Ota tästä ukosta

tolkkua!

Miksi kutsua sellaista lähes 6-kymppistä miestä, joka on jokaisen kanssa (erikseen) samaa mieltä. Hän itse ei kerro asiasta omaa mielipidettä, jos on useampia erilaisia näkemyksiä.

Hän on kuin Yes Yes-ukko joka suuntaan.

Minua itseäni hieman jo hämmästyttää tuollainen käytös. Eikö tuon ikäinen ihminen uskalla olla julkisesti "omaa mieltä" mistään asiasta?

Siis miksikä näitä tämmöisiä kummajaisia kutsutaan?

18

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

vaihda pöytää.
      Niitä kutsutaan "tohvelisankareiksi".
      Lisääntyvät vuosien mittaan.
      Niiden vastakohta on "nalkuttavamasentaja".

• Vanhat kaakkanat__

keskenänne, olakaa sovussa. Eikös ikä ole opettanuut mitään, vaan oletteko kovapäisiä konkkaroita keskenänne. Rauhaa...

• Poika Länsi-Suomesta

Teksi mieli vastata, että hän on keskustapuolueen kannattaja. Vakavasti ottaen, kyseinen ihmistyyppi itsellekin tuttu. Omaa mielipidettä ei uskalleta sanoa mistään, oli asia kuinka mitätön tahansa. Olen myös havainnut, ettei asia ole sukupuolisidonnainen, heitä löytyy miehissä ja naisissa.

Täysin vastakkainen ihmistyyppi on "opportunisti-tyyppi". Joka asiasta täytyy sanoa oma mielipide vaikka asiasta ei tietäisikään yhtikäs mitään. Mielipide on aina myös vastakkainen toisen esittämään mielipiteeseen nähden. Tuntuu lisäksi siltä, että mitä vähemmän tämä tyyppi tietää asiasta, sitä varmempia hänen mielipiteensä ovat asiasta ja tietysti aina vastakkainen toisen mielipiteeseen nähden.

Edellä kerrotut ihmistyypit eivät ole yksittäisiä vaan olen niihin törmännyt säännöllisesti elämän varrella, kaikkina ikäkausina.

• on jyrätty?

Jos hän on saanut kokea niin paljon riitaa ja eripuraa, ettei ala sitä itse enää enentämään?

Yleensä heitä kutsutaan aviomiehiksi.

• kutsua vaikka seuramieheksi.

Usein tällainen henkilö on kasvanut pätemisentarpeen yli.

Sen tiedän, miksi tällaisia miehiä tai nasia ei pidä kutsua. Janten lakeijoiksi, joiden elämäntehtävä on tuottaa pahaa oloa lähimmäisille ja ainoastaan "totuuden ja rehellisyyden nimissä", kuinkas muuten.

• k/k

Noista janten lakejoista,olen kuullut sanottavan niitä rikkairen ja riistäjien lakeijoiksi.
        Onks sulla tarkkaa tietoa sanan tarkotuksesta?

• Kalle Kotton

Minä olen varmaan tuollainen kummajainen, enkä edes häpeä sitä. Vieraita käy lääkäreistä opettajista alkaen toiseen äärilaitaan, sen kilisevän kassin kanssa kulkeviin.
      Parhaitten jäänyt mieleen perus korpikommunisti, joka kädestä pitäen kiitteli hyvästä seurasta. Mitä siinäkään olisi ollut hyötyä, jos olisin paukutellut omia mielipiteitäni.
      Jos jollain on vahvat mielipiteet, jotka eroaa omista, niin samallalailla se aurinko nousee, vaikka pitää omista suunsa kiinni. Siitä saattaa olla jopa hyötyä.

• luulotautinen

luotsi.
      Rippituoli.
      Kuiskaaja.

Jokunen tänne kirjoittava sanoo paljonkin, vaan monestako on todella lukemaan.
      On vain kovin kiire. Minäminäjasittenminä.

• Steffo

hänellä on huono kuulo!

• rasittava...

mikä milloin mitäkin toiselle höpisee ja naureksii vain partaansa.
        Kyllä ihmisen pitää olla oikea ihminen eikä sellainen ettei tiedä onko lintu vai kala. Pitää seistä mielipiteidensä takana ja tuoda ne myös julki keskustelukumppanista riippumatta.

• !!!!!!!!!!
        rasittava... kirjoitti:

Kyllä ihmisen pitää olla oikea ihminen eikä sellainen ettei tiedä onko lintu vai kala. Pitää seistä mielipiteidensä takana ja tuoda ne myös julki keskustelukumppanista riippumatta.

vastaus on POLITIIKKO:

• Kalle Kotton
        rasittava... kirjoitti:

Joilla on joka asiaan vahva mielipide, ja tuo sen julki.
        Mistä mielipide muodostuu. Tiedotusvälineiden uutisista, pahimmillaan iltapäivälehtien lööpeistä, uutisvuodosta,hymystä ja seiskasta. Usein mielipide on pelkän mutun varassa, jos sen ymmärtää itse, niin parempi silloin on pitää matalampaa profiilia, tulee muuten naurunalaiseksi.
        Jos itsellä on parempaa tietoa, ja näkee , että toinen on pelkän mutun varassa kovinkin varma, niin kannattaako silloinkaan mennä nolaamaan toista.

• Tilja

Itsekin olen usein samaa mieltä jonkun keskustelijan kanssa, vaikka en edes tiedä mitä hän on mieltä.

• nimistöä

Selkärangaton, ei-kiinnostava, särmätön nilkki, kuminaama, mutta ennen kaikkea PELKURI!

• *ruiskukka*

-särmättömyyttä ja

-myötäilyä, sellaista "jees-mies" -olemista-> eli ei mitään omia ajatuksia vaan ollaan jotenkin muiden ohjailtavana, yhdistyy selkärangattomuuteen. Ei pysty ottamaan vastuuta. Myös tossukkamaisuus (=tossun alle meneminen) on tätä.

• viisaiksi

koskapa eivät lankea toisten riidanrakennusloukkuihin. Jos asiaan ei voi vaikuttaa, turha siitä on mielipidettään kailottaa.

• luulotautinen

juuri sinun tai minun mielipidettäni ?
        Ja miksi kysyjän tarvitsisi esittää omansa, jos tarkoituksenaan on ollut avata keskustelu, verbaalinen voimistelutuokio, irroittaa ihmiset ja samallalla itsenä, mahdollisesti jostakin turhasta ajatuskulusta tai toimettomuudesta.

Joskus mielipiteitä kysellään vaan tutkaillen, tarkkaillen, ilmanaikojaan tahi tarkoituksella. Tarkoitus voisi olla vaikka ihmisen löytäminen hahmojen joukosta.

Joskainen kai piirtää pätkän omakuvaaansa, vaikka olisi täällä omana mielikuvitteenaan.

Tietämättä täsmälleen kenen silmille tämä aloitus on viskattu, pyytäisin jokaista kirjoittajaa miettimään täällä olonsa syytä.
        Ettei vaan jokaiselta puuttuisi jotakin.
        Mitä sitten lieneekin, saakoon tarvitsemansa, ilman tuomioita ja väheksymisiä. Jokainen omissa saappaissaan.

• elämä ei ole
        luulotautinen kirjoitti:

juuri sinun tai minun mielipidettäni ?
        Ja miksi kysyjän tarvitsisi esittää omansa, jos tarkoituksenaan on ollut avata keskustelu, verbaalinen voimistelutuokio, irroittaa ihmiset ja samallalla itsenä, mahdollisesti jostakin turhasta ajatuskulusta tai toimettomuudesta.

Joskus mielipiteitä kysellään vaan tutkaillen, tarkkaillen, ilmanaikojaan tahi tarkoituksella. Tarkoitus voisi olla vaikka ihmisen löytäminen hahmojen joukosta.

Joskainen kai piirtää pätkän omakuvaaansa, vaikka olisi täällä omana mielikuvitteenaan.

Tietämättä täsmälleen kenen silmille tämä aloitus on viskattu, pyytäisin jokaista kirjoittajaa miettimään täällä olonsa syytä.
        Ettei vaan jokaiselta puuttuisi jotakin.
        Mitä sitten lieneekin, saakoon tarvitsemansa, ilman tuomioita ja väheksymisiä. Jokainen omissa saappaissaan.

pelkästään tässä palstassa, enemmän sitä keskustelemaan joutuu/pääsee vielä toivottavasti pitkään ihan livessä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6824
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3853
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3135
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe