Combi sukset????

onko niitä

7

8411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakuri

Kiusaat vain itteäs jos alat sellaiset laittamaan.
      Liian jäykällä suksella on karmeeta yrittääkää hiihtää perinteistä. Ei oo pitoa.

• väärin

vuosikausia.
        Ja ettei väärinhiihdon lisäksi tule väärinkäsityksiä, niin sanon heti, että en
        tyrkytä tapojani kellekään.

En tee paljon voitelua. Hiihdän samoilla suksilla ns. perinteistä sekä luistelua.
        Tasaiset ja loivat ylämäet hiihdän tasatyöntöä tai vuorotahtia. Jos siltä tuntuu
        voin myös luistella. Sitten kun nousu jyrkkenee jää luistelu tietenkin parhaaksi keinoksi.
        Loivat alamäet menen tasatyönnöllä ja sauvoitta luistelu onnistuu myös.

Yleisillä laduilla harrastelijaporukoissa olen huomannut hyvin pysyväni muiden vauhdissa.
        Laskuissa tietysti paremman luiston hankkineet vähän jättävät, mutta seuraavassa
        nousussa kyseinen laskija jo könyää edessä. Varsinkin ylämäessä tuntuu hiihtoni toimivan.

En harjoittele hiihtoa mitään tavoitetta varten. Hiihtäminen on minulle nautinto ja samalla
        pysyy kunto yllä.
        Mielestäni tämä väärinhiihto on helppoa ja mahdollistaa monipuolisen
        liikunnan yhdellä lenkillä. Voitelusta ei tarvitse ottaa painetta kun käyttää kulloinkin
        olosuhteisiin parhaiten sopivaa hiihtotyyliä.

Menetelmäni eivät tietenkään sovi sellaiselle, joka pyrkii kilpailemaan. Väline- ja voiteluexpertit
        eivät tällaisesta hiihtelystä myöskään saa mitään irti.

Olen hiihtänyt vuosia eikä minulla ole mitään ongelmia hiihtotapojen kanssa,
        mutta joskus tuntuu, että aloittelijalle asia on vaikea. Suksia ostaessa pitäisi
        tietää hiihtotavat, tekniikat ja voitelut ynnämuut vaikka tärkeintä olisi saada
        ihminen suksille.
        Mielestäni aloitella voi halvemmilakin välineillä. Yhden tai kahden talven jälkeen tietää
        jo vähän mitä tarvitsee ja haluaa.

• niinminäkin
        väärin kirjoitti:

vuosikausia.
        Ja ettei väärinhiihdon lisäksi tule väärinkäsityksiä, niin sanon heti, että en
        tyrkytä tapojani kellekään.

En tee paljon voitelua. Hiihdän samoilla suksilla ns. perinteistä sekä luistelua.
        Tasaiset ja loivat ylämäet hiihdän tasatyöntöä tai vuorotahtia. Jos siltä tuntuu
        voin myös luistella. Sitten kun nousu jyrkkenee jää luistelu tietenkin parhaaksi keinoksi.
        Loivat alamäet menen tasatyönnöllä ja sauvoitta luistelu onnistuu myös.

Yleisillä laduilla harrastelijaporukoissa olen huomannut hyvin pysyväni muiden vauhdissa.
        Laskuissa tietysti paremman luiston hankkineet vähän jättävät, mutta seuraavassa
        nousussa kyseinen laskija jo könyää edessä. Varsinkin ylämäessä tuntuu hiihtoni toimivan.

En harjoittele hiihtoa mitään tavoitetta varten. Hiihtäminen on minulle nautinto ja samalla
        pysyy kunto yllä.
        Mielestäni tämä väärinhiihto on helppoa ja mahdollistaa monipuolisen
        liikunnan yhdellä lenkillä. Voitelusta ei tarvitse ottaa painetta kun käyttää kulloinkin
        olosuhteisiin parhaiten sopivaa hiihtotyyliä.

Menetelmäni eivät tietenkään sovi sellaiselle, joka pyrkii kilpailemaan. Väline- ja voiteluexpertit
        eivät tällaisesta hiihtelystä myöskään saa mitään irti.

Olen hiihtänyt vuosia eikä minulla ole mitään ongelmia hiihtotapojen kanssa,
        mutta joskus tuntuu, että aloittelijalle asia on vaikea. Suksia ostaessa pitäisi
        tietää hiihtotavat, tekniikat ja voitelut ynnämuut vaikka tärkeintä olisi saada
        ihminen suksille.
        Mielestäni aloitella voi halvemmilakin välineillä. Yhden tai kahden talven jälkeen tietää
        jo vähän mitä tarvitsee ja haluaa.

Minulla on tarkalleen sama hyyhtotyyli.
        Omistan kyllä vapaankin sukset, mutta vapaan sukseni toimii huonommin vapaalla kuin perinteisen sukseni, sen seikan huomattuani olen ollut liikenteessä vain perinteisen suksella.
        Aion jatkaa samalla menetelmällä kunnes euu sen kieltää ja nautin hiihdosta monipuolisesti väärin hiihtäen.

• jts-1

poika haluaa hiihtää molempia tyylejä niin kummatkin sukset ois oltava..jos käytetyt kelpaa niin yhteys vaan lähimpään hiihtoseuraan..saattaa onnistaa saada alle hyvätkin vehkeet..ja edullisesti!
      combi sukset ovat ogelmalliset varsinkin luisteluun..ei riitä ajo-ominaisuudet ja tekniikka nenee täysin vääräksi!

• combiin

...paitsi skoda octavia combiin.

Pertsan suksilla voi opetella luistelua kun jättää pidot pois. Vatulointiahan se on, mutta alkuopettelu käy täydestä kuin väärä raha jos hiihtomäärä vähäinen. Ostaa sitten luistelusukset jos pojalla into jatkuu, eikä niittenkään tartte olla ykköskilpasukset. Viime aikoina luistelusukset ovat kehittyneet huimasti. Nykyisin harrastajaluistelusukset ovat parempia kuin 90-luvun huippukilpasukset, nimimerkillä Fisheristä kokemusta on.

Vinkki: Osta pertsan sukset ja niiden siteisiin sopivat luistelumonot (vaikka käytetyt) (sns)pertsamonojen lisäksi, toimii varmasti paremmin kuin combi.

• paha kysymys..

Omat kokemukseni combista ovat myönteiset.
      Tytölle aikoinaan (joskus v.96 fisserit) tuli sellaiset ostettua ja ne todella toimi hyvin molemmilla hiihtotavoilla.
      Tuurilla ja hyvän myyjän avustuksella voit löytää pojalle hyvät combit, kun vielä side laitetaan n.1-2cm painopisteen etupuolelle.
      Tosin perinteinen saattaa toimia sidettä siirrtämällä molemmilla tyyleillä vielä paremmin, kun ei ota suksea sieltä mittahaarukan yläpäästä.
      Varmin valinta tietenkin olisi vapaan ja pertsan hiihtoon omat kapulat.
      Pojathan ovat poikia ja vuosien kokemuksesta tiedän että mieluimmin hiihdetään vapaata, oli sukset sitten minkälaiset laudat tahansa.

• huonoja

perinteinen voi taas tuntuu liian hitaalle varsinki nuorilla pojilla ku kouluhiihdoiss pitää päästä aina sinne keulille. Hyviä combeja et löydä mut tosiaan jos hiihtelee muutama kert/vuoteen niin sillon aivan sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe