Onko kellään kokemusta? Mulla olisi 100 kiintokuutiota puuta, josta tulee noin 200 kuutiota haketta. Paikallinen lämpöyrittäjä on luvannut ostaa ne, mutta hän tarjosi alle omakustannushinnan. Eli vähemmän, mitä korjuukustannukset on..
Kiitos!
Paljonko maksetaan
12
8972
Vastaukset
- Agraariari
Eipä ole kokemusta, mutta olen kuullut jotta hakekuutio olisi 10-15 euroa, eli tuo sinun läjäsi pari kolme tonnia plus alvi.
Miten lie viimeaikojen öljynhinnan lasku vaikuttanut hakkeen hintoihin? - hakehhake
Mitä puuta sulla on. Jos hakkuutähteitä niin arvo on siinä että anna korjata risut pois. Verollinen myyntihinta valmiille, hakkuutähteistä tehdylle hakkeelle on muutaman euron luokkaa.
Kokopuuhake onkin sitten jo arvokkaampaa. Hinta lienee jossain toisella kympillä. - Metsällinen
Ensinnäkin kesän yli kuivuneesta kiintokuutiosta tulee noin 4 m3 haketta. Ainakin tämä on yleisin laskutapa ja sen mukaan isot yhtiöt maksavat. Kiintokuutiosta karsimatonta hakerankaa olen saanut 13 - 14 euroa. Lisäksi tulee tietysti Kemeran 7 euroa/kiintokuutio, jos puut ovat Kemerakelpoisesta ensiharvennuksesta tai taimikonhoidosta.
Jämerämmästä lahonsekaisesta ja sahauspinnoista maksavat yhtiöt noin 15 €/k-m3. Hinnat viime kuukausilta.
Vastaako tämä omakustannushintoja, riippuu tietysti tapauksesta. Minä ainakin olen kerännyt harvennuspuut pois ja myynyt.- Aloittaja
Noin 8 euroa kiintokuutiolta on omakustannushinta. Lämpöyrittäjä tarjosi 6 euroa. Eli koetti kusettaa miltei kympillä..
Kemera-tuki kelpoisia eivät ole. - bioman
Aloittaja kirjoitti:
Noin 8 euroa kiintokuutiolta on omakustannushinta. Lämpöyrittäjä tarjosi 6 euroa. Eli koetti kusettaa miltei kympillä..
Kemera-tuki kelpoisia eivät ole.Olisiko tarjonnut 6e hake kuutiolta.Kiinto turpoaa hakkeena 2,5 kertaa
- Hinta
bioman kirjoitti:
Olisiko tarjonnut 6e hake kuutiolta.Kiinto turpoaa hakkeena 2,5 kertaa
Biovatti maksoi minulle 4.8 e kuutio.
Se kerrottiin 2.5 niin tuli 12e/kiintokuutio.
Ei varmaan mikään hyvä hintä.
Mitä muut ovat saaneet? - biovatti
Hinta kirjoitti:
Mitä muut ovat saaneet?Tarjositko itse suoraan biowatille vai tehtiinkö kaupat mhy:n avulla tms. Ts. ostavatko suoraan yksityiseltä valmista haketta tai kasattuja hakkuutähteitä?
- Hinta
biovatti kirjoitti:
Tarjositko itse suoraan biowatille vai tehtiinkö kaupat mhy:n avulla tms. Ts. ostavatko suoraan yksityiseltä valmista haketta tai kasattuja hakkuutähteitä?
Ite myin suoraan.
Ei ollut hakkuutähteitä,se oli metsien perusparannuksista tulevaa puuta. - biovatti
Hinta kirjoitti:
Ite myin suoraan.
Ei ollut hakkuutähteitä,se oli metsien perusparannuksista tulevaa puuta.Eli korjasit ja haketit itse rankaa, runkopuuta jne. ja hinta oli vapaasti varastossa? Itsellä olis reilu 10 ha alue nuorta metsää hoitoraivauksen jäljiltä ja ajattelin josko korjaisi rangat talteen. Ei taida vaan hakettaminen kannattaa kun haketuksen joutuisi ostamaan ostopalveluna.
- Lisää
biovatti kirjoitti:
Eli korjasit ja haketit itse rankaa, runkopuuta jne. ja hinta oli vapaasti varastossa? Itsellä olis reilu 10 ha alue nuorta metsää hoitoraivauksen jäljiltä ja ajattelin josko korjaisi rangat talteen. Ei taida vaan hakettaminen kannattaa kun haketuksen joutuisi ostamaan ostopalveluna.
Rangat oksineen tien laidassa. Hinta edellämainittu.
Vanhat tuulenkaadot ja puolilahot ladon hirretkin olisi käynyt.
Haketus vain olisi tullut tapahtumaan murskaimella.
(naula pelko)
Minun saama hinta ei ole kehumisen arvoinen, varsinkin kun alue ei ollut tukikelpoinen.
Metsä tuli kyllä hienoon kuntoon. - Keskipohjanmaalla
Hinta kirjoitti:
Mitä muut ovat saaneet?Hakekuutiosta 6,5 euroa mulle käteen (alv 0%). Ja olin pirun tyytyväinen. Hake meni isoon voimalaitokseen. Kuivuuskerroin (MWh/m3) oli liki 1. Paikallinen lämpölaitos haukkui ko. haketta märäksi!! Mitä paikalliselle olen myynyt niin eipä ole häävin viittä euroa saanut.
Ja olin vielä aikatauluun tyytyväinen, maanantaina soitin asiasta niin saman viikon torstaina hakivat n. vuosi sitten.
- finrusfin
Voisiko tiedustella paljonko oli tarjottu rahti/hinta lämpölaitokselle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829