Miten eroon palvelunumeron tekstiviesteistä?

sdafasdfgfdg

Pojalle (Kolumbuksen liittymä) tulee yli euron maksavia tekstiviestejä palvelunumerosta:

Vastaanotettu Tekstiviesti Palvelunumero - ajanvietepalvelu     17***

Miten niistä pääsee eroon?

Oma Elisa -sivuilta löytyy tietoa palvelunumeroestoista mutta ei pienintäkään vihjettä siitä, miten niitä tilataan tai asetetaan käyttöön.

9

3155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Poikasi on tilannut jonkun pelin, taustakuvan tai soittoäänen sellaisesta palvelusta, jossa samalla sitoutuu ottamaan vastaan maksullisia viestejä. Näitä palveluja ovat mm. Jamba, Zed, Funmobile jne.

      Joten nyt on pojan muisteltava, että minkä palvelun kautta hän on niitä tilannut ja sitten on otettava selvää, kuinka kyseisen palvelun voi peruuttaa. Yleensä se tapahtuu tekstiviestillä, esim. Funmobilella lähettämällä viesti "PL STOP" numeroon 17277.

    • tilannut

      Katsoin omaa laskuani ihan sattumalta ja ajanvietepalvelunumeroviestejä oli 9. Erittelyssä näkyy vain 17*** lähettäjänä, yht. 13,51.

      Olen yli 50-vuotias enkä ole tilannut mitään mistään. En aio maksaa laskustakaan noiden osuutta. Jos vielä tulee viestiviestejä niin saan selville mistä viestit tulevat. Olen poistanut viestit koska en tajunnut että vastaanottaminenkin maksaa.

      Rikollista touhua, mutta ei kai poliisikaan selvitä näin pieniä. Jos joku hämäräfirma perii 13 euroa vaikka 10 000 liittymästä niin se tekee 130 000. Ihan hyvvä potti. 100 000 liittymästä saavat jo 130 0000 eli yli miljoonan.

      Jos joku tietää tuon firman niin kertokaa!

      Viestit olivat tietokilpailukysymyksiä. En taatusti ole vastannut yhteenkään.

      • PUIKKOPALLO

        EN TAATUSTI OLE TILANNUT MITÄÄN JA VIESTIÄ PUKKAA.YRITÄN PERUA,MUTTA AINA SAMA VASTAUS ,EI ONNISTUNUT


    • nrosta 17270

      Stop viesteille joita tulee kännykkään tilaamatta ja jotka maksavat yli euron/kpl vaikka niihin ei vastaisikaan.

      Viestit lähettää Wixawin -niminen yritys, jonka puhelin on 09-611460 mutta ei siellä vastata.

      Jos tulleeseen tekstiviestiin vastaa STOP TEKSTIVIESTEILLE niin saa takaisin viestin, jossa ainakin sanotaan että palvelu on lopetettu.

      Numerotiedustelussa 020202 oli varoitus näistä tekstiviesteistä.

      Älkää ihmeessä maksako jo laskutettuja viestejä. Jos riittävän moni maksaa puhelinlaskunsa normaalin osan mutta jättää tämän tilaamatta tulleen "palvelun" osuuden maksamatta niin kyllä puhelinyhdistyksetkin lähtevät selvittämään asiaa.

      Minä ainakaan en maksa ja ilmoitan poliisille.

      Numeroni on jopa salainen ja silti viestejä tuli. Luulen, että ne lähettävät niitä summamutikassa.

      • LeenuLii

      • PUIKKOPALLO

        AINA TULEE VIESTI.ETTÄ PERUUTUS EI OLE ONNISTUNUT,


    • Kokki kolmonen

      Tänään tuli Elisan lasku ja palvelunumerot-ajanviete yht.19 €. Viestit on tullut 12.9 sekunnin välein peräkkäin. Soitin Elisalle, laittavat erittelyn että voin alkaa setvimään mistä helvetistä ne viestit tulee. Eston laitoin samalla puhelulla! On kuulemma tullut paljon valituksia mutta eivät muka voi mitään ja itse pitää selvittää. Meen poliisilaitokselle ja otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kuningaskuluttajaan. Mitään ei ole tilattu enkä mihinkään oo osallistunut.

      • näitä on

        Näitä firmoja on tuhottomasti, ainakin n. 100 kpl "yleisiä" firmoja, jotka näitä kestotilauspalveluita teetättävät. Yleisimmät ja eniten mainostettuna ovat mm. jamba, zed, funmobile, 4mobile ym.

        Myös facebookissa on paljon erilaisia kilpailuita (esim testaa äo:si, kun teet testin niin tuloksen saamiseksi pitäisi puhelinnumero syöttää) ja kun syötät niin kestotilaus räpsähtää päälle..

        Asiasta oudon tekee se, että näitä palveluntarjoajia / palvelutekstareita on ollut jo useamman vuoden ja koko ajan yleistyvät, muttei noita ole silti tuomittu rikolliseksi toiminnaksi / saatu karsittua pois.

        Eli tarkka pitää olla että markka pysyy lompsassa


    • en oikein tiedä??

      Kuka tietää? Onko Habbo Hotelli ajanvietepalvelu? Kun katsoin minun puhelinlaskua niin siellä oli ajanvietepalvelu ja tuli mieleen että voisiko se olla habbo hotelli, niin että onko se näin että habbo hotelli on ajanvietepalvelu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe