viiden lapsen kanssa etelään

kerran 10 vuodessa

Olemme kerrankin suunnitelleet etelän reissua ensi kesäksi. Viiden lapsen (2 - 15-v.)kanssa lähtö ei tunnukaan ihan helpolta. Harvoissa hotelleissa on maksimimäärä huoneistossa 6, 7:ää henkilöä ei saa mahtumaan juuri mihinkään. Pitäisi ottaa sitten kaksi huonetta/huoneistoa. Miten olette muut suurperheelliset tämän ratkaisseet?

21

2533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisilasta

      Me vuokrasimme huvilan.Tilaa oli kaikille,oma uimaallas,kauppaan1km.Pyykkikone,tiskikone,liina vaatteet kävivät kerran vaihtamassa viikon aikana,siivooja kävi kaksikertaa.Hinta oli noin 1300e viikko lentoliput.Olimme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun.

      • isukkinen

        mistä?


        missä on tuollainen paratiisi?


        T: neljän tytön iskä


    • 2 huoneistoa

      Niin siis kuvitteletko, että hotellit on jotain kolhooseja ylilisääntyneille ihmisille?

      2 huonetta vähintään, yhteen vanhemmat ja toiseen kakarat. Tarpeen vaatiessa 3 huoneistoa. Äläkä tule tänne kitisemään, että maksaa liikaa. Itse olette lapsenne tehneet ja ilmaista ei ole mikään.

      • kokki

        Rahasta se ei ole kiinni, vaan koko perheen turvallisuudesta ja viihtyisyydestä.

        En todellakaan jätä lapsiani yksin yöksi omaan hotellihuoneeseen, varsinkaan ulkomailla.

        Ruotsinlaivoillakin matkustan mielelläni isoissa luksussviiteissä, niihin kun saa lisäsänkyjä pienille.


      • ketjun aloittaja
        kokki kirjoitti:

        Rahasta se ei ole kiinni, vaan koko perheen turvallisuudesta ja viihtyisyydestä.

        En todellakaan jätä lapsiani yksin yöksi omaan hotellihuoneeseen, varsinkaan ulkomailla.

        Ruotsinlaivoillakin matkustan mielelläni isoissa luksussviiteissä, niihin kun saa lisäsänkyjä pienille.

        En halua missään tapauksessa jättää lapsia keskenään omaan huoneeseen, joka välttämättä ei ole edes lähelläkään perheen toista huonetta. Jos joudumme ottamaan kaksi huonetta, toiseen huoneista menee isä, toiseen minä äiti. Mukavampaa ehdottomasti olisi olla koko jengi samassa huoneistossa.


      • Neljän kanssa matkustelemme

        otamme joka kerta vain yhden huoneiston lomareissuillamme, tosin lapsia on vain neljä, mutta eiköhän onnistu viidenkin kanssa. Siis juuri turvallisuuden ja viihtyvyyden vuoksi näin teemme. Koko porukka voi olla yhdessä ja turvallisuus on tietysti ykkösasia, en todellakaan jätä muksuja yöksi omaan huoneeseen keskenään ulkomailla.

        Siis tarkennan vielä, että voi olla esim. periaatteessa kaksi huoneistoa, mutta ne pystyy yhdistämää väliovella. Hyvä systeemi!


      • ja lapsellista

        Aloittajalle pahoitteluni, noita ikäviä "amisteinejä" liikkuu matkailupalstoilla kyllästymiseen saakka. Ja sinulle riiviö, hanki itsellesi elämä.


      • isukkinen

        näin juuri....hienoa nähdä/saada positiivista palautetta. taidat olla rikas. ei, ei voi olla... rikkaat ei seuraa näitä palstoja. mutta suurperheen vanhempi kuitenkin?

        totta munassa laittais kaikki vaikka 7 hotellihuonetta, vaan kun ei ole varaa


        vtu stana


    • 8 hengen huoneisto

      Oltiin kerran ko. huoneistossa 2 perheen voimin, 4 aikuista, 3 lasta. Huoneistossa on 3 makuuhuonetta parisängyin ja lisävuoteet (harmi kyllä) keittiö-ruokailutilassa sohviin pedaten. Kannettiin yksi patja ylös makuuhuoneen lattialle. Huoneistossa oli 2 wc-suihkuhuonetta, alakerrassa pieni (vaatteidenkuivatus)parveke ja ylhäällä isompi terassiparveke muovikalustein.
      Hotelli on ollut Finnmatkoilla, viimeksi vissiin Tjäreborgilla. Kohde siis Kreetalla, Agia Marinassa. Oma uima-allasalue, altaan vesi ei ainakaan tuolloin ollut lämmitettyä. Aamiainen lisämaksusta, ei ostettu tuota palvelua.

      • ketjun aloittaja

        Hyvä ehdotus, mutta olimme juuri näillä kulmilla sen ainoan kerran, kun seitsemän vuotta sitten viimeksi kävimme etelässä kolmen lapsen kanssa.


    • suurperheellinen.

      Olemme olleet erilaisissa majoituksissa. Italiassa vuokrasimme ihanalta italialaismummolta kokonaisen asunnon kohtuuhintaan. Olemme olleet saksalaisessa hostellissa, jossa meillä oli kahden huoneen ja keittiön huoneisto. Pariisissa olimme hotellissa ja meillä oli kaksi huonetta, isä toisessa isompien lasten kanssa ja äiti toisessa pienten kanssa. Kannattaa surffata netissä ja etsiä vaihtoehtoja.

    • mutta onnistuu, kun jaksaa ...

      Olen huomannut saman, että suurperheellisen on vaikea löytää sopivia matkakohteita... ja kun aina ei huvittaisi lähteä niihin samoihin kohteisiinkaan.

      Onnistuneesti olemme kuitenkin löytäneet aurinkomatkoilta Intian Goassa (pohjois Goa) hyvätasoisen hotellin ( 3 h k oh ja kaksi parveketta ja 2 vessaa)ihan kävelymatkan päässä merenrannasta, Egyptissä (Sharm el Sheikissä) meillä oli juuri tuollainen 2 huoneistoa yhdistettynä väliovella - eri hyvä vaihtoehto kun oli kaksi vessaakin ja kaksi patiota, josta suoraan käynti altaille, toisen kerran meillä oli jälleen sellainen 2 h oh k parv. eli parisänkyjä joka huoneessa, isot huoneet eli 4 sänkyäkin olisi makureihin mahtunut tarvittaessa, Kreetalla oli hiukan pienemmät tilat kun 2-tasoinen ratkaisu eli ylhäällä 4 sänkyä ja alakerrassa 2 sänkyä ja pieni keittokomero, yks kylppäri oli kyl liian kovassa käytössä... :)

      Hassua kyllä myös lentojen varaaminen netin kautta ei tahdo onnistua suurperheelliseltä - usein ei saa varattua kuin 6 hengelle ja jos on enempi pitää kuitenkin soittaa toimistoon - siihen se sitten se nopeanvaraajanetu tyssääkin..

      No mutta lomalla on kuitenkin kivaa ja olen suomannut senkin, että muksut sopeutuvat tosi hyvin 1-2 viikkoa vaikka ahtaamminkin, kun muuten on erilaista tekemistä päivisin..

      Niin, enkä minäkään meidän teinejä uskaltaisi omaan huoneistoon laittaa - eihän sitä tiedä mitä kaikkee voi matkalla sattua...

      ja toisaalta - perheen kanssahan sinne lomalle ollaan lähdössä eli yhdessä viettämään aikaa, eiköhän niitä "omia menoja" ole ihan riittämiin tässä arjessa eli on tosi mukavaa kun koko perhe tekee asioita yhdessä edes lomamatkalla.

      Hyvää matkaa siis kaikille suurperheellisille!

      • ei aloittaja

        Suurkiitos tästä vinkistä, en olisi itse tajunnut tuolta etsiäkään! Kiitos!


      • ketjun aloittaja
        ei aloittaja kirjoitti:

        Suurkiitos tästä vinkistä, en olisi itse tajunnut tuolta etsiäkään! Kiitos!

        Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille. Sain jo alustavasti varattua Finnmatkoilta huoneiston seitsemälle Palma Novaan Mallorcalle, sen verran laiska/juntti olen etten itse jaksanut käydä netistä muuta metsästelemään.


      • mutta mutta..

        linkkinä ihan hyvä ja olen aiemmin tutustunutkin.. (meillä matkustaa tällä hetkellä siis 6 henkilöä),mutta vaihtoehtokohteet olivat aika suppeat myös tässä linkissä...

        Eipä siinä ollut vaihtoehtoina esim. intiaa, australiaa, egyptiä, brasiliaa, cap verdeä, gambiaa... nää keskieuroopan maat kun alkaa olla jo ihan "taviksia"...

        meillä matkustamisessa on aina joku "idea" eli esim. uiminen sellaisessa meressä jossa ei olla ennen uitu... tai uuden eksoottisen ruoan maistaminen..

        Aloittavalle matkaajalle kuitenkin ihan passeli nettisivusto..


      • Onhan tämä vitsi?
        mutta mutta.. kirjoitti:

        linkkinä ihan hyvä ja olen aiemmin tutustunutkin.. (meillä matkustaa tällä hetkellä siis 6 henkilöä),mutta vaihtoehtokohteet olivat aika suppeat myös tässä linkissä...

        Eipä siinä ollut vaihtoehtoina esim. intiaa, australiaa, egyptiä, brasiliaa, cap verdeä, gambiaa... nää keskieuroopan maat kun alkaa olla jo ihan "taviksia"...

        meillä matkustamisessa on aina joku "idea" eli esim. uiminen sellaisessa meressä jossa ei olla ennen uitu... tai uuden eksoottisen ruoan maistaminen..

        Aloittavalle matkaajalle kuitenkin ihan passeli nettisivusto..

        "vaihtoehtokohteet olivat aika suppeat myös tässä linkissä..."

        Etkö ihan oikeasti tajunnut, että siihen voi myös IHAN ITSE kirjoittaa sen haluamansa kaupungin, siis IHAN MINKÄ VAAN, ja etsiä sen mukaan lentoja hotellia? Ei ole pakko valita niitä ESIMERKKIKOHTEITA siitä pudotusvalikosta!!! Kyllä minä ainakin löysin noilla teidän hakukriteereillänne Australiasta mm. Sydneystä, Melbournesta ja Perthistä, todennäköisesti löytyy noista muistakin maista. Teillä on vaan matkan ajankohta päin persettä jos ette löydä!

        Ideaa teillä on kyllä matkustamisessa, muttei päässä. Todellakin aloittelevalle tietokoneen käyttäjälle passeli sivusto, mene siis sinne harjoittelemaan sitä haun tekemistä.


      • isukkinen
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille. Sain jo alustavasti varattua Finnmatkoilta huoneiston seitsemälle Palma Novaan Mallorcalle, sen verran laiska/juntti olen etten itse jaksanut käydä netistä muuta metsästelemään.

        Barcelonaa myös vaimolle ehdotin, siellähän se on lämpimällä vyöhykkeellä välimeren rannalla. plus vielä kaupunkikohde. mutta kalliit nuo hinnat mitä tuossa ehdoteltu...


        mites jos ottais lennot jostain blue 1:ltä tai kuka sinne lentääkään...ja sitte hotellit esim. www.venere.com?


      • isukkinen
        Onhan tämä vitsi? kirjoitti:

        "vaihtoehtokohteet olivat aika suppeat myös tässä linkissä..."

        Etkö ihan oikeasti tajunnut, että siihen voi myös IHAN ITSE kirjoittaa sen haluamansa kaupungin, siis IHAN MINKÄ VAAN, ja etsiä sen mukaan lentoja hotellia? Ei ole pakko valita niitä ESIMERKKIKOHTEITA siitä pudotusvalikosta!!! Kyllä minä ainakin löysin noilla teidän hakukriteereillänne Australiasta mm. Sydneystä, Melbournesta ja Perthistä, todennäköisesti löytyy noista muistakin maista. Teillä on vaan matkan ajankohta päin persettä jos ette löydä!

        Ideaa teillä on kyllä matkustamisessa, muttei päässä. Todellakin aloittelevalle tietokoneen käyttäjälle passeli sivusto, mene siis sinne harjoittelemaan sitä haun tekemistä.

        samaa mietin....pätemisestäkö mahtoi olla kyse?


        olen itse reissannut 4:llä eri mantereella, amerikasta aasiaan, mutta nyt on ketjun aiheena lapsiperheen matat.

        sitäpaitsi jokainen tajuaa ja tietää tuon, että on helppoa hoitaa asiat kuntoon siellä kohteessa. mutta kun on pieniä lapsia mukana niin eipä sitä ylimääräistä säätämistä oikein jaksais.


    • helluliini40

      Olemme ottaneet lennon Malagan, Alicanteen, Miamiin jne. ja vuokranneet huvilan netistä. Lentokentälle tila-auton tai minibussin koko loman ajaksi. Hotellipakettia ei ole löytynyt kuin sikahintaan joten olemme aina lopulta päätyneet tähän omatoimimatkailuun. Viimeksi olimme Espanjassa ja lennot maksoivat n. 2000€ ja huvila 350€ viikko. Huvila oli aivan ihana, oma piha ja uima-allas. Tila-auto 300€ viikko. Nyt katosin että USA:han myydään tosi halvalla lentoja joten taidamme ottaa ja vuokrata huvilan Orlandosta ja matkata Disney Landiin! Viimeksi vokrasiimme sellaiselta sivulta kuin holiday lettings. Mukavaa ja sujuvaa.

    • rrami

      www.luxusloma.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe