Kysymyksiä liittyen macbookkiin...

Grazyhullu90

Ostettiin tuossa muutama kuukausi sitten macbook. Sanottiin jo aiemmin, että ei tarvitse virusten torjuntaa, sillä se mac on virusvapaa. Onko tuo totta?

Minulla ei siis ole minkäänlaista virusten torjuntaa, mutta olen jo ladannut yhden ohjelman, Windows msn for mac... Haluaisin ladata toisen ja sitten vielä musiikin latausohjelman, mutta pelottaa että tähän tullee viruksia ja hajoo. Vanhemmille ku ylistin että se on hyvä kone, ei tarvitse edes virustentorjunta ohjelmaa! Olenko ollut liian sinisilmäinen, ku uskoin ton väitteen? Voiko täl turvallisesti mitään ladata, ilman virusten pelkoa, ku en välttämättä haluais ostaa mitään VT ohjelmaa..

SItten meseen. Latasin siis Windows MSN for macin näin aluksi, ja se ei ollu kovin hyvä.... Näin Alkuun kuitenki käy, mutta haluaisin uuden. Hopeisesta omenasta luin, että mese vaihtoehtoja olis Jabber, Adium, aMSN ? Mitä muita? Tykkään mesettää aika paljon, ja tuli vähän ikävä Windows live mesee ku tuol nykysel mesettää..

Web kamera olis kyl kätevä, mut sillee että mä näkisin sukulaisia sen kautta? eli itseeni ei välttämättä tartteis näkyy.. Siis mut voi laittaa päälle se... Harvoin sitä käytän, mut ois kyl kiva sekin ku kerta webbi kamera on..

IChat on vaan macin käyttäjille?

EI nyt tule muuta mieleen, mutta kysyn tääl jos tulee!!

4

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virustorjuntaa Mac OS X:ssä. Toki hieman on syytä pitää silmiään auki ja tarkkailla silloin tällöin vaikka Hopeisen Omenan Tietoturva-osastoa, joskushan VOI jotain ilmestyä...

      Skype on ilmainen ja hyvin suosittu ohjelma jolla Windows-, Mac- ja jopa Linux-käyttäjät voivat olla keskenään laadukkaassa kuvapuhelinyhteydessä, ja monia muitakin samantapaisia ohjelmia löytyy. Skype on kuitenkin yleisin. Se pitää tietysti olla asennettuna kummallakin, ei se mese-yhteensopiva ole.

      Kannattaa ennemmin kysellä lisää Hompussa kuin täällä, missä avohoitopotilaat liikkuu vapaina jakamassa älynväläyksiään...

    • Mäkkihöperö

      Tässä on vuosituhat jo hyvällä alulla eikä vieläkään ole havaittu OS X:ssä toimivaa virusta liikenteessä, vain joitakin teoreettisia kokeiluja on yritetty.

      Kunnialliset kansalaiset välttää mesettelyä - perustelut profiilissani.

      Skype toimii mainiosti eikä syrji ketään.
      Gizmo5 toimii myös ja käyttää avoimia standardeja.
      iChatin heikkous on sen käyttämä AOL yhteyskäytäntö, joka on yleinen USAssa mutta ei Euroopassa :-( Siis ei rajoitu Macceihin.

      MacBookeissahan on kamera vakiovarusteena, mutta ei sekään vastapuolen kuvaa pysty näyttämään! Kyllä siellä toisessa päässä on oltava ihan oma kamera. Ja ohjelmissa voi säätää lähettääkö omaa kuvaa muille vai ei.

      • Grazyhullu90

        et sil toisel pitää olla kamera :D




        Miksi adiumissa ei oo ku 10 meseossaa, minne ne loput hävis? :(

        niitä oli jtn 50..


        ja miten voi poistaa jonkun ohjelman vaik ton msn for mac... Kunhan sais ne kaikki ossat Adiumii!!

        mitä muuta mesee suosittelette..
        msn for mac on surkee.!!!


      • en löydä ''ikkunaa''
        Grazyhullu90 kirjoitti:

        et sil toisel pitää olla kamera :D




        Miksi adiumissa ei oo ku 10 meseossaa, minne ne loput hävis? :(

        niitä oli jtn 50..


        ja miten voi poistaa jonkun ohjelman vaik ton msn for mac... Kunhan sais ne kaikki ossat Adiumii!!

        mitä muuta mesee suosittelette..
        msn for mac on surkee.!!!

        :S:S:S


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe