Patti hamsterissa! Apua!

Eräss...

Eli, kun otin syyrialaisen hamsterinini käteeni, huomasin että sillä oli patti siinä vasemman poskipussin kohdassa, ei ollut ruokaa vaan ihan ulkopuolella, karvan alla, melko pieni ehkä jotain 8mm... Kosketuksessa se tuntui kovalta sisältä, ja se kohta missä se on näkyy vähän vaaleampana turkin alta ja tuo kohta siis pullottaa... En osaa erityisemmin sanoa, vaivasiko se, jotenkin hamsteri kyllä tuntui levottomammalta ja tuo toinen poski erottuukin selvästi toisesta. Mitä olette mieltä, pitäisikö viedä eläinlääkäriin? Olen aika aloittelija näiden asioiden kanssa, onkohan tuo jokin vaarallinen kasvain?

47

8511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräss...

      Jostain luin että yleensä kasvaimet ovat kiinteitä, mutta tuo tuntuu hyvin liikkuvalta, joten hyvällä tuurilla on vain rasvapatti... Vien mahdollisimman pian eläinlääkärille, kuten yhdessä aiheessa neuvottiin.

    • gftifu

      Minun hamsterillani on samanlainen, mutta vain jalassa. Ei siitä ole kumminkaan tullut mitään jatkuvaa oireilua jne.
      Olin ensin huolissani, mutta se ei vaikuttanut se patti mitenkään minun hamsterini toimintaan.

      • no,

        munkin hamsterilla on sama juttu mutta nenän päällä. En voi sanoa, että olin ENNEN huolissani, sillä olen vieläkin. en voi tunnustella onko kiinteä vai mikä se patti, kun sattuu tuo hamsteri olemaan roborovski, sellainen ikiliikkuja. toinen hamsuni, eli sen sisko, on paljon liikunnallisempi hamsu nyt tuon toisen patin takia ja patti sitäpaitsi kasvaa kokoajan! vaikka oliskin vaan joku rasvapatti, niin mua huolestuttaa kokoajan sen patin kasvu... niin että jos se kasvaa, niin miten se lähtee? ei mitenkään...!??? :'(


    • HopHop^^

      Olen sitä mieltä, että olisi järkevintä viedä hamsterisi eläinlääkärille tutkittavaksi. Suuongelmat ovat aina ongelmallisia. En osaa sanoa näkemättä, että mikä patti voisi olla, mutta ell tietää varmasti mistä on kyse. Joten sinne siis ennenkuin tilanne pahenee.

    • viiä

      eläinlääkärille tutkittavaks?jos se on iäkäs,tai sitä "pattia" ei oo ollu ennen,nii sitten saattaisi olla kasvain.pikapikaa vaan,niin kyllä se siitä selkenee,mikä se on

    • -?-

      Ehdottaisin eläinlääkäriin menoa sillä se saattaa olla mikä vaan. Se voi olla pieni kasvain tai jokin rasvapatti. Hyvällä tuurilla se voi olla myös rasvapatti, jonka voi saada hoidettua eli siinä tapauksessa ei ole syytä huoleen, mutta mene eläinlääkäriin, niin saat sen selville.

    • Hello!

      Me idän hamsulla on semmonen hernettä isompi patti poskessa,ja viiään nyt eläinlääkärille.Se saatetaan lopettaa.Tiedättekö onko se kasvain vai rasvapatti?Se on kova eikä se liiku.

    • Moi(Hello)

      Nyt se nukutettiin.

    • ¨åöpiuyuk78lki7yjutr

      oon lukenu jostain että se voi olla joku poskipuseihin liittyvä juttu einhytten tule mieleen mikä koska olen ittekkin aloittelia mutta tiedän sen jutun mutta just nyt en muista vie se läääkäääääääriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn tai sinuna veisin i

    • JeninaO

      Mulla on kans hamsteri, kultahamsteri, Sylveri nimeltään. Sillä on vasemmassa KYLJESSÄ tuollainen hernettä pienempi pehmeä, musta patti, ja olen aika neuvoton. Mitä minun pitäisi teidän mielestä tehdä?

    • accd

      Voisiko kyseessä olla hajurauhanen? Löydätkö toiselta puolelta samasta kohtaa samanlaisen?

    • hiirifani

      jeninaO kuules kanataa viiä eläinlääkäriin tai eläin kaupaan siellä ne voi autaa sua paremmin

      • Jotkut eläinkaupat voivat olla hyvinkin asiantuntemattomia...


    • HaliHamsteri

      Hei..Kun olette hamsterin hankkineet niin se tarkoittaa että myös viette sen lääkäriin ja maksatte lääkärikulut. Hamsteri ilman lääkärikuluja on suorastaan ilmainen lemmikki, ostohinta jotain 30€, kilo hyvää sekaruokaa maksaa kuukaudessa ehkä sellaiset 3-5€ ja vihannekset ym. euron-pari/kk, eli hamsterin kuukausihinta on reippaasti alle kympin. Jos hamsteri kahdesti joudutaan viemään lääkäriin(75€/kerta), niin kuukausihinnaksi tulee 12-15€ kahden vuoden ajalta. Joten jos hamsterin haluaa niin tuollainen summa pitää olla valmis siitä maksamaan. Nuorille hamsterin hankkijoille sellainen huomio että vaikka isi ja äiti taipuisivat hamsterin ostoon niin välttämättä he eivät taivu maksamaan eläinlääkäriä tai ei ole varaa, siksi ennen hamsterin ostoa täytyisi säästää ainakin 100€ siltä varalta että hamsteri pitää viedä eläinlääkärille.

    • MENE JO

      No kannataisko mennä eläinlääkäriin?!? Pienten jyrsijöiden kanssa aika on rahaa! D;

    • Jonsku_

      Vie toki lääkäriin ! On pienillä eläimilläkin oikeus lääkärille. Minun hamsterilleli tuli patti jalkaan joka vain kasvoi ja kasvoi kunnes siitä tuli ihan musta ja se oli kai mennyt kuolioon :( Parin päivän päästä kun tulin kotiin, hamsuni oli tekemässä kuolemaa ja otin sen syliin. Siinä se sitten nukkui pois ja harmittaa vieläkin kun en vienyt sitä lääkäriin... Joten kannattaa se sitten vain armollisesti lopettaa jos lääkärit niin määräävät ! Toivottavasti sinun hamsullesi ei käy samoin kuin minun !

      • hamsterilla kasvain

        mun hamsterillaki on nyt kasvain takatassussa :((.Semmonen ruskee vielä mutta se oli eilen vähän pienempi ja sit tänään viedään eläilääkärille.Mun äiti sanoi näin että jos se kasvaa nii viedään se huomenna eläinlääkärille.Mutta se vaan kasvaa :(.


    • janina ilomäki

      Moi!!!mulla on puolivuotta vanha hamsteri ja sillä on poskipussien kohdalla kummallakin puolella semmoiset patit ja ne on sellaiset kiinteät jotka muljuu ja tuntuu että niissä olisi riisin jyviä mutta ne on ollu jo 2päivää ja mua pelottaa etttä Lumi (hamsteri)kuolee koska se on vasta niin pieni ja haluaisin antaa sille hyvän elämän P.s.voiko joku kertoa onko teidän hamstereilla ollut sellaisia ja mitä sitten olette tehneet:::((((

    • tut tut

      Vie heti eläinlääkäriin.

    • Hamsterilla kasvain.

      Mun hamsterilla on patti takajalassa ja tuntuu että sillä on siellä kasvain eli syöpä :(.Me mennään tänään eläinlääkärillä käymään :(.Toivottavasti ei ole kasvain.

      • Todennäköisesti se on juurikin se kasvain...


    • :( :(

      Muna hamsteri kuoli kavaimeen.tai siiis sille anettiin piikki jotta se ei kärsisi siitä :(

    • Pelkään

      Meijän hamsterilla on vasemmassa takajallassa hyvin kiinteen näköne patti. Mua pelottaa iha hirveesti et kuoleekse ku äiti ei suostu viemään sitä lääkäriin. :(

      • Jos hankkii lemmikin niin täytyy myökin lupautua viemään se tarvittaessa eläinlääkärille. Ei eläimen hoitoa saa läiminlyödä... Lopetus on edessä vasta sitten, kun kasvain häiritsee hamsteria (jos kyseessä on hyvälaatuinen kasvain, joka siis etenee hitaasti). Ja kyllä, yleensä pikkujyrsijät lopetetaan/kuolevat kasvaimeen lopulta.


    • Serious sam

      Tosiaan justiin tempasin tuollaset setit ja hamsteri katos kokonaan... Olen katsonut kaikki seinät läpi (rälläkkä mukana tietenkin) vaan ei tahdo hamsteria löytyä. Mikä nyt neuvoksi?

      • arkka ja akseli

        no helevetti, lyöppä sinne seinän välliin parisattaa kilua tynämiittiä ja nyrkkirauvalla ihtiä ohtaan, nii kyllä alakaa hampsterit löytyä, (PAITSI) että hampstereitten huippunopeushan on 150 km/h että voi olla vaikia saaha kiinni, ja sitte ne on kamelille sukua, nii niillä on niissä patteissa tynämiittiä nii saattaa räjjäyttää sut, kannattaa olla varuillaan!


      • me sped frek
        arkka ja akseli kirjoitti:

        no helevetti, lyöppä sinne seinän välliin parisattaa kilua tynämiittiä ja nyrkkirauvalla ihtiä ohtaan, nii kyllä alakaa hampsterit löytyä, (PAITSI) että hampstereitten huippunopeushan on 150 km/h että voi olla vaikia saaha kiinni, ja sitte ne on kamelille sukua, nii niillä on niissä patteissa tynämiittiä nii saattaa räjjäyttää sut, kannattaa olla varuillaan!

        Kokeilen laittaa jänis puvun päälle, koska jänis on sukua mursulle. huippunopeuden pitäisi kasvaa aina 200km/h joten hamsteri pitäisi olla helposti kiinniotettavissa.


    • mampsteri

      älkää hyvät ihmiset hommakko niitä hamstereita eläinkaupasta.. ne on tukkutuotantoa, kamalista oloista liian nuorena erotettu emostaan yms. ei ne sielä kaupassa piittaa mimmosista oloista ne elikot tulee, kunhan niistä rahat saa poies ni thats it.. nykyään on tämä facebookin ihmeellinen maailma jota kautta löytää kyllä kaiken tarpeellisen ku jaksaa nähä vaivaa. hinnaltaanki halvempia ne on kasvattajalla ku kaupassa ja takuulla ns. paremman eläimen saa kasvattajalta.. käsiteltyjä, hyvin ruokittuja ja terveistä vanhemmista. eläinkaupassa n.35€ syyrialainen ja kasvattajalla 25€ ja ellää takuulla pitempään ku kaupan hamsut tai muut.. lääkäriin tai yhteys johonki kasvattajaan läheltä jolla lopetusvehkeet.. kasvain se on ja jos sitä ei hoijeta ni se jatkaa kasvamistaan kunnes puhkeaa ja siihen kuolee elukka.. noin pientä elukkaa on turha lähteä leikkaamaan, ikävä kyllä, se ei joko selviä siitä leikkauksesta tai uusii nopeeta se kasvain.. sillä saattaa olla jo sisuskaluissa niitä kasvaimia, mutta vain se poskessa oleva on näkyvä., :( se on harmillista kun näille tulee kasvaimia kun eivät ne muutenkaan elä kauaa.. ikävältähän se tuntuu, mutta lopetus on edessä jos ei kerkeä kuolla itsestään.. ite näin aikuisiällä alkanu kahtomaan mistä elukoita hommaa ja kiinnittäny siihen terveyteen huomiota kasvatuksessa enemmän ku joskus nuorempana.. hyvän lemmikin ominaisuuksia on käsiteltävyys ja terveys

    • juuuuuuuuu

      juuuuuuuuuuu

    • Hansteri

      Osaako joku auttaa ku hansterini (syyrialainen) mahassa on patti ja on olla aika väsynyt jo vähän aikaa mitä voisin tehdä

