Onko kukaan hakenut tänä vuonna ammatillisen open pedagogisiin opintoihin. Minä hain maisteripohjalta ja masennuin jo siinä vaiheessa, kun olin lomakkeen täyttämisen loppusuoralla. Sain näet niin alhaisen pistemäärän (minulla ei ole opetuskokemusta, koska en ole päässyt opettamaan, koska ei ole opetuskokemusta, koska en ole saanut opettajan töitä, koska ei ole kokemusta...) että en mainannut kehdata lähettää koko lomaketta. Olen siis kielten maisteri ja kaikkea kakka-työkoemusta kyllä löytyy vuositolkulla, mutta se ei paljon pistemäärää kartuta. Haluaisin kyllä saada opettajan pätevyyden, mutta taitaa olla turha toivo.
Ammatillinen opettaja-amk
8
1063
Vastaukset
- opintoja jatkava
Vinkkinä, jos et nyt pääse sisään, niin hanki kokemusta opettamisesta ja kehittämishankkeista. Ilmoita kotipaikkasi työväenopistoon tai kansalaisopistoon, että olet halukas tuntiopettajaksi. Ilmoita myös kouluvirastoon, amkiin ja yliopiston kielikeskukseen, että voit ottaa vastaan sijaisuuksia. Laita myös lehteen ilmoitus, että annat kielten tunteja abeille. Tärkeää on, että olet sillä hetkellä opetajana kun haet.
Yritä myös päästä mukaan kehittämishankkeisiin, joita varmasti on joka työpaikalla. Huomaa myös, että joihinkin