ja mielteesi muuttuu. Odotatko, että ihmiset ns.seuraavat tuota muutostasi?
jos voisi lentää
kuin unissaan taivaalla
lentävätkö ne
Vai ajatteletko, että muodostat itsesi esim. :)
"Maailma" muuttuu
16
571
Vastaukset
- Anskuliini
muutun ainoastaan itse.
Jokainen elää omaa elämäänsä omana itsenään, kenenkään ei pidä muuttua toisen tahdosta.
En oikein ymmärtänyt tätä aloitusta, vastasinko ihan vierestä?- tankavaara
ja en siksi sitä tee. Eli katsomme uutisia, TV:tä,
elämme paikkakunnallamme, äänestämme jne.
Laihdumme lihomme kaadumme tanssimme nukumme nautimme haihdumme haihdutamme kuullaksemme
pidämme ja vähemmän... ylipäätään mistään.
Miten saisin kysymykseni "meidät" pienennettyä... ja onko se edes tarpeellistakaan? - Olla muuttumattta
tankavaara kirjoitti:
ja en siksi sitä tee. Eli katsomme uutisia, TV:tä,
elämme paikkakunnallamme, äänestämme jne.
Laihdumme lihomme kaadumme tanssimme nukumme nautimme haihdumme haihdutamme kuullaksemme
pidämme ja vähemmän... ylipäätään mistään.
Miten saisin kysymykseni "meidät" pienennettyä... ja onko se edes tarpeellistakaan?Meidän sukupolvemme elää semmoisessa muutosvaihteesssa että on vaikea pysyä perässä...oravassa sellaisessa.. Tarpeellista on pysyä sellaisina kuin on eikä yrittää enempää... ei pienentyä, eikä isontua...
- muuttunee
itsessään?
yhtä varmasti
kuin aikakin etenee
kaikki muutumme- tankavaara
kaiken jättänyt
unohtanut itsenkin
vihreyttäkö - monessa mukana
mutta??
18 -vuotiaantyttären kasvattajana oppii kaiken laista..hyvä niin...vaikka usein ei aina ymmärrä mutta...muttta... helpompi olla puuttumatta... muuten kyllä on hyvin mennnyt...
- mimmimus*
seisahtua, kaikki muuttuu niin antaa sen muuttua.
Tajusin tänään etten rakasta sua...;) laulujen sanoja vain.
Unessa usein taiteilin
värejä elämästä maalailin
Sotkin sormeeni värin väärän
säädän niin etten enää sfäärejä määrää.
:)- tankavaara
nefertitikin
kauniina nenineniinkin
hiljaisuus vain on
paras ystäväni
olen itselleni vain
armollinenkin- tankavaara
vai pelkosiko
sai sinut syttymään
korvan heilahdus tankavaara kirjoitti:
vai pelkosiko
sai sinut syttymään
korvan heilahduskorvat heilahtaa
pitkässä ruohikossa
kurkistelen vain
pitää hengissä
itsesuojeluvaisto
leikin tulella
valhe joskus on
lupaus paremmasta
muutoksesta myös
olisi paras
pysyä piilossa yhä
mutkun en taho
Tarvitsen kohta
kait uuden nimimerkin :)
tykkäsin tästä
Ei muiden tarvitse pysyä mukana muutoksissani :)
että muutokseni jossain määrin huomioidaan ja siihen sopeudutaan jossain määrin.
ts. Annetaan omaan muutokseen tilaa, ja jos hyvin käy, hyödytään ympäristön kanssa myös kollektiivisesti.
Parisuhteessa varsinkin, uskon, että sen hyvinvoinnille on yksi tärkeä osa on, antaa yksilölle vapaus elää ja muuttua omista lähtökohdistaan, ei toisen.
jk. Onkos siinä tuntemuksessa juurikaan eroa, vaikka lentäisi ainoastaan virtuaalisti.
Haaveet ja unelmointi antavat syyn odottaa huomista!Ei pitkään pötki
pelkin haavein, unelmin
antavat suuntaa
Ei muutos synny
jos jää vain odottamaan
vaatii toimintaa
En sitten millään malttanut olla kirjoittamatta tätä, vaikka olisin voinut olla "hiljaa". Enhän minä tiedä, miten kivaa jollain on jossain haavemaassa, virtuaalissa, vailla mitään elämää lopun elämää.PupuPuskasta kirjoitti:
Ei pitkään pötki
pelkin haavein, unelmin
antavat suuntaa
Ei muutos synny
jos jää vain odottamaan
vaatii toimintaa
En sitten millään malttanut olla kirjoittamatta tätä, vaikka olisin voinut olla "hiljaa". Enhän minä tiedä, miten kivaa jollain on jossain haavemaassa, virtuaalissa, vailla mitään elämää lopun elämää.haaveet pelkästään "elätä".
Huonosti ilmaisin ajatukseni. Ehkä haaveet ja unelmointi olisi pitänyt korvata sanalla "visio". Se vaan on niin puhkikulunut ja kliseen leiman saanut sana.
Tuosta muutoksen "synnystä":
"Ei muutos synny
jos jää vain odottamaan
vaatii toimintaa".
Vaikka olen yrittäjänä hankkinut toimeentuloni, jopa omasta mielestä onnistunut siinä kohtuullisesti ja aina pyrkinyt katsomaan tulevaisuuteen, niin silti monesti huomasin, että suuri osa 'kehittymistä' on mukautumista ja eteen tulevien asioiden 'määräämää' luovimista, ei niinkään omien suunnitelmien toteuttamista.
ts. Mitä enemmän suunnittelet, sen enemmän tulee "arvaamattomia" muuttujia, mutta samalla se merkitsee myös, useiampia mahdollisuuksia valita 'sopivin' vaihtoehto.
Mielestäni elämän muutokset koostuvat ulkopuolisista tarpeista ja omien haaveiden (unelmointien) sovittamisesta siinä ajassa ja paikassa, jossa kulloinkin eletään.
jk.1. Onneksi et malttanut olla kirjoittamatta.:)
Ja kuitenkin! Onkohan siinä "eroa", saako elämälleen täyttymyksen "haavemaassa", haavemaailmassa tai toteuttamalla konkreettisesti itselleen 'määrättyä'elämäntehtävää', on se sitten mitä tahansa??:)
Pääasia on, että on sinut oman mielensä kanssa, ettei paineet tressaa/ahdista ja lamauta meitä.
Jk.2. Taisin tällä vastauksella enemmän sekoittaa kuin järjestää 'pakkaa'.:)emw34 kirjoitti:
haaveet pelkästään "elätä".
Huonosti ilmaisin ajatukseni. Ehkä haaveet ja unelmointi olisi pitänyt korvata sanalla "visio". Se vaan on niin puhkikulunut ja kliseen leiman saanut sana.
"Ei muutos synny
jos jää vain odottamaan
vaatii toimintaa".
Vaikka olen yrittäjänä hankkinut toimeentuloni, jopa omasta mielestä onnistunut siinä kohtuullisesti ja aina pyrkinyt katsomaan tulevaisuuteen, niin silti monesti huomasin, että suuri osa 'kehittymistä' on mukautumista ja eteen tulevien asioiden 'määräämää' luovimista, ei niinkään omien suunnitelmien toteuttamista.
ts. Mitä enemmän suunnittelet, sen enemmän tulee "arvaamattomia" muuttujia, mutta samalla se merkitsee myös, useiampia mahdollisuuksia valita 'sopivin' vaihtoehto.
Mielestäni elämän muutokset koostuvat ulkopuolisista tarpeista ja omien haaveiden (unelmointien) sovittamisesta siinä ajassa ja paikassa, jossa kulloinkin eletään.
Ja kuitenkin! Onkohan siinä "eroa", saako elämälleen täyttymyksen "haavemaassa", haavemaailmassa tai toteuttamalla konkreettisesti itselleen 'määrättyä'elämäntehtävää', on se sitten mitä tahansa??:)
Pääasia on, että on sinut oman mielensä kanssa, ettei paineet tressaa/ahdista ja lamauta meitä.
Jk.2. Taisin tällä vastauksella enemmän sekoittaa kuin järjestää 'pakkaa'.:)Haaveet ja unelmat ovat ihan oikea termi. Olen itsekin lähtenyt yrittämään tekemällä "liiketoimintasuunnitelmani" ja "kannattavuuslaskelmani" omassa päässäni ja elänyt tilanteiden mukaan. Hyvin se onnistui, olisin päässyt pitemmällekin. Askel kerrallaan? Nyt menee romuksi kaikki ja se stressaa paljon enemmän.
Visioita, onhan näitä sitten vaikka oman kunnan asioista joskus ollut ja olen niitä joskus julki tuonut ja herätin ainakin huomiota :) Luultavasti pääsin tavoitteeseni saadakseni ihmiset ajattelemaan, mitä on tulossa, jos aina vaan elätetään muutosvastarintaa. Minua vähän yllytettiin kirjoittamaan mielipiteitä :) No, se oli yksi ainoa kerta. Onneksi kuulin vain kehut :) En tahtoisi poliitikoksi.- tankavaara
emw34 kirjoitti:
haaveet pelkästään "elätä".
"Ei muutos synny
jos jää vain odottamaan
vaatii toimintaa".
Jk.2. Taisin tällä vastauksella enemmän sekoittaa kuin järjestää 'pakkaa'.:)...."ts. Mitä enemmän suunnittelet, sen enemmän tulee "arvaamattomia" muuttujia, mutta samalla se merkitsee myös, useiampia mahdollisuuksia valita 'sopivin' vaihtoehto.
Mielestäni elämän muutokset koostuvat ulkopuolisista tarpeista ja omien haaveiden (unelmointien) sovittamisesta siinä ajassa ja paikassa, jossa kulloinkin eletään. ...."
Tuntuu vain hyvältä... kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197