Astraalimatka

JB <3

Eli haluaisin tietää enemmän astraalimatkoista. Tiedän, että pääsee leijumaan kehonsa yläpuolelle ja näkee itsensä makaamassa sängyssä, tai missä sitten onkin. Voi kirjoittaa omista kokemuksista, tai sitten ihan OIKEAA tietoa. Ja ei tarvitse laittaa jtn. että eti googlesta ym.. Kiitos

134

29898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??? -MM

      Joskus olen leijunut itseni yläpuolella. En katsonut,tunsin vain. Pyöritin itseäni ylläni ja lopulta jopa kyllästyin. "Painoin" silmäni kiinni ja nukahdin iloisesti :) Aikaa myöhemmin kiinnoistuin asioista ja törmäsin tähän astraalimatkailuun. Mitä se on, se on vielä kokematta yrityksistä huolimatta. Noh kaikki ajallaan...

      Toinen kokemus "irti" olemisesta oli herätessäni Toinen käteni ei "liikkunut" Pidin toisella kädellä kiinni siitä ja katsoin kun se ei liikahtunutkaan, vaan tunsin käteni olevan sängyn alla ja se liikkui kyllä. Oli jopa vaikea vetää "käteni" fyysiseen käteeni jonka jälkeen se kyllä liikkui... Ihmeellinen juttu :)

      • Unihalvalvaantunut

        Lukekaa unihalveuksesta. Ainakin itselläni unihalvaus on aiheuttanut kropasta poisleijumisen illuusion ja olen katosta tarkastettullut itseäni. Siinä ei ole mitään epälunnonnista, vaan kyse on unihäiriöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus


      • haks
        Unihalvalvaantunut kirjoitti:

        Lukekaa unihalveuksesta. Ainakin itselläni unihalvaus on aiheuttanut kropasta poisleijumisen illuusion ja olen katosta tarkastettullut itseäni. Siinä ei ole mitään epälunnonnista, vaan kyse on unihäiriöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

        mikä on astraali matka voisko joku selittää mulle. onko se jotain fyysisestä kehosta hetkeksi poistumista? Ja liittyykö siihen mitenkään taikausko koska itse olen kristitty ja ois kyllä joskus ihan mukava kokeilla sitä ilman että tekee puuhia taikauskon kans tai siis niinku väärän voiman kanssa. :)


      • unihalvaustiedosta..
        Unihalvalvaantunut kirjoitti:

        Lukekaa unihalveuksesta. Ainakin itselläni unihalvaus on aiheuttanut kropasta poisleijumisen illuusion ja olen katosta tarkastettullut itseäni. Siinä ei ole mitään epälunnonnista, vaan kyse on unihäiriöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

        minäkin koin tuon ainakin kerran..selällään nukkuessa oli tunne että nyt ihan varmaan kohoaa pää tyynystä ja koko keho..eli oli sellainen levitaatio kokemus.. mistä sitten olikaan kyse?


      • xxxxx

        kokeilla runkkaamista samalla, ei ranne väsy.


      • wentwoth
        haks kirjoitti:

        mikä on astraali matka voisko joku selittää mulle. onko se jotain fyysisestä kehosta hetkeksi poistumista? Ja liittyykö siihen mitenkään taikausko koska itse olen kristitty ja ois kyllä joskus ihan mukava kokeilla sitä ilman että tekee puuhia taikauskon kans tai siis niinku väärän voiman kanssa. :)

        voima olkoon kanssasi:)


      • piip piip

        mitä vit....a?


      • KEIJUKKA
        Unihalvalvaantunut kirjoitti:

        Lukekaa unihalveuksesta. Ainakin itselläni unihalvaus on aiheuttanut kropasta poisleijumisen illuusion ja olen katosta tarkastettullut itseäni. Siinä ei ole mitään epälunnonnista, vaan kyse on unihäiriöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

        Nousin pois itsestäni ylös,mutta sitten tuli niin paha pelko koska liuin kohti avointa ikkunaa.Taistelin ulos liukumista vastaan ja tärähdin takaisin itseeni joka makasi sängyllä.En ollut humalassa enkä huumeissa.


      • TODELLISTA!!

        Olin palaamassa kotiini kuin yht´äkkiä näin edessäni violetin valon. Kävelin sen läpi ja kuulin kaunistä ääntä ja jotain lämmintä ihollani. No, minähän uskon kyllä astraalitasoihin jne. mutta tuon tapauksen jälkeen hieman epäilin niitä juttuja koska kaverini oli kyseisenä iltana parvekkeelta nähnyt että olisin ollut kännissä kuin käki ja koira olisi tullut nuolemaan poskeani. En tiedä mutta kaunista siellä oli. En oo juonu pitkään aikaan alkoholia mutta ei oo ollu astraalejakaan.


      • Levithan
        KEIJUKKA kirjoitti:

        Nousin pois itsestäni ylös,mutta sitten tuli niin paha pelko koska liuin kohti avointa ikkunaa.Taistelin ulos liukumista vastaan ja tärähdin takaisin itseeni joka makasi sängyllä.En ollut humalassa enkä huumeissa.

        Olen itse kokenut vähän vastaavaa meditoidessani vuosia sitten. Energia kehoni irtaantui ja keinahti ja imi fyysisen kehoni mukaan....levitoin fyysisesti, samalla tunsin, kuinka minua imettiin valotunneliin, jonka päässä valo kirkastui. Säikähdin ja levitointi päättyi siihen. Tunsin, että ei ole vielä minun aikani tulla tälle alueelle syvimmällä sisälläni. Muistan sen vieläkin hyvin selvästi aivan, kuin joku olisi todennut ei ole vielä aikasi.


      • Astr M
        haks kirjoitti:

        mikä on astraali matka voisko joku selittää mulle. onko se jotain fyysisestä kehosta hetkeksi poistumista? Ja liittyykö siihen mitenkään taikausko koska itse olen kristitty ja ois kyllä joskus ihan mukava kokeilla sitä ilman että tekee puuhia taikauskon kans tai siis niinku väärän voiman kanssa. :)

        Kerran nukuin ja sitten vaa näin hetken aikaa ihteni siinä nukkumassa ja sitten mä lensin kuuuhun ja tulipa käytyä tuolla Venuksessakin olipa muuten kokemus. Siellä oli vihreitä kuu ihmisiä ja mä jäin hengaa niitten kaa.


      • urhoollinen
        haks kirjoitti:

        mikä on astraali matka voisko joku selittää mulle. onko se jotain fyysisestä kehosta hetkeksi poistumista? Ja liittyykö siihen mitenkään taikausko koska itse olen kristitty ja ois kyllä joskus ihan mukava kokeilla sitä ilman että tekee puuhia taikauskon kans tai siis niinku väärän voiman kanssa. :)

        Olen herännyt matolta. Siis heräsin tunteeseen että tulen (liun) takaisin matolla matolle missä lepäsin. Tuntui kuin olisin laskeutunut takaisi pehmeästi matolla matolle. sitten "muistin" matkanneeni huikean unen. Tunne oli lämmim ja hämmentävä. Turvallinen. En yrittänyt Etukäteen mitään. Luulen että kysymys ei ole ihmisen omasta tahdosta vaan lohdutuksesta ja kaipauksesta. Näitä sattuu harvoin elämässä. Tunne on eri kuin silloin kun herää ahdistavasta unesta eikä pääse liikkumaan koska on vielä vyläpuolellaan.


      • eriskummallista
        Unihalvalvaantunut kirjoitti:

        Lukekaa unihalveuksesta. Ainakin itselläni unihalvaus on aiheuttanut kropasta poisleijumisen illuusion ja olen katosta tarkastettullut itseäni. Siinä ei ole mitään epälunnonnista, vaan kyse on unihäiriöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

        joskus herään yöllä kovaan äänen joka tulee pääni sisältä. se voimistuu ja voimistuu. yritän saada äänen loppumaan puristamalla silmiäni yhteen. jostain syystä en saa liikutettua jäseniä vaikka mieli kovasti tekis. hetken päästä nukahdan uudestaan. en tiiä onko kyseessä painajainen vai unihalvaus. ärsyttävää se kummiski on. aamulla yleensä ihmettelen että miksen heränny kunnolla jos kerta painajainen oli kyseessä. ehkä se on unihalvaus? tämä on tapahtunu mulle luultavasti jo noin 5 kertaa, ehkä enemmänkin. tai sitten oon muuten vaan sekoamassa.


      • jessssus

        että joku viitsii........... leiju sinä raukka vaan. Itsellä todellisia ennusteita ollut jo vuosia...............


      • eriskummallista kirjoitti:

        joskus herään yöllä kovaan äänen joka tulee pääni sisältä. se voimistuu ja voimistuu. yritän saada äänen loppumaan puristamalla silmiäni yhteen. jostain syystä en saa liikutettua jäseniä vaikka mieli kovasti tekis. hetken päästä nukahdan uudestaan. en tiiä onko kyseessä painajainen vai unihalvaus. ärsyttävää se kummiski on. aamulla yleensä ihmettelen että miksen heränny kunnolla jos kerta painajainen oli kyseessä. ehkä se on unihalvaus? tämä on tapahtunu mulle luultavasti jo noin 5 kertaa, ehkä enemmänkin. tai sitten oon muuten vaan sekoamassa.

        Kuulostaa juuri unihalvaukselta kun luin sen kuvauksen.

        Et varmasti ole sekoamassa.


      • rehukas
        Astr M kirjoitti:

        Kerran nukuin ja sitten vaa näin hetken aikaa ihteni siinä nukkumassa ja sitten mä lensin kuuuhun ja tulipa käytyä tuolla Venuksessakin olipa muuten kokemus. Siellä oli vihreitä kuu ihmisiä ja mä jäin hengaa niitten kaa.

        Vai olitko itsekin vihreä? Venyksessa tuskin on värillä väliä. Ehkä muilla ominaisuuksilla.


      • minä7311

        koin n15 vuotta sitten ilmiön , makasin selälläni sängyssä kun iski tunne että jotain vetää mua kattoon , avasin silmät ja huomasin olevani huoneen katossa selästä kiinni, luulin että olin unessa mutta totesin että ei. katsoin alas tyhjää sänkyä , eli en ole voinut irtaantua koska myös fyysinen minä oli katossa. kesti n.15-20 sekunttia kunnes tuli putova tunne ja havahduin olevan taas selällään sängyssä , sänky heilui vieläkin ,ihan ku olisin siihen pudonnu. osaako kukaan selittää mitä tämä oli.


      • Katsokaapa
        haks kirjoitti:

        mikä on astraali matka voisko joku selittää mulle. onko se jotain fyysisestä kehosta hetkeksi poistumista? Ja liittyykö siihen mitenkään taikausko koska itse olen kristitty ja ois kyllä joskus ihan mukava kokeilla sitä ilman että tekee puuhia taikauskon kans tai siis niinku väärän voiman kanssa. :)

        sitten tätä

        http://www.tv7.fi/vod/categories.html?dir=yliluonnollista


      • Sugar
        Levithan kirjoitti:

        Olen itse kokenut vähän vastaavaa meditoidessani vuosia sitten. Energia kehoni irtaantui ja keinahti ja imi fyysisen kehoni mukaan....levitoin fyysisesti, samalla tunsin, kuinka minua imettiin valotunneliin, jonka päässä valo kirkastui. Säikähdin ja levitointi päättyi siihen. Tunsin, että ei ole vielä minun aikani tulla tälle alueelle syvimmällä sisälläni. Muistan sen vieläkin hyvin selvästi aivan, kuin joku olisi todennut ei ole vielä aikasi.

        Mulle kävi kerran samanlailla meditoinnissa. Säikähdin.


      • 12
        jessssus kirjoitti:

        että joku viitsii........... leiju sinä raukka vaan. Itsellä todellisia ennusteita ollut jo vuosia...............

        Henkisesti aikuiset ihmist eivät leuhki itsestään... Eli sinun kohdalla taitaa ego puhua.


    • hmmmmm teinix?

      Jonas Brotherit on huonoja

    • usein

      Usein työaikana ja etenkin erilaisissa palavereissa, tiimeissä ja joskus jopa neuvoittelussa ja etenkin perjantai iltapäivisin irtaannun ajasta ja tilasta ja annan mennä.

      • Astral Projection

      • Makkke
        Astral Projection kirjoitti:

        http://www.hoyhensaaret.info/

        kokemuksia Austraalian matkailusta, mutta tarkoitus olisi mennä siellä parin vuoden sisään käymään. japäähän


      • en äänestä sinua

        ...et ole nykyisiä ministereitä!


    • juma

      No ei hyvää päivää....Teilläkään nyt muita miettimisiä ole??

      • antervoi

        Eikä sulla selkeesti muuta kommentoitavaa
        Anteeksi, ei minullakaan


    • tuli
      • mutta vaatii harjottelua

      • ......,.........
        mutta vaatii harjottelua kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni


        kyseessä on siis tila jossa olet unessa ja normaalista poiketen tiedostat uneksivasi. Tällöin voit itse kontrolloida unta ja sen kulkua.

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä internetistä lukee....


      • Michiko_
        mutta vaatii harjottelua kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni


        kyseessä on siis tila jossa olet unessa ja normaalista poiketen tiedostat uneksivasi. Tällöin voit itse kontrolloida unta ja sen kulkua.

        EI vaadi harjoittelua, se on eri tila kuin selkounet. Unihalvauksen aikana on kykenemätön puhumaan ja liikkumaan, ja mahdollisesti näkee, kuulee tai tuntee hallusinaatioita. Meillä suvussa esiintyy näitä neurologisia ilmiöitä perinnöllisenä.


      • on ihan
        mutta vaatii harjottelua kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni


        kyseessä on siis tila jossa olet unessa ja normaalista poiketen tiedostat uneksivasi. Tällöin voit itse kontrolloida unta ja sen kulkua.

        normaalia. Ite oon pienestä pitäen nähny unia ja tienny olevani unessa. Tiedän et voin lentää, lennän jos haluan, siirrän itseni ajatuksen voimalla paikasta toiseen, herään jos tahdon (joskus vaikeampaa, joskus helpompaa, siis avaan vain silmät ja herään).

        Tosin ihan täysin en vieläkään osaa hallita uniani, mutta aion "harjoitella" joskus lisää, koska se vähentää painajaisten pelottavuutta kun pystyn päättämään kaikista tapahtumista. Nykyään tiedän näkeväni unta, mutta pelkään silti ainakin toisinaan.

        Tämä nyt ei siis liity mitenkään unihalvaukseen, levitointiin tai astraalimatkoihin. Ihan täysin eri asia, eikä tässä ole mitään "yliluonnollista" tai henkimaailman asioita.


      • unto uneksija
        mutta vaatii harjottelua kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni


        kyseessä on siis tila jossa olet unessa ja normaalista poiketen tiedostat uneksivasi. Tällöin voit itse kontrolloida unta ja sen kulkua.

        Siis näät unta ja herätessäsi muistat unen viimeiset tapahtumat. Sitten onnistut nukahatamaan ja jatkamaan samaa unta. Olen onnistunut muutaman kerran. Tavallaan jatkat entistä unta, mutta toisaalata se uni onkin toista unta. Nyt tais mennä vaikeeksi.


    • tietoa

      joskus tuli poltettua ns. "kapteenin yrttiä" ja sitten lähti leijumaan kohti kattoa. Fyysinen keho vain oli, ja vaikka kättä yritti liikuttaa, ei pystynyt, siinä sitten kauhuissaan ihmetteli leijuen kohti kattoa katsellen alaspäin. Uskokaa tai älkää

      • huolestunut veronmaksaja

        Uskoisin moisen tajunnanlaajenemisen olevan haitallista psyykeelle.

        En suosittele kenenekään kokeilevan "astraalimatkoja", tiedä vaikka tällaiset kokemukset rohkaisisivat ihmisiä HUUMEIDEN käyttöön!


      • ddwadwad
        huolestunut veronmaksaja kirjoitti:

        Uskoisin moisen tajunnanlaajenemisen olevan haitallista psyykeelle.

        En suosittele kenenekään kokeilevan "astraalimatkoja", tiedä vaikka tällaiset kokemukset rohkaisisivat ihmisiä HUUMEIDEN käyttöön!

        Sehän on juuri päinvastoin. Psyyke pysyy eheänä kun aina välillä sille antaa miettimisen aihetta/tekemistä. Mene sinä HUUUUUME-Alkoholisi kanssa takaisin sinne citymarkettiin sovittamaan viimeisimpiä tuulipukuja.

        Legalize if you don't, Localize we then will.


      • huolestunut veronmaksaja
        ddwadwad kirjoitti:

        Sehän on juuri päinvastoin. Psyyke pysyy eheänä kun aina välillä sille antaa miettimisen aihetta/tekemistä. Mene sinä HUUUUUME-Alkoholisi kanssa takaisin sinne citymarkettiin sovittamaan viimeisimpiä tuulipukuja.

        Legalize if you don't, Localize we then will.

        Kyllä se näin on, että huume on huume ja alkoholi on eriasia, se on myös laillista!

        Ja tiedoksi, että jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa, joten miettisin tarkkaan tuota huumehörhöilyä.

        Nyt alkoon hakemaan Tapio-pullo


      • sillälailla.
        huolestunut veronmaksaja kirjoitti:

        Kyllä se näin on, että huume on huume ja alkoholi on eriasia, se on myös laillista!

        Ja tiedoksi, että jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa, joten miettisin tarkkaan tuota huumehörhöilyä.

        Nyt alkoon hakemaan Tapio-pullo

        onneksi alkoholi parantaa vaivat kuin vaivat, osta oikein kunnolla =) se on ku linnunmaitoo jois, sosiaalinen elämäkin kohenee kertahuikalla.


      • PaskaJussi
        huolestunut veronmaksaja kirjoitti:

        Kyllä se näin on, että huume on huume ja alkoholi on eriasia, se on myös laillista!

        Ja tiedoksi, että jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa, joten miettisin tarkkaan tuota huumehörhöilyä.

        Nyt alkoon hakemaan Tapio-pullo

        Työnnä sinä ne hassispiikkis vaikka perseeseen ja laita se kukkahattu kiireesti takaisin päähän, kun et asioista mitään tiedä kuitenkaan.

        Enkä tarkoita, että huumeet olisi hyvästä, päin vastoin. Mutta mikä siitä tapiosta tekee sen parempaa. Laillisuusko? Haist..


      • uneen pudonnut
        PaskaJussi kirjoitti:

        Työnnä sinä ne hassispiikkis vaikka perseeseen ja laita se kukkahattu kiireesti takaisin päähän, kun et asioista mitään tiedä kuitenkaan.

        Enkä tarkoita, että huumeet olisi hyvästä, päin vastoin. Mutta mikä siitä tapiosta tekee sen parempaa. Laillisuusko? Haist..

        alkaa loikata heti, kun joku puhuu vakavista asioista, kuten huumeistä. lmestyy puolustaja, ja vastaanpuhuja. Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun
        on niin vaikeaa puhella asiasta.

        Itse olin "uneen putoaja" koko nuoruuteni ajan. Aina sama, ihana näky, leijailua kuin pilvien päällä ja putoamisia, taas leijailua. Se oli ihana tunne. Myöhemmin, aikuisena on ajatellut sen liittyvän seksuaalisuuteni viriämiseen, syvän väsymisen tilaan (ennen lapset leikkivät ja riehuivat mm.lumihangesa paljonkin). Illalla oli mukavaa mennä nukkumaan, kun sama kokemus oli jokailtainen, ei pelottava, vaan turvallinen, joka päättyi äidin vieressä nukahtamiseen.


      • HehheH...
        uneen pudonnut kirjoitti:

        alkaa loikata heti, kun joku puhuu vakavista asioista, kuten huumeistä. lmestyy puolustaja, ja vastaanpuhuja. Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun
        on niin vaikeaa puhella asiasta.

        Itse olin "uneen putoaja" koko nuoruuteni ajan. Aina sama, ihana näky, leijailua kuin pilvien päällä ja putoamisia, taas leijailua. Se oli ihana tunne. Myöhemmin, aikuisena on ajatellut sen liittyvän seksuaalisuuteni viriämiseen, syvän väsymisen tilaan (ennen lapset leikkivät ja riehuivat mm.lumihangesa paljonkin). Illalla oli mukavaa mennä nukkumaan, kun sama kokemus oli jokailtainen, ei pelottava, vaan turvallinen, joka päättyi äidin vieressä nukahtamiseen.

        Juu olisi mielenkiintoista nähdä hashista suoneen vetänyt henkilö, ehkäpä yleisemmin sitä poltellaan kuitenkin ja rentoutumismielessä.
        Ja jos astraalimatkoja haluaa kokeilla niin sieniä kehiin vaan.


      • Rouva M
        uneen pudonnut kirjoitti:

        alkaa loikata heti, kun joku puhuu vakavista asioista, kuten huumeistä. lmestyy puolustaja, ja vastaanpuhuja. Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun
        on niin vaikeaa puhella asiasta.

        Itse olin "uneen putoaja" koko nuoruuteni ajan. Aina sama, ihana näky, leijailua kuin pilvien päällä ja putoamisia, taas leijailua. Se oli ihana tunne. Myöhemmin, aikuisena on ajatellut sen liittyvän seksuaalisuuteni viriämiseen, syvän väsymisen tilaan (ennen lapset leikkivät ja riehuivat mm.lumihangesa paljonkin). Illalla oli mukavaa mennä nukkumaan, kun sama kokemus oli jokailtainen, ei pelottava, vaan turvallinen, joka päättyi äidin vieressä nukahtamiseen.

        Joillakin on varmaan elämäntehtävä pilata jokapäivä keskustelut jollain konstilla


      • uneen pudonnut
        HehheH... kirjoitti:

        Juu olisi mielenkiintoista nähdä hashista suoneen vetänyt henkilö, ehkäpä yleisemmin sitä poltellaan kuitenkin ja rentoutumismielessä.
        Ja jos astraalimatkoja haluaa kokeilla niin sieniä kehiin vaan.

        ole juuri sinulta kovin epäasiallista kirjoittelua?
        Minusta ei olisi mitään mielenkiintoista siinä näyssä, josta tässä irvailet. Tietenkin kokeilut ja käyttö ovat toisistaan erotettavia , mutta kokeilu muuttuu pian tavaksi. Se on surullista.
        Koska olet käväissyt sienimetsässä? Siellä kyllä mieli virkistyy, eikä tarvitse humussa sieniä poimia.


      • niinpä niin
        uneen pudonnut kirjoitti:

        ole juuri sinulta kovin epäasiallista kirjoittelua?
        Minusta ei olisi mitään mielenkiintoista siinä näyssä, josta tässä irvailet. Tietenkin kokeilut ja käyttö ovat toisistaan erotettavia , mutta kokeilu muuttuu pian tavaksi. Se on surullista.
        Koska olet käväissyt sienimetsässä? Siellä kyllä mieli virkistyy, eikä tarvitse humussa sieniä poimia.

        Sienestäminen tosiaan on mukava tapa rentoutua, mutta rentoutua voi myös sohvan äärellä polttelemalla pilveä.
        Mutta kunnon matkat Liisa Ihmemaahan saa sitten jo aivan muista aineista.
        Kannabis on yrtti, ei huume.


      • PaskaJussi
        uneen pudonnut kirjoitti:

        alkaa loikata heti, kun joku puhuu vakavista asioista, kuten huumeistä. lmestyy puolustaja, ja vastaanpuhuja. Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun
        on niin vaikeaa puhella asiasta.

        Itse olin "uneen putoaja" koko nuoruuteni ajan. Aina sama, ihana näky, leijailua kuin pilvien päällä ja putoamisia, taas leijailua. Se oli ihana tunne. Myöhemmin, aikuisena on ajatellut sen liittyvän seksuaalisuuteni viriämiseen, syvän väsymisen tilaan (ennen lapset leikkivät ja riehuivat mm.lumihangesa paljonkin). Illalla oli mukavaa mennä nukkumaan, kun sama kokemus oli jokailtainen, ei pelottava, vaan turvallinen, joka päättyi äidin vieressä nukahtamiseen.

        -"Keskustelun sävy alkaa loikata heti, kun joku puhuu vakavista asioista, kuten huumeistä. lmestyy puolustaja, ja vastaanpuhuja. Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun
        on niin vaikeaa puhella asiasta."

        Vaikea puhua asioista? Siis asioista ja yleensäkin asiasta kuin asiasta voin kyllä puhua, joskus saatan innostua asiasta jopa keskustelemaankin. Ja eikös keskustelun luonteeseen yleensä kuulukin, että asialle löytyy puolustaja ja vastaanpuhuja, varsinkin jos puhutaan huumeista (näköjään jotkut vieläpä ilman alkeellisintakaan tietoa edes miedoimmasta kriminalisoidusta huumeesta ja edes sen käyttötavasta!! Kaikki huumeet eivät todellakaan ole suonensisäisiä.)? Vai oletko tottunut "keskustelemaan" vain ja ainoastaan samaa mieltä kanssasi olevien joojoo-ihmisten kanssa? Jos näin on, olet nyt sitten väärässä paikassa.


        Luuletko, että vielä vuonna 2009 nimimerkki huolestunut veronmaksaja voisi saada paljonkin järkevää keskustelua aikaiseksi tällaisella mielipiteellä:

        "Ja tiedoksi, että jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa, joten miettisin tarkkaan tuota huumehörhöilyä."

        Mieleeni tulee oikeastikin pikkukunnan sosiaalitantta kukkahattuineen, joka luulee huumausainekeskustelut kuitatuiksi juuri noinkin idioottimaisilla "mutu" lauseilla.


        Ja sitten tiedoksi teille nimimerkit huolestunut veronmaksaja, uneen pudonnut ja Rouva M.

        Suomessa on sallittu aine, joka eniten aiheuttaa pahoinpitelyjä, eroja, tappoja, muuta rikollisuutta, eristäytymistä yhteiskunnasta, suorista terveyshaitoista sekä kuolemaan johtavista sairauksista nyt puhumattakaan.
        Tästä aineesta saa mielestänne antaa täysin hyväksyttävän ja jopa kannustavan kuvan:

        -"Nyt alkoon hakemaan Tapio-pullo"

        Niinkö??

        Vai oliko tuo huolestuneelta veronmaksajalta jotenkin vaan vitsikäs heitto? Ei taida Teillä olla muunlaista käsitystä näistä asioista, kuin:
        "Kyllä se näin on, että huume on huume ja alkoholi on eriasia, se on myös laillista!
        Ja tiedoksi, että jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa, joten miettisin tarkkaan tuota huumehörhöilyä.
        Nyt alkoon hakemaan Tapio-pullo ".

        Joopa joo..


        Ja jos joku muukaan ei ymmärtänyt näitä lauseitani:
        "Enkä tarkoita, että huumeet olisi hyvästä, päin vastoin. Mutta mikä siitä tapiosta tekee sen parempaa. Laillisuusko? Haist.." ?

        Niin tarkoitin sitä, etten hyväksy mietoja huumeita, mutta en hyväksy myöskään valtion harjoittamaa alkoholin aiheuttamien vaarojen, kuten kuolemien, rikollisuuden, erojen ja kaiken muun paskan ylläpitoa ainoastaan verotulojen varjolla.

        Eikä alkoholia todellakaan voi puolustella sillä, että vaari ja hänenkin vaarinsa joi. Mielestäni juuri tämä, sekä vuosikymmeniä kerätyt ja ylläpidetyt tilastot kortovat karua kieltään alkoholin vaarallisuudesta.
        Ja nyt on sanottava, vaikka en haluaisikaan, mutta maailmassa ei ole tiettävästi kirjattu yhtäkään cannabiksesta johtuvaa kuolemaa, alkoholista niitä tosin löytyy pelkästään Suomesta tuhansia vuodessa.

        Luulen ettei niitä tilastoja enää tarvitse tänne linkittää.
        Mutta laitan tähän tekstiä vuodelta 2001. Kirjoituksessa puhutaan juurikin tuosta väärän kuvan luomisesta median kautta sellaisiin ihmisiin, joilla ei ole minkäänlaista omaa, faktoihin perustuvaa tietoa esimerkiksi pilvenpolttajasta mutta myönteisestä suhtautumisesta alkoholiin ja sen vaaroihin kyllä löytyy.

        Kirjoittajana tiedotusopin emeritusprofessori, jousnalisti ja kirjailija. Julkaisijana A-klinikka.

        "Huumejournalismi, vaikea asia

        Nykyjournalismilla on kaikessa vetävyydessään omat ongelmansa, joista pahimpiin taitaa kuulua että siihen mahtuu vain yksi suuri asia kerrallaan. Suomen kaltaisessa pienessä maassa tämä on varmaan totta, koska sama tunnetaan jopa Yhdysvalloissa. Kun presidentti Bill Clinton ja myös vastapuoli eli Monica Lewinsky olivat suurissa vaikeuksissa, heidän "suhdettaan" - sitaatit lienevät tarpeen - puitiin niin innokkaasti, että muut asiat kärsivät.
        Mikä asia Suomessa kärsii? Alkoholi. Mikä on vienyt siltä paikan? Huumeet. Tietenkin kärjistän, mutta kohtuullisesti.
        Alkoholi on lähes kaikkien jotenkin hyväksymä aine, vaikka vajaat 10 prosenttia aikuisväestöstä ei sitä nautikaan. Alkoholikuolemia tilastoidaan vuodessa noin 2 500. Itse epäilen, että alkoholi lyhentää elämää myös monelta sellaiselta suomalaiselta, jonka kuolinsyytilastoinnissa asiaa ei mainita.
        Huumeiden käyttäjistä yhden kerran kokeilijat mukaan luettuina on lukuja, mutta ehkä vielä epätarkempia. Huumekuolemia lasketaan olevan noin 150 vuodessa. Huumeiden osuudesta kuoleman osasyynä, ei päätekijänä, en osaa sanoa mitään.
        Kesä päättyi Terveyden edistämisen keskuksen järjestämään huumeseminaariin, joka minusta lukuisat seminaarit istuneena onnistui erinomaisesti. Suuresti on kiitettävä toiminnanjohtaja Harri Vertiota, tutkija Matti Piispaa ja projektipäällikkö Markku Soikkelia, joista kukaan ei mystifioinut huumeongelmaan, pikemminkin päinvastoin. Toimittajat kestivät moitteettomasti nuo sanomat.
        Piispan puheenvuorosta jäi parhaiten mieleeni mystifioinnin purkaminen eli kuva, jollainen usein konstruoidaan ison huumejutun pointiksi. Se esittää a) käsivartta ja b) neulaa, jolla narkkaparka pistää aineen elimistöönsä. Itselläni sattuu olemaan voimakas vastenmielisyys neuloja kohtaan, vaikka tiedänkin, että pistos ei tätä nykyä aiheuta juuri mitään kipua. Huumejuttujen neulakuvat ovat saattaneet alitajuisesti vaikuttaa minuunkin, mutta nyt tunnen saaneeni asiaan helpotusta.
        Eikö tyypillinen huumeiden käyttäjä sittenkään pistä ainetta jopa suoraan suoneensa? Ei. Tyypillinen lienee 1-2 kertaa kannabista kokeillut ja sen jättänyt.
        Mutta kun esitän asian näin, enkö vähättele huumeiden kiistattomia vaaroja? Enkö ole vastuuton? Ehkäpä. Voihan asian sanoa niinkin, että nuo pari kannabiskokeilua tehneet - tunnen monia sellaisia - ovat päässeet huumeista mahdollisimman helpolla eroon.
        Soikkeli kertoi puolestaan, millaisiin vaikeuksiin saattaa joutua asiantuntija, joka hiukankin poikkeaa virallisesta puhetavasta. Saattaisi olla hyvä yleisön oppia huumausaineen määritelmä: huumausaineita ovat aineet, joita sosiaali- ja terveysministeriö sellaisiksi katsoo. Tämä tuo mieleeni dopingin määritelmän: kiellettyjä ovat aineet, jotka Kansainvälisen Olympiakomitean lääketieteellinen komissio sellaisiksi leimaa.
        Stakesin pääjohtajaa Vappu Taipaletta vaadittiin ääripuheenvuoroissa jopa eroamaan virastaan, kun hän - varomatonta kyllä - kertoi 1960-luvun kokeiluistaan. Miten sattuikaan, arveluttavin urheilujournalismi on pyrkinyt syyllistämään urheilijoita kiellettyjen aineiden käytöstä ajankohtana, jolloin ne ovat olleet täysin sallittuja.
        En halua kutsua huumehysteerisiksi ihmisiä, joiden läheinen on joutunut vaarallisten aineiden koukkuun ja jopa taistelee elämästään. En tee sitä, koska pelkään että samassa tilanteessa käyttäytyisin itse samoin tai lähes samoin.
        Ymmärrän toimittajia, jotka kuvaavat huumeisiin kuolemista. Mutta miksi heitä eivät kiinnosta alkoholikuolemat, joita tapahtuu monin verroin enemmän? Onko noiden kahden tapahtuman välillä mitään olennaista eroa?
        Entä mitä on sanottava suurlehdestä, joka huumeaiheisessa pääkirjoituksessaan julistaa, että tuon kirotun ilmiön kitkemiseksi on tehtävä kaikki voitava? Sen ymmärrän, että Venäjältä ja Virosta maahamme pyrkiviä olisi valvottava tarkemmin, mutta mitä ajattelemme tämän aamun (3.9.2001) uutisesta, jonka mukaan ainetta on yritetty tuoda suuri määrä Espanjasta? Kyseessähän on mitä kunniallisin maa, EU:hun hyväksytty.
        Täytynee taas kerran ihmetellä, pitäisikö Suomen erota EU:sta."


        ------------------------------------------


        Keskustellaan asiallisesti ja noudatetaan fallibilismia.


        -"Itse olin "uneen putoaja" koko nuoruuteni ajan. Aina sama, ihana näky, leijailua kuin pilvien päällä ja putoamisia, taas leijailua. Se oli ihana tunne. Myöhemmin, aikuisena on ajatellut sen liittyvän seksuaalisuuteni viriämiseen, syvän väsymisen tilaan (ennen lapset leikkivät ja riehuivat mm.lumihangesa paljonkin). Illalla oli mukavaa mennä nukkumaan, kun sama kokemus oli jokailtainen, ei pelottava, vaan turvallinen, joka päättyi äidin vieressä nukahtamiseen."

        Sinulla on usko siihen, että mieli ja ruumis ovat erillään toisistaan. Luinhan kuitenkin useamman kirjoituksesi tässä aiheessa, sekä jotain voi päätellä jooga-puheistasi vastatessasi minulle tuolla alempana. Ja olen kanssasi samaa mieltä, vaikka haluankin tunnustaa etten ole ikinä joogaa kokeillutkaan.
        En kyllä osaa ajatella samalla tavalla kuin sinä, että seksuaalinen viriämisesi olisi jollain tavoin aiheuttanut noita mainitsemiasi nuoruusaikana sinulle hyvinkin yleisiä kokemuksia iltaisin/öisin, kuten leijailua, putoamista ja taas leijailua. Mutta voisithan kuitenkin kertoa, millä logiikalla olet tullut tällaiseen päätelmään.
        Syvä väsymys voi hyvinkin kyllä aiheuttaa jotain vastaavia kokemuksia. Erittäin väsynyt mieli on epävakaa ja saattaa aiheuttaa melkeinpä mitä tahansa, aina hallusinaatioista mielisairauteen saakka, mutta en usko että koko nuoruusaikaa olet kuitenkaan niin väsynyt mieleltäsi ollut.

        Minä uskon, että mieli ja ruumis eivät ole ontologisesti erillisiä entiteettejä.
        Mielestäni aistihallusinaatiot, pitkäaikaiset kokemukset uneen putoamisesta, aiheutuivat aistielimiisi aikoinaan tulleista ulkoisista ärsykkeistä. Tällaiset kokemukset sitten aikaansaavat muunnelmia henkisessä tilassasi, jonka seurauksena koet tuntevasi jonkinlaisia harha-aistimuksia.
        Uneksi minä niitä kutsuisin.


    • selitä

      kaikkea.

      • Leif Fager

        Tiede kyllä kertoo, jos lääkitys ei ole kohdallaan niin puhuu pötyjä.


      • selittää

        kaiken aikanaan. Tiedä on etenevää tutkimusta. Kaikki tapahtumat mitä ihmiset ja eläimet kokee ja mitä tapahtuu ovat luonnollisia. Tiede ei vaan ole vielä siinä pisteessä, että osaisi ne selittää. Esim. ei ole tarkoitukseen sopivia mittareita. Siis vielä... Paino sanalla vielä!


      • joka sitten opiskelee
        selittää kirjoitti:

        kaiken aikanaan. Tiedä on etenevää tutkimusta. Kaikki tapahtumat mitä ihmiset ja eläimet kokee ja mitä tapahtuu ovat luonnollisia. Tiede ei vaan ole vielä siinä pisteessä, että osaisi ne selittää. Esim. ei ole tarkoitukseen sopivia mittareita. Siis vielä... Paino sanalla vielä!

        kaiken mitä tiede on ottanut selvää, ja minä näytän sinulle ihmisen joka elää tuhansia vuosia..


      • selitetään
        selittää kirjoitti:

        kaiken aikanaan. Tiedä on etenevää tutkimusta. Kaikki tapahtumat mitä ihmiset ja eläimet kokee ja mitä tapahtuu ovat luonnollisia. Tiede ei vaan ole vielä siinä pisteessä, että osaisi ne selittää. Esim. ei ole tarkoitukseen sopivia mittareita. Siis vielä... Paino sanalla vielä!

        sitä enemmän uutta tulee esille selitettäväksi.


      • höpöpöä
        Leif Fager kirjoitti:

        Tiede kyllä kertoo, jos lääkitys ei ole kohdallaan niin puhuu pötyjä.

        ...


      • uneen pudonnut
        selittää kirjoitti:

        kaiken aikanaan. Tiedä on etenevää tutkimusta. Kaikki tapahtumat mitä ihmiset ja eläimet kokee ja mitä tapahtuu ovat luonnollisia. Tiede ei vaan ole vielä siinä pisteessä, että osaisi ne selittää. Esim. ei ole tarkoitukseen sopivia mittareita. Siis vielä... Paino sanalla vielä!

        sinulta nimimerkki "selittää". Monia asioita voimme itsekin mielessämme selvitellä. Tosin ne eivät ole tieteellisesti tutkittuja, mutta kun mietimme ympäristöämme, ihmisiä ympärillämme, päivän kokemuksia, lukemisiamme ym. ja kun sitten tulee tuollaisia kokemuksia,on normaalia, että päivä jatkuu vielä yössäkin ja saamme kummallisia unikokemuksia. Nyt vanhana toivoo, että edes joskus näkisi vielä unia, joita aamun tullen muistaisi, vaan kun on ottanut säännöllisesti esm. verenpainelääkkeensä, uni on suhteellisen rauhallista, tosin tulee n.puolta lyhyemmällä unella toimeen, 6 t. riittää.
        Yöhän ei ole pahojen ajatusten miettimistä varten, joten ylös, jos ei nukuta, jotain lämmintä vatsaan ja taas nukuttaa.


    • Ai mistä niitä saa, paljonko maksaa
      ja tarviinko mukaan aurinkovoidetta?
      Entä tarvittavat rokotukset?

    • Matkustanut

      Noin 30 vuotta sitten n. 15 vuotiaana koin tällaisen "ruumiista irtautumisen". Tilanne oli sellainen muistaakseni että olin hyvin väsynyt treeneistä tai olin hieman kipeä ja menin iltapäivällä omaan huoneeseeni sänkyyn lepäämään (mitä en yleen normaalisti koskaan tehnyt). En tiedä kauanko olin siinä maannut, mutta havahduin siihen kun aloin irtautua itsestäni ja katselin itseäni yläpuolelta. Minä saatoin kontrolloida irtautumistani eli millä nopeudella etäännyin ja saatoin myös pysähtyä. Tuo kaikki tietysti pelotti ja pysäytin irtautumisen kun olin lähellä kattoa. Muistan miettineeni että jos tästä vielä jatkan kauemmas, pääsenkö enää takaisin, eli kuolenko jos jatkan? Palasin takaisin ruumiiseeni ja heräsin sen jälkeen. Oli tuo niin puistattava kokemus, että ei sitä koskaan unohda. En ole juuri kenellekkään siitä puhunut, kun ei oikein tiedä tapahtuiko se oikeasti.

      • haks

        jos joskus on kokenut astraalimatkan se jää kyllä muistiin eli se oli totta. Astraalimatkan aikana voi tulla semmonen tunne, että nyt mä kuolen tai että kuolenkohan mä. :)


      • uneen pudonnut

        ikäväksi, koin minä miellyttävänä. Olit väsynyt, murrosiässä, ehkä ristiriitainen seksuaalisuutesi suhteen jne. Luulen, että pojat/miehet kokevat tällaiset asiat eri tavalla kuin me työt/naisihmiset,jotka emme niin ruummilisesti ole vielä herkkiä, mutta pystymme silti nauttimaan unistamme.
        Kokemuksesi muistuttaa painajaisunesta heräämistä tai uneen vaipumista liian virikkeellisestä tilanteesta. Ajatella, että pystyit itse lopettamaan kokemuksesi, minä puolestani aina nukahdin syvään, nautinnolliseen uneen.


      • Matkustanut
        uneen pudonnut kirjoitti:

        ikäväksi, koin minä miellyttävänä. Olit väsynyt, murrosiässä, ehkä ristiriitainen seksuaalisuutesi suhteen jne. Luulen, että pojat/miehet kokevat tällaiset asiat eri tavalla kuin me työt/naisihmiset,jotka emme niin ruummilisesti ole vielä herkkiä, mutta pystymme silti nauttimaan unistamme.
        Kokemuksesi muistuttaa painajaisunesta heräämistä tai uneen vaipumista liian virikkeellisestä tilanteesta. Ajatella, että pystyit itse lopettamaan kokemuksesi, minä puolestani aina nukahdin syvään, nautinnolliseen uneen.

        En suorastaan pelännyt tuota kokemusta, mutta pisti se kyllä miettimään että jos olisin jatkanut tuosta vielä kauemmas niin olisinko tässä enää kirjoittamassa. Tuli sellainen olo että kävin jossain rajalla, mutta tulin takaisin. Tuo tapahtuma sinänsä oli hyvin levollinen ja miellyttävä. Olen miettinyt jälkeenpäin että voisinko saavuttaa tuon saman tilan ihan mietiskelemällä ja keskittymällä (siis ilman mitään aineita tai että olisin kipeä tai väsynyt). Kyseessä kai olisi jonkinlainen transsitila. Tällaisen jälkeen olen kyllä paljon mietiskellyt näitä henkisiä asioita ja sitä että onko oikeasti jotain tätä materiaa suurempaa mitä tiede ei pysty selittämään. Jos tuohon tilaan voisi päästä ja se olisi minun kontrolloitavissa niin voisihan siitä olla henkistä apua jos voisit hetkeksi poistua henkisesti tästä oravanpyörästä ja palata turvallisesti takaisin. En kyllä ole uskaltanut koittaa. Onko jollain kokemusta?


    • valoholisti

      oon ite kuullu astraalimarjoista,kaksoisolennoista.tää on melko uutta.ois kiva kokeilla:)
      mutta tollasesta itsensä näkemisestä ilman peiliä tai muuta esinettä oon kuullu yheltä tutultu. se on ollu töissä sairaalassa.siellä olí eräs ihminen joutunu pahaan kolariin ja sitä leikattiin tai jotain.ja se oli kuulemma nähny oman ruumiinsa siinä laikauspöydällä makaamassa ja sillä oli ollu tosi hyvä olo.oikeasti.se oli siis melkein kuollu,mut palas tajuihinsa.ja silloin "kuolleissa"olo oli ollu siis tosi kevyt ja rauhallinen...

      • kuolemaa

        Sehän oli vain uni, mutta vauhti oli raju.
        Mistään "putkesta" en muista, mutta valoa kohti mentiin, ja lujaa. Kun se valo sitten koitti, olo oli niin käsittämättömän tyytyväinen ettei sitä pysty sanoiksi pukemaan. Kaikki oli NIIN HYVIN. Sen jälkeen en ole kuolemaa pelännyt.

        Olen muuten tuon samaisen "hyvänolon tunteen" kokenut kaksi kertaa kaupungilla kävellessä. Eikä tilanteisiin liittynyt minkäänlaista "järkevää" syytä. Tulipahan vaan orpo olo jälkeenpäin. Jos nimittäin sellaisella hetkellä sattuisi joku vastaantulija pyytämään satasen lainaa, olisin ehkä jopa antanut. Toivottavasti tällaiset "astraalimatkat" eivät näy naamasta :)

        Aivan toinen juttu on se, että harrastelin joskus nukkumaan mennessä silmäluomien painamista - kohtalaisen kevyesti, mutta kuitenkin. Siitä seurasi se, että jonkin aikaa sitä mustaa tuijotettuani näin joitain maisemia tai henkilöiden kasvoja joita en ollut koskaan mielestäni ennen nähnyt. Kaikki ilmestyneet kuvat olivat tarkkoja kuin tuhannen pikselin kamerasta. Lopetin sen leikin kun meni pupu "sinne".

        Tuosta astraalimatkustamisesta en tiedä yhtään mitään. Siitä olen vakuuttunut kuitenkin, että me tiedämme maailmankaikkeudestä surkean vähän. No näin se kai on tarkoituskin.


      • valoholisti
        kuolemaa kirjoitti:

        Sehän oli vain uni, mutta vauhti oli raju.
        Mistään "putkesta" en muista, mutta valoa kohti mentiin, ja lujaa. Kun se valo sitten koitti, olo oli niin käsittämättömän tyytyväinen ettei sitä pysty sanoiksi pukemaan. Kaikki oli NIIN HYVIN. Sen jälkeen en ole kuolemaa pelännyt.

        Olen muuten tuon samaisen "hyvänolon tunteen" kokenut kaksi kertaa kaupungilla kävellessä. Eikä tilanteisiin liittynyt minkäänlaista "järkevää" syytä. Tulipahan vaan orpo olo jälkeenpäin. Jos nimittäin sellaisella hetkellä sattuisi joku vastaantulija pyytämään satasen lainaa, olisin ehkä jopa antanut. Toivottavasti tällaiset "astraalimatkat" eivät näy naamasta :)

        Aivan toinen juttu on se, että harrastelin joskus nukkumaan mennessä silmäluomien painamista - kohtalaisen kevyesti, mutta kuitenkin. Siitä seurasi se, että jonkin aikaa sitä mustaa tuijotettuani näin joitain maisemia tai henkilöiden kasvoja joita en ollut koskaan mielestäni ennen nähnyt. Kaikki ilmestyneet kuvat olivat tarkkoja kuin tuhannen pikselin kamerasta. Lopetin sen leikin kun meni pupu "sinne".

        Tuosta astraalimatkustamisesta en tiedä yhtään mitään. Siitä olen vakuuttunut kuitenkin, että me tiedämme maailmankaikkeudestä surkean vähän. No näin se kai on tarkoituskin.

        ihmiset tietää maailmankaikkeudesta tooosi vähän.lähinnä vaan maapallon elämästä..


    • pyhpyh

      ...on lievää sensorista deprivaatiota. Googlettakaa ja lukekaa lisää, mutta kokemus tulee hyvinkin helposti kun makaa selällään paikallaan. Plussaa jos huone on pimeä ja ääniä ei kuulu.

    • on linkki

      siihen mikä ehkä monesti sekoitetaan tuohon astraalisuuteen.

    • möh123

      Tällä ruumiista irtautumisella ei ole mitään tekemistä huumeiden tai alkoholin kanssa.

      Joskus pikkulapsena harrastin tuota, pystyin itse "pomppaamaan" ulos ruumiista ja lennellä katossa. Se oli kyllä aika vapauttavaa ja rentouttavaa. Ja tein tämän monta kertaa, pystyin itse valitsemaan ajan ja paikan, toiset ihmiset eivät häirinneet. Monesti olen kyllä miettinyt että onkohan tämä ollut tosiaan totta, mutta toisaalta olen pystynyt jopa kertomaan mitä kaappien päällä on. Jossain vaiheessa tämä sitten unohtui ja jäi, kunnes kerran "leijuin" unessani ja muistin taas. Heräsin sen jälkeen vapautuneen oloisena. Harmi vaan ettei "leijunta" enää onnistu minulta...

      • uneen pudonnut

        kiehtoisi vain tietää, olitko poikalapsi? Hyvä, että pojatkin voivat kokea noin kivoja juttuja. ilman pelkoa. Sinulla vain on ollut vieläkin herkempimielikuvitus, kuin itselläni oli. Sinä halusit sen "leikin" jo päivällä, minä vain illalla,
        Ehkäpä olemme tavallista herkempiä ihmisiä. Voin sanoa olevani pelkästään tyytyväinen, että noita yölentoja tein, vaikka toki de Saint-Exuperyn YÖLENTO on ihan omaa laatuaan olevaa ja Pikku-Prinssissään on myös hienoja unikokemuksia, vaikka satua ovatkin.


    • KERRA

      onnistunut matkaamaan astraaliin. Onnistuu niin, että tilaat liput ekaksi. Melkein kaikki matkatoimistot myy niitä niinku "tiskin alta".

      sit vaan matkoille. Kantsii ottaa kesästä vaatetta. On meinaa aika lämmin tämä astraali. Jatkuvasti yli 30 astetta. Esim. jotain minihametta, nii pääsee sit nopeesti tekeen myös "temput", jos sattuu osuun kohdalle vaikka joku ihq astraalimatkaaja tai vaikka vaan paikallinen astraali.

      Ei muuta ku hyvää matkaa sulle. Vaikka minusta kyllä tuntuu, että tietynlaisessa astraalisessa tilassa jo matkailet.

    • ihan oikeeta tietoo

      Tunnetusti ei ole kovin kummoinenkaan kokemus matkata Astran kanssa ... Ja tämä on ihan OIKEAA tietoa!

    • eswet

      itse en ole mutta äitilleni on tapahtunut nuorena
      näin 2 kertaa, hän ei pitänyt kokemusta miellyttävänä.

    • PaskaJussi

      Out-of-body experience

      Sohvalla kasvot alaspäin, yht`äkkiä huomaan katselevani itseäni sohvalla makaamassa. Matkaa olisiko ollut n kolme neljä metriä.
      Ajasta ei mitään arviota, mutta tuskin olin kauaa ihmetellyt ja itseäni katsellut, kun muuten niin rauhalliseen ja tunnelmalliseen "itsetutkiskeluun" iski yllättäen suuri pelko.
      Pelko tuli kun ymmärsin tilanteen mahdottomuuden ja tunsin ettei sydämmeni lyö.
      Tilanteesta havahtuminen oli tosiaankin havahtuminen isolla H:lla, tiedättehän esim herätyksen unesta kun koko ruumis säpsähtää.
      Tapahtuneen jälkeen koko kokemus oli aivan selkeä tapahtuma päässäni, eikä ollut silloin puhettakaan että esim uneksi olisin tilanteen myöntänyt, ennemminkin syy löytyi vaikka omatoimisesta tajunnanlaajentamisesta ja loppujen lopuksi siitä aivojen hyvin syvästä alfa-tilasta, minkä itselleen saa helpostikkin aiheutettua. Jotkut jopa pelkällä meditaatiolla.
      Meditaatiolla tai huumeilla(tai yhdessä) tuollaiset tapahtuvat, jos ovat tapahtuakseen.

      Kokemuksena en tapahtumasta tykännyt yhtään, mikä selittyy osin ainakin sen pelottavan hetken takia, jolloin luulin olevani kuollut. Meni yli hilseen muutenkin koko tapahtume, enkä ole kuin korkeintaan kolme kertaa tämän parinkymmenen vuoden aikana asiasta kenellekäään puhunut ja nekään kerrat ei ole keskustelua aiheuttaneet, pikemminkin outoja ketseita.
      Joka tapauksessa koin joko ruumiista irtaantumisen tai kaukokatselun, johtuipa se sitten mistä tahansa.

      Kaikki syvää mietiskelyä harjoittamaan, niin jo alkaa halpamatkailu ja kaukokatselut.

      • uneen pudonnut

        jos istut esm. joogassa 1 !/2 tuntia silmät kiinni ja kuuntelet ohjaajan puhetta, saattaa jonkinmoinen ulos itsestään repäisy lähteä liikenteeseen. Syvä keskittyminen pelkästän itseensä saattaa saada moisen kokemuksen aikaseksi. Siinä on aina vähällä nukahtaa. Haukotukset venyttävät kasvolihaksia ja tuntuu, että poskia ei enää ole. En kuitenkaan "päästä" itseäni unitilaan, vaikka se saattaisi onnistuakin. Onkohan hypnoosilla jotain tekemistä ruumiista irtautumisen kanssa?


    • vesipeto

      löytyypi. Ekan kerran taisin olla 12v. ja yöllä heräsin leijumassa sängyn yläpuolella. Jotenkin tiesin mistä oli kysymys, enkä hätääntynyt. Ajattelin "vähän vasemmalle", ja samanatien leijuin puolisen metriä vasemmalle. Olin kuitenkin huolissani etten enää löytäisi takaisin ruumiiseeni, joten palasin. Sitten heräsin.

      Hauskaa on se, että kokemus voi olla niin selkeä, että se on kuin olisi normaalisti hereillä.

      Jos näette semmoista unta, jossa tulette tietoiseksi että näette unta, niin tuolloin voi koittaa "vääntäytyä" irti ruumiista. Onnistuu aikas usein.


      http://www.iacworld.org/ On tutkijaporukka, jotka käyttää irtautumista tietoisuuden tutkimukseen, ja kouluttaa ihmisiä tähän hommaan.

      • uneen pudonnut

        olit varhaisessa murrosiässä, kun koit tuon "jutun". Olen yhä vakuuttuneempi siitä, että tämä on tekemisissä kehomme muutosten kanssa, joita hormonit ja monet vielä tuntemattomat asiat saavat ihmisessä aikaseksi.


    • useinkin

      Kun ryyppy putki kestää tarpeeksi pitkään astraali matkat tulee automaattisesti kuvaan,olen
      elämänivarrella kokeillut sen monta kertaa "60v"
      Matkaseuranani on ollut monenkirjavaa joukkoa aina vihreistä olioista sammakkoon,mutta hupaisin
      matkaseuralainen oli noin 3 vuotta sitten puhuva sianporsas.Mentiin sen kanssa lento-asemalle suunnitteilla maailmanympärysmatka,eihän siitä tullu sen selevempää,ne soitti sinne valkotakkiset,porsaan ne minulta vei ei se ainakaa oo tullu takasin,kovasti sitä taas
      oottelen on kolomen viikon putki takana ja matkalle ois taas lähtö ois kiva saaha vanha tuttu matkalle mukaan.

      • sen minäkin

        kiva possu ottaa vähän kossuakin


      • oomme kaikki

        Näiltä sivuilta ei luulis olevan kovin vaikeeta löytää uutta porsasta matkakumppaniksi.


    • xoxoxo paranormaali

      On kokemusta ja vielä todella pelottava. Olimme Rukalla viettämässä hiihtolomaa ja nukuin todella rankan hiihtopäivän jälkeen lämpimässä yläkerrassa. Nukahtaessani "nousin" ruumiistani ja leijailin katon rajassa, mutta en tiennyt miten päässä takaisin alas. Kovien ponnistelujen avulla pääsin ruumiiseeni, jonka jälkeen heräsin ja koin unihalvauksen. Oli todella pelottava yö.

      • Viranomainen25

        Japanissa tulee (tai ainakin tuli) tv:stä ohjelma jossa ajetaan riivatuist ihmisistä henkiä pois. Elämässä, varsinkin Aasialaisessa sellaisessa ovat yliluonnolliset tapahtuman kuten henget yms. yliluonnolliset asiat hyvinkin tavanomaisia, lähinnä (empiiristen havaintojen perusteella) epäjumalien palvonna tuloksena. Ja täällä meillä ihmetellään, että miten on mahdollista että joskus tuntuu kuin ruumiista irtautuisi.

        Onneksi wikipediasta voimme lukea ja huokaista helpotuksesta, se oli vain pahaa unta. Voimme unohtaa täten ajatuksemme ja jatkaa eteenpäin :). Aah...

        Mutta, kuten huomaatte, henkilöt jotka ovat kokeneet tämän tapahtuman, he ovat oikeasti peloissaan. Vaikka kuinka he lukevat tieteellisiä artikkeleita unihäiriöistä tms. tuntuu, että onkohan tässä nyt koko totuus? Eivät nämä ole leikin asioita, mutta on tärkeä tiedostaa että tässäkin maailmanajassa saattaa olla jo asioita mitä vaikkapa tiede ei kykene selittämään... vaikka kovasti yrittääkin.


      • --------
        Viranomainen25 kirjoitti:

        Japanissa tulee (tai ainakin tuli) tv:stä ohjelma jossa ajetaan riivatuist ihmisistä henkiä pois. Elämässä, varsinkin Aasialaisessa sellaisessa ovat yliluonnolliset tapahtuman kuten henget yms. yliluonnolliset asiat hyvinkin tavanomaisia, lähinnä (empiiristen havaintojen perusteella) epäjumalien palvonna tuloksena. Ja täällä meillä ihmetellään, että miten on mahdollista että joskus tuntuu kuin ruumiista irtautuisi.

        Onneksi wikipediasta voimme lukea ja huokaista helpotuksesta, se oli vain pahaa unta. Voimme unohtaa täten ajatuksemme ja jatkaa eteenpäin :). Aah...

        Mutta, kuten huomaatte, henkilöt jotka ovat kokeneet tämän tapahtuman, he ovat oikeasti peloissaan. Vaikka kuinka he lukevat tieteellisiä artikkeleita unihäiriöistä tms. tuntuu, että onkohan tässä nyt koko totuus? Eivät nämä ole leikin asioita, mutta on tärkeä tiedostaa että tässäkin maailmanajassa saattaa olla jo asioita mitä vaikkapa tiede ei kykene selittämään... vaikka kovasti yrittääkin.

        Ei tosiaan kannata uskoa kaikkea mitä internetistä lukee tai telkkarista katsoo.....
        Wikipediaan voi KUKA TAHANSA sinne kirjautunut kirjoitella kaiken laista rapalaa ja tv antaa myös väärää infoa asioista.
        Pessimistinen suomalainen kun olen niin en usko ennen kuin itse näen.


    • HEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

      Joo moro.
      LSD on ihan hyvä tälläseen trippailuun, mutta sienilläkin onnistuu, tosin vähän heikompana. Sienien vaikutus vahvistuu jos polttelee eka vähä pilveä.

    • Astraalimatkojen veteraani

      Melkein joka kerta. Alussa se tuntui pelottavalta, mutta sitten pääsee liikkumaan myös muualle, kuten oman kodin ulkopuolelle eli suoraan sanottuna ulos. Kun olen ns. "irti" omasta kehosta pystyn toimimaan kuin "kummitus", eli jos vaikka otan jonkun tavaran käteen ja pudotan sen sitten vaikka maahan. Tämä "ominaisuus" tekee siitä ns. "kummituksen" minusta. Olin pari vuotta sitten leikkauksessa niin sain katsoa miltä se näytti ja kun kerroin lääkäreille niin heiltä loksahti leuat paikoiltaan, suoraan sanottuna. He luulivat että olin herännyt kesken leikkauksen, mutta ei se niin ollut. Kyllä vieläkin lääkärit pelkäävät sitä hetkeä ja kysyvät, että miten sinä voit tietää oman leikkauksesi näin tarkkaan? Minulle on sanottu, että minulla todella outo aivokäyrä, jos en muista nimeä väärin. Välillä näen enne unia, kuten erilaiset onnettumuudet, ikävä kyllä, mutta en koskaan ole vielä nähnyt Lotto numeroita. Kaikki enne uneni ovat aina olleet ns. "pahoja" Toivotaan, että tästä on apua sinulle "JB

      • nestepaine

        Tunsin nousevani ylös, laajentuneella näkökentällä.
        Viikko suuren neurokirurgisen operaation jälkeen.
        Täysin hereillä, keskellä päivää. Itsestään.
        Selkäydinnesteen paine vahingoitti myös silmiä.
        En halua kokeen uusintaa, kenellekään.
        Selkeä todellisuus on hyvä asia. Ainakin hereillä.
        Aikaa tapahtumasta on vuosikymmeniä. Olen toipunut.


      • lumihiutale77

        ..nähnyt kylläkin enneunia jotka ovat käyneet toteen. Unet ovat yleensä "pahoja" ja ikäviä,jokunen hyväkin uni joskus ollut. En tiedä miksi näen tällaisia unia..Lottonumeroita minäkään en ole nähnyt.. :)?


    • Pera

      Sitten kun kuolemme ja jätämme rupisen ruumiimme, voimme matkustaa ilman lentolippuja mihin haluamme. Kirjallisuutta: Ikuinen elämä, Deepak Chopra, Otava 2008. Päättymättömät päivät kuolleena, Marcus Chown, Ursa 2008.

      • uneen pudonnut

        mentiin taas tässäkin asiassa hieman yli laidan. Ei sekoiteta kaikkea, pidetään jotain ihmisyyteen kuuluvana. Pelätä ei kannata edes haamuja, saatikka jotain idästä tullutta pakanauskontoa, pysytään suomalaisina ja tietoisina siitä, että olemme kansakuntana suuresti varjeltuja.
        Olen miettinyt "ruumiin ylösnousemista" joskus kun aika päättyy. Itse haluan polttohautausta. miten minun maallinen majani sitten kootaan, puetaan valkeisiin vaatteisiin Karitsan hääaterialle. Ehkä maailmaa kantavat sitten ne KÄDET, jotka nyt eivät näytä kantavan mitään.


    • Ramu

      On kokemusta.
      En tällä foorumilla hyvin paljoo viitsi jakaa niitä.
      Pystyn keskustelemaan "ylösnouseiden mestareiden" kanssa= Henkien.

    • IRTIpäästäminen

      Henkisesti pitkälle edennyt pystyy tahdonalaisesti astraalimatkoihin, muille sen "vaatimattomamman" muodon kokemus ja/tai edes sen muistaminen on satunnaista. "Vaatimattomuudella" tarkoitan lähinnä siis kehosta irtautumista ilman suunnitelmallisuutta. Kuitenkin esim. asian pohtiminen voi aktivoida ilmiön kokemusalttiutta, mikä siis on tyypillistä unen aikana aivojen sopivassa sähköisessä tilassa(alfa-tila muistaakseni). Alfa-tila esiintyy myös juuri ennen nukahtamista, mutta se hetki on niin nopea, että useimmat eivät sitä edes tiedosta, kun nukahtavat. Lapsena kokeilin joskus yrittää pidentää tätä alfa-hetkeä sillä tavalla, että kun juuri tunsin vajoavani uneen, herätin itseni avaamalla silmäni ja kohta toistin saman uudelleen. Meditoidessa voit myös päästä alfa-tasolle, johon liittyy syvä rentoutuneisuus ja hyvän olon tunne. Muistissani on lapsuudeltani vain yksi kokemus, kun mieleni/henkinen kehoni siirtyi toiseen ulottuvuuteen heti kun suljin silmäni nukkuakseni. Uskon, että olin silloin juuri tässä alfa-tilassa, mikä mahdollisti kokemuksen. Tapasin silloin 2 henkiopastani ja sain kuulla tulevaisuudestani jotain ikävää, mikä tapahtuikin n. 15v myöhemmin. Olen myös välillä nähnyt paljon enneunia joko tarkoilla kuvauksilla tai joskus enemmän symbolisessa muodossa(mikä voi johtua tiedon joutumisesta ensin aivojen muokattavaksi unen muotoon).

    • unknown

      He, he

    • kaapo kakkonen

      olen myös kokenut,viime perjantaina lähdin ja tulin vasta eilen takaisin.nyt on kyllä hirmuinen morkkis ja suustani valuu jotain kummallista ektoplasmaa.

    • ylihieno kokemus!

      No en tiedä minkä matkan tein 15-vuotiaana kun ambulanssissa näin itseni yläpuolelta.Ajattelin ensin nukkua pois, mutta jäinkin sitten vielä tähän elämään.Löin pääni luistinradalla pahasti ennen tätä.Toinen yliluonnollinen kokemus 15v myöhemmin,olin unen ja valveen rajamailaa ja näin ja kuulin enkeleitä.Lapseni taisteli silloin hengestään.

      • uneen pudonnut

        oli hyvin voimakas silloin 15 vuotiaana, kun luulit jo kuolevasi.Tämmöisistä asioista jää ihmisen muistiin nk. jälki, joka sitten palautuu, kun tilanteet ovat henkisesti tai fyysisesti samanlaiset, kuin ko. tilanteessa oli. Lapsesi ollessa hengenhädässä, aloit muistaa, miten itse pelastuit ja tajusit olevasi huoneessa, jossa enkelit palvelivat lastasi. Toivottavasti hän palasi elämään, luulenpa, että palasi, koska nimimerkkisi on "ylihieno kokemus". Samanlaisia kokemuksia löytyisi yllin kyllin, jos kaikki esiin voitaisiin kaivella. On hyvä tietää olevansa vahvojen enkelivartioitten suojassa,


    • Jotain?

      En tiedä mitä se ilmassa leijuminen ja itsensä ylhäältä näkeminen oikein on loppu pelistä. Harhaa, kuvitelmaa tai muutako?

      Itse koin kerran unen horrosvaiheessa sellaista, mitä en ole sen jälkeen kokenut.

      Olin nukahtamisvaiheessa, nk. unen rem vaiheessa ja havahduin mielessäni kun olin miesystäväni kotona, katselin häntä. Muistan jopa vieläkin mitä hän teki.

      Kerroin sen hänelle seuraavana päivänä ja hän pelästyi. Juuri kuin olin nähnyt, hän oli tehnyt.

      Vieläkään en tiedä, oliko se vaan kuvitelmaa, unta vai jotain muuta kuin tuota mitä kysyit...

    • astraalimatkan

      Moi.Nyt kun tuli puheeksi niin ajattelin tulla kertomaan oman kokemukseni.Tätä en ole ystävilleni levitellyt,koska olen ajatellut että pitävät valehtelijana yms..
      Joka tapauksessa olen kokenut "lentämisen tunteen".
      Täytyy sanoa,että en muista olinko unessa vai lepäsinkä vain,mutta kokemus oli niin todentuntuinen,että luulisin sen olevan totta.
      Monet unethan ovat todentuntusia,mutta tässä tunsin ja näin kaiken niin selvästi,että se hämmästyttää viäläkin.
      Makasin selälläni rauhassa,kuin tunsin lähteväni lentoon.Näin itseni nousevan kehostani ja hymyilein itselleni.O= Sitten vain lentelin huoneeni katossa,ihmetellen miten tämä on mahdollista.Ja kun olin nauttinut siitä tarpeeksi palasin omaan kehooni.Tämä kokemus oli kyllä unohtamaton.Oli se sitten uni tai totta.

      • Kerran kun

        olin taas kerran juonut itseni känniin, niin tunsin tuontapaisia tuntemuksia. Leijailin ja leijailin, mutta pullo oli hukassa. Eikä löytynyt ennen kuin aamulla, mutta se pullo oli tyhjä.


      • juttu ku mulla
        Kerran kun kirjoitti:

        olin taas kerran juonut itseni känniin, niin tunsin tuontapaisia tuntemuksia. Leijailin ja leijailin, mutta pullo oli hukassa. Eikä löytynyt ennen kuin aamulla, mutta se pullo oli tyhjä.

        mutta heräsin putkasta, eivätkä nämä perkeleen ufot antaneet pulloani takasin. josta olen katkera.


    • Luonnollista..

      Leijuminen n.metrin-kahden korkeudella katselemassa itseään, on aivan normaalia ainakin minulle..

      Tilanteen aikaansaanti edellyttää selällään makaamista ja määrätynlaisen olotilan saavuttamista, jota on vaikea selittää.

      Ei tuon aikaansaamiseksi tarvita mitää "nappeja", eikä muitakaan lisäaineita.

    • ristuksen tähären

      ota umpikänni ja aja Opel Astraalilla, niin siinä se.

    • tossu

      minulla on ollu kaks kertaa unihalvaus, ku herää ni mikään ei paikka ei liiku, siitä ku herää ni tuntuu että ei saa happea, ei mikään mukava tunne. ruumiista poistumisen koin n.17 vuotta sitte kun minua lyötiin puukolla ja meinasin kuolla leikkauspöydälle.voin sanoa se matka muutti maailman kuvani täysin.

    • tällaista

      järkyttävää paskaa annetaan jatkua, vähän järkeä valvojille. Tarpeeksi hulluja muutenkin irti.

    • hulluja

      hakeudu hoitoon

      • tiedä asiasta

        mitään, eli pidä leipäläpesi kiinni.
        Meitä on monta, jotka kokee jotain suurempaa, mitä tuollaiset pintaliitäjät, eli toisin sanoen pinnalta raapijat ei koskaan pääse kokemaan ja siksi siis ei voi uskoa muuhun kun omaan tyhmään tallusteluun :)


      • ylläri taas

        näyttää olevan aina jonkun henkilön ainoita sanoja, on asia ja aihe mikä vain. Pikkasen enemmän miettimistä ja vaivannäköä, niin saatat sanoa jotain merkittävääkin. Liian vanha jo vitsiksikin!


      • hulluja mutta-
        ylläri taas kirjoitti:

        näyttää olevan aina jonkun henkilön ainoita sanoja, on asia ja aihe mikä vain. Pikkasen enemmän miettimistä ja vaivannäköä, niin saatat sanoa jotain merkittävääkin. Liian vanha jo vitsiksikin!

        sairaus on aina hoidettavissa


      • itse ymmärrä
        hulluja mutta- kirjoitti:

        sairaus on aina hoidettavissa

        kuulostaa hullultaja sitä on sanottavakin hulluksi, näin puolustaen omaa imagoonsa, ettei vain huomaisi olevansa valtaosaa typerämpi.


      • itseni yläpuolella
        hulluja mutta- kirjoitti:

        sairaus on aina hoidettavissa

        ja se kenen yläpuolella olin, olikin vain pelihahmo tässä maailmassa, enkä siis enää minä. ajoin sen vaikka mihin tilanteeseen ja nauraa räkätin, tuon tallaajan ollessa pokkana :)

        raamatullisesti sanoisin että olin noussut taivaaseen ja herännyt kuolleista :)

        parasta aikaa elämässä :)


    • Nimetön

      AuSTRAALIan matkoja. Taisi sulle tulla kirjoitusvirhe.

    • gnosis

      Asiallista tietoa astraaaliprojektiosta eli matkoista

    • tuttu-ari

      Tästä on yli 20-vuotta aikaa kun koin astraalimatkan, minut oli pahoinpidelty ravintolassa, josta minut haki lääkäriambulanssi kirurgiseen sairaalaan.Olin menettänyt paljon verta. Huomasin leijuvani leikkausalin katossa oli lämmin ja valoisa tunne, katselin itseäni ja ympärilläni työtänsä tekeviä sairaanhoitajia ja lääkäriä. Sitten aloin laskeutua alas omaan kehooni ja aloin heräämään kipuun rintakehässäni jota oli paineltu ja myös käsikipuihin jotka aiheutuivat hajoitetun olutkolpakon ja pullon terävistä reunoista.

    • Tylsää...
    • alpha__

      Istuin joskus läheisen metsämme kivellä miettimässä maailman suuruutta (olin n. 8 vuotias) ja ajatukseni harhailivat sitten itseeni. Muistan selvästi kuinka tajusin kuitnekin missä olen mutta silti katselin itseäni kahden metrin korkeudesta (arvostellen valitettavasti) myöskin monta kertaa koin tämän saman sängyssä kun rentouduin saadakseni paremmin unen päästä kiinni. Nykyseltään päässä tuntuu olevan liian monta asiaa samalla kertaa että pystyisi tehdä enää näitä astraalimatkoja (olen kyllä yrittänyt mutta aina joku turha ajatus putkahtaa päähän ja keskittyminen menee siinä. lisäksi totesin että peilin edessä omia kasvoja tuijottamalla pääsee sivustakatsojaksi joksikin aikaa. sitä vaan en enää uskalla tehdä koska pelkään tätä "peilistä tuijottamistemppua" jossa omat kasvot muuttuvat jonkun kuolleen läheisen kasvoiksi tai muuta roskaa...mutta tälläiset ovat omat kokemukseni.

    • yllättynyt

      no miks ihmeessä tää Astraalimatka juttu on täällä osastossa Magia? siis taikuus??
      ei se mitään taikuutta ole.

      länsimainen, huom, vain länsimainen tieteemme on vielä lapsenkengissä näiden asioiden kanssa eikä osaa sitä selittää, joten sitä Ei siis "tieteellisesti" ole olemassa. ainakaan suomalaisille 'tieteen' puolesta räkyttäjille.
      -

      mutta tutustupa vaikka buddhalaisuuten tai tiibetin viisaisiin. Siellä avautuu kokonainen maailma, juuri nämä meidän kokemukset.

    • finnairia halvempaa

      mutta kyllä moiset toiveet kertovat jotain siitä, että psyykkeesi on kovilla. En nyt suoraan sano, että sairastat skitsofreniaa, mutta sillä tiellä olet jos ei todellinen elämä riitä.

    • ole...

      vyyhti niin sekaisin,että astraalimatkoilla kävisin ja toivottavasti ei menekään.

    • IRTIpäästäminen

      Ilmeisesti ja toivoakseni tapahtuu myös ihmisen henkistä kehittymistä, evoluutiota. Mitä se sitten tarkoittaa? ...Ihmisitse tunnistaisi yhä paremmin oman Korkeamman itsen ja tulisi yhä tietoisemmaksi ihmisen ja elämän henkisestä rakenteesta. Erilaiset henkiset kokemukset yleistyisivät; telepatia, astraalimatkat, itsenä/toisten parantaminen...lopulta karmasta irtipääseminen johtaisi hyvään ja vauraaseen elämään yksilön ja yhteiskunnan tasolla...Mutta oli mulla asiaakin astraalimatkasta: Muistan selvästi kerran nukkuessani irtautuvani kehostani. Kohosin kasvot maata päin ja ollessani n. metrin kehoni yläpuolella ja vilkaistuttuani sivulleni huomasin avopuolisoni jo irtautuneena kehostaan ja keskustelevan jonkuin "tuttunsa" kanssa. Sanoin että palaan kohta takaisin, koska ei tunnu hyvältä irtautua näin selkä taivasta kohti. Sitten laskeuduin takaisin kehooni ja heräsin unesta, jolloin huomasin puolisoni nukkuvan vieressäni. Nukahdin pian uudestaan ja sitten kohosin ulottuvuuteen kasvot taivasta päin. Näin taas avopuolisoni läheisyydessä ja kohta itsekin sain seuraa, mutten siitä enää muistakaan lisää. Aamulla kysyin avopuolisoltani, muistaako hän, mitä unta oli nähnyt ja hän vastasi "ei".

    • A.S.

      Niin ei tarvitse haikailla "jotain enemmän", jotain yliluonnollista. Näistä parapsykologiaan kuuluvista jutuista kun ei ole mitään hyötyä kenellekään ihmiselle, mutta moni on lopulta mennyt niistä sekaisin tavalla tai toisella, eli jää koukkuun "tuonpuoleisiin" ja elämä jää elämättä.

      • uneen pudonnut

        itse ole koskaan kokenut mitään noin herkkää kuin lentäminen,tai itsestään irtautuminen on ja siksi pikkuruinen tuomion sävel soi sanoissasi.
        Juuri elämässä tätä tapahtuu, eikä sitä kukaan juurikaan lähde itselleen hankkimaan muuta tietä, kuin sattumuksen ja kokemuksensa kautta. Minulle ei tässä ole mitään kummallista, ikävää kokemusta ja tunnistan sen liittyvän uneen, suureen väsymykseen, suruun, ja stressiin. Täällä on moni kokenut tuota jo lapsuudessaan ja itsekin yhdistän sen omaan kasvamiseni mutkahetkiin. Tilanne, jossa tätä on kokenut, on ollut turvallinen, joskin uudenlainen. Tietää, että vanhempi on lähellä, lääkäri on lähellä, vieläpä enkelitkin ovat lähellä. Keskustelunaihe oli mielekäs, kiitos aloitukselle.


      • ahtc,paeuh,c

        Kyllä meillä elämä on kunnossa. Sulla ehkä ei koska olet noin sulkeutunut sellaisilta ajatuksilta jotka ovat sinun uskallusmaailmasi ulkopuolella. Tervetuloa toteamaan joskus sellaisiakin tosiasioita, jotka eivät juuri nyt mahdu sinun "koppaasi". Varaudu kuitenkin jonkin tasoiseen shokkiin.


      • kykyjen etsijä
        uneen pudonnut kirjoitti:

        itse ole koskaan kokenut mitään noin herkkää kuin lentäminen,tai itsestään irtautuminen on ja siksi pikkuruinen tuomion sävel soi sanoissasi.
        Juuri elämässä tätä tapahtuu, eikä sitä kukaan juurikaan lähde itselleen hankkimaan muuta tietä, kuin sattumuksen ja kokemuksensa kautta. Minulle ei tässä ole mitään kummallista, ikävää kokemusta ja tunnistan sen liittyvän uneen, suureen väsymykseen, suruun, ja stressiin. Täällä on moni kokenut tuota jo lapsuudessaan ja itsekin yhdistän sen omaan kasvamiseni mutkahetkiin. Tilanne, jossa tätä on kokenut, on ollut turvallinen, joskin uudenlainen. Tietää, että vanhempi on lähellä, lääkäri on lähellä, vieläpä enkelitkin ovat lähellä. Keskustelunaihe oli mielekäs, kiitos aloitukselle.

        Nyt heitit kyllä parhaan ilmaisun mitä ikinä olen kuullut. Kaikenlaista "murkkuikää" y.m. on nähty, muta tämä ilmaisuhan sopii kuvailemaan minkä tahansa ikäisen ihmisen huonoimpia hetkiä. "Kasvamisen mutkahetket", ten points! Toivottavasti jyrkimmät mutkat ovat sinulla taakse jääneitä!


    • mun kaveri

      kertoi, että kerran auto oli tönäissyt häntä pahasti kadulla ja hän oli lentänyt monta metriä. Siinä hän oli nähnyt kuinka hänen kehonsa oli lentänyt ja hän itse oli jäänyt paikalleen. Kaikki oli kestänyt muutaman sekunnin.

    • svinskan

      Oon kerran saanut kokemuksen siitä. Tästä on noin 20 vuotta kun se tapahtui, mut en ikinä unohda sitä. Olin tullut töistä ja olin ihan loppu ja menin maate. (En nukkunut!!!!) Yks kaks mä olin noin 75 cm mun oman ruumin yläpuolella ja katselen alaspäin "minuun" ja mä mietin että mitäs mä täällä ylhällä teen...minähän olen siellä alalla. Sitten olin omassa ruumissa takaisin. Ei ollut pitkä aika siellä "lentämässä". Mä säikähdin aika paljon ja mietin että mitä oli oikeastaan tapahtunut. Huomasin sitten että mua ei väsyttänyt yhtään ja oli ihan hyvä olo. Ei ollut kipeätä, ei mitään. Kerroin tästä mun äitille ja varoitin sitä että...nyt tuut varmasti tykkämään että olen IHAN sekaisin, sit selitin kuinka mulle oli käynyt.
      -Höh! No eihän tuo oo mitään se sanoi....mä oon huonen nurkassa katon alla jokatoinen ilta ku oon mennyt maate.:)

      Että ei sitä välttämättä tarvi olla ihan oman ruumin yläpuolella, näköjään.

      Terv: -svinskan- :)

      • toivotan sullekin

        Joillekin olen joskus sanonut tuntevani itseni jollakin tapaa "ulkopuoliseksi". Tuntuu vaan usein siltä, että katselen ja arvostelen tätä maailmaa siltä kannalta, ettei minun tarvitsisi muka oikeesti osallistua "tähän teidän hölmöilyyn".
        Terveisin UFO.


    • paha henki

      juu kyllä sitä pääse irtautumaan kätevästi omasta ruumiistaan, kun syö kärpässieniä ja saa hyvät hallusinaatiot, tosin kannattaa varmaan hieman miedompia sieniä ottaa, sillä kärpässienen syönti tappaa.

    • dilayla

      Hay! Hyvä aihe. Aika harvoin olen 'uskaltanut' puhua / kertoa, kun ihmiset pitävät pöpinä jos tällaisia ääneen ...

      Tyttäreni on ammattimuusikko ja musiikki on ollut perheeni elämäntapa ja itselleni tärkeä juttu edelleen; paljon musan kuuntelua, aikanaan lasten musiikinopiskelun myötä konserteissa istumista, nykyisin oman laulelun lämmittelyä jne ...

      Joskus vuosia sitten olin tyttäreni kanssa Hgin kaupunginorkesterin konsertissa Finlandiatalossa. Viimeisenä numeronaan orkesteri soitti Kukkaisvalssin. Kun 'sata viulua' alkoi soittaa valssin tahtia, se oli myös tanssimisesta tykkäävälle niiin ihanaa, että pistin silmät kiinni ja 'huojuin' hiljaa 'pakaravalssia'. - Siihen asti kun tunsin, että irtosin, nousin penkistä ylös / ilmaan.

      Se oli niiin taivaallisen ihanan kevyt tunne ja olotila, että jälkeenpäin harmitti hirveästi, että pelästyin kamalasti, tarrasin rystyset kiinni penkkiin ja siihen se 'lento' loppui. Voisinpa kokea joskus uudestaan pelästymättä.

      Meikäläiselle ehkä vain musiikki voi tuottaa em. kaltaisia tuntemuksia; olen pelkkää musaa sisältä ... :-)

    • ews

      meillä on kyllä astra(opel), sillä tehdyistä matkoista on kyl kokemusta, mut ei mitään ralli kuitenkaan. Vai mitähän sä nyt meinaat?

    • Gummallinen

      Mulla on kokemuksia. Olen 52 vuotias, ja mun kokemukset ovat alkaneet vuosikymmeniä sitten. Yleensä saatan lähteä matkalle juuri ennen kun herään unesta. Olen jo niin tottunut tähän, että en aina tiedä olenko kehossa vai en. Testaan sitä sillä, että yritän nostaa peittoa. Jos se ei nouse, eikä lamputkaan syty vaikka painan katkaisijaa, olen silloin ns. astraalikehossa. Suhtaudun tähän aika tavalla iisisti. En kyllä lähde viipottamaan esim. toiseen huoneeseen, koska silloin pelkään etten pääse ns. takaisin. Yleensä menen kehooni siten, että yritän saada onkun paikan liikkumaan. Se onkin kyllä työn tulos, koska mikään ei oikein tahdo liikahtaa. Silmien räpyttäminenkin on tosi vaikeaa. Jos ja kun joku kehon osa liikahtaa, tiedän taas olevani ns. hengissä.

      Psykitrin mukaan tämä ns. ruumiista irtautuminen saattaa johtua siitä, että pienenä hukuin ja minut elvytettiin. Olin noin 10 min hengittämättä, mutta ei se mitään aivovaurioita tehnyt. Mitä nyt ärkytyksen takia opin puhumaan vasta 6 vuotiaana!!

      • umpiunessa

        Samantapaisia testejä peitolla tai jollain olen tehnyt minäkin. Se on vaan ovela tunne. Olet muka unessa, mutta ajattelet kuin herännyt. Ainakin melkein. Sitten tulee tarve varmistua siitä, kumpi se olotila oikeasti on. Jos oli hyvä uni, yritän jatkaa sitä. Jos huono, yritän todistaa itselleni sen olleen vain unta ja yritän hypätä ylös.
        Pahimmassa tappelu-unessa mursin isovarpaan potkaistessani seinään. Useimmiten olen nähnyt unessa ampiaisia joiden hätisteleminen ei ole onnistunut, koska en muka saanut käsiäni liikkumaan. Sitten kun liikkuivat, pöytälamppu oli lattialla pas...tillin kokoisina palasina.

        Omaan höpötykseen herään harva se aamu.

        Heräämishetkellä sanelukone käteen. Aikaa on vain pari minuuttia. Sen jälkeen et muista välttämättä yhtään mitään. Mutta menköön, jokainen yö on uusi seikkailu.


    • plaaplaaplaaplaa

      täti kerran kerto, että se koki tällasen ,en tienny et sitä tollaseks kutsutaan

      Se kerto, et kun se oli nuori niin se yhtäkkii näki ittensä ylhäältä. Se oli keinumassa ja yhtäkkii se oliki ilmassa ja mietti, et mitä se täällä tekee. ja sit se palas takasin.
      sama kun se oli jossain liiterissä ja näki ihmisiä sieltä ylhäältä, ne samat ihmiset samoissa paikoissa kun oikeesti.
      se uskoo kai johkun sielunnousuun, mut mä uskon enemmän tieteeseen.

    • hei lop

      Ihan kiinnostava sinänsä toi astraalimatka, ja ois ollut ihan mukava lukea toisten mielipiteitä asiasta, mutta näköjään se meni ihan vitsiks koko aihe. Ei voi muuta sanoa noille jotka ei voi keskustella asiasta kunnolla kun: http://www.youtube.com/watch?v=HcVXj72RVnU

    • pööööööölyä koko

      homma. vetäkää vaan niit huumeaineita nii pääsee irti todellisuudesta. :(

    • M. Unavoi

      Kui varten meninkin kokeilemaan tuota. Nyt en pääse enää takaisin ruumiiseeni. Mitä mä nyt teen? En pysty mitenkään palaamaan. Ruumis on tuossa sängyllä ja minä tässä.

    • Sit mä heräsin :))

      Ja päästin kissan pissalle ;))

    • austraalian matka

      mitä sää viä kysyit?

      • Starkkufani

        ¨Miltä se matkustus tuntuu? Näyttääkö se siltä, kuin ihan niinkuin normaalisti liikkuisi, eli ei sillei "unessa", ettei muistais siitä mitään?


    • miimiitii

      Älä nyt oikeasti rupea tuollaista kokeilemaan. :(

    • chevy76

      Ensin täytyy tiedostaa mitä tapahtuu ihmisen nukkuessa. Fyysisen kehon levätessä menee henkikeho Astraalimaailmaan jossa voimme tavata vaikka edesmenneitä sukulaisia tms. Astraalimaailmassa tosin asuu sekä hyvä, että paha, joten tarkka saa olla ja jos harrastaa tietoista Astraalimatkailua, niin olisi hyvä pyytää suojaus ja hyvä opastaja astraalimaailmasta auttamaan matkassa. En ole itse vielä harrastanut tietoista matkailua, mutta viime aikoina olen pohtinut josko aloittaisi treenit. Voisi avartaa maailman kuvaa melkoisesti, kun voi liikkua missä tahtoo :)

      Suosittelen kuitenkin Astraalimatkan harrastajia pyytämään sen suojauksen ja opastajan, niin kokemuksen pitäisi olla turvallinen. Jokainen kuulemma pystyy siihen, kunhan tietää mitä tekee ja harjoittelee hetken. Ainahan voi pyytää apua myös toisesta maailmasta jos auttajaa tai tietoa ei tästä maailamsta löydy. Illalla kysymys ennen unentuloa auttajille ja voit saada unessa vastauksen. Kynä ja paperia vaan sängyn laidalle, niin muistat kirjoittaa sen vielä ylöskin ;) Kaikkea hyvää.. ;)

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe