farkun ovet aina jumissa

kyllästynyt arvailuun

Siis sanokaa nyt kokeneemmat, onko tää joku nissanin yleinenkin vika, että ovet on aina enemmän tai vähemmän jumiksessa, vaikka kuinka on hyvin silikoinu tiivisteet ja lukkosulaakin laitettu??? Erityisesti takaluukku ihan totaalisen jumissa, joka ei näin koiranomistajana mieltä lämmitä.
Ikävä vanhaa fordia, jossa harvemmin tuli mitään rasvailtua ja siltikään ei ongelmia ovien kanssa pahemmin ollu :(

16

2045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin

      "ominaisuus"...

      Itsellä paraikaa Primu 3 kertaa takaluukun kytkimen (2 kerran vaihdetaan), 3 kerran takaovien kiinnimenemättömyyden takia takuu huollossa.

      Hauska detaili on se että toissa päivänä menin hakemaan autoani takuuhuollosta (nuo edellä mainitut) niin kun pääsin autolleni ja kokeilin niin eipä ne v*tun ovet toimineet edelleenkään!!!

      No tällä välin ajellaan Tiidalla, aika heikolta esitykseltä vaikuttaa tämäkin, mittarissa 1800km, eikä takaluukku jaksa pakkasella itse nousta ylös..

      Ikävä kyllä Nissan kokeilut jää tähän primuun, tosin vasta 35 ajettuna meillä on aika paljon yhteistä matkaa edessä.

      • jos ei osaa mitään...

        Jos nyt sanotaan ihan suoraan niin turha syyttää autoa jos itse on uusavuton tumpelo joka ei ymmärrä mistään mitään.
        P12:sta Primerassa on kuskin ovessa nappula jolla takaluukun saa auki aina, ihan aina. Se luukussa oleva mikrokytkin saattaa joskus jäätyä mutta itse asiassa sitä ei edes tarvitsisi olla ollenkaan. Edellisissä autoissani takaluukku oli avaimella avattava, näissä kaikissa se ruostui jumiin käytön puutteen takia. Mikrokytkin on paljon parempi kuin umpeen ruostunut lukko.

        P12:sta lukot ja ovet toimivat talvella moitteettomasti. Yhdessäkään aiemmassa euromerkissäni ne eivät ole toimineet (Opel/Ford). Tämän talven ensi pakkasilla kuskin oven mekanismi meni sisäpuolelta jäähän. Kiroilin että tuliko tästäkin nyt sitten Opel. Kunnes muistin että olin vääntänyt oven suhinan takia (hyödyttömästi, korjautui huollossa lukkoa siirtämällä) oven karmia vähän sisäänpäin jolloin lasin ja ulkopuolella olevan tiivisteen liitos ei enää ollut tiivis. Kun tällöin sadevesi pääsee valumaan lasia pitkin suoraan lukolle, on 100%:sen varmaa että se jäätyy. Väänsin kehystä takaisin ja ei ole sen jälkeen ollut pienintäkään ongelmaa, oli keli mikä tahansa. Tämä on ainut kerta kun kahden eri P12:sta lukossa on ollut pienintäkään moitteen sijaa (n. 6 vuotta ajoa).

        Eli te jotka täällä vittuilette auton lukoista niin muistelkaapa mitä itse olette sille autolle tehneet (kehyksen väännöt, väärät öljyt lukkoihin, kattotelineen huono kiinnitys mikä vääntää oven kehyksen, pakkasella rikotut tiivisteet...).

        Ja vielä : sen takaluukun mikrokytkimen vaihto ei auta yhtään mitään. Se vain on sellainen että jos sinne vettä pääsee niin se jäätyy. Itsellä se tekee ton pari kertaa talvessa : ei oo kummonen homma avata se luukku kuskin ovesta tällöin!


      • Veikö joku keksin
        jos ei osaa mitään... kirjoitti:

        Jos nyt sanotaan ihan suoraan niin turha syyttää autoa jos itse on uusavuton tumpelo joka ei ymmärrä mistään mitään.
        P12:sta Primerassa on kuskin ovessa nappula jolla takaluukun saa auki aina, ihan aina. Se luukussa oleva mikrokytkin saattaa joskus jäätyä mutta itse asiassa sitä ei edes tarvitsisi olla ollenkaan. Edellisissä autoissani takaluukku oli avaimella avattava, näissä kaikissa se ruostui jumiin käytön puutteen takia. Mikrokytkin on paljon parempi kuin umpeen ruostunut lukko.

        P12:sta lukot ja ovet toimivat talvella moitteettomasti. Yhdessäkään aiemmassa euromerkissäni ne eivät ole toimineet (Opel/Ford). Tämän talven ensi pakkasilla kuskin oven mekanismi meni sisäpuolelta jäähän. Kiroilin että tuliko tästäkin nyt sitten Opel. Kunnes muistin että olin vääntänyt oven suhinan takia (hyödyttömästi, korjautui huollossa lukkoa siirtämällä) oven karmia vähän sisäänpäin jolloin lasin ja ulkopuolella olevan tiivisteen liitos ei enää ollut tiivis. Kun tällöin sadevesi pääsee valumaan lasia pitkin suoraan lukolle, on 100%:sen varmaa että se jäätyy. Väänsin kehystä takaisin ja ei ole sen jälkeen ollut pienintäkään ongelmaa, oli keli mikä tahansa. Tämä on ainut kerta kun kahden eri P12:sta lukossa on ollut pienintäkään moitteen sijaa (n. 6 vuotta ajoa).

        Eli te jotka täällä vittuilette auton lukoista niin muistelkaapa mitä itse olette sille autolle tehneet (kehyksen väännöt, väärät öljyt lukkoihin, kattotelineen huono kiinnitys mikä vääntää oven kehyksen, pakkasella rikotut tiivisteet...).

        Ja vielä : sen takaluukun mikrokytkimen vaihto ei auta yhtään mitään. Se vain on sellainen että jos sinne vettä pääsee niin se jäätyy. Itsellä se tekee ton pari kertaa talvessa : ei oo kummonen homma avata se luukku kuskin ovesta tällöin!

        vai jäikö aamumurot väliin.

        melko aggressiivisesti tulit. etkös kestä totuutta että jäätyy ne primpperankin ovet? itse allekirjoittaneena voin kertoa käyttäneeni juuri oikeita öljyjä ja silikooneja sekä lämmintä tallia pesujen jälkeen että saa kuivaa rauhassa. Silti takaluukkun lukko jämähti jäähän, se sun mikrokytkin ei auttanut yhtään, ei suostunut menemään enää lukkoon. Hiusten kuivaajalla ja öljyllä se ratkes helposti. Takaluukun pumput aukeaa nihkeästi pakkasella. Joskus jäätyy ovenkahvatkin. se on tätä talvea.

        rauhallista kevään odotusta.

        -tompperi-


      • autossa vikaa?
        Veikö joku keksin kirjoitti:

        vai jäikö aamumurot väliin.

        melko aggressiivisesti tulit. etkös kestä totuutta että jäätyy ne primpperankin ovet? itse allekirjoittaneena voin kertoa käyttäneeni juuri oikeita öljyjä ja silikooneja sekä lämmintä tallia pesujen jälkeen että saa kuivaa rauhassa. Silti takaluukkun lukko jämähti jäähän, se sun mikrokytkin ei auttanut yhtään, ei suostunut menemään enää lukkoon. Hiusten kuivaajalla ja öljyllä se ratkes helposti. Takaluukun pumput aukeaa nihkeästi pakkasella. Joskus jäätyy ovenkahvatkin. se on tätä talvea.

        rauhallista kevään odotusta.

        -tompperi-

        En käytä autossani mitään silikooneja/muita aineita, eikä ole olleet ovet jäässä tänä tai viime talvena. Joskus paperilla olen kuivannut tiivisteitä yms. pesujen jälkeen


      • autossa vikaa? kirjoitti:

        En käytä autossani mitään silikooneja/muita aineita, eikä ole olleet ovet jäässä tänä tai viime talvena. Joskus paperilla olen kuivannut tiivisteitä yms. pesujen jälkeen

        Hangossa vai Ivalossa, tallissa vai ulkona ja kai sulla on farkku ja suunnilleen 2005.

        Eihän etelässä ole ollut paljon pakkasiakaan ja jos on suolainen/likainen auto, ei jäädy vielä 3 asteen pakkasessa, tai automaattipesussa, ”suolaisella kierrätysvedellä” pesty, sekin hieman suojelee.

        Kyllä kaikkeen ratkaisevat olosuhteet ja kuski, uskon sen.


        Minullakin kuluttaa Primera yli litran vähemmän kuin kavereilla,
        30 cm lyhemmät pikkuautot,
        2 kertaa viikossa 700 km peräkäin ajellaan 3-6 auton ryhmässä,
        joten nopeus on sama.


      • opendoor
        jos ei osaa mitään... kirjoitti:

        Jos nyt sanotaan ihan suoraan niin turha syyttää autoa jos itse on uusavuton tumpelo joka ei ymmärrä mistään mitään.
        P12:sta Primerassa on kuskin ovessa nappula jolla takaluukun saa auki aina, ihan aina. Se luukussa oleva mikrokytkin saattaa joskus jäätyä mutta itse asiassa sitä ei edes tarvitsisi olla ollenkaan. Edellisissä autoissani takaluukku oli avaimella avattava, näissä kaikissa se ruostui jumiin käytön puutteen takia. Mikrokytkin on paljon parempi kuin umpeen ruostunut lukko.

        P12:sta lukot ja ovet toimivat talvella moitteettomasti. Yhdessäkään aiemmassa euromerkissäni ne eivät ole toimineet (Opel/Ford). Tämän talven ensi pakkasilla kuskin oven mekanismi meni sisäpuolelta jäähän. Kiroilin että tuliko tästäkin nyt sitten Opel. Kunnes muistin että olin vääntänyt oven suhinan takia (hyödyttömästi, korjautui huollossa lukkoa siirtämällä) oven karmia vähän sisäänpäin jolloin lasin ja ulkopuolella olevan tiivisteen liitos ei enää ollut tiivis. Kun tällöin sadevesi pääsee valumaan lasia pitkin suoraan lukolle, on 100%:sen varmaa että se jäätyy. Väänsin kehystä takaisin ja ei ole sen jälkeen ollut pienintäkään ongelmaa, oli keli mikä tahansa. Tämä on ainut kerta kun kahden eri P12:sta lukossa on ollut pienintäkään moitteen sijaa (n. 6 vuotta ajoa).

        Eli te jotka täällä vittuilette auton lukoista niin muistelkaapa mitä itse olette sille autolle tehneet (kehyksen väännöt, väärät öljyt lukkoihin, kattotelineen huono kiinnitys mikä vääntää oven kehyksen, pakkasella rikotut tiivisteet...).

        Ja vielä : sen takaluukun mikrokytkimen vaihto ei auta yhtään mitään. Se vain on sellainen että jos sinne vettä pääsee niin se jäätyy. Itsellä se tekee ton pari kertaa talvessa : ei oo kummonen homma avata se luukku kuskin ovesta tällöin!

        vanha kirjoitus mutta kommentoin
        pisti silmään tuo ihan aina saa auki, mutta kaverin autoa yritin korjata ja kun ei aukea ulkokahvasta, ei toimi myöskään oven kytkin. ku sit lämmittää sen ulkokahvan alkaa toimiin sisältäkin.
        purin kaikki osat ja kuivasin ja voitelin mutta taas eka pakkanen -4 ja ei aukea lämmittämättä.
        voisiko mikrokytkin olla kostunu ja jotenki häiritä järjestelmää??
        todella outo juttu. pikku riitakin saatiin tuosta.....


      • plöm
        Veikö joku keksin kirjoitti:

        vai jäikö aamumurot väliin.

        melko aggressiivisesti tulit. etkös kestä totuutta että jäätyy ne primpperankin ovet? itse allekirjoittaneena voin kertoa käyttäneeni juuri oikeita öljyjä ja silikooneja sekä lämmintä tallia pesujen jälkeen että saa kuivaa rauhassa. Silti takaluukkun lukko jämähti jäähän, se sun mikrokytkin ei auttanut yhtään, ei suostunut menemään enää lukkoon. Hiusten kuivaajalla ja öljyllä se ratkes helposti. Takaluukun pumput aukeaa nihkeästi pakkasella. Joskus jäätyy ovenkahvatkin. se on tätä talvea.

        rauhallista kevään odotusta.

        -tompperi-

        No tuskin kuivuu vedet lämpimässä tallissakaan ihan joka raosta, kyllä se auton peseminen talvella on vaan veren kaivuuta jostain ruumiinaukosta jos meinaa että pelittää lukot ja kaikki.


    • tuollainen

      on, mutta käytäppä sitä takaluukkua sieltä etuoven kytkimestä niin saat sen ainakin helposti auki.

      Kyllähän niiden olisi pitänyt noihin tiiveys ongelmiin reagoida aikoja sitten, mutta nyt on ranskalainen laaduntarkkailu kehissä joten se siitä...

      • kyllästynyt...

        mistä nissanissa löytää sen kytkimen jolla takaluukku avataan? :D (huom! olen aika uusi nissaninomistaja)... fordeissa se oli samassa, mistä avataan bensaluukku


      • Kerrottu
        kyllästynyt... kirjoitti:

        mistä nissanissa löytää sen kytkimen jolla takaluukku avataan? :D (huom! olen aika uusi nissaninomistaja)... fordeissa se oli samassa, mistä avataan bensaluukku

        Aikaisemmissa osioissa sanotaan selvästi, että takaluukun saa auki kujettajan ovessa olevasta kytkimestä, se on vasemmanpuoleinen etummainen painike paina sitä niin kuulet äänen kun takaluukun lukko aukeaa ja koetauluun syttyy lamppu ovi auki. Voi olla että jos outo on vanhempaa mallia niin sitä ei ole. Tutustu ohjekirjaan


      • kyllästynyt...
        Kerrottu kirjoitti:

        Aikaisemmissa osioissa sanotaan selvästi, että takaluukun saa auki kujettajan ovessa olevasta kytkimestä, se on vasemmanpuoleinen etummainen painike paina sitä niin kuulet äänen kun takaluukun lukko aukeaa ja koetauluun syttyy lamppu ovi auki. Voi olla että jos outo on vanhempaa mallia niin sitä ei ole. Tutustu ohjekirjaan

        -98vm ja tuntuu ikäisekseen olevan halvasti valmistettu, kun ei edes ilmastointia ollut.


      • Nissanistikin
        kyllästynyt... kirjoitti:

        -98vm ja tuntuu ikäisekseen olevan halvasti valmistettu, kun ei edes ilmastointia ollut.

        Tuosta pitäisi avautua keskuslukituksen avauksella ( avausnappia painamalla) ja avaimella jos lukko on voideltu.


    • todellakaan ainoa

      Kaikki poppakonstit on kokeiltu ja mistään ei ole pitkäaikaista hyötyä; ei edes lukon vaihdosta takuuseen. Mikrokytkin kerää kosteutta ja jäätyy; edes merkkiliikkeen tiivistäminen ei auttanut.Primeran lisävarusteluetteloon aion laittaa: "hintaan sisältyy 25 metriä sähköjohtoa ja hiustenkuivatin". Tämä -07 farkku on viides Nissanini ja laadun takia todennäköisesti viimeinen.
      Ps. lukkojen rungossa lukee muuten toinen luotettava merkki "Renault".

      • nimimerkille

        Se on mielenkiintoista jos omistaa auton joka on 2,5 vuotta vanha jonka takaluukun katkaisija ja takaovet eivät toimineet ensimmäisenä, toisena, eivätkä kolmantena talvena, niin on uusavuton tumpelo.

        Olisitko sinä tyytyväinen autosta josta maksaisit 25 tuhatta euroa, mutta automyyjä unohti kertoa että talvisin 5 ovesta on käytössä vain kaksi?
        Jos minulle olisi kerrottu että kyseessä on korjaamaton vika, en olisi ko. autoa ostanut.

        by the way, primu haettiin tänään huollosta, ajettiin 6km autokatokseen, tulin yöllä toisella autolla töistä ja kokeilin takaovia niin toinen ei edelleenkään toimi (korjattu takuuhuollossa viikon aikana 2 kertaa, mm. lukot vaihdettu).

        Sähän voit tulla kertomaan mun vaimolle kun se 5 viikkoisten kaksospoikien kanssa on tuolla tienpäällä ovet levällään, että senkin uusavuton tumpelo!

        Ei ollut ensimmäinen, tosin viimeinen Nissan tässä perheessä.


      • wer.se
        nimimerkille kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista jos omistaa auton joka on 2,5 vuotta vanha jonka takaluukun katkaisija ja takaovet eivät toimineet ensimmäisenä, toisena, eivätkä kolmantena talvena, niin on uusavuton tumpelo.

        Olisitko sinä tyytyväinen autosta josta maksaisit 25 tuhatta euroa, mutta automyyjä unohti kertoa että talvisin 5 ovesta on käytössä vain kaksi?
        Jos minulle olisi kerrottu että kyseessä on korjaamaton vika, en olisi ko. autoa ostanut.

        by the way, primu haettiin tänään huollosta, ajettiin 6km autokatokseen, tulin yöllä toisella autolla töistä ja kokeilin takaovia niin toinen ei edelleenkään toimi (korjattu takuuhuollossa viikon aikana 2 kertaa, mm. lukot vaihdettu).

        Sähän voit tulla kertomaan mun vaimolle kun se 5 viikkoisten kaksospoikien kanssa on tuolla tienpäällä ovet levällään, että senkin uusavuton tumpelo!

        Ei ollut ensimmäinen, tosin viimeinen Nissan tässä perheessä.

        "mun vaimolle kun se 5 viikkoisten kaksospoikien kanssa "



        Meilläkin oli kaksospojat, silloin en tuhlannut minuuttiakaan aikaa, mihinkään turhuuteen, jos aikaa oli, nukuin ja lepäsin.
        Kaiken panostimme 10vuotta ja vielä senkin jälkeen lapsiin.

        Voin kertoa sinulle
        ei niistä ”automaattisesti” menestyviä tule kuin noin 20 % todennäköisyydellä,
        riittääkö se ?


      • auttaa auton vaihto
        nimimerkille kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista jos omistaa auton joka on 2,5 vuotta vanha jonka takaluukun katkaisija ja takaovet eivät toimineet ensimmäisenä, toisena, eivätkä kolmantena talvena, niin on uusavuton tumpelo.

        Olisitko sinä tyytyväinen autosta josta maksaisit 25 tuhatta euroa, mutta automyyjä unohti kertoa että talvisin 5 ovesta on käytössä vain kaksi?
        Jos minulle olisi kerrottu että kyseessä on korjaamaton vika, en olisi ko. autoa ostanut.

        by the way, primu haettiin tänään huollosta, ajettiin 6km autokatokseen, tulin yöllä toisella autolla töistä ja kokeilin takaovia niin toinen ei edelleenkään toimi (korjattu takuuhuollossa viikon aikana 2 kertaa, mm. lukot vaihdettu).

        Sähän voit tulla kertomaan mun vaimolle kun se 5 viikkoisten kaksospoikien kanssa on tuolla tienpäällä ovet levällään, että senkin uusavuton tumpelo!

        Ei ollut ensimmäinen, tosin viimeinen Nissan tässä perheessä.

        fooordiin ehkä:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe