Mitäpä mieltä olette? Tällaisessa viraston tyyppisessä paikassa ollaan töissä pyörittämässä papereita. Reilun vuoden töissä ollut työkaveri halaa joitakin ovesta tulevia asiakkaita ja kertoo olevansa iloinen heidän tulostaan. Meillä on monta muutakin työntekijää, mutta kukaan muu ei tee niin. Ikinä en ole tällaista muissakaan työpaikoissa nähnyt.
Halaaja ei ole näiden halaamiensa asiakkaiden sen parempi tuttu kuin muutkaan meidän työntekijät eikä mitään erityistä syytä halaamiseen ole ollut.
Itsellä sellainen olo, että jos vaikka kirjastontäti tai verovirkailija hyppäisi yllättäen kaulaan, en uskaltaisi sinne enää mennäkään.
Tuntuu jotenkin luonnottomalta ja liioitellulta, jota tämän asiakaspalvelijan käytös usein muutenkin on, ainakin näin suomalaiseen makuun. Meitä työkavereita ei tietenkään halailekaan, vaan tiuskii ja äyskii, minkä kerkiää.
Asettaa mielestäni asiakkaat eriarvoiseen asemaan ja vaarana on, että kaikki ei tykkääkään. Toisaalta joku voi tykätäkin ja tästä sitten tätä kehutaan ja meiltä muilta odotetaan samaa näiden asiakkaiden kohdalla, vai?
Minä olen tosi hämmentynyt, kertokaa mielipiteitä. Onko joku sitä mieltä, että halaus on ok ja teettekö sitä itse ja miksi? Joku hoitotyö / lapsien kanssa työskentely on eri juttu. Tai että tekisi sen edes poissalähtiessä eikä dramaattisena kaulaan kapsahtamisena asiakkaan saapuessa sisään.
Asiakkaan halaaminen
21
2355
Vastaukset
- oma aitaus
Outo homma.
Ensiksikin jos olisin asiakkaan olotilassa, kauhistuisin tavattomasti tuollaista, nimittäin jos ihan outo tunkee reviirilleni.
Mulla on muuten työkaveri joka tuppaa kaulailemaan, ja se on aika ällöä.
Nimittäin aina siinä kohtaa tuppautuu kun ehdottaa jotain mistä sille itselle on hyötyä.
Olemme naisia molemmat.
Taas kun käsi kietoutuu kuin käärme kaulaan tiedän että tulee pyyntö vapaapäivän vaihtoon.
Tunteeko tämä virkailija sitten hyvin ne halittavat ja onko ne halittavat tyytyväisen oloisia?
Muuten, tästä kymmenen vuotta aikaa olin työkkäristä osoitettuna päiväkotiapulaisena ja siellä halittiin.
Oudoksuin sitäkin alkuun mutta sain selityksen:
muuan työvelvollinen oli usein vähän eilisessä kaljassa ja ne päiväkotiopettajat pääsi lähelle haistelemaan siä onnetonta kaljanlitkijää.
Outo juttu ja tosi. Mua ne alkuun tuli liki, mutta melkein raivoraittiina en koskaan tuoksunut krapulaiselta. Sitten se lähestyminen loppui.
Jos tuo naapurin Cittarin kauppias mua halais niin en koskaan astuisi sinne enää.
Kauppoja voi vaihtaa, mutta mitäs teet viraston kanssa?
En kyllä lähtisi mukaan halimaan asiakkaita. - asiakaspalvelutyö
jossa olen halannut asiakasta, on ollut ravintolassa. Siellä kun ihmiset on kännipäissään niin tunteellisia, niin ei sitä helli olla halaamatta takaisin.
Verovirkailija jos mua halaisi, niin varmasti vähintään säikähtäisin. - voisi säikähtää
pahemman kerras kun työkkärin/veroviraston/kelan/kirjaston täti hyökkäis kiinni kun ovesta astuu sisään.
ei vieraita ihmisiä saa pelotella, jokaisella on oma tilansa joka täytyy saada pitää, ilman että tuntee itsensä ahdistuneeksi. - halaamista
Työskentelen mielenterveysasiakkaisen kanssa ja meillä pidetään halaamista epäammatillisena. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että jos on työskennellyt asiakkaan kanssa jopa vuosia niin pien hali ei ole kenellekkään vaaraksi, ei varmasti horjuta asiakkaan mielenterveyttä vaan voi jopa olla kuntouttavaa. Lähtöhalit annan vaikka sitten olisin kuinka epäammatillinen jos asiakas tulee halaamaan lähtiessään. Olenko paha? ottakaa kantaa. Olisi aika nolo torjua halaus... Niin ja halauksia on niin monenlaisia, kaikkeen en suostu. Aito hali ystävyydestä on parasta palautetta työstä.
Tuo tuntemattomien halaaminen kyllä ärsyttää ja yököttää, en haluaisi kyllä kokea sitä.- eri asia
ja tilanne. ei tietysti välttämättä miellyttävää, mutta asiakas on tehnyt aloitteen halaukseen.
ei mitenkään voi verrata siihen, että asiointipaikkaan mennessä joutuu hyökkäyksen uhriksi. - minäkin....
eri asia kirjoitti:
ja tilanne. ei tietysti välttämättä miellyttävää, mutta asiakas on tehnyt aloitteen halaukseen.
ei mitenkään voi verrata siihen, että asiointipaikkaan mennessä joutuu hyökkäyksen uhriksi.Mielelläni halisin hyvännäköisiä naisia.
Olisipa vaan mahdollista.
Valitettavasti en ole asikaspalvelussa. - alkup.
eri asia kirjoitti:
ei mitenkään voi verrata siihen, että asiointipaikkaan mennessä joutuu hyökkäyksen uhriksi.Hoitotyö tosiaan on mielestäni eri asia ja itsekin varmaan halaisin, jos sopiva tilanne on. Tuollaisissa kyseessä on myös pitempikestoiset palvelutilanteet.
Mutta jos asiakas tulee paperiasioitaan virastoon hoitamaan, niin silloin ei, jos ei sitten ihan henkilökohtaisesta tutusta ole kysymys. Epäammatillista on myös mielestäni kuvitella, että pelkästään asioimalla virastossa sellaiseksi tulisi. Kyllä siinä pitää olla jotain muutakin kanssakäymistä vapaa-ajalla.
Ja jos sitten halataan yhtä, niin tasapuolisen palvelun nimissä näin pitäisi tehdä kaikille. (Sovittiinkin toisen työkaverin kanssa, että tästä lähtien me myös pussataan ;) vitsivitsivitsi) - päivän paras läppä
alkup. kirjoitti:
Hoitotyö tosiaan on mielestäni eri asia ja itsekin varmaan halaisin, jos sopiva tilanne on. Tuollaisissa kyseessä on myös pitempikestoiset palvelutilanteet.
Mutta jos asiakas tulee paperiasioitaan virastoon hoitamaan, niin silloin ei, jos ei sitten ihan henkilökohtaisesta tutusta ole kysymys. Epäammatillista on myös mielestäni kuvitella, että pelkästään asioimalla virastossa sellaiseksi tulisi. Kyllä siinä pitää olla jotain muutakin kanssakäymistä vapaa-ajalla.
Ja jos sitten halataan yhtä, niin tasapuolisen palvelun nimissä näin pitäisi tehdä kaikille. (Sovittiinkin toisen työkaverin kanssa, että tästä lähtien me myös pussataan ;) vitsivitsivitsi)Pussaus voiskin joko karkottaa kaikki asiakkaat
tai sitten niitä oisi jonoksi asti :o)
Kyllähän tuo halaaminen täälä Suomessa kuulostaa
aika hullulta, vaikka sitä muualla maailmassa
saatetaan harrastaa, samoin kun poskisuudelmia.
Kättelyn vielä ymmärtää vaikka jos menee pankinjohtajan juttusille, mutta oishan siinä
hetki ihmeteltävä jos se kaulaan kapsahtaisi.
Varsinkin jos on samaa sukupuolta :o)) - kulttuuri____0
Minä en oikein ymmärrä, miksi halaaminen on näin paheksuttava ilmiö täällä? Meillä kotona äiti ja isä halaavat aina kun sinne menee, samoin poislähtiessä. Näin tekee myös siskoni ja hänen miehensä. Myös muutamien kavereiden kesken tulee halailtua aina välillä, jopa pitkään joskus. Me siskokset istutaan usein sylikkäin tai pää toise sylissä.
Itsekin olen työskennellyt terveys-alalla jossa hoisin yhtä henkilöä. Kyllä me ainakin halailtiin monia kertoja. Itse en nää siinä mitään epä-ammatillisuutta. Samoin muut työntekijät halailivat häntä, jos hänellä oli paha päivä.
Myös lähes jokaisessa työpaikassa jossa olen ollut, on halattu läksiäisiksi tai jälleen näkemisen yhteydessä. Mielestäni siinä ei ole mitään vastenmielistä.
Mutta ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa, koska tilanne on aivan eri. Onhan se vähän vierasta, jos täysin vieras henkilö tulisi jo aulassa kaulaan. Tulee mieleen onko kyse jostain miellyttämisen halusta vai kaipaako hän itse läheisyyttä? Jotkut ovat sen verran läheisyyden kaipuisia, että voivat itse tulla pelottavan lähelle liian nopeasti.
- Hyvä juttu!
Kyllä minä ainakin olisin otettu, jos minut heti halattaisiin kun astun sisään.
Taatusti tulisin toistekin. Sehän on vain lämmin vastaanotto, ja kertoo välittömästä tunnelmasta! - .............
mulla on oma reviiri ja ihmiset, joita en tunne eivät sen sisälle pääse. eli jos joku outo tyyppi haluaisi halata, en tod.näk. enää käyttäisi kyseisen paikan palveluja.
ja itse en tarjoilijana tykkää asiakkaista, jotka yrittävät halailla tai tehdä liian läheistä tuttavuutta. johtunee siintä, että ne on yleensä silloin kännissä.
viime kesältä muistan ihan sellaisen spontaanin halausjutun, joka oli mielestäni ihan o.k. töissä oli ollu häät, joita oltiin järkätty koko viikko. vaativat mutta mukavat asiakkaat, joilla oli ihan selkeä käsitys, minkälaiset häät halusivat.
häät sujuivat kaikin puolin hyvin ja pois lähtiessään morsiamen onnellinen ja järjestelyihin tyytyväinen isä kävi halaamassa tarjoilijat. se ei tuntunut pahalta tai vastenmieliseltä. - Coca-Olli
Saattaapi olla että työkaverisi on normaalia sosiaalisempaa luokkaa ja ei ehkä oikein näe suomalaisten ihmisten sosiaalista raja-aitaa samoin kuin moni muu. Normaali sosiaalisen kontaktin etäisyyshän on nyrkin päässä. Itse ahdistus jos joku tuntematon ihminen tulee sen lähemmäksi ilman että kumpikaan on humalassa.
Hyvät tutut ja ystävät erikseen.
Jos et ole esimies virastossasi, en miettisi asiaa sen enempää, se ei sinulle kuulu. Kyllä se halailu näkyy muillekin ja jos asiakas tai esimies näkee sen epäasiallisena, huomauttaa siitä.
Tiedän itsekin ihmisiä jotka halaavat helposti muita, mutta jonkinlainen tuttavuus on aina takana. Itse olen oppinut halaamaan ystäviä vasta pitkällä aikuisiässäni(selvin päinkin), kun tietyt kaverit sitä harrastivat. En tietenkään halaile sellaisia kavereita joiden kanssa se ei ole tapana. Halaaminen yleensä kuulu vastakkaisen sukupuolen(tai nainen-nainen tilanne) kanssa tapahtuvaksi "moikkaamiseksi". Miehet halaavat vain jos ovat hyviä ystäviä tai kännissä. - Yksityinen tila
Jokaisella ihmisellä on oma henkilökohtainen, yksityinen tilansa jota sopii kunnioittaa. Fyysinen kosketus minusta sopii silloin kun siihen on lupa ja yhteisymmärrys, niin moni tuntee ikäväksi asiaksi yksityisen tilansa loukkaamisen. Minäkin.
- mitä vikaa
on perinteisessä kättelyssä! Poskisuudelma on ok, silloin kun se tehdään oikeaoppisesti, mutta kyllä kättely musta on paras tapa, kun Suomessa ollaan.
Tuntemattomien halailu keskenään on tosi falskia, ja tuttujenkin kesken se voi olla jotenkin teennäistä. Niinkuin me kaikki nyt olisimme niin välittömiä toisillemme.
- Se siitä ja siitä
Jokuhan niitä asiakkaita paneekin. Eiköhän ne siitäkin tykkää.
- Velma
Ei se halailu mun mielestä mihinkään virastoon tuntemattomien kesken sovi. Tutut ja hoitotyö on sitten eri asia, niissä se mun mielestä on keskimäärin hyväksyttävää.
- halata
Tyypillinen kateellinen työkaveri kirjoittaa. Mitä se sinulle kuuluu, jos kollegasi halaa asiakkaita ja nämä pitävät siitä? Kyllä asiakas varmasti osaa ilmaista, mikäli kokee sen epämielyttävänä. Ja senkään jälkeen asia ei kuulu sinulle, vaan kollegasi esimiehelle.
Tässä maailmassa hymyillään ja halataan ihan liian vähän. Hyvä jos joku uskaltaa tehdä sitä töissäkin.- alkup.
Tämä eräs tapaus, jonka "kimppuun" käytiin, välttelee tätä halaajaa ja hänen asiakkaakseen joutumista. Asiakkaan ei pitäisi tällaiseen tilanteeseen joutua missään, ikinä.
Toinen halattu käy toimistolla joka päivä keksimässä tikusta asiaa ja vie työaikaa meiltä kaikilta.
Meillä käy myös asiakkaita, joilla on ihan joku päähän liittyvä lääkärin antama diagnoosi, mutta niitä papereita ei joka päivä näe. Ne saattavat olla ajalta ennen tämän superasiakaspalvelijan tuloa, eli hän ei tiedä niistä. Tämäkin asiakas on nykyään ihan mukava ja herttainen, mutta toisenlaisenakin hänet on nähty.
Itse jouduin, vaikka en ole halannutkaan/halunnutkaan tuossa pari viikkoa sitten seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Siinä pussattiin, kaiveltiin jotain sellaisia paikkoja, joita en olis halunnut ja selvisin tilanteesta pois ainoastaan lupaamalla, että ehkä ensi kerralla.... tämäkin on niitä toimistolla halattuja. Itse olen tälle asiakkaalle ollut ihan normaalin ystävällinen jo useiden vuosien ajan ja aikaisemmin ei mitään ole ollut.
Tulee vaan mieleen, että jos joku antaa ymmärtää, niin meidän kaikkien pitäisi varmaan sitten ymmärtää antaa, vai? Että se siitä kateudesta.
Esimiehelle on asiasta puhuttu ja tulevalla viikolla vielä lisää. - siiripiiiri
alkup. kirjoitti:
Tämä eräs tapaus, jonka "kimppuun" käytiin, välttelee tätä halaajaa ja hänen asiakkaakseen joutumista. Asiakkaan ei pitäisi tällaiseen tilanteeseen joutua missään, ikinä.
Toinen halattu käy toimistolla joka päivä keksimässä tikusta asiaa ja vie työaikaa meiltä kaikilta.
Meillä käy myös asiakkaita, joilla on ihan joku päähän liittyvä lääkärin antama diagnoosi, mutta niitä papereita ei joka päivä näe. Ne saattavat olla ajalta ennen tämän superasiakaspalvelijan tuloa, eli hän ei tiedä niistä. Tämäkin asiakas on nykyään ihan mukava ja herttainen, mutta toisenlaisenakin hänet on nähty.
Itse jouduin, vaikka en ole halannutkaan/halunnutkaan tuossa pari viikkoa sitten seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Siinä pussattiin, kaiveltiin jotain sellaisia paikkoja, joita en olis halunnut ja selvisin tilanteesta pois ainoastaan lupaamalla, että ehkä ensi kerralla.... tämäkin on niitä toimistolla halattuja. Itse olen tälle asiakkaalle ollut ihan normaalin ystävällinen jo useiden vuosien ajan ja aikaisemmin ei mitään ole ollut.
Tulee vaan mieleen, että jos joku antaa ymmärtää, niin meidän kaikkien pitäisi varmaan sitten ymmärtää antaa, vai? Että se siitä kateudesta.
Esimiehelle on asiasta puhuttu ja tulevalla viikolla vielä lisää.mielestäni kollegasi käytös on epäasiallista ja esimiehesi tulisi siihen puuttua. Ymmärrän jos taputtaa ystävällisesti jotain tuttua asiakasta selkään samalla kun sanoo kättä päivää, mutta että lähtee halaileen...
- Anonyymi
Minusta on outoa jos ihminen itkee nin ei saisi halata sain potkut harjoittelusta koska halasin itkevää asiakasta . Minusta on epäammatillista että ei näe ihmisen kurjuutta ja koe empasttisuutta työssään.
- Anonyymi
Kauniita naisia pitää aina halata ja yrittää päästä nussimaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307