Uutta konetta kaavailemassa

lisää tehoa

Alkaapi mun Athlon 3500 Raato 9800 proo setti olemaan wanha kone. Taidampa kuitenkin säilyttää sen johonkin sivukäyttöön.

Nojoo, ajattelin jotain täntapaista settiä:

- Asus P5Q, Intel P45, S775/ATX
- Intel Core 2 Quad Q9550 4x2.83 GHz/1333 12MB -- Mukavasti cachea, kun muisti olisi
- 8 Gigaa, vaikkapa 2 x OCZ DDR2 4GB PC2-8500 DDR2 Reaper Dual Channel 1066MHz 4G Kit 5-5-5-18 Heatpipe heatspreader.
- ASUS GF GTX280 PCIE 1GB GDDR3 602MHZ

... vai kannattaisiko vähän säästellä ja ottaa samalla näyttökortilla muistilla AMD Phenom (II) ?

Poweria tarvittaneen joku 600w, jos haluu vähän kellotella tai hankkia myöhemmin esimerkiksi järeemmän näytönohjan setin

Mites Radeon 4870x2, onko ylivoimainen ? Siinä vaan heti taas rätkähtäisi pari satkua lisää hintaa...

Käsittääkseni toi Intellin prosari kellottuu helposti, olenko oikeassa ?

Juu, eli siis tämmöinen upper-mid range tehoinen setti, toiveena olisi että mehuja riittäisi vielä muutama vuosi eteenpäin, lähinnä peli ohjelmointi muu viihde käyttöön.

Micro$oftin 64-bittinen visva lienee nyt ainoa valinta, onneksi se ei täysin kohtuuttoman kallis ole...

Juu, noi oli vaan esimerkkejä kohtuu siedettävän hintaisista komponenteista. Lähtee hinta nousemaan melko raketin lailla, jos haluu vielä lisää tehoja...

1

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prossu/emo

      yhdistelmä paha ole, itselläni muuten sama mutta deluxe malli emosta. muistia et tarvii kuin 4 gigaa, ei ymmärrä vista enempää.
      näyttis on mulla hd 4870 512M, sillä on pyörinyt pelit täysillä asetuksilla ja ainoastaan crysiksessä tekee joskus sekunninsadasosan pätkähdyksen.
      käyttiksestä en sano mitään, itse pähkäilin aikani ja otin kuitenkin sit loppupeleissä XP SP3:en.
      nimittäin kaverilla melko samat osat ja 64 bittinen vista, niin samat pelit mitä mullakin on, kaatuilevat aina silloin tällöin. vaikka kaverini on vistaa henkeen ja vereen niin hänkin myönsi että pelit toimii hitaammin vistassa.

      jos on try versio tosta prossasta niin osta se ja siihen noctuan u 12 prossujäähy, nimittäin on tehokas ja hiljainen.
      noi 4800 sarjan näyttisten lämmöt on ihan omaa luokkaansa ja niiden omat tuulettimet aika sirkkeleitä, jos vaan budjetti antaa periksi niin siihenkin hiljainen ja tehokas tuuletin.

      pitäs kellottua mukavasti ainakin mikrobitin mukaan.

      älä sekoa amd:hen tällä hetkellä koska intel on nyt parempi.

      ota kunnon poweri ainakin jos otat tuon tuplanäyttiksen. itselläni tässä corsairin 750W, käytännössä äänetön kun sen ei tarvii puskee täysillä koko ajan.
      käytännössä 750W on 80%:in hyötysuhtella 600 wattinen ja jos pidät konettasi aina auki niin pitäisi olla virtalähteessä n 20%:a löysää. hinnanerot ovat kuitenkin parin kolmenkympin luokkaa.
      jos ostat tuon tuplakortin ja kellottelet vielä niin suosista tuhatwattinen poweri, mielummin liikaa kuin liian vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe