Se Simo ja Steinerfaija

Steineräiti

Mielestäni tämän palstan voisi lopettaa. Se Simo ja Steinerfaija voisivat ihan vaan keskenään meilitellä ja lähettää noita netistä koipioimiaan subjektiivisesti valikoituja tekstejä toisilleen.

Muut voisivat sitten keskustella uudistetulla palstalla ihan omilla aivoillaan ja mielipiteitään ilmaisten.

8

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä minä olen kopioinut netistä?

      Ne mielipiteet, joita näet minun tälle palstalle laittavan ovat ihan suoraan omasta päästäni. Älä nyyt vaan väitä, että sinäkin luulet minun kuuluvat johonkin "steineruskovaisten salaliittoon" ;o) En usko, että steinerkoulujen aktiivihenkilöt allekirjoittaisivat puoliakaan minun mielipiteistäni.

      Jos Se Simo (tai moni muukin) olisi rekisteröinyt nimimerkkinsä onnistuisi keskenään postittelu, nyt tämä on ainoa mielipiteenilmaisukanava.

      Voitko pikaisesti perustella, miksi väität, etteivät minun mielipiteeni ole omiani?

      SF

    • Lopen kyllästynyt

      Tällaisen palstan perusidea on antaa kaikkien kukkien kukkia. Näiden kahden nimimerkin aktiviisuus menee jo yli kaiken ymmärryksen. Varsinkin faija on jostakin syystä ottanut elämänasiakseen dementoida ihan kaikki asiat jotka eivät sovi "virallisen totuuden" tahi hänen oman erehtymättömän käsityksensä kanssa.

      Toki kaikki saavat olla mukana keskustelemassa - myös faija ja simo, mutta missään muualla en ole kokenut tällaista diktatuurista viranomaisvalvojatyyliä, kun mitä varsinkin faija täällä soveltaa. Eikä kukaan seriffi puutu siihen.
      Lopputulos on kaikkea ja kaikkia tukahduttava ilmapiiri josta seuraa vain lukkiutunut patti- tilanne ja myrkyttynyt ilmapiiri.
      Uuvuttavalla tekniikallaan (näkökään loputtomilla aikaresursseillaan) he haluavat sammuttaa joka ikisen kannanoton, joka ei sovi lausua - oli lausujua sitten kokenut tai kokematomampi.
      Kuka sanoi että jonkun kokemus on toista vähemmän paikkaansa pitävä? Sinäkö?
      No, ettei mopo krakaisi kokonaan, absoluuttista totuutta - tästäkään asiasta - ei ole olemassakaan, sori vain.
      Siksi se on jo palstan räikeää väärinkäyttöä, kun alkaa systemaattisesti tukahduttaa muiden mielipiteitä. SE ei ole lainkaan tämän palstan idea.
      Olisiko palstan sheriffin aika jo kommentoida? Ja lopuksi: te ette edistä ko koulun (aikoinani minunkin koulun) mainetta pätkääkään tuolla fanaattisuudellanne. Päin vastoin - vahvistatte vain kaikki sitkeimmätkin huonoimmatkin huhut antroposofien suvaitsemattomuudesta. Näin ikävä kyllä pääsee käymään. Onneksi olkoon.

      Jättääkkää nyt vain vapaa media rauhaan ja sukelkaa syvälle omiin oloihinne, sinne mistä tulittekin!

      • Sinä haluat vapaasti, ilman kritiikkiä, luukuttaa vihamielistä panettelua tai julistaa virheellistä tietoa steinerkoulusta, etkä tykkää, että joku on eri mieltä?

        Minä haluan nimenomaan keskustella ja vaihtaa mielipiteitä siitä, mitä steinerpedagogiikka nykypäivänä on. En siitä, mitä antroposofia on tai mitä Steiner on kirjoittanut silloin ja tällöin.

        Minusta nämä ovat toisistaan erilliset asiat ja haluan tuoda sen kommenteissani esille. Koska olen työkseni päivät pääksytysten online, ei minulta todellakaan vie suuria määriä aikaa käydä silloin tällöin keskustelemassa itseäni kiinnostavista asioista. Enkä ymmärrä miksi minun pitää sitä puolustella?

        En myöskään käsitä, mistä olette saaneet sellaisen mielipiteen, että suhtautuisin kritiikittömästi steinerkouluihin. Ilmeisesti nimimerkki harhauttaa?

        Haluat siis antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi minun ja Se Simon? Mielenkiintoista ;o)

        Se, että on kriittinen ja epäilevä steinerpedagogiikan suhteen on mielestäni aika lailla eri asia kuin se, että yrittää virheellisesti leimata steinerkoulut antroposofien värväysorganisaatioksi ja huuhaasalaseuran aivopesupyhätöiksi.


      • Voisit muuten lakata nimittelemästä minua antroposofiksi.
        SF


      • ja taas
        Steinerfaija kirjoitti:

        Voisit muuten lakata nimittelemästä minua antroposofiksi.
        SF

        faija kyntämähän...
        Tulihan se jälleen toditetuksi, että muiden mielipiteet ovat pelkkää panettelua ja vääristelyä, jota pitää saada korjattua ja heti. Faijan itseleen ottama besserwisser-rooli on pitää muiden mielipiteet aisoissa ja myös pakonomainen tarve saada viimeinen sana jokaisessa ketjussa. Katsokaa huvuksenne noita juttuketjuja...
        Ikävä piirre.


      • Kamppailun harrastaja
        ja taas kirjoitti:

        faija kyntämähän...
        Tulihan se jälleen toditetuksi, että muiden mielipiteet ovat pelkkää panettelua ja vääristelyä, jota pitää saada korjattua ja heti. Faijan itseleen ottama besserwisser-rooli on pitää muiden mielipiteet aisoissa ja myös pakonomainen tarve saada viimeinen sana jokaisessa ketjussa. Katsokaa huvuksenne noita juttuketjuja...
        Ikävä piirre.

        Tässä puolen vuoden aikana mitä itse olen tällä palstalla olen keskustellut Steinerfaijan kanssa ehkä eniten (jos ei yksittäisiä ketjuja kuten "hoitoeukka" oteta huomioon). Ei hän ole mua ainakaan yrittänyt panetella tai vääristellä vaikka eri mieltä ollaankin.

        Älä lue niitä viestejä jos ei kiinnosta tai miellytä. Perhana. Pitikö yhtä kirjoittelijaa varten muka oma ketju avata ja vielä modeja apuun huutaa? Ihme p*rseilyä.


      • Kamppailun harrastaja kirjoitti:

        Tässä puolen vuoden aikana mitä itse olen tällä palstalla olen keskustellut Steinerfaijan kanssa ehkä eniten (jos ei yksittäisiä ketjuja kuten "hoitoeukka" oteta huomioon). Ei hän ole mua ainakaan yrittänyt panetella tai vääristellä vaikka eri mieltä ollaankin.

        Älä lue niitä viestejä jos ei kiinnosta tai miellytä. Perhana. Pitikö yhtä kirjoittelijaa varten muka oma ketju avata ja vielä modeja apuun huutaa? Ihme p*rseilyä.

        Toivotaan, että keskusteluun halukkaat jaksavat silti vielä ilmaista mielipiteitään, vaikka kaltaiseni näsäviisastelijat aktiivisia olevatkin ;o)

        Voihan tietysti olla, että urheiluseura Lopen Uupuneet närkästyi minun aloitellessani keskustelupalstalla, kun ei ollut netiketti, käytöstavat ja objektiivisuus itselläni ihan oikeissa säädöissä vielä. Olen pahoillani, mutta luulen oppineeni sen läksyn kantapään kautta...


      • Skeptikko-mikko
        Steinerfaija kirjoitti:

        Toivotaan, että keskusteluun halukkaat jaksavat silti vielä ilmaista mielipiteitään, vaikka kaltaiseni näsäviisastelijat aktiivisia olevatkin ;o)

        Voihan tietysti olla, että urheiluseura Lopen Uupuneet närkästyi minun aloitellessani keskustelupalstalla, kun ei ollut netiketti, käytöstavat ja objektiivisuus itselläni ihan oikeissa säädöissä vielä. Olen pahoillani, mutta luulen oppineeni sen läksyn kantapään kautta...

        Minusta olet yksi niistä keskustelupalstojen helmistä, joiden vuoksi minäkin tänne silloin tällöin raahaudun. Empatiani (näin jälkijunassa) siitä, että olet joutunut elämäänsä turhautuneiden ihmisten hampaisiin. Sanallisesti lahjakkaat ihmiset (kuten sinä) tulkitaan liian usein kärkkäiksi, vaikka tarkoitus on olla täsmällinen. Tsemppiä! Ps. Itselläni harkinta päällä, laittaako lapsi Steineriin vai ei. Keskusteluseura tulee hyvinkin ajankohtaiseen tarpeeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe