Lukio Kampusalueelle

Maigolman

Kyllä luulisi tulevaisuudessa mahtuvan, kun ammattikoreakoulu tekee kuihtumistaan laaduttoman opetuksen ja muun koulutuksellisen surkeuden takia. Sakkysta, eli Savon ammatti- ja aikuisopistosta sentäs saa laadukasta opetusta ainakin muualla, en tiedä, tyritäänkö Varkaudessa siinäkin.

Niin ja mitä internetistä Varkauden lehteä vilkaisin, vain Nastolassa on tehty vastaava temppu, että annettu paikallinen lukio koulutuskuntayhtymän ylläpidettäväksi. Onko nastolan talous kaiketi yhtä rupukunnossa, kuin Varkauden?

11

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkkila

      Nyt, kun yhtymä ei enää panosta Varkauden lukioon, niin päättäjät Varkaudessa voi levitellä käsiään ja sanoa, "ettei he mahda mitään....."
      Seuraavaksi tapahtuu ammatillisen koulutuksen alasajo Varkaudessa. Ensimäiset toimenpiteethän on jo nähty viime vuosien aikana, kun opettajia on irtisanottu yms. Seuraavaksi tullaan näkemään eri ammattikoulujen lakkautuksia.

      • Maigolman

        Näin se on, kaupunki pesee kätensä ja tuumailee "niin oli kaupungin, mutta ei ole enää".

        Toisekseen omaan silmääni on pistänyt se, että varkaudessa ei edes panosteta laadukkaaseen opetukseen. Nähty mm. siten, että esim. ammattikorkeakoululla kurssien yhteydessä sanotaan että "kyllä minäkin tästä asiasta tiedän ja se asia pitäisi mahtua tähän tuntikehykseen, mutta kyllä se joku vielä sen asian teille joskus opettaa tässä opinahjossa" ja sehän on silkkaa hölyn pölyä, nähty on. Ei siinä ole mitään järkeä, että yritetään delegoida tehtäviä muille opettajillem, jos koko delegointiprosessi sinänsä menee pyllylleen. Jää siinä sitten mietiskelemään, että "mitä jonkun olisi pitänyt meille kertoa".

        Ja mitä ne on nämä ammattikorkean opettajien iänikuiset kalvosulkeiset Varkaudenkin Savonialla. Luuleeko ne jästipäät, että niistä jotakin pitäisi muka päähän jäädä muhimaan ja pistää asiakkaan, eli opiskelijan ajatuksen pyörät pyörimään. Siinä erehtyvät kyllä pahemman kerran. Parasta opetusta mielestäni ainakin on se, että opettaja tuleel uokan eteen vanhanaikaisesti paasaamaan, itselläni ainakin silloin asiat jää paremmin päähän. Sanokaa mitä sanotte.


      • Wiisas ja kaunis
        Maigolman kirjoitti:

        Näin se on, kaupunki pesee kätensä ja tuumailee "niin oli kaupungin, mutta ei ole enää".

        Toisekseen omaan silmääni on pistänyt se, että varkaudessa ei edes panosteta laadukkaaseen opetukseen. Nähty mm. siten, että esim. ammattikorkeakoululla kurssien yhteydessä sanotaan että "kyllä minäkin tästä asiasta tiedän ja se asia pitäisi mahtua tähän tuntikehykseen, mutta kyllä se joku vielä sen asian teille joskus opettaa tässä opinahjossa" ja sehän on silkkaa hölyn pölyä, nähty on. Ei siinä ole mitään järkeä, että yritetään delegoida tehtäviä muille opettajillem, jos koko delegointiprosessi sinänsä menee pyllylleen. Jää siinä sitten mietiskelemään, että "mitä jonkun olisi pitänyt meille kertoa".

        Ja mitä ne on nämä ammattikorkean opettajien iänikuiset kalvosulkeiset Varkaudenkin Savonialla. Luuleeko ne jästipäät, että niistä jotakin pitäisi muka päähän jäädä muhimaan ja pistää asiakkaan, eli opiskelijan ajatuksen pyörät pyörimään. Siinä erehtyvät kyllä pahemman kerran. Parasta opetusta mielestäni ainakin on se, että opettaja tuleel uokan eteen vanhanaikaisesti paasaamaan, itselläni ainakin silloin asiat jää paremmin päähän. Sanokaa mitä sanotte.

        Miten noin viisas ihminen on päätynyt opiskelemaan noin surkeaan opinahjoon, jossa ei edes mitään osata opettaa oikein? Etkö päässyt muualle? ;D


      • Maigolman
        Wiisas ja kaunis kirjoitti:

        Miten noin viisas ihminen on päätynyt opiskelemaan noin surkeaan opinahjoon, jossa ei edes mitään osata opettaa oikein? Etkö päässyt muualle? ;D

        On se hienoa, että sen muutkin huomaa, jopa "Wiisaat ja kauniit". Onnea sinun elämääsi siellä Varkauden Savonialla arvon ylistäjäni...


      • ollut
        Wiisas ja kaunis kirjoitti:

        Miten noin viisas ihminen on päätynyt opiskelemaan noin surkeaan opinahjoon, jossa ei edes mitään osata opettaa oikein? Etkö päässyt muualle? ;D

        pelkkä prisman kassa ja tai caravaanari?Muistiin jäi viimekesäiset D valitukset leirisköistä.Tynpäännyin niihin.


      • Wieläkin Wiisaampi ja kauni...
        Maigolman kirjoitti:

        On se hienoa, että sen muutkin huomaa, jopa "Wiisaat ja kauniit". Onnea sinun elämääsi siellä Varkauden Savonialla arvon ylistäjäni...

        Tosin en ole Varkauden Savonialla, toisin kuin sinä, joka nyt kirjoittelet parjaavia lausuntojasi tänne. Taidat olla sama heppu, joka aloitti syksyllä marinan Varkauden huonommuudesta omaan kotipaikkakuntaasi nähden...WiuWiu vaan sinulle ja koetahan pärjäillä!


    • Se mitä nämä huhut huonosta opetuksesta on tarkoituksella liikkeelle laskettuja. Se miksi Varkaudessa verrattuna Kuopioon on laadukkaampaa opetusta. Ovat ne että täällä on esim. prosesiteollisuus simulaattori jne. Kuopion opit perustuu pelkkään teoriaan. Täällä jos missä on mahdollisuus tutustua teollisuuteen mitä Kuopiossa ei ole. Se mihin täällä pitäisi huomattavasti panostaa olisi yhteistyö Lappeenrannan teknisen yliopiston kanssa. Sieltä löytyy esim. matemaattista osaamista mitä tekniikassa tarvitaan.

      • millon

        Milloin on Bruno2 opiskellut savoniassa?


    • näkyy

      siis internet? Onko totta?

    • Walt-campus opiskelija

      En mie muuten tiedä mutta hyvinhän tuolla ammattikorkeassa tuntu porukkaa tänäkin vuonna aloittavan kumminkin...

      ja mitä opetukseen tulee niin taso on kyllä ainenkin ammatti- ja aikuis-opistoon verrattuna kohdallaan.Vaikka on kait sitä amiskassakin hyviä opettajia mutta ainenkaan sähköpuolella ei tullut 3 vuoden aikana vastaan.

      Tottahan se on että tämmösessä perskorvessa ei tahdo enää nuoriso pysyä,aktiviteetit alkaa loppua ja kaikkia vaan vituttaa.porukka siirtyy kuopioon,jyväskylään ja etelään,tämä on näkynyt kaveri ja tuttava piirissä varsin hyvin.Sehän on sitten päivän selvää että kun opiskelijat loppuu niin alkaa paikka menemään kiinni...

      • opetusta

        Savoniass Varkaudessa opetuksen taso vaihtelee. On tosi huippu opetusta, mutta sittten on niitä täysin mätii omenoita seassa.

        Varkauden opetus on parempaa kuin Kuopiossa, jossa on enemmän niitä mätii omenoita opettajina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe