volvorules

uutta!!!

VOLVO FH16 700hv julkaistu!!!!

64

8891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddd

      skanian V8 pystyä EGR teknologialla tohon!!!

      • ajaa ISO

        Sisu auto ja siinä on monta pyörää!


      • Scania V8

        Se on paskapuhetta että scania esittelee EGR:ään perustuvan V8:n. R480 koneessa on lämmön nousun kans ongelmia ja EGR-V8 koneen suurin ongelma kohta on se ettei lämpiämistä saada kuriin. Ja syy on tuo EGR. Et jos scania haluaa 700hv:aa ottaa koneesta niin saavat unohtaa EGR:n...


      • ongelmia
        Scania V8 kirjoitti:

        Se on paskapuhetta että scania esittelee EGR:ään perustuvan V8:n. R480 koneessa on lämmön nousun kans ongelmia ja EGR-V8 koneen suurin ongelma kohta on se ettei lämpiämistä saada kuriin. Ja syy on tuo EGR. Et jos scania haluaa 700hv:aa ottaa koneesta niin saavat unohtaa EGR:n...

        Alkaa Scanialla olla muitakin tyypillisiä V-moottori-ongelmia tehojen noustessa. Alakerta paukkuu jo nyt.


      • kestää
        ongelmia kirjoitti:

        Alkaa Scanialla olla muitakin tyypillisiä V-moottori-ongelmia tehojen noustessa. Alakerta paukkuu jo nyt.

        kun vaan muistaa ja viittii vaihtaa alakerran laakerit puolen miljoonan välein, sillai ne 142 ja 143:t kesti..


      • no niin
        Scania V8 kirjoitti:

        Se on paskapuhetta että scania esittelee EGR:ään perustuvan V8:n. R480 koneessa on lämmön nousun kans ongelmia ja EGR-V8 koneen suurin ongelma kohta on se ettei lämpiämistä saada kuriin. Ja syy on tuo EGR. Et jos scania haluaa 700hv:aa ottaa koneesta niin saavat unohtaa EGR:n...

        No miten sen nyt ottaa,vähän mitä olen kuullut niin poijjaat punnertaa noista Scanian 16 vinkkeleistä 1000hv ulos. Nähnyt jopa moisen livenä,ja eihän sitä kuormaa viedä teholla vaan väännöllä,ja sitä vinkkelistä irtoaa paljon enemmän kuin suorasta.
        Volvo miehiä vaan harmittaa kun FH ei ikinä kuullosta niin hienolta kuin Scanian vinkkeli yhdellä vaimentajalla :)


      • volvo edelleen rules!
        no niin kirjoitti:

        No miten sen nyt ottaa,vähän mitä olen kuullut niin poijjaat punnertaa noista Scanian 16 vinkkeleistä 1000hv ulos. Nähnyt jopa moisen livenä,ja eihän sitä kuormaa viedä teholla vaan väännöllä,ja sitä vinkkelistä irtoaa paljon enemmän kuin suorasta.
        Volvo miehiä vaan harmittaa kun FH ei ikinä kuullosta niin hienolta kuin Scanian vinkkeli yhdellä vaimentajalla :)

        kyllä tulee muutamasta kirjoittajan kommentista niin selville ettei olla ikinä yhtään kuormaa metsästä haettu,kuunneltu vain baarin pihalla baby-putkien pörinää ja haaveiltu kuskin hommista. ketään ammattimiestä tuskin kyseiset äänet paljon kiinnostaa ja kun kyseinen merkki on yleisesti eniten korjaamolla viihtyvä malli niin ehkä...no joo, yritetään ymmärtää kun asuinpaikka otetaan huomioon.08


      • mie-2
        volvo edelleen rules! kirjoitti:

        kyllä tulee muutamasta kirjoittajan kommentista niin selville ettei olla ikinä yhtään kuormaa metsästä haettu,kuunneltu vain baarin pihalla baby-putkien pörinää ja haaveiltu kuskin hommista. ketään ammattimiestä tuskin kyseiset äänet paljon kiinnostaa ja kun kyseinen merkki on yleisesti eniten korjaamolla viihtyvä malli niin ehkä...no joo, yritetään ymmärtää kun asuinpaikka otetaan huomioon.08

        on että suorasta saadaan parempi alavääntö,kuin V8:sta! kaikki vähänki autoja ajaneet tietää että scanian v8 moottorit on kierroskoneita ja taas esim volvon 16 ja vaikkapa sisun pillari ja cumminssi koneet on alavääntösiä!


      • Pölli matti lapista
        no niin kirjoitti:

        No miten sen nyt ottaa,vähän mitä olen kuullut niin poijjaat punnertaa noista Scanian 16 vinkkeleistä 1000hv ulos. Nähnyt jopa moisen livenä,ja eihän sitä kuormaa viedä teholla vaan väännöllä,ja sitä vinkkelistä irtoaa paljon enemmän kuin suorasta.
        Volvo miehiä vaan harmittaa kun FH ei ikinä kuullosta niin hienolta kuin Scanian vinkkeli yhdellä vaimentajalla :)

        Vai että on vinkkelissä vääntöä enempi sehän on paska puhetta, onhan se toki totta kun piettää kierroksia vihreän ja punaisen rajalla, kyllä vinkkeli menee niin kauan kuin laukaisu laite pettää(kytkin). Taitaa tuo volvo olla kuitenki ykkönen nuissa vääntö asioissa.


      • eniten korjaamolla
        volvo edelleen rules! kirjoitti:

        kyllä tulee muutamasta kirjoittajan kommentista niin selville ettei olla ikinä yhtään kuormaa metsästä haettu,kuunneltu vain baarin pihalla baby-putkien pörinää ja haaveiltu kuskin hommista. ketään ammattimiestä tuskin kyseiset äänet paljon kiinnostaa ja kun kyseinen merkki on yleisesti eniten korjaamolla viihtyvä malli niin ehkä...no joo, yritetään ymmärtää kun asuinpaikka otetaan huomioon.08

        oleva auto. Epäilen ja vahvasti... Eiköhän siellä korjaamolla viihdy ihan eri autot. Tuskin niitä kovin paljoa myytäisi jos ne niin huonoja olis. 6-kone Scaniat on aika paljon pajalla jo senkin takia et öljyn vaihtoväli on 30 000km. Eli aika tiuhaan saa käydä vaihdolla ajosta riippuen.


      • laakerit..
        eniten korjaamolla kirjoitti:

        oleva auto. Epäilen ja vahvasti... Eiköhän siellä korjaamolla viihdy ihan eri autot. Tuskin niitä kovin paljoa myytäisi jos ne niin huonoja olis. 6-kone Scaniat on aika paljon pajalla jo senkin takia et öljyn vaihtoväli on 30 000km. Eli aika tiuhaan saa käydä vaihdolla ajosta riippuen.

        pitää vaihtaa puolenmiljoonankilsan välein, niin aika usein kone aukastaan.


      • kerran kuultu-juttuja
        laakerit.. kirjoitti:

        pitää vaihtaa puolenmiljoonankilsan välein, niin aika usein kone aukastaan.

        Niinpä niin, puolen millin ja puolen millin. Menee taas sarjaan Olipa kerran V8-kanja johon piti laakerit vaihtaa alle puolen millin... Oot kuullu parista kanjasta johon ne piti vaihtaa ja sitte kerroit siitä eteenpäin ja taas siitä eteenpäin ja näin se kaksi Scaniaa kertaantui kaikkiin Suomen V8-Kanjoihin. Edelleen, miksi kukaan haluaa V8-Scaniaa ostaa jos tietää et kone leviää alle 500 000km:n. Olen kysyny tätä sata kertaa ja kysyn kunnes saan vastauksen.

        Pitääkö ne tosiaan kaikista vaihtaa puolen millin välein. Hmm, on se sitten paska. Mitäpä jos nyt kaikelle kansalle teet listan jokaisesta V8-Scaniasta johon tässä maassa on sen 40v-historian aikana laakerit vaihdettu niin saadaan selville kuinka paska kone on kyseessä. Ja miten huono se Scania on... Ja muihinhan niitä ei tarte vaihtaa, eihän? Ollenkaan, niinhän


      • ei tupakkapaikalla
        kerran kuultu-juttuja kirjoitti:

        Niinpä niin, puolen millin ja puolen millin. Menee taas sarjaan Olipa kerran V8-kanja johon piti laakerit vaihtaa alle puolen millin... Oot kuullu parista kanjasta johon ne piti vaihtaa ja sitte kerroit siitä eteenpäin ja taas siitä eteenpäin ja näin se kaksi Scaniaa kertaantui kaikkiin Suomen V8-Kanjoihin. Edelleen, miksi kukaan haluaa V8-Scaniaa ostaa jos tietää et kone leviää alle 500 000km:n. Olen kysyny tätä sata kertaa ja kysyn kunnes saan vastauksen.

        Pitääkö ne tosiaan kaikista vaihtaa puolen millin välein. Hmm, on se sitten paska. Mitäpä jos nyt kaikelle kansalle teet listan jokaisesta V8-Scaniasta johon tässä maassa on sen 40v-historian aikana laakerit vaihdettu niin saadaan selville kuinka paska kone on kyseessä. Ja miten huono se Scania on... Ja muihinhan niitä ei tarte vaihtaa, eihän? Ollenkaan, niinhän

        kaljarahtari osti uusia v8 scanioita ja volvoja.Kyllähän se totuus on,että volvot
        menivät suurempia murheita puolitoista milliä km.Scania oli jo n800thkm
        ajettuna hallin takapihalla hyljättynä(lue purkuun menossa).Ei ne koneen
        laakerit yksin,vaan kun perät,lootat piti laakeroida kolmasti jo tuossa kilo-
        metreissä.Ite nähty!!


      • tarkoitin
        ei tupakkapaikalla kirjoitti:

        kaljarahtari osti uusia v8 scanioita ja volvoja.Kyllähän se totuus on,että volvot
        menivät suurempia murheita puolitoista milliä km.Scania oli jo n800thkm
        ajettuna hallin takapihalla hyljättynä(lue purkuun menossa).Ei ne koneen
        laakerit yksin,vaan kun perät,lootat piti laakeroida kolmasti jo tuossa kilo-
        metreissä.Ite nähty!!

        Sulla on yhdestä pitkän matkan kaljarahtarista kokemusta. Ja sen takia ku sillä ne ei toiminu niin kaikki V8-Scaniat on paskoja. No, kai se sitte niin on. Mutta aatteleppa on se pöljä ollu ku se kuiteski aina ostanu niitä Scanioita vaikka ne alle millissä jo laitettu hallin taa mätänemään. Kyllä mä ainaki kerrasta olisin uskonu. Mä oon tässä viimeiset pari vuotta joutunu ajeleen 1,3-1,6 milj. ajetuilla 144-460 Scanioilla(varmaan 12 kpl kyseisiä autoja) ajamaan eikä niihin oo tarvinnu laakereita vaihdella. Meinaan vaan et isännät tuumasi et niitä autoja ei enää korjata jos ne hajoaa, vain öljyt vaihdetaan ja edelleen ne on liikenteessä. Nuo uudet R480-Scaniat on vähät väliä pajalla mut vanhat 144-460 sen ku kulkee. Kerran jututin meitin kalustopäälliikköö ni se tuumas et jos näitä 144:sia sais vielä uutena niin niitä ostettais.

        En minä sitä väitä et noi parhaita olis mutta ihmetyttää vaan et näitä V8-Scanioita haukutaan ja silti niitä väki ostaa. Ei se oo ihme et suomalaisia pidetään ulkomailla tyhminä.

        Ja niissä Volvoissahan ei koskaan ollu mitään vikaa. Sillä vaan ku Volvo on mun suosikki auto ja vituttais jos siinä olis vikaa...


      • ei tupakkipaikalla
        tarkoitin kirjoitti:

        Sulla on yhdestä pitkän matkan kaljarahtarista kokemusta. Ja sen takia ku sillä ne ei toiminu niin kaikki V8-Scaniat on paskoja. No, kai se sitte niin on. Mutta aatteleppa on se pöljä ollu ku se kuiteski aina ostanu niitä Scanioita vaikka ne alle millissä jo laitettu hallin taa mätänemään. Kyllä mä ainaki kerrasta olisin uskonu. Mä oon tässä viimeiset pari vuotta joutunu ajeleen 1,3-1,6 milj. ajetuilla 144-460 Scanioilla(varmaan 12 kpl kyseisiä autoja) ajamaan eikä niihin oo tarvinnu laakereita vaihdella. Meinaan vaan et isännät tuumasi et niitä autoja ei enää korjata jos ne hajoaa, vain öljyt vaihdetaan ja edelleen ne on liikenteessä. Nuo uudet R480-Scaniat on vähät väliä pajalla mut vanhat 144-460 sen ku kulkee. Kerran jututin meitin kalustopäälliikköö ni se tuumas et jos näitä 144:sia sais vielä uutena niin niitä ostettais.

        En minä sitä väitä et noi parhaita olis mutta ihmetyttää vaan et näitä V8-Scanioita haukutaan ja silti niitä väki ostaa. Ei se oo ihme et suomalaisia pidetään ulkomailla tyhminä.

        Ja niissä Volvoissahan ei koskaan ollu mitään vikaa. Sillä vaan ku Volvo on mun suosikki auto ja vituttais jos siinä olis vikaa...

        se isäntä on tilannut uutta scaniaa siitäkin huolimatta!Kertoi vaan kerran ,kun kysyin v8 scaniasta....


      • tiiä esitelläänkö mut
        Scania V8 kirjoitti:

        Se on paskapuhetta että scania esittelee EGR:ään perustuvan V8:n. R480 koneessa on lämmön nousun kans ongelmia ja EGR-V8 koneen suurin ongelma kohta on se ettei lämpiämistä saada kuriin. Ja syy on tuo EGR. Et jos scania haluaa 700hv:aa ottaa koneesta niin saavat unohtaa EGR:n...

        on kuitenkin olemassa v8 ilman ureaa niinku opticruise ilman kytkintäkin ja tiettävästi uus vinkkeli 18 litraa 720 hv kai urealla ja r 480 sen lämmöt on ihan ok 6 kpl kokemuksella että se paskapuheista .


      • minä vaan
        Pölli matti lapista kirjoitti:

        Vai että on vinkkelissä vääntöä enempi sehän on paska puhetta, onhan se toki totta kun piettää kierroksia vihreän ja punaisen rajalla, kyllä vinkkeli menee niin kauan kuin laukaisu laite pettää(kytkin). Taitaa tuo volvo olla kuitenki ykkönen nuissa vääntö asioissa.

        kannatais varmaan muistella et kenen ja mikä moottori oli ensimmäinen joka puhkaisi 3000Nm- rajan. Tai kenen moottori oli ensimmäinen joka puhkaisi sarja tuotannossa 500hv. Entä 600hv? Kahteen ekaan vastaus taitaa olla Scania, viimeiseen MAN. Ja mitäs yhteistä näillä kahden valmistajan koneilla on? Oikein, sylinterit ovat v-muodossa.

        Entäs ovloV. Eipä oo pahemmin ollu tiennäyttäjänä tuo Volvo. Tai olihan se aasinkorva-auto(Globetrotter) aikanaan ensimmäinen laatuaan, ja tottakai tuo 700hv:n auto on kova sana. Toivottavasti siitä EI tule samanlaista ku FH16-610 malli oli. Se 550hv:n kone oli huomattavasti parempi ja se oli hyvä auto. Tuli sellaisella muutama vuosi ajeltua.
        Mut Volvohan on tunnettu siitä et se kopioi ja apinoi muita. Esim. Scania kokeili pari kertaa turpokompoundia ja totesin sen olevan paska, niin johan volveren pojat keksi viiruun lykätä sen.

        Ja kukas muistaa millaiset koneet maaliman parraassa rekassa eli mersussa on. Oliskos siinäki v-koneet. V6 ja V8. Ja niissähän ei ole niitä tyypillisiä v-moottori ongelmia, laakereiden vaihtoa, ovat kierroskoneita, syövät paljon, vai miten se oli?


      • Scania x 50kpl
        tiiä esitelläänkö mut kirjoitti:

        on kuitenkin olemassa v8 ilman ureaa niinku opticruise ilman kytkintäkin ja tiettävästi uus vinkkeli 18 litraa 720 hv kai urealla ja r 480 sen lämmöt on ihan ok 6 kpl kokemuksella että se paskapuheista .

        Kyllähän se vaan on niin että noissa R480-Scanioissa on lämmöt hiukan korkealla. Aattelin vaan ku R470 lämpömittari on reilusti puolenvälin alapuolella, niin uusissa R480:ssä se on just puolessä välissä. Ja sitte ku alkaa vedättään niin mittari pomppaa lähelle punaisen ylärajaa ja visko huutaa. Eipä oo R470:sessä tollaisia "ongelmia" Et ei oo kuule paskapuhetta, sulla on!


      • yksityisyrittäjä
        kestää kirjoitti:

        kun vaan muistaa ja viittii vaihtaa alakerran laakerit puolen miljoonan välein, sillai ne 142 ja 143:t kesti..

        Eipä ole jäätymisiä, ei sähkövikoja ei mitään.
        Eli 95vuoden 143 on työkaluna, 6v oon ajanu tällä autolla. Viime vuonna ei tehty mitään muuta pajalla kun öljynvaihdot... 08 menikin sitten perä ja jotain pienempää...
        Miljoona on ajettu, n.8tuhannen välein oon vaihtanu öljyt kun tulee aika vähän kilsoja ja paljon purkamista hiabilla...
        En tiiä onko mitä koneelle tehty koskaan, 770tuhannesta ollu meillä...
        Niin että pelotelkaas nyt että mitähän sille koneelle kannattaa tehdä?

        Mitä enemmän lukee näitä juttuja sitä vähemmän tekee mieli vaihtaa uudempaan!


      • 730/3500
        Pölli matti lapista kirjoitti:

        Vai että on vinkkelissä vääntöä enempi sehän on paska puhetta, onhan se toki totta kun piettää kierroksia vihreän ja punaisen rajalla, kyllä vinkkeli menee niin kauan kuin laukaisu laite pettää(kytkin). Taitaa tuo volvo olla kuitenki ykkönen nuissa vääntö asioissa.

        vieläkö volvo on ykkönen tehoissa/väännössä?


    • ole sen vaikeampaa

      kiskoa irti milloin mistäkin ruopista- Sisulla!

    • asiantuntija

      Puolalaista voimaa

    • 700HV

      Siinä on mersu-paska ja vitun sisu/manni pellekuskeille!!!! Ei kannata enää mersumiestenkää aukoa päätä et artturi on paras. Siinä on kukkulan kuningas. mertsu/sisu/manni miehet voi alkaa harjoitella kumartamista ku volvo menee ohi.

      • mee pitkä

        kun muilta tulee samat tehot


      • heh heh hee..
        mee pitkä kirjoitti:

        kun muilta tulee samat tehot

        Harva tietää kaikki ei kerro mutta ninä sanon .
        Uskokoon kuka tahtoo .
        Mutta kanialla on puun ajossa n:keski-suomessa
        uudella 710 hv konella .
        Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..


      • ken tahtoo
        heh heh hee.. kirjoitti:

        Harva tietää kaikki ei kerro mutta ninä sanon .
        Uskokoon kuka tahtoo .
        Mutta kanialla on puun ajossa n:keski-suomessa
        uudella 710 hv konella .
        Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..

        Kuka muistaa ajan kun tavarat saatiin toimitettua vaikka autoissa oli vain 500hv?
        Mutta eipä ole minun murhe, ostaa ken tuntee tuollaista tarvitsevansa.


      • ja tietoni
        heh heh hee.. kirjoitti:

        Harva tietää kaikki ei kerro mutta ninä sanon .
        Uskokoon kuka tahtoo .
        Mutta kanialla on puun ajossa n:keski-suomessa
        uudella 710 hv konella .
        Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..

        mukaan 680 hv koneella,EGR/SCR järjestelmällä!!
        Scania jaksaa vaan tuon vinkkelin kanssa
        läträtä?Muut siirtyneet rivi moottoriin.


      • tienpäällä sattuu
        ken tahtoo kirjoitti:

        Kuka muistaa ajan kun tavarat saatiin toimitettua vaikka autoissa oli vain 500hv?
        Mutta eipä ole minun murhe, ostaa ken tuntee tuollaista tarvitsevansa.

        ja tapahtuu kun päiväkotilaisten asteelle jääneet etsivät olematonta egoaan.


      • tekaisi
        ja tietoni kirjoitti:

        mukaan 680 hv koneella,EGR/SCR järjestelmällä!!
        Scania jaksaa vaan tuon vinkkelin kanssa
        läträtä?Muut siirtyneet rivi moottoriin.

        vinkkelin siihen lippulaivaan, vaikka rivimoottoreita ollu taas hetken.


      • Suunnannäyttäjä

        Volvolla ku tehot pienenee pikkupuolella.. just silloin kun niitä tarvitaan... noi volvot on noita barbi autoja. Sisu on miesten auto. Kyllä se ruottissa nähtiin ku Göranit hymähti ennen ku näkivät e18 käytössä.. Ruottalaise kiinostui oikeasti sisusta ja sen ylivoimaisuudesta.. Sisussa on 840 pollea suorana, eikä pauku. ;)


    • niitä myydään?

      millainen myyntiprosentti on yleensä merkin ku merkin myynnissä mega-myllyillä? kanian miehet tietty ostaa suurimman mitä velalla saa, mutta entäs muilla volvon 660:n ei taida olla merkin suurin myyjä. itäsuomen puumiehet ajelee viissatasilla ja sanoo että voima loppuu kumminkin oli kiuas kuin suuri hyvänsä, ilmeisesti se yksi irtoperämies joka oli lehdessä ostaa noita ja kehuu kuin taas kulutus putosi vaikka edellinenkään ei vienyt mitään.

      • tarvii....

        jos painot 100tn tietämillä.Scaniallakin taitaa
        olla se 420hv suosituin.


      • tarvii,,,
        tarvii.... kirjoitti:

        jos painot 100tn tietämillä.Scaniallakin taitaa
        olla se 420hv suosituin.

        lavettimiehet voimaa osassa kuljetuksia, muttei niillä hirveesti oo mammuttikoneita, volvon 660:n tiputtaa väännöt pikkuvaihteilla, missä sitä just tarvittaisiin maantiellä ajovauhdissa kulkee pienempikin auto, pois sulkien erikoiskuljetukset jotka ei voi kovin korkeaa nopeutta käyttää.


      • pölliautonkuski

        Isoin syy kuitenkin 660:n hylkäämisessä on vaihteisto 660:n tulee vain I-shiftillä ja pykälää pienemmän saa manuaali lootalla ja voihan pienempään ajaa uuden ohjelman sisään jos tarvii yli 600 hepoa saada.


      • paras..........
        pölliautonkuski kirjoitti:

        Isoin syy kuitenkin 660:n hylkäämisessä on vaihteisto 660:n tulee vain I-shiftillä ja pykälää pienemmän saa manuaali lootalla ja voihan pienempään ajaa uuden ohjelman sisään jos tarvii yli 600 hepoa saada.

        kyllä volvo fh16 660h,on ehdotomasti paras,itse ajan kyseistä auto,paperia,rieskoja outokummusta torniosta,ajoksesta paperia,jos vertaa volvoon jossa on 500h,eron huomaa heti,kuormaa melkeen 40tonnii,fh16 ei huomaa erova yhtään on poveria,taitaa olla kateutta,siinävasta auto.oak-ajossa oleva fh16 660h,hevosia on koneessa niin paljon ylimäärasiä.että niitä on maalattu keulaan ja kylkiin.vaikka on automaatti vaihteisto.silti on paras pykaltää vaihteet hyvin 38tonnin kuormalla....


      • ja yritä vasta
        paras.......... kirjoitti:

        kyllä volvo fh16 660h,on ehdotomasti paras,itse ajan kyseistä auto,paperia,rieskoja outokummusta torniosta,ajoksesta paperia,jos vertaa volvoon jossa on 500h,eron huomaa heti,kuormaa melkeen 40tonnii,fh16 ei huomaa erova yhtään on poveria,taitaa olla kateutta,siinävasta auto.oak-ajossa oleva fh16 660h,hevosia on koneessa niin paljon ylimäärasiä.että niitä on maalattu keulaan ja kylkiin.vaikka on automaatti vaihteisto.silti on paras pykaltää vaihteet hyvin 38tonnin kuormalla....

        senjälkeen sepustella mitä huolia sinulla on mielenpäällä. Autistisesta höpinästä käy kuitenkin ilmi,että puukuorma jäisi metsästä hakematta.


    • volvo bm

      40hv & 50nm

      • ei merkitystä

        Ehkä hakevat vain jo tehtaalla konetta säätöihin,että saisivat kulutuksen tippuu.Ehkä maksimi arvo,että pysyy päästöissä.Yleensähän nää ruuvataan vasta käytössä, ja melkein joka kohdalleen säädetystä volvosta löytyy noi lukemat.


    • saudi-arabia

      Mikäli omistaa oman öljylähteen.

      • ..............................

        Tuntuu olevan aika kova vääntö "isoilla pojilla" eri merkkien kesken. vähän samaan tapaan kun audi ja bmw kuskeilla henkilöauto puolella. :D


      • Löppoi
        .............................. kirjoitti:

        Tuntuu olevan aika kova vääntö "isoilla pojilla" eri merkkien kesken. vähän samaan tapaan kun audi ja bmw kuskeilla henkilöauto puolella. :D

        On kahdenlaisia kuorma-automiehiä, sellaisia jotka ajavat Scaniallla, ja sellaisia, jotka haaveilevat Scaniasta.


      • muiden suulla
        Löppoi kirjoitti:

        On kahdenlaisia kuorma-automiehiä, sellaisia jotka ajavat Scaniallla, ja sellaisia, jotka haaveilevat Scaniasta.

        kokemuksesta sanon,kun on molempia ajanut satoja tuhansia.Volvo
        on mukavampi!!!Selkäkivut palaa,kun saa scanian alle.7o-luvun scania 110
        :ssä sama alusta kuin tämänpäivän R scaniassa.Haloo...ei tätäpäivää.


      • Eihän tuota usko
        muiden suulla kirjoitti:

        kokemuksesta sanon,kun on molempia ajanut satoja tuhansia.Volvo
        on mukavampi!!!Selkäkivut palaa,kun saa scanian alle.7o-luvun scania 110
        :ssä sama alusta kuin tämänpäivän R scaniassa.Haloo...ei tätäpäivää.

        Kukaan.


      • höpö höpö
        Eihän tuota usko kirjoitti:

        Kukaan.

        onko kanikan V8 miehiltä unohtunu 16 litran kytkinkoppa murheet?entä perärempat?ja pakosarjat jotka vuotaa aina?


      • tuu kaania
        höpö höpö kirjoitti:

        onko kanikan V8 miehiltä unohtunu 16 litran kytkinkoppa murheet?entä perärempat?ja pakosarjat jotka vuotaa aina?

        ku siinä on 16 litran kytkinkoppa.


      • höpö höpö
        höpö höpö kirjoitti:

        onko kanikan V8 miehiltä unohtunu 16 litran kytkinkoppa murheet?entä perärempat?ja pakosarjat jotka vuotaa aina?

        Korjataan pilkun viilaajille että 16 litraisen V8 moottorin kytkin kopan halkeamat.


      • mukainen
        höpö höpö kirjoitti:

        Korjataan pilkun viilaajille että 16 litraisen V8 moottorin kytkin kopan halkeamat.

        Asentajan uskottavuus meni tossa nimimerkissä ->höpö höpö... Olet tosiaanki höpö höpö-asentaja


      • remontoida
        höpö höpö kirjoitti:

        onko kanikan V8 miehiltä unohtunu 16 litran kytkinkoppa murheet?entä perärempat?ja pakosarjat jotka vuotaa aina?

        Eipä oo kauheasti noita V8-Scanioita tarvinnu korjata. Tusinan verran talossa niitä ollu ja yhdestä 143-470 on pitäny kahdesti avata perä, laakerit uusittu ja kytkin vaihettu. Muuten on huolloilla selvitty, autoilla on ajettu n.1 milj. ennen vaihtoa. Eikä ole muuten yhdessäkään kytkinkoppa haljennu. Tällä hetkellä talossa on kaks R500-Scaniaa(ajetaan puolikkaalla Norjaan)toisella ajettu 385 000km ja toisella on nyt 60 000km kun on tämän vuoden auto. Vaihtoon menny R500 vm 2004 ja sillä ajettiin 940 000 eikä remppaa tarvinnu tehä. Todella hyvin pelasi. Mut jokaisella merkillä on maanataimallinsa, meillä oli tuo 143-470.


      • remppaa riittää..
        remontoida kirjoitti:

        Eipä oo kauheasti noita V8-Scanioita tarvinnu korjata. Tusinan verran talossa niitä ollu ja yhdestä 143-470 on pitäny kahdesti avata perä, laakerit uusittu ja kytkin vaihettu. Muuten on huolloilla selvitty, autoilla on ajettu n.1 milj. ennen vaihtoa. Eikä ole muuten yhdessäkään kytkinkoppa haljennu. Tällä hetkellä talossa on kaks R500-Scaniaa(ajetaan puolikkaalla Norjaan)toisella ajettu 385 000km ja toisella on nyt 60 000km kun on tämän vuoden auto. Vaihtoon menny R500 vm 2004 ja sillä ajettiin 940 000 eikä remppaa tarvinnu tehä. Todella hyvin pelasi. Mut jokaisella merkillä on maanataimallinsa, meillä oli tuo 143-470.

        Scania kestää ihan hyvin maidon ajussa pohjanmaalla.
        Pölliautoksi ei kiitos.


      • maidon
        remppaa riittää.. kirjoitti:

        Scania kestää ihan hyvin maidon ajussa pohjanmaalla.
        Pölliautoksi ei kiitos.

        aju???? Tarkoitatko hajua? Siis haiseeko pohjanmaalla maito??


      • Eikä ole ongelmia
        remppaa riittää.. kirjoitti:

        Scania kestää ihan hyvin maidon ajussa pohjanmaalla.
        Pölliautoksi ei kiitos.

        Enempää kuin oli Volvossa Ja Sisussa.


      • rekkaa ajanu
        muiden suulla kirjoitti:

        kokemuksesta sanon,kun on molempia ajanut satoja tuhansia.Volvo
        on mukavampi!!!Selkäkivut palaa,kun saa scanian alle.7o-luvun scania 110
        :ssä sama alusta kuin tämänpäivän R scaniassa.Haloo...ei tätäpäivää.

        Ensiksi, olet sä velmu kersa ku oot ajanu satoja tuhansia Volvoja ja Scanioita. Eli oot käytännössä ajanu kaikkia maailman Volvoja ja Scanioita... Ei hullummin. Ja vitustako sä tiedät 110:stä ku et viestistäsi päätellen ollu edes isukkis palleissa ku 110 oli liikenteessä.

        Mut onhan se tasan varma et Scanian alusta on paljon parempi kun Volvon. Vaikka kumpiki on ruottalaisia niin viiru-volvo se oikea homokosla onkin ku siinä tulee pitkää matkaa ajaessa perse kipeäksi. Miksi siihen on sellainen lypsyjakkara pitäny kuskin paikalle laittaa. Scanian repsikan penkkiki on mukavampi istua ku vollen kuskinpenkki. Perse on muuten niin kipeä ettei kävelemään pysty. Ja Volvossa ne selkäkivut tuleeki. Hartiat on jumissa ku sitä rattia saa vatkata kokoajan. Se viiru kun ei suoraan kulje. Sama ku ohjais perseveivaria...

        Millähän ihmeellä ne viitsii tuota viirua sanoa kuski ystävälliseksi ku ei siinä saa ajoasentoa edes kunnolliseksi. Kuskin paikka on tehty helvetin ahtaaksi ja globe xl-hyttiki on niin pieni et tuntuu ku postilaatikkoon olis ängenny ihtesä. Suorassa ei voi seistä, Topline-Scaniassa voi.

        Volvossa pitäis olla niinku hävittäjissä se pituusraja. Yli 185cm:lle Viirun hytti on liian pieni. Kokemusta on ku itelle vartta tullu se 15cm yli tuon pituusrajan =)


        P.S. Tuskinpa nykyiset lakipykälät ja vaatimukset autojen alustoille antais Scanialle mahdollisuuden käyttää 110:in runkoo ärrässä. Ja ei se 110 ole tosiaan tätäpäivää, se oli sitä 70-lukua se.


      • pentti pentin poika
        rekkaa ajanu kirjoitti:

        Ensiksi, olet sä velmu kersa ku oot ajanu satoja tuhansia Volvoja ja Scanioita. Eli oot käytännössä ajanu kaikkia maailman Volvoja ja Scanioita... Ei hullummin. Ja vitustako sä tiedät 110:stä ku et viestistäsi päätellen ollu edes isukkis palleissa ku 110 oli liikenteessä.

        Mut onhan se tasan varma et Scanian alusta on paljon parempi kun Volvon. Vaikka kumpiki on ruottalaisia niin viiru-volvo se oikea homokosla onkin ku siinä tulee pitkää matkaa ajaessa perse kipeäksi. Miksi siihen on sellainen lypsyjakkara pitäny kuskin paikalle laittaa. Scanian repsikan penkkiki on mukavampi istua ku vollen kuskinpenkki. Perse on muuten niin kipeä ettei kävelemään pysty. Ja Volvossa ne selkäkivut tuleeki. Hartiat on jumissa ku sitä rattia saa vatkata kokoajan. Se viiru kun ei suoraan kulje. Sama ku ohjais perseveivaria...

        Millähän ihmeellä ne viitsii tuota viirua sanoa kuski ystävälliseksi ku ei siinä saa ajoasentoa edes kunnolliseksi. Kuskin paikka on tehty helvetin ahtaaksi ja globe xl-hyttiki on niin pieni et tuntuu ku postilaatikkoon olis ängenny ihtesä. Suorassa ei voi seistä, Topline-Scaniassa voi.

        Volvossa pitäis olla niinku hävittäjissä se pituusraja. Yli 185cm:lle Viirun hytti on liian pieni. Kokemusta on ku itelle vartta tullu se 15cm yli tuon pituusrajan =)


        P.S. Tuskinpa nykyiset lakipykälät ja vaatimukset autojen alustoille antais Scanialle mahdollisuuden käyttää 110:in runkoo ärrässä. Ja ei se 110 ole tosiaan tätäpäivää, se oli sitä 70-lukua se.

        F12 gloBe ja kanikka 111/141/..112,,142 ohjaamot...vulvu oli vähän
        planeetalta!!!!Ajoinpa jopa 143 toplinea..vittu mikä traktori!!meluisa,huono
        vetonen,janonen.ohjaamo tilat työkone luokkaa.Oli lomaa päästä vulvulla heittään sama keikka. Huom.molemmat autot olivat yhtä uusia ja saman tarkan isännän autoja!


      • tuota tarkoitin
        pentti pentin poika kirjoitti:

        F12 gloBe ja kanikka 111/141/..112,,142 ohjaamot...vulvu oli vähän
        planeetalta!!!!Ajoinpa jopa 143 toplinea..vittu mikä traktori!!meluisa,huono
        vetonen,janonen.ohjaamo tilat työkone luokkaa.Oli lomaa päästä vulvulla heittään sama keikka. Huom.molemmat autot olivat yhtä uusia ja saman tarkan isännän autoja!

        Juuri tuota tarkoitinkin. F12 mallia aasinkorva oli aikansa superyksilö. Olihan se luxus auto. Harmi vaan et Vulvu ei oo kehittynyt ollenkaan noista ajoista tuossa ohjaamo mukavuudessa.


      • tietoa
        tuota tarkoitin kirjoitti:

        Juuri tuota tarkoitinkin. F12 mallia aasinkorva oli aikansa superyksilö. Olihan se luxus auto. Harmi vaan et Vulvu ei oo kehittynyt ollenkaan noista ajoista tuossa ohjaamo mukavuudessa.

        FH;han kehitettiin juuri perus ohjaamoksi volvolle,niin nokka autoihin Amerikkaan ja Brasiliaan.Ja aika hyvin on istunut myöskin jenkkinokan taakse.Jos taas
        äffä 12:ohjaamoa sovittais,,ei oikeen tulis nättiä nokka autoa!Se A-pilari
        nääs täytyy hiukan taakse kallistettuna.Sisätilaa syö,mutta kompromissi.
        Mutta turhaa täällä kinastella,,märkäkorvien kanssa!


      • "märkäkorva"
        tietoa kirjoitti:

        FH;han kehitettiin juuri perus ohjaamoksi volvolle,niin nokka autoihin Amerikkaan ja Brasiliaan.Ja aika hyvin on istunut myöskin jenkkinokan taakse.Jos taas
        äffä 12:ohjaamoa sovittais,,ei oikeen tulis nättiä nokka autoa!Se A-pilari
        nääs täytyy hiukan taakse kallistettuna.Sisätilaa syö,mutta kompromissi.
        Mutta turhaa täällä kinastella,,märkäkorvien kanssa!

        Nytkös mä olen märkäkorva ku vollea mollasin? No jo se on pienestä kiinni ton tittelin saaminen. Se sisäänpäin kallistettu a-pilari on iso miinus Volvolle. Johan se jokainen autotesti jossa hytit arvostellaan niin lyttää tuon pilari ratkaisun. Mutta eikös se parin vuoden sisään tule täysin uusi Volvo jossa tuo hytin malli muutettu vastaavanlaiseksi muiden kanssa eli tuo A-pilari on kohtuu pystyssä. En oo varma, mut toivottavasti olis näin koska se tois lisää tilaa hyttiin. Ja onhan Volvolla vanhin hytti malli nyt niin olishan sen aika uudistua. Palautuis Volvoki sille tasolle jolle se kuuluukin.


      • Scania-autoilija
        rekkaa ajanu kirjoitti:

        Ensiksi, olet sä velmu kersa ku oot ajanu satoja tuhansia Volvoja ja Scanioita. Eli oot käytännössä ajanu kaikkia maailman Volvoja ja Scanioita... Ei hullummin. Ja vitustako sä tiedät 110:stä ku et viestistäsi päätellen ollu edes isukkis palleissa ku 110 oli liikenteessä.

        Mut onhan se tasan varma et Scanian alusta on paljon parempi kun Volvon. Vaikka kumpiki on ruottalaisia niin viiru-volvo se oikea homokosla onkin ku siinä tulee pitkää matkaa ajaessa perse kipeäksi. Miksi siihen on sellainen lypsyjakkara pitäny kuskin paikalle laittaa. Scanian repsikan penkkiki on mukavampi istua ku vollen kuskinpenkki. Perse on muuten niin kipeä ettei kävelemään pysty. Ja Volvossa ne selkäkivut tuleeki. Hartiat on jumissa ku sitä rattia saa vatkata kokoajan. Se viiru kun ei suoraan kulje. Sama ku ohjais perseveivaria...

        Millähän ihmeellä ne viitsii tuota viirua sanoa kuski ystävälliseksi ku ei siinä saa ajoasentoa edes kunnolliseksi. Kuskin paikka on tehty helvetin ahtaaksi ja globe xl-hyttiki on niin pieni et tuntuu ku postilaatikkoon olis ängenny ihtesä. Suorassa ei voi seistä, Topline-Scaniassa voi.

        Volvossa pitäis olla niinku hävittäjissä se pituusraja. Yli 185cm:lle Viirun hytti on liian pieni. Kokemusta on ku itelle vartta tullu se 15cm yli tuon pituusrajan =)


        P.S. Tuskinpa nykyiset lakipykälät ja vaatimukset autojen alustoille antais Scanialle mahdollisuuden käyttää 110:in runkoo ärrässä. Ja ei se 110 ole tosiaan tätäpäivää, se oli sitä 70-lukua se.

        Vaikka Scanialla ajankin, niin miten se pelkkä penkki tekee koko autosta huonon tai jopa "homokoslan"? Jos Sinun ruhosi ei istu Volvon penkille, niin Volvo on huono auto? Tai jos on pitkä ja ei mahdu autoon, niin auto on huono. Tiesitkö, että rikkaruohot kasvaa pitkiksi?


      • merkitystä
        Scania-autoilija kirjoitti:

        Vaikka Scanialla ajankin, niin miten se pelkkä penkki tekee koko autosta huonon tai jopa "homokoslan"? Jos Sinun ruhosi ei istu Volvon penkille, niin Volvo on huono auto? Tai jos on pitkä ja ei mahdu autoon, niin auto on huono. Tiesitkö, että rikkaruohot kasvaa pitkiksi?

        Eipä ollu kyse että koko auto olis huono. Kirjoittajahan kommentoi sitä että volvolla ei enää tunnuta panostavan kuljettajan viihtyvyyteen ja ohjaamo ergonomiaan. Tottakai se vaikuttaa onko auto hyvä vai huono koska se ohjaamohan on kuljettajan työpaikka mutta ei se pelkästään tee autosta hyvää tai huonoa. Ohjaamon tiloissa ja mukavuudessa Volvo on jäljessä esim. Scaniaa puhumattakaan MANnista tai DAFfista. Muutenhan Volvo on todella hyvä ja varma työkalu. Ajettavuus on kyllä huonontunut sitten niiden vanhojen FH-Volvojen mutta nämä uusimmat FH16-Volvot ovat kuulemma taas hyviä ajettavia. Jospa Volvo olis erheensä korjannu ja taas pääsee nauttimaan Volvolla ajamisesta


      • minä vaan kysyn
        remontoida kirjoitti:

        Eipä oo kauheasti noita V8-Scanioita tarvinnu korjata. Tusinan verran talossa niitä ollu ja yhdestä 143-470 on pitäny kahdesti avata perä, laakerit uusittu ja kytkin vaihettu. Muuten on huolloilla selvitty, autoilla on ajettu n.1 milj. ennen vaihtoa. Eikä ole muuten yhdessäkään kytkinkoppa haljennu. Tällä hetkellä talossa on kaks R500-Scaniaa(ajetaan puolikkaalla Norjaan)toisella ajettu 385 000km ja toisella on nyt 60 000km kun on tämän vuoden auto. Vaihtoon menny R500 vm 2004 ja sillä ajettiin 940 000 eikä remppaa tarvinnu tehä. Todella hyvin pelasi. Mut jokaisella merkillä on maanataimallinsa, meillä oli tuo 143-470.

        pajoja on ympäri eurooppaa ja kanioissa ei oo ikinä mittää pajotettavaa....kuka maksaa asentajille palkat?


      • ajan yössä tulen tuolta kaukaa
        minä vaan kysyn kirjoitti:

        pajoja on ympäri eurooppaa ja kanioissa ei oo ikinä mittää pajotettavaa....kuka maksaa asentajille palkat?

        Niitä pajoja on jokaisella suurella (Scania, Volvo, Mercedes-Benz) ympäri euroopan joka niemennotkossa ja kyläpahasessa. Eikä se pajojen määrä kerro onko auto huono. Tuon teorian mukaan Mersu olis ylivoimaisesti HUONOIN rekkamerkki, sitte tulis varmaan DAF ja MAN. Paras olis silloin Sisu koska sillä on vähiten pajoja.

        Ne korjaamopalvelut on hinnoiteltu niin ylös et asentajien palkat saadaan maksettua vaikka töitä ei hirveästi olisikaan.

        Niin joo, ja Volvossa ja Mersussahan ei oo myöskään ikinä pajotettavaa vaikka niillä on enempi pajoja ku Scanialla Euroopassa


      • rikkaruohopoika
        Scania-autoilija kirjoitti:

        Vaikka Scanialla ajankin, niin miten se pelkkä penkki tekee koko autosta huonon tai jopa "homokoslan"? Jos Sinun ruhosi ei istu Volvon penkille, niin Volvo on huono auto? Tai jos on pitkä ja ei mahdu autoon, niin auto on huono. Tiesitkö, että rikkaruohot kasvaa pitkiksi?

        Et rikkaruohot tappaa kaikki pienemmät ja heikommat kasvit... Mieti sitä!


      • egr volvo
        höpö höpö kirjoitti:

        onko kanikan V8 miehiltä unohtunu 16 litran kytkinkoppa murheet?entä perärempat?ja pakosarjat jotka vuotaa aina?

        Minä renkinä ajan mielellän volvo fh 500 egr:llä se ei toimi viikkoakaan ja saan jatkuasti lortsia pajalla eikä tarvi tehä töetä puhuu vaan paskaa ja palakka juoksee.


    • markku12v

      mutta hän onkin hinaajan kapteeni ei pena pölvästi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe