Jos syöttää koiranpennulle kaksi annosta päivässä Royal canin juniornappuloita ja yhden annoksen Yrjölän puuroa, olisiko hyvä antaa vielä vitamiineja lisäksi ja jos niin mitä vitamiineja? Helokkiöljykapseleita annan turkin ja ihon hyvinvoinnin vuoksi kuurina. Koiranpentu (runsaan 5 kk ikäinen) on noin 5 kiloinen, aikuisena paino n. 8 kg.
Koiranpennun vitamiineista
9
599
Vastaukset
- haitaksi samoin,kuin ihmisi...
eli kyllä nappulat rittää,kun kerran laadusa koiranruoka.
- lisäravinne
kun kysyivät enkö anna mitään vitamiineja vaikka korvaan yhden nappula-annoksen "puurolla". Pentu tykkää tosi paljon puurosta (riisi,ohra,hirssi,jauheliha,kananmuna). Eiköhän tosta puurostakin luulisi jotain vitamiineja irtoavan, ainakin näyttää hyvinvoivalta pennulta.
- ne kysyy,
se on niiden bisnes.
- puuroon myös
vihanneksia ja juureksia. Esim. sekavihannes, pakastettu,hiukan kypsennettynä. Lisää puuro annokseen myös, vaikka raejuustoa ja öljyä. Ananas on myös hyvä lisä. Annathan lihan raakana seassa. Kananmuna myös raakana kuorineen.
Minä soseutan nuo vihannekset puuron sekaan valmistusvaiheessa. Myös riisiä voit laittaa peruspuuroon. Malta kypsentää hyvin.
En syötä mitään lisäravinteita koirille. Syövät yhden Yrjölä annoksen ja yhden nappula annoksen päivässä. Rustoluita lisänä. Kyseessä isot hukat.
Kun yksi ateria on laadukasta nappulaa, et tarvitse lisävinteia. - lisäravinne
puuroon myös kirjoitti:
vihanneksia ja juureksia. Esim. sekavihannes, pakastettu,hiukan kypsennettynä. Lisää puuro annokseen myös, vaikka raejuustoa ja öljyä. Ananas on myös hyvä lisä. Annathan lihan raakana seassa. Kananmuna myös raakana kuorineen.
Minä soseutan nuo vihannekset puuron sekaan valmistusvaiheessa. Myös riisiä voit laittaa peruspuuroon. Malta kypsentää hyvin.
En syötä mitään lisäravinteita koirille. Syövät yhden Yrjölä annoksen ja yhden nappula annoksen päivässä. Rustoluita lisänä. Kyseessä isot hukat.
Kun yksi ateria on laadukasta nappulaa, et tarvitse lisävinteia.puuron päälle. Öljyäkin laitan aina välillä, mutta kun vaikka kuinka pienen lorauksen annan öljyä, menee vatta löysälle. Pitääkin kokeilla vihanneksia lisätä joukkoon. Tyhmä kysymys, mutta miksi liha pitää antaa raakana? Olen kyllä sen kypsentänyt siinä joukossa. Kiitti vinkeistä!
- koira polveutuu
lisäravinne kirjoitti:
puuron päälle. Öljyäkin laitan aina välillä, mutta kun vaikka kuinka pienen lorauksen annan öljyä, menee vatta löysälle. Pitääkin kokeilla vihanneksia lisätä joukkoon. Tyhmä kysymys, mutta miksi liha pitää antaa raakana? Olen kyllä sen kypsentänyt siinä joukossa. Kiitti vinkeistä!
pedosta, sudesta, se on ns. raadonsyöjä. Eli sen elimistö pystyy parhaiten hyödyntämään lihasta saatavan hyödyn, kun se saa raakana lihan.
Eiväthän ne metsän eläimetkään paista lihaa.
Vatsa pysyy myös kunnossa, kun annat raakaa lihaa, mutta alussa totutat vähän kerrallaan, lisäät päivittäin määrää.
Tuo öljy, anna kylmäpuristettua öljyä. Anna sitäkin alkuun ihan tippa ja lisäät päivittäin määrää. Minä annan koirille 3 rkl päivässä, mutta pienelle koiralle varmaan sellainen 1 rkl pv. on sopiva annos, sitten, kun on tottunut. Hapanmaito tuotteet ovat koiralle hyväksi, piimä, viili, mutta hyla tuotteita. - Heikki
puuroon myös kirjoitti:
Kun yksi ateria on laadukasta nappulaa, et tarvitse lisävinteia.Koira on lihansyöjä eikä vihannessyöjä.
Näin sanottiin minulle kun kyselin eläinlääkäriltä noita porkkana ja muita juttuja. Heikki kirjoitti:
Koira on lihansyöjä eikä vihannessyöjä.
Näin sanottiin minulle kun kyselin eläinlääkäriltä noita porkkana ja muita juttuja.Niin on lihansyöjä,tosin muutakin siinä sivussa menee,jos ajatellaan ilmeisesti lajina ;)
Mainitsiko eläinlääkäri myös,että jos aidosta lihansyöjästä puhutaan,niin eipä kuivamuonatkaan oikein sovi kuvioihin.Kun ei se lihansyöjä vissiin ole tarkoitettu syömään kemiallisia lisäaineita,väriaineita,viimisen päälle käsiteltyä ruokaakaan,eh?...
Ei tartte antaa.Kylmäpuristetut kasvisöljyt ym.öljyt on kuitenkin ihan ok säännöllisesti tai kuureittain annattuna.
Tuohon puuroon toki voi ja on hyväksi lisätä kasviksia lihaa ym.Paljon proteiinia,varsinkaan kasvavalle, ei tosin kannata lisäillä,kun kuivamuona on ittessään aika jööttiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2457607IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2444643- 1711805
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)741690- 711184
- 1341142
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61087Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128976Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy207951- 104925