Hotelli Gran bahia principe cayaoca

Samanaan

Osaako joku jo kertoa käytännön juttuja kyseisestä hotellista.
En ole kiinnostunut ruuan tasosta (se on mitä on) mutta sellaisia hyviä vinkkejä mm. aktiviteetteihin, pukeutumiseen. Hotellista liikkuminen mm. Samanaan, kävellen? sekä muualle lähiseudulle tai vähän kauemmaksikin. Kuvissa näkyy kaksi saarta jolle menee silta, onko saarilla jotain palveluja vai onko vain hyvä kävelypaikka.
Mitä palveluja rannalla on? Onko erilaisia ilmapatjoja ym. saatavilla joko lainaksi tai ostettavissa?
Mitä muuta, jos tuli mieleen jotain mitä olisi ollut hyvä olla matkassa mutta jäi kotiin, otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Helmikuun alussa olisi lähtö ja jo kovasti odotellaan.

6

1026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5. pv olin Suomessa takaisin kyseisestä kohteesta.

      Kävellen pääsee siihen kaupungin keskustaan, mutta sinne menee myös tunnin välein (tarvittaessa useamminkin) ilmainen kuljetus hotellilta. Kävellen pääsee joko rantaa pitkin tai sitten ihan vaan sitä tien reunaa. Itse en kävellyt sinne, mutta vanhempani kävivät useammankin kerran aamulenkillä siellä.

      Itse kävin noissa saarissa, viimeiseen saareen piti tulla ravintola, mutta se projekti sitten kaatui jostain syystä. Jäljellä on siellä rauniot. Reitti ei ole ihan sitä helpointa sitten. Ensimmäinen osuun, ensimmäisiin portaisiin asti, on ihan ok kuntoista. Jos ajatus siitä, että portaiden alla ei ole kummempaa tukea tai kaiteita (kyllä ne kestää, ne on betonia), ne pääsee kyllä helposti alas. Kunhan muistaa katsoa askeleitaan, ensimmäiset askelmat alas, tulee tasanne (eikä kaidetta) ja pitää kääntyä sivulle josta menee portaat alas ja taas kääntyä, viimeiset portaat kulkee ekojen portaiden alla... Toinen silta on sitten hemmetin pitkä, varmaan lähemmäs puoli kilometriä. Siellä olevat toiset portaat onki sitten huonommassa kunnossa. Sortunu, ym. Mutta jos ei turhan heikkohermoinen ole niin eikait siinä sit mitään. Kyl ne ylös pääsee. Toisessa saaressa se kasvillisuus sitten rehottaakin enemmän, on kaatunu puita polulle jne. Ja ne rauniot ei ole mitenkään ihmeelliset. Ihan lapsille en tuota kävelyreittiä suosittele, ei se niin helppo ole. Ja roskia siellä sitten riittää kans. Sillat ja saaret eivät ole enää hotellin vastuualueella, eli sinne mennään omalla vastuulla. Meidän perheen matkan aikana niillä silloilla oltiin ryöstetty kaksi pariskuntaa.

      Rannalla on baari ja vessat.
      Ilmapatjoja tms. en muista nähneeni, mutta sieltä saa ilmaiseksi esim. snorklausvehkeet (kannattaa kokeilla pienemmän rannan[=sen jossa on laituri] luona snorklausta, siellä on meritähtiä, kaloja, ym. kivaa), moottoroidut huvitukset (esim. banaaniveneellä ajo) maksaa. Se koju josta noita saa, ei ole hotellin omistama.

      Ei minulla mitään vinkkejä oikeastaan ole, itse kävin tuon kojun omistaman liikkeen snorklausreissulla (puolipvretki, josta pitää matkaa erikseen), ja sitä en suosittele. Ei ollut englanninkielistä opasta tms neuvontaa ja itse snorklaustakin oli vain alle tunti vaikka väh. 1½h piti olla. Lisäksi veneen omistajat piti haita vankina snorklauspaikan lähellä ja perivät sen näkemisestä vielä erikseen rahaa. Santo Domingosta pitäisi mennä väkeä vapauttamaan se, kuulemma. (Siellä oli alunperin kaksi haita, toinen kuollu jo nälkään koska niitä ei ruokita.) Epäkohdista toki ilmoitettiin retken myyjälle (hän ei ollut mukana reissulla) ja hän aikoi tehdä jotain asialle. Tiedä sitten. Mutta jos snorklata haluaa, saat ilmaiseksi hienon kokemuksen pikkurannalta. :)

      Mitään erityisiä vinkkejä en osaa sanoa.
      Mukavaa matkaa.

    • asiallista tietoa

      hotellissa liian hyvät ruuat! kannattaa ottaa mukaan taalan seteleitä . niitä on helppo antaa tipeiksi.koska kolikot ei käy niiksi. 5e seteleillä tipit tulevat kalliiksi. jos lähtee valassafarille reisu kannattaa ostaa suoraan paikallisilta. kysy hotellilta samanaan vieviltä avolavakuskeilta.tallelokero maksullinen 57 taalaa 2vkoa. parvekkeen ovi pitää olla kiinni jotta ilmastointi toimisi! lämmin vesi loppuu välillä.huone 113 haisee pahalle,siitä menossa valitus. illalliselle pukeuduttava asiallisesti.adaptereita ei ole myytävänä hotellissa.jos haluaa aurinko varjon se on varattava esim pyyhkeillä n. klo 07.30 kaikki juomat baarikaapissa on ilmaisia ja siivoojat niitä täyttävät.jos tilaa jotain tuonti juomaa se maksaa.tosin paikkallisia juomia riittää esim oluet rommit ja kaikenlaiset juomasekoitukset ovat hyviä.tietenkin ne on makuasioita.ravintolassa salihenkilökunta nopeaa.altaalla on joka päivä ohjelmaa,johon voi osallistua.samanassa kannattaa käydä lauantai iltana paikallisissa ranta ravintoloissa - on nimittäin mukava kokemus! samana ei ole mikään ostos paikka ja hinnatkin ovat suomen tasoa.sadekuurot tulevat ja menevät nopeasti!yhteen vetona totean,- sinne lähdetään joskus uudestaan!viimevuonna oltiin venezuelassa johon ei mennä ikinä uudestaan!brasiliassa toissa vuonna sinnekkin voisi mennä toisenkinkerran.toivottavasti edellä olevasta on hyötyä jollekkin - hyvää matkaa!

      • minkälaista oli

        venezuelassa?Kun,kerroit ette mene sinne ikinä.Ensin olin ajatellut lähteä Isla de Margaritalle.Mutta,valitsin kuitenkin Punta Canan.Kertoisitko,millaista oli Venezuelassa?Kiitos!


      • loman odottaja

        Kiitos "asiallista tietoa" sekä muillekin Samanaa koskeviin kysymyksiini vastanneille. Oli kiva lukea asiallisia kommenntteja ja vinkkejä. Viikko vielä ja sitten mennään!


      • ei koskaan enää venezuelaan
        minkälaista oli kirjoitti:

        venezuelassa?Kun,kerroit ette mene sinne ikinä.Ensin olin ajatellut lähteä Isla de Margaritalle.Mutta,valitsin kuitenkin Punta Canan.Kertoisitko,millaista oli Venezuelassa?Kiitos!

        2008 olimme venezuelassa. ilmasto oli samanlainen kuin brasseissa ja dominikaanisessa - lämmin ja leppoisan tuulinen. venezuelaa hallitsee chavessin huugo joka ei ole kansan mieleen ja se näkyy mm.jäteautoja ei ole ollenkaan ja kaikki mätäneväkin jäte on katujen varsilla,dommareissa ei haise niin pahalle mätänevä jäte ei ole näkyvissä. isla d,, sähkökatkoja jatkuvasti, hotelleilla omat ceneraattorit,taskulamppu mukaan kylille mentäessä!venez.paremmat ostos mahdollisuudet kuin dom.ja halvemmat hinnat. yksi syy miksei enää venez,- vatsatautia oli joka toisella. ruoka ei kummoista,dom, ruoka oli erinomaista ja koko ajan joku laborantti otti näytteitä kylmä ja lämmin ruoka linjastosta.samoin uima altaista. meressä uiminen lähes mahdotonta venez.on niin tuulen arat rannat ja arvaamattomat virtaukset! dom ainakin hot,caucaon ranta hyvä ei kieltoja,paitsi kerran hai varoitus,hait tulevat valaiden mukana samanan lahdelle.venez,kokko ajan musta lippu ja hai varoitus päällä. täytyy heti sanoa ,että tämä on vai mielipide ja oma kokemus,ollaan kuitenkin koluttu kaikki yleiset matkakohteet läpi eikä niistä öle jäänyt ikäviä muistoja, juuri nyt etsitään all inclusive matkaa ensi talveen. kun kerran on ollut ko.matkalla on vaikeaa lähteä ns.normaali matkalle. toivottavasti en ole pilannut kenenkään matkasuunnitelmia! toisaalta kun ei odota matkalta paljon voi yllättyä positiivisesti! itse asiassa dommareistakaan emme odottaneet mitään ,mutta mitään kielteistä emme löytäneet pAitsi lihottiin 5kg! kotona alkoi kaalikeiton syönti!venezuelan jälkeen teki mieli suomalaista ruokaa,makkaraa - sinappia ja kypsää lihaa! ps.aurinkoa riittää kummassakin ja sehän on tärkeintä kun niin kauas lähdetään - miellyttäviä matkoja! ei tartte muistuttaa kirjoitus virheistä!


      • Gato negro
        ei koskaan enää venezuelaan kirjoitti:

        2008 olimme venezuelassa. ilmasto oli samanlainen kuin brasseissa ja dominikaanisessa - lämmin ja leppoisan tuulinen. venezuelaa hallitsee chavessin huugo joka ei ole kansan mieleen ja se näkyy mm.jäteautoja ei ole ollenkaan ja kaikki mätäneväkin jäte on katujen varsilla,dommareissa ei haise niin pahalle mätänevä jäte ei ole näkyvissä. isla d,, sähkökatkoja jatkuvasti, hotelleilla omat ceneraattorit,taskulamppu mukaan kylille mentäessä!venez.paremmat ostos mahdollisuudet kuin dom.ja halvemmat hinnat. yksi syy miksei enää venez,- vatsatautia oli joka toisella. ruoka ei kummoista,dom, ruoka oli erinomaista ja koko ajan joku laborantti otti näytteitä kylmä ja lämmin ruoka linjastosta.samoin uima altaista. meressä uiminen lähes mahdotonta venez.on niin tuulen arat rannat ja arvaamattomat virtaukset! dom ainakin hot,caucaon ranta hyvä ei kieltoja,paitsi kerran hai varoitus,hait tulevat valaiden mukana samanan lahdelle.venez,kokko ajan musta lippu ja hai varoitus päällä. täytyy heti sanoa ,että tämä on vai mielipide ja oma kokemus,ollaan kuitenkin koluttu kaikki yleiset matkakohteet läpi eikä niistä öle jäänyt ikäviä muistoja, juuri nyt etsitään all inclusive matkaa ensi talveen. kun kerran on ollut ko.matkalla on vaikeaa lähteä ns.normaali matkalle. toivottavasti en ole pilannut kenenkään matkasuunnitelmia! toisaalta kun ei odota matkalta paljon voi yllättyä positiivisesti! itse asiassa dommareistakaan emme odottaneet mitään ,mutta mitään kielteistä emme löytäneet pAitsi lihottiin 5kg! kotona alkoi kaalikeiton syönti!venezuelan jälkeen teki mieli suomalaista ruokaa,makkaraa - sinappia ja kypsää lihaa! ps.aurinkoa riittää kummassakin ja sehän on tärkeintä kun niin kauas lähdetään - miellyttäviä matkoja! ei tartte muistuttaa kirjoitus virheistä!

        Kiitos hyvistä perusteluista.Hyvä,että valitsin lomakohteekseni Dominikaanisen Tasavallan ja Punta Canan.Jännittää.Kolmen viikon päästä on lähtö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe