kuinka paljon kulta ja hopea korut maksavat? Onko suomen hinnoissa vai halvempia? jos on kuinka paljon? Paljonko Maksaa esimerkiksi kultainen sormus kivellä?
kulta ja hopea
9
2538
Vastaukset
- Agua
Hinta lasketaan painon mukaan eli halvenpaa kun Suomessa ja tinkiä aina voi..Kesällä ostin miesten kanta sormuksen Onyz kivellä ja maksoin 85e pojalle ostettiin hopeinen panssariketju kaula/ranne hintaan 30e
- todella halpaa
Kultakoruja en käytä, joten kokemusta vain hopeasta. Ja samoin kuin kullassa, niin hinta määräytyy painon mukaan. Itse ostin aivan upean käsikorun ja paino oli joku 120 g. Maksoin siitä 60 €. Koru on siis todella hieno ja en ole vastaavanlaista nähnyt Suomessa myytävänä.
Sormuksia olen myös ostanut. Yleensä ne ovat olleen 10 € paikkeilla. Tietysti tinkimisen jälkeen. 10 € maksava sormus on jo aika iso kooltaan ja siinä on joku synteettinen kivi. - ja tähti
ostin syksyllä kultaisen puolikuu ja tähti kaulakorun,kuunsirpissä 9 tekokiveä ja tähden keskellä 1 iso kivipaino n.60 gr. hintapyyntö kultasepänliikkeessä oli 200 euroa,mutta sitkeästi tingin hinnan toella alas,maksoin siitä vain 60 euroa.
Ostin myös "kiemuraisen" sormuksen,ei kiviä,paino n. 50 gr,hinta 25 euroa.
Eli tinkiminen,varsinkin kultasepänliikkeissä, on aivan ehdotonta,muuten maksaa moninketaisen hinnan,on meinaan ihan sairaasti ilmaa hinnoissa.
Maxwel-Anatolian lähellä olevassa liikennevalo-risteyksessä on muutes yksi harvosta kultasepänliikkeistä,missä on hintoja ikkunassa,yleensähän niitä ei ole missään.Ei muuta kun ostoksille ja tinkimään. - Pikku vinkki
Jos viitsii lähteä Muglassa käymään ostosreissulla (60km Marmariksesta), niin sieltä saa kullan vielä paljon halvemmalla kun Marmariksesta.
- Kullan kaveri
Hei !
Kulta on Turkissa halvempaa.. Samoiten kivet..
Itse olen ostanut Turkista monta korua.. Jollaisia ei suomesta saa..
Mutta sen verran sinua varoitan.. Että kullan laatu ei välttämättä ole samanlaista kun suomessa. Jotkut kauppiaat laittavat kullan sekaan hopeaa.. Saadaan painoa lisää, mutta karaatti arvo laskee..- huononee se suomessakin
turkin kullan karaattimäärä on vain 14, kun se suomessa on jotain 18. eli 14 karaatin kulta myös suomessa halvempaa , mutta turkinkorujen edullisuus piileekin halvassa työvoimassa, ennen oli turkissa joku laki olemassa ettei turisteja saa kultakaupoissa huijata tai jos huijjaa ja jää kiinni menettää kaupankäyntioikeudet, ja siitä seurauksena saattoi isokin suku kuolla nälkään joten luotettavia ne kauppiaat siellä olen itse kuusikertaa käyny turkissa ja ostanut koruja, kertaakaan en ole tullut huijjatuksi vaikken mikään expertti olekaan mutta olen kysyny koruista suomessa tuttava kultakauppiaalta...
- höpäjä
huononee se suomessakin kirjoitti:
turkin kullan karaattimäärä on vain 14, kun se suomessa on jotain 18. eli 14 karaatin kulta myös suomessa halvempaa , mutta turkinkorujen edullisuus piileekin halvassa työvoimassa, ennen oli turkissa joku laki olemassa ettei turisteja saa kultakaupoissa huijata tai jos huijjaa ja jää kiinni menettää kaupankäyntioikeudet, ja siitä seurauksena saattoi isokin suku kuolla nälkään joten luotettavia ne kauppiaat siellä olen itse kuusikertaa käyny turkissa ja ostanut koruja, kertaakaan en ole tullut huijjatuksi vaikken mikään expertti olekaan mutta olen kysyny koruista suomessa tuttava kultakauppiaalta...
Turkissa kuten suomessakin kulta on 14 tai 18 karaattia. Kumpaakin löytyy kummastakin maasta. Kullalla on maailmanmarkkinahinta, joka on sama kaikkialla. Kysypä täällä kullan karaatit äläkä usko, että aina olisi 18 karaattia. Hintaero johtuu tosiaan siitä, että työ on Turkissa halvempaa. Tuo lakijuttu taitaa kyllä olla ihan keksitty sikäli, ettei sellaista ole ollut juuri kultakauppaa varten.
- Agua
höpäjä kirjoitti:
Turkissa kuten suomessakin kulta on 14 tai 18 karaattia. Kumpaakin löytyy kummastakin maasta. Kullalla on maailmanmarkkinahinta, joka on sama kaikkialla. Kysypä täällä kullan karaatit äläkä usko, että aina olisi 18 karaattia. Hintaero johtuu tosiaan siitä, että työ on Turkissa halvempaa. Tuo lakijuttu taitaa kyllä olla ihan keksitty sikäli, ettei sellaista ole ollut juuri kultakauppaa varten.
Joo ei Suomessakaan korut ole yleensä kun 14k,jos 18k haluat niin erikseen pitää kyllä kysyä ja toi lakiasia pitää jossain määrin paikkansa joku viranomainen nykyään valvoo kaupan käyntiä ja ravintoloita,sulkeevat esim baareja määräajaksi jos on tullut turisteilta noottia et on yritetty huijata,basaareilla kuulemma valvovat aika tarkkaan kaupantekoo nykyään.
- !!!
nyt ei taida kirjoittajalla olla ihan oikeeta tietoa kullasta!! 14 karin kulta leima on 585 ja tarkoittaa että 1000 osiosta 585 on puhdasta kultaa ja loput seos metallia...yleesvä suurin osa HOPEAA JA KUPARIA, millä myös kullas väri saadaan, joko keltaisemmaksi( enemmän hopeaa) tai punertavaksi( enemmän kuparia), mutta kultapitoisuus voi ja on yleensä sama. eli jos tuotteessa on leima 585 on se 14 karaattia ja jos on 750 on 18 karaattia, ja on myös vielä 9 karaatin kulta jonka leima 375.yleensä ajatellaan että kun kulta on keltaista että se ei olisi aitoa tai se ei ole "puhdasta", ja varsinkin vanhat ihmiset kun tulevat ostamaan kultaa, he yleensä kertovat kuinka hyvää kultaa ennen vanhaan oli, ja kun esim tarkastaaa heidän tuotteen leiman se on 14 karaatia, mutta punertavaa eli kuparia seos metallina enemmän. mitä idemmäs mennään sitä punaisempaa kulta on/oli. eli venäläisillä on yleensä todella punaisia kulta tuotteita, siitä kyllä ollaan koko ajan pääsemäss pois!!! samoin suomessa on paljon tarjolla eri sävyisiä kulta tuotteita!!! kelta, puna ja rosa kultaa....sekä supersuosittua nykyään on valko kulta, mikä värjätään pääosin palladiumilla( ennen nikkelillä). yhtä turvallista on ostaa turkista kultaa kuin suomesta...kun muistat leimat!! ja kullan hinta on maailman joka kolkassa aivan sama(raaka-aineena), mutta todellakin sen työstö ja työ on siellä todella halpaa....mutta jos sattuu tulemaan kysyttävää, vastaan mielelläni kysymyksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180