    • Anonyymi

      Hei! Minulla on talvikko ja sillä on jo muutama kuukausi ollut herneen kokoinen patti selän vasemmalla puolella? Se ei oo kasvanu ollenkaan mutta hamsteri on purrut sen auki ? En usko että kasvaimet puhkeaisivat auki mutta mikä avuksi? Hamsterilla on muuten hyvä kunto mutta luulen että kyseessä on rasvapatti (ei haitallinen) sillä nehän voi olla koko elämän hamsulla. Älkää laittako mitään "Vie eläin lääkäriin" vaan haluun tietää mikä sillä voisi olla:)

      • Anonyymi

        Ja hamsu on vuoden vasta täytti toukokuun 20 päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hamsu on vuoden vasta täytti toukokuun 20 päivä

        Vie lääkäriin se puhjennut patti voi tulehtua pahasti ja hamsulal voi olal kipuja vaikkei se sitä näyttäisikään koska on saaliseläin.
        Kasvaimetkin btw voivat puhjeta.


      • "Älkää laittako mitään "Vie eläin lääkäriin" vaan haluun tietää mikä sillä voisi olla:)"

        No mutta eläinlääkärillähän se selviää. Ei me täällä osata auttaa, erityisesti ilman kuvia tai tarkempia selityksiä siitä, minkälainen se patti on.

        Jos eläimen hankkii, pitää olla myös valmis viedä se tarvittaessa eläinlääkäriin. Erityisesti silloin, kun hamsteri on purrut pattinsa puhki ja tulee todennäköisesti tekemään sen uudelleen.


    • Anonyymi

      Mulla kävi tönään ihan samalainen juttu. Mua vähän pelottaa, että pitääkö se lopettaa?

    • Anonyymi

      Auttakaa muaki! Mulla on uros syyruanhansteri noin 3-4kk nimelta Vilperi. Hän on erittäin käsikesy ja ruokakesy ei ole minua ikinä purrutkaan! Vilperi viihtyy hihassa ja annan hänen liikkua välillä huoneessani vapaana. Vilperi on ehkä (hiukan) alipainoinen en oo ees varma aina se kyllä on syönyt vihanneksia ja siemenseosta jne. Nyt illalla ku nostin sen se oli ihan normaali mutta käänsin sen selälleen ja huomasin että sen peiksessä oli punertava pieni patti. Koskin hellästi siihen ja se painui alas ja "lähti" haluan vain varmistaa voiko se olla jotain vakavaa???? Muuten se ei näytä olevan kivuissaan

    • Anonyymi

      Mun hamsterilla on TOSI ISO lila pallo kyljessä ja silmän reunus punottaa

    • Anonyymi

      Apua! Minulla on hamsteri noin vuoden ja puoli ikäinen, tänään huomasin että sillä on valtava patti hengitys putken kohdalla. Oisiko se kasvain , vienkö eläin lääkärille?..

    • Anonyymi

      Mun hamsterilla on patti pepussa ja oon tosi huolissani se on kiinteä ja liilan punasen ja mustan väliltä siis sen patin väri hamsteri on 2kk päästä 1 vuoden ikäinen se on syyrianhamsteri ja se on poika mitä pitäisi tehdä

    • Anonyymi

      Ja muuten käyttäytyy normaalisti maistuu ruoka ja vesi kaikki muu hyvin mutta voitteko autta

      • Anonyymi

        mun hamsteril on täysin sama, ei oo käytöksessä mitää muutosta


    • Anonyymi

      mitä teen jos mun hamsterilla on sen jalassa patti ja se ei pysty pyörimään sen juoksu pyörässä?… en millään halua että se lopetetaan🥺

      • Anonyymi

        syö se


    • Anonyymi

      AINA(!!!!!!!!) JOS HAMSTERILLA ON PATTI IHAN SAMA MINKÄKOKOINEN VIET SEN ELÄINLÄÄKÄRIIN TAI PAHA SINUT PERIKÖÖN!!!!

    • Anonyymi

      vie eläinlääkäriin nopeasti

    • Anonyymi

      luultavasti jokin rasvapatti

    • Anonyymi

      Mullaki on hamsteri ja se on nyt 2 vuotta vanha. Sen selässä ja vatsassa on kiinteä ja iso kasvaimet. Haluan mennä johonkin eläinlääkäriin mutta ne ovat kallis. Mitä voisi olla tai mitä voin tehdä? Ja vielä tiedättekö, että mikä eläinlääkärin hinnasto on?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe