Bilia spämmää

ahkerasti

Bilia on viime aikoina lähettänyt postia harva se viikko. Milloin mainostetaan uusia malleja ja milloin halpoja alkuperäisvaraosia. Viimeksi luukusta kolahti "talvirengastarjous". Tässä huippuedullisessa tarjouksessa kaupattiin Nokian Hakkapeliitta 2 -renkaita hintaan 420 euroa. Netistä heti ensimmäisen katsomani rengasliikkeen sivuilla oli Hakkapeliitta 4:sten hinta 360 euroa. Kyllä näköjään kannattaa olla Bilian kanta-asiakas. Täytyy olla joko harvinaisen laiska tai varakas, jos näillä hinnoilla renkaat ostaa merkkiliikkeestä.

12

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bilia-asiakas

      Biliasta on tullut kyllä 5 vuoden aikana normaalin nyreästä palvelusta kertakaikkiaan huvittava huoltopuolella. Kärry kävi siellä melkein viikon verran odottamassa akunvaihtoa. Akku olikin sippi, mutta osoittautui että käynnistymättömyyden varsinainen syy oli huonot kontaktit (ilmankos ei apuakku ollut auttanut).

      Pari kk aiemmin sama lafka oli vaihtanut samassa tilanteessa koko startin.

      Keskustelu laskunmaksun jälkeen paikallisen pomon kanssa:

      "Et o tainnut käyttää säännöllisesti huollossa tätä?" (ei ollut lukenut huoltokirjaa ..)

      "No on ihan säännöllisesti käynyt, ja useasti muutenkin."

      "No noita kosketushäiriöitä pitäisi hyvin huolletussa autossa olla"

      "Tässä sun liikkeessä se on muuten käynyt."

      Ei tullut heti mieleen antaa laskua vaan takaisin ja todeta että tännehän tämä kuuluu.

      Taitaa saada paremman turvan rellulleen viemällä noihin ei-merkkihuoltoihin, joissa pakoputken korjautinkin kun auton sai takaisin ehjänä viikkoja ennenkuin bilialla olisi edes ollut aikaa.

      Pysytelköön suutari lestissään ja Bilia nelivärimainosten painattamisessa.

      • naultti

        Viimeksi kun käytin autoani Biliassa olin tipauttaa silmäni. Olin sanonut, että tuulilasinpyyhkijöitä ja lamppuja ei tarvitse vaihtaa, huolehdin niistä itse. No, lamppu oli vaihdettu ja sen yksinkertaisen muovikuvun irroittamisesta ja lampun asentamisesta (noin 1 min) työlle hintaa parikymmentä egee! Eikä sitä muovisuojaa oltu edes laitettu paikalleen, vaan lojui konehuoneessa. Onneksi ei ollut kotimatkalla tippunut.


      • crc
        naultti kirjoitti:

        Viimeksi kun käytin autoani Biliassa olin tipauttaa silmäni. Olin sanonut, että tuulilasinpyyhkijöitä ja lamppuja ei tarvitse vaihtaa, huolehdin niistä itse. No, lamppu oli vaihdettu ja sen yksinkertaisen muovikuvun irroittamisesta ja lampun asentamisesta (noin 1 min) työlle hintaa parikymmentä egee! Eikä sitä muovisuojaa oltu edes laitettu paikalleen, vaan lojui konehuoneessa. Onneksi ei ollut kotimatkalla tippunut.

        Valitin huollon yhteydessä, kun Lagunasta oli kello kadonnut näytöstä. Laskun mukaan työtä oli tehty ja lamppua vaihdettu. Kun huomasin, että vikaa ei silti oltu poistettu, marssin takaisin ja vaadin ko. kulut pois. Onnistuihan se.


      • crc
        crc kirjoitti:

        Valitin huollon yhteydessä, kun Lagunasta oli kello kadonnut näytöstä. Laskun mukaan työtä oli tehty ja lamppua vaihdettu. Kun huomasin, että vikaa ei silti oltu poistettu, marssin takaisin ja vaadin ko. kulut pois. Onnistuihan se.

        Kerroin myös (Bilia Herttoniemi), että farkun rekisterikilven valot eivät pala. Poika huollosta soitti, että koko johdotus pitäisi vaihtaa, á 2200 markkaa. Sanoin, että et saatana! Hain auton huollosta ja aloin tutkia tarkemmin. Johto oli nirhaantunut poikki kohdassa, jossa se menee rungosta takaluukkuun. Otin erkkaria ja korjasin, á 2 penniä.


      • bilia-asiakas
        crc kirjoitti:

        Kerroin myös (Bilia Herttoniemi), että farkun rekisterikilven valot eivät pala. Poika huollosta soitti, että koko johdotus pitäisi vaihtaa, á 2200 markkaa. Sanoin, että et saatana! Hain auton huollosta ja aloin tutkia tarkemmin. Johto oli nirhaantunut poikki kohdassa, jossa se menee rungosta takaluukkuun. Otin erkkaria ja korjasin, á 2 penniä.

        Heh, taidat olla vip-asiakas kun ovat viitsineet soittaa perään. Itse otin käytännöksi vannottaa soittamaan jos jotain poikkeavaa ilmaantuu, ja sellaista ihmettä ei tapahtunut. Viime kerralla (pikahuolto/korjaus) ehdin soittaa itse perään runsaan puolen tusinaa kertaa.

        Ei siinä mitään, viime vuosihuollossa ei sentäs tullut bonuskorjauksia, mutta eivät kyllä muistaneet pyytämiänikään. Vastapainoksi rikkoivat öljynpainetunnistimen tai sitten se ei vain tunnista enää tuoretta öljyä :)


      • Rellukuski
        bilia-asiakas kirjoitti:

        Heh, taidat olla vip-asiakas kun ovat viitsineet soittaa perään. Itse otin käytännöksi vannottaa soittamaan jos jotain poikkeavaa ilmaantuu, ja sellaista ihmettä ei tapahtunut. Viime kerralla (pikahuolto/korjaus) ehdin soittaa itse perään runsaan puolen tusinaa kertaa.

        Ei siinä mitään, viime vuosihuollossa ei sentäs tullut bonuskorjauksia, mutta eivät kyllä muistaneet pyytämiänikään. Vastapainoksi rikkoivat öljynpainetunnistimen tai sitten se ei vain tunnista enää tuoretta öljyä :)

        Jo parikymmentä vuotta Malmin Biliassa asioineena toteaisin että kehnoa on, mutta parempaa kuin takavuosina. Nykyisin kysyvät palautetta huollon jälkeen, ja annoinkin sitä:

        "En ole täysin tyytyväinen autoni XXX-123 huoltoon. Teknisesti OK, mutta kun myydään varaosia niin hinta voitaisiin kertoa. Vaihdettu lämmityspuhaltimen moottori vastus maksoi yht. 400 €.
        Kaikillahan sellainen raha on lompakossa?
        Tarvikeliike myy saman osan puoleen hintaan.
        Samoin kuskin oveen ilmestynyt naarmu ja Radionäytön toinen pimentynyt taustavalo kaipaisivat selitystä.
        Kunnossa olivat kun huoltoon vein, huomasin viat heti auton noudettuani."

        Huoltoneuvoja soitti parin päivän päästä (pomo varmaan käski) ja tuntui vaivautuneelta. Kerroin asiallisesti ettei minulla ole mitään vaatimuksia mutta kun käydään asiakkaan lompakolla niin voitaisiin kertoa paljonko sieltä napataan jo ennen kuin autoa noudetaan.
        Tuhat euroa kun on jonkinmoinen raha tavallisen pulliaisen budjetissa (siis koko huollon hinta).

        Kun minulla aikanaan oli Volvo 340 GL ja se laukesi, niin vannoin mielessäni että tähän puljuun en enää tule. Se niistä vannomisista ja Biliassa asioidaan taas. Tavallaan sääli että sillä on niin hyviä autoja edustettavanaan.
        Kolmas Rellu menossa ja seuraavakin voi olla.
        Biliasta huolimatta.

        PS. Renault-sopimus on ehdoton uuteen autoon.


    • kivi

      Joo en enää ikipäivänä vie autoani biliaan,varsinkaan kaivokselaan,huolto tyrii sen minkä kerkee ja työnjohtaja koittaa kusettaa lisää.Noin kuukausi sitten oli auto huollossa,työnjohtajalle kerroin että mitään ylimääräisiä vikoja ei ole,joten ei tarvii tehdä,sitten kun hain relluni asia ok paitsi että auto oli pesty! kotona tutkailin huollon laskua ajan kanssa ja prkl,auton käsin pesu 20€!hinta kallis ja jälki hanurista,6 vuotias poikanikin pesee auton paremmin kuin ne suojatyöpaikkalaiset biliassa!

    • maksaa..

      Minullekin tulee aika-ajoin Veholta samanlaisia "rengastarjouksia" (Honda on siis kyseessä) ja mitä ilmeisimmin mersu miehillä on varaa ostaa ylihintaiset renkaat sieltä? Helposti sata euroa tulee kierrokselle hinta-eroa, joten ei se joka pyytää vaan se joka maksaa : )
      Huollosta pari sanaa samaan hengenvetoon... Eroja on ja jossain viestissä mainittu "ei merkkiliike" on hyvä vaihtoehto, ellei kyseessä ole takuun alainen auto. Siellä on tietoa myös eri merkkisten autojen vioista ja sitä kokemusta voidaan soveltaa muihinkin merkkeihin. Kyllä Veho Tre:lla on auton aina kuntoon saanut ja palvelu on ollut hyvää. Mutta maksaahan se.

      • se on

        Se paljon mainostettu takuu on loppujen lopuksi aika kaksipiippuinen juttu. Omistaja säteilee onnesta kun autossa on kolmen vuoden takuu mutta ei usein tule ajatelleeksi miten takuu velvoittaa myös auton omistajaa. Ja mitä se takuu asiakkaalle kolmen vuoden aikana itse asiassa tulee maksamaan etenkin, jos mitään ei tarvitse takuun piikkiin korjata.

        Vanhan koslan kanssa onkin aivan eri juttu. Silloin voi vapaasti käyttää ei-merkkiliikkeitä, joissa ammattitaito voi olla selvästi parempaa. Ainastaan kalliit testilaitteet puuttuvat. Mutta eipä tarvitse maksaa huollosta varaosineen hintaa, joka on helposti 10 % auton arvosta.


    • huomattu täälläkin

      Joo, tällä viikolla postiluukku kolahti Bilian mainoksista maanantaina, keskiviikkona ja tänään. Mainosten sijasta näkisin mainontaan käytetyt rahat mieluummin halvempina huolto- ja varaosahintoina tai vaikka paremmin motivoituneina huoltopuolen työntekijöinä.

      Oletteko muuten huomanneet samaa kuin minä? Ainakaan Bilian tai Volvo-auton nettisivuilla ei ole yhden yhtä sähköpostiosoitetta, mihin voisi tarvittaessa kiukkuaan purkaa? Palautelinkistä avautuu vaan joku lomake, jonka vastaanottajasta tai edes perille menosta ei ole mitään varmuutta.

      Jostain kumman syystä kaikilla muilla tuntemillani yrityksillä on kotisivuillaan rehellisesti työntekijöidensä tehtävänimikkeet ja sähköpostiosoitteet. Jos esim. huolto kämmää ja toimitukset takkuilevat jatkuvasti niin viesti toimitusjohtajalle tai osastopäällikölle auttaa yleensä kummasti. Autoliikkeiden kohdalla näin ei voi toimia koska autoliikkeitä asiakaspalvelu ei näytä koskevan, ei ainakaan tavallisten riviasiakkaiden suhteen. Jos olisin yrittäjä, jonka yrityksessä olisi 10 isoa Volvoa liisareina niin asia olisi varmaan toisin.

    • Köyhien ystävä

      Onko Bilian palvelu edelleen samanlaista alaarvoista ja todella surkeaa kuten esim.oli ainakin vielä vuonna 2009 ?

    • Re-mega

      t

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe