Egyptin tuliaisia

maksa poks?

Egypti taitaa olla aikamoinen tautipesäke ja hygienia jopa hotelleissa vähän sinne päin.

Sain kahden viikon lomalla kaksi erillistä (virus)vatsatautia viikon välein jotka olivat erittäin rajuja. Kuumetta nousi parhaimmillaan 40. Tautia jatkui pitkään, ainakin kaksi viikkoa. Itse en ole ollenkaan herkkävatsaista sorttia ja pienet "bakterikannan muutokset" ei minuun ole koskaan osunut tai sänkyyn upottanut.

Sokerina huipulla huomasin saaneeni tuliaisiksi vielä mukaani A hepatiitin! (Ja mahdollisuuksia sen saamiseksi muualta on ollut riittävästi.)

Myöhemmin olen kuullut varsin monen Egyptinkävijän saaneen ennenkokemattoman paljon oireita. Eipä enää Egyptiin.

Löytyykö linjalta muita kohtalontovereita?

11

3223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinne en mene

      En nyt halua olla mikään tiukkapipo "Martta", mutta tietyistä syistä tuon valtion lomakohteet eivät vaan kiinnosta. Mutta poikkeuksetta jokainen työkaveri tai tuttava ovat tuoneet sieltä mukanaan ärhäkän vatsataudin, osa, kuten sinäkin sairastunut jo paikan päällä. Pelkästään siinä on riittävästi syytä hakea lomakohteensa muualta.

    • ainakaan

      mitään tautia eikä viiruksia tullut kun siellä käytiin oltiin sharmissa ja retkellä kairossa,ja jossain vaellusjutussa ja kameliratsastuksessa,kaikki syötiin mitään eteen kannettiin,mut käsidesi oli joka paikassa mukana,yhtenä päivänä oli vatsa vähän löysä mut hain apteekista pillereitä ja se tauti hoitu sillä

      • mä vain

        suositellaan otettavaksi hepatiittirokotteet sekä ennen matkaa että matkalla olis hyvä syödä maitohappobakteerikuuri. Näillä selviää reissusta ilman mitään ongelmia:)


    • ottamatta??

      Tulipa nyt säästettyä väärässä paikassa, hepatiitti voi tarttua missä tahansa maailmassa likaisesta vedestä, sitä suositeltiin aikanaan jopa neukkumatkaajille (ei omakohtaista kokemusta).
      Me otettiin hepa-A -rokotteet ajoissa ennen matkaa ja tehosteet suositellun ajan kuluessa, suoja on nyt ainakin 20 vuodeksi.

      • rix, rix

        -
        Tehosteen jälkeen. Näin pfifferiltä meinattiin...

        Mutta eivät rokotteetkaan suojaa tyhmyydeltä.


      • tuskin sentään
        rix, rix kirjoitti:

        -
        Tehosteen jälkeen. Näin pfifferiltä meinattiin...

        Mutta eivät rokotteetkaan suojaa tyhmyydeltä.

        Sillon ku otin ne molemmat Havrixit eli hepatiitti A-rokotteet, oli tieto että 20 vuotta. Ja oli noin 7-8 vuotta sitten. Onko nyt kehitelty elinikäisen suojan antava rokote????


    • Rouva M

      Samaa olen kuullut ihan jokaiselta tuttavaltani kuka siellä on käynyt,ja sentakia en sinne mene.Jos haluat mennä eksoottiseen paikkaan niin menee Dubaihin,siellä olen käynyt neljä kertaa ja saa syödä mitävaan ei tule mahatautia.

    • sinulla. Egyptiinmenijöitä yleensä varoitellaan vieraasta tautikannasta ja rokotusinfo Egyptiin sisältää ainakin A-hepatiitin. Hygienia on tärkeää Egyptiin matkaileville, etukäteen maitohappokuuri, mukaan käsidesiä ja syömisen suhteen tiukkaa kontrollia. Olen ollut siellä yhteensä 4 kk, eikä juuri mitään ole tullut. Nyt olen taas lähdössä, ja aion jatkaa käsidesin käyttöä. Egypti on kuuma maa, jossa bakteerit lisääntyvät nopeasti, mutta jossa on myös miellyttävä lomailla, ottaa aurinkoa ja vain olla. Lisäksi hintataso on edullinen verrattuna moneen muuhun suomalaisten suosimaan etelänkohteeseen.

      • joka puolustaa

        Egyptiä henkeen ja vereen asti. Vitut siitä vaikka joka vuosi tuhannet ja jälleen tuhannet suomalaiset saavat hirveitä tauteja tästä paskamaasta.


    • tuliaiset

      ja viikon saikku heti matkan jälkeen. Aika paha kuume ja vatsatauti. Vois olla, että antibiootti auttais, mutta ei noi suomen lääkärit joka ripuliin mielellään antais kuuria. Sieltähän saa antibioottia ostaa, ja sillä voi mennä nopeasti tauti pois, mutta menee siinä mukana varmaan jotain muutakin hyödyllistä bakteeria kropasta.
      Ja tauti tuli silti vaikka käsidesit ja muutenkin varovainen. Ryhmässämme oli monia muita joilla myös "jallajalla" eli vatsatauti.

      • ei ole tullut

        Minä olen käynyt 5 kertaa Egyptissä yhteensä 7 viikkoa, ei ole kumma kyllä tullut mahatautia.
        Alexandriassa viime keväänä vähän normaalia paremmin toimi yhtenä päivänä.Ostin jo ekalla Luxorin matkalla Antinal nimistä mahalääkettä paikan päältä varalle ja heti jos on jotain pienintäkin nipistelyä tms ollut otan sellaisen.Kavereilla on kyllä ollut ripuli, mutta sillä lääkkeellä lähtee yhdessä päivässä.
        Käsidesiä käytän aina kun kosken rahoihin ja ennen syöntiä, sekä maitohappoa.Upea maa, Luxor tosi kiinnostava, punainen meri uskomaton, pyramiidit pitäis kerran eläessään jokaisen nähdä...ilmasto tosi hyvä, hyvä ruoka, ystävälliset ihmiset...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe