Havanan jineterat

Don Quijote

Opiskelen espanjaa ja tiedän että Havannassa on paljon ns. jineteroja, jotka tulevat mielellään juttelemaan lasillisen tai tipin toivossa. Voihan niillä olla mielessä muutakin, mutta minulla olisi mielessä yhdistetty opas ja espanjan harjoittelu.

Yksin matkaavan miehenä suosin tietysti naisopeja, mutta ilman sen kummempia aikomuksia.

Olisko kellään tietoa, kuinka poliisi suhtautuu, jos haluaisin tehdä jonkun kanssa treffit joka aamuksi ja lähteä tutustumaan nähtävyyksiin. Salliiko se tälläistä molemminpuolista"hyöty-suhdetta".

6

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-matkaaja

      Miksi luulet poliisin puuttuvan moiseen, ei se mikään poliisivaltio ole. Seurustellaanhan paikallisten kanssa muutenkin. Paikalliset pääsee hotelleihinkin asumaan jos joku maksaa huoneen ja ylläpidon.
      Tekisit jonkun tosi onnelliseksi jos pitäisit oppaana ja maksaisit vielä korvausta siitä kulujen lisäksi.

      • don quijote

        Jaa, mitä olen nyt lueskellut noita Kuuban juttuja ja niin kyllä se aikamoinen poliisivaltio on. Nyt Raulin aikana on kai jotain helpotusta tapahtunut ja hyvä niin.

        Voisin hyvinkin palkata viikoksi yhdistetyn oppaan/espanjanopen. Katsotaan kuinka se toimii.
        Kiitos vastauksesta. Jos sinulla on uutta ja varmaa tietoa niin kerro enemmänkin.


      • X_matkaaja
        don quijote kirjoitti:

        Jaa, mitä olen nyt lueskellut noita Kuuban juttuja ja niin kyllä se aikamoinen poliisivaltio on. Nyt Raulin aikana on kai jotain helpotusta tapahtunut ja hyvä niin.

        Voisin hyvinkin palkata viikoksi yhdistetyn oppaan/espanjanopen. Katsotaan kuinka se toimii.
        Kiitos vastauksesta. Jos sinulla on uutta ja varmaa tietoa niin kerro enemmänkin.

        Marraskuussa olin Kuubassa kaksi viikkoa eikä poliisivaltiosta mitään hajua, menepä egyptiin niin vahvasti aseistettuja poliiseja joka paikassa. Hotellissamme oli kuubalaisia naisia asumassa, turistimiesten seuralaisia. Kovin nuorilta näyttivät, miehillekään ei tarjoiltu alkoholia jos tytöt paikalla. Meille tosiaan kerrottiin että majoittumiseen on tullut helpotuksia viime vuonna. Huone ja ruokailu pitää olla maksettuna.
        Ihme on jos et voisi pitää oppaana paikallisia ihmisiä.


      • näkynyt
        X_matkaaja kirjoitti:

        Marraskuussa olin Kuubassa kaksi viikkoa eikä poliisivaltiosta mitään hajua, menepä egyptiin niin vahvasti aseistettuja poliiseja joka paikassa. Hotellissamme oli kuubalaisia naisia asumassa, turistimiesten seuralaisia. Kovin nuorilta näyttivät, miehillekään ei tarjoiltu alkoholia jos tytöt paikalla. Meille tosiaan kerrottiin että majoittumiseen on tullut helpotuksia viime vuonna. Huone ja ruokailu pitää olla maksettuna.
        Ihme on jos et voisi pitää oppaana paikallisia ihmisiä.

        Näin on, ei nyt sanoisi poliisivaltioksi, ainakaan kahden viikon en nähnyt kuin parikolme poliisia, en ainakaan kiinnittänyt huomiota, voi olla etten nähnyt.
        Kanadassa välilaskun aikana näin paljon enemmän, siellä olivat pyssyt kourassa ja me kuin lehmät aitauksessa.

        Hotelleissa oli todellakin vanhojen miesten kanssa nuoria tyttöjä ja huoneissa asuivat ja yhdessä kulkivat


      • Cubanita
        näkynyt kirjoitti:

        Näin on, ei nyt sanoisi poliisivaltioksi, ainakaan kahden viikon en nähnyt kuin parikolme poliisia, en ainakaan kiinnittänyt huomiota, voi olla etten nähnyt.
        Kanadassa välilaskun aikana näin paljon enemmän, siellä olivat pyssyt kourassa ja me kuin lehmät aitauksessa.

        Hotelleissa oli todellakin vanhojen miesten kanssa nuoria tyttöjä ja huoneissa asuivat ja yhdessä kulkivat

        Niin siis itse olen paikallisten poikien kanssa hengaillut ja ainakin Guardalavacassa poliisit ovat niskassa koko ajan. Kuulin myös että yhden paikallisen tytön oli poliisit vienyt kun oli vain puhunut päivällä suomalaismiesten kanssa. Ne miehet jotka ovat nuorien tyttöjen kanssa hotellissa, ovat yleensä naimisissa, kun ollaan naimisissa kaikki on sallittua mutta sitä ennen kaikki on kiellettyä. Riippuu varmati myös kaupungista, ja siis turistillehan poliisit ei näissä tilanteissa sano mitään, paikallinen viedään putkaan. Poliisit kuulemma työskentelevät vain turisteja varten, mutta eivät kuuntele jos haluaisi paikallisen kanssa olla... Ärsyttävää! Muuten aivan ihana maa, sydämeni jäi sinne 13 vuotta sitten, enkä useista yrityksistä huolimatta ole sitä sieltä pois saanut ;)


      • He Che

        Espanjan opejen löytäminen oli todella helppoa ja mukavaa, mutta kyllä ne poliisia varoivat, jos kävelimme jossain puistossa.
        Kun aioimme käydä huoneessani hakemassa lehtiä ei seuralaiseni päässyt hissiin. Hissien edessä seisoi koko ajan yksi "kerberos" vartiossa.

        Tai no olisi päässyt jos olisin maksanut miehelle 60 Cuc:ia (Yli 50 Euroa). No en tietenkään maksanut viattomasta tuliaisten hakureissusta, joten seuralaiseni jäi aulaan odottamaan.

        Kyllä se poliisivaltio vielä on, mutta rahalla ja supliikilla saa mitä vain. Kohtelu myös vaihtelee eri paikoissa. Poliiseista on kyllä se etu, että Kuuba on ehdottomasti yksi turvallisimmasta maista turistin kannalta. Lompakostaan ja laukustaan kannattaa kyllä sielläkin pitää huoli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe