli nokivasara, valoja ei tarvii päivällä kun on hyvä näkö , vilkku ei mene missäöän päälle tai jos menee niin pieni vilautus vaan. Koko omaisuus on farkkumesen tavaratilassa..

• pidä kalustosi kunnossa

Vaikutat todellakin pökertyneeltä nimimerkkisi mukaisesti. Et taida itse tajuta, että se poliisien hukkaan heitetty aika johtui omasta asennevammastasi. Sen nyt huomaa lapsikin, vaikka yritätkin puhua omaan pussiin.
      Korjaa aennevammasi, niin asiat sujuvat huomattavasti joustavammin.

• se loppuosakin

tästä tarinasta, jota nyt et tässä paljastanut.
      Mitähän kivaa kuulisimme, jos nuo paikalla olleet poliisit kertoisivat miten asiat oikeasti olivat?

• pulaa.

ei oikeasti ole - on vain pula työtään tekevistä poliiseista !

Normaali arkipäivä, joten poliiseilla ei ole muutakuin aikaa ! ja aina ei jaksa istua kahvillakaan - ajan saa kulumaan kun ilkeilee asiakkaille.

Sain juuri kuulla, että ystäväni sai sakot käveltyään päin punaisia valoja 40 € ja mitään muuta rikettä ei tapahtunut - ei siis kolareita ym.

Poliisin mielivalta Suomessa on aivan törkeää ja aina riittää sen puolustelijoita !

• mitä..

niiden sitten pitäisi tehdä? Minusta on ainakin hyvä jos niillä ei muuta tekemistä ole. Ei siis ole pahempia rikoksiakaan tapahtumaisillaan. Ainakaan niin paljoa. Ja onhan se nyt törkeetä että liikennesääntöjen rikkomisesta saa rikesakon.. Miksei vaan saa ajaa/kävellä päin punaisia ja vasta jos tapahtuu kolari niin sakotetaan. Just joo. Ajetaan vaan kaikki miten sattuu ja jos mitään ei tapahdu niin eihän siinä mitään. Hohhoijaa. Itse olen kerran myös kävellyt punaisia päin ja lähes poliisien nenän edestä. Ei tullut sakkoja, tosin olin alaikäinen vielä ja poliiseilla taisi olla silloin parempaakin tekemistä. Jos olisi tullut sakot niin en olisi siitä alkanut itkemään muille.

• enNÄTYS!!!!

Sä teit idioottimaisuuden ennätyksen!!!! Että oli siis väärin kun poliisi kirjotti sakon punasia päin kävelystä!!!!! AMMU ITTES!!!! SÄ OOT PASKAPÄIDEN MESTARI!!! Et ehkä tyhmyydeltäs tajua, että päin punaisia käveleminen ON RIKOS!!! Voi perse että olet tyhmä!!!!

• enemmän

Kirjoituksesta päätellen olet keski-ikäinen mies, etkä tunne poliisien arvomerkkejä, hoh-hoijaa!!
      Erottaisitkohan armeijassa korpraalin kenraalista?

• totuus????

Enpä nyt tiedä onko se turhaa, jos laisesi paskapää saisi sakon. Eipä nytkään mennyt hukkaan, kun vieläkin muistat tapahtuneen. Oikein olis ollut kunnon päiväsakot. Ja mistä sä tiedät mihin käyttöön se huomautus menee, kun et muustakaan näy mitään tietävän. Ja älä edes kuvittle, että sun paskanjauhantas esti sen sakon saamisen, luulenpa että just sen takia olit sen sakon saada.

• se on siinhä

korkelaatuista poliisipuhetta, toverit jatkakaa....

• hyvinki...
        se on siinhä kirjoitti:

korkelaatuista poliisipuhetta, toverit jatkakaa....

Sun laatuisuutes nyt on ihan ykspaskanhailee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe