Opettajat

Näin nykypäivän Suomessa

Paljon on puhuttu koulukiusaamisesta, mutta mitä silloin on tehtävissä kun kiusaajana on opettaja?
Rehtoriin on otettu yhteyttä, joka totesi, että hän nyt on vaan vähän hankala opettaja.
Kyseessä on toisen asteen koulutus. Tiedän, että nuoret ovat ilkeitä ja pahoja suustaan, mutta onko oikein opettajalta kostaa ja hylätä työ kerta kerran perään? Nuori on todella yrittänyt, mutta tämä lannistaa enää edes yrittämästä. Paperit olisi vaan hyvä saada, ettei kolmen vuoden opiskelu menisi täysin hukkaan. Kaikki kiinni vain yhden opettajan aineesta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

10

1952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestiä

      opetusministeriöön jos rehtorikin on tuolla linjalla, eiköhän ala tapahtua. Kokemusta on!

      • voivoisentään

        Eiköhän olisi kuitenkin viisainta vaan olla mussuttamatta kyseiselle opettajalle? Sen verran voi varmaan jokainen pitää turpansa kiinni, eikä siitä yhdenkään äidin kullan itsenäisyys mene.

        Itselläni oli useamman kuin yhden opettajan kanssa hankalaa ja vieläkin suututtaa kun vapauttani tehdä ja olla kuten itse halusin, rajoitettiin.


      • pojasta
        voivoisentään kirjoitti:

        Eiköhän olisi kuitenkin viisainta vaan olla mussuttamatta kyseiselle opettajalle? Sen verran voi varmaan jokainen pitää turpansa kiinni, eikä siitä yhdenkään äidin kullan itsenäisyys mene.

        Itselläni oli useamman kuin yhden opettajan kanssa hankalaa ja vieläkin suututtaa kun vapauttani tehdä ja olla kuten itse halusin, rajoitettiin.

        puhunut? Voihan olla tyttökin.


    • Näinhän se on

      aina ollut ja ilmeisesti jatkuu maailman tappiin. Kaikenlaiset luonnevikaiset ryhtyvät opettajiksi ja näin siinä sitten käy. Onko mahdollista vaihtaa oppilaitosta? Tai sitten rehtori lujille.

      • olin amislainen

        niin meiän koulus yks opettaja oli niin vittumainen, useammalle kuin yhdelle. Sen sitten jätkät hoiti uranvaihtoon, sen autosta puhkeili vähän välii rengas ja sen vene sai niin ison kivilastin, että uppos. Ja kun se ohitti tän Puhkoja-upottaja team'iin niin aina jätkät huus perään, miten sun kopperos renkais on tänään pysynyt ilmat ja mikä se sun paattis kantavuus nyt olikaan. heh. ymmärs lopulta vaihtaa alaa.


      • opettaja Jantunen
        olin amislainen kirjoitti:

        niin meiän koulus yks opettaja oli niin vittumainen, useammalle kuin yhdelle. Sen sitten jätkät hoiti uranvaihtoon, sen autosta puhkeili vähän välii rengas ja sen vene sai niin ison kivilastin, että uppos. Ja kun se ohitti tän Puhkoja-upottaja team'iin niin aina jätkät huus perään, miten sun kopperos renkais on tänään pysynyt ilmat ja mikä se sun paattis kantavuus nyt olikaan. heh. ymmärs lopulta vaihtaa alaa.

        Olen opettaja, ja TIEDÄN että on oppilaita jotka eivät viitsi tehdä mitään koulunsa eteen. Opettajana sanon toisille opettajille:KESKITTYKÄÄN NIIHIN OPPILAISIIN JOISSA ON AINESTA! (niitäkin on vielä) Ja nämä alisuoriutujat ovat aina olleet alisuoriutujia, joten viis heistä!


    • Opettaja myöskin

      asiasta kantelu lääninhallitukseen. Oppilaitoksen johtajan olisi pitänyt puuttua asiaan, joten on syytä myös tuoda se julki kantelussa.

      Muille vastaajille sen verran että, oli oppilas hankala tai ei, opettajan tehtävä ei ole kostaa oppilaalle hänen käyttäymistään, eikä myöskään vaikeuttaa oppilaan opiskelua! Sellainen opettaja on syytä ohjata muihin tehtäviin.

    • Pian eläkkeelle jäävä

      Jos lapsesi ei saa koettansa läpi, se ei ole opettajan vika. Se ei ole kiusaamista. Auta lastasi kokeeseen valmistautumisessa tai pyydä hänelle tukiopetusta. Ennen vanhemmat joutuivat kustantamaan lisäopetuksen itse.En tunne 35-vuotisen urani ajalta henkilökohtaisesti ketään opettajaa, joka olisi kiusannut oppilasta.Minun opettajissani ja professoreissani niitä oli kyllä joitakin.
      Näitä toistuviin uusintoihin nollatiedoilla tulevia on yhä enemmän. Vanhemmat tekisivät lapsilleen suuren palveluksen, jos vaatisivat näitä lukemaan kokeisiinsa eivätkä vaatisi opettajilta nollatiedoilla läpipääsyä. Tällaiset teoreetikot ovat työelämässä vaarallisia meille kaikille.

      • aina.....

        puolustelemassa toisiaan, tosiasia on että kyllä täällä suomessa on kusipää opettajia oikein olan takaa ja semmoset pitäis potkia hevon vittuun!
        Ps. opettajan ammatti on osaksi kutsumustyö, mikä kutsumus on kiusata oppilaita hylkäämällä sama työ vaikka yritetty on?


      • joopa joo
        aina..... kirjoitti:

        puolustelemassa toisiaan, tosiasia on että kyllä täällä suomessa on kusipää opettajia oikein olan takaa ja semmoset pitäis potkia hevon vittuun!
        Ps. opettajan ammatti on osaksi kutsumustyö, mikä kutsumus on kiusata oppilaita hylkäämällä sama työ vaikka yritetty on?

        Kusipäitä kaikki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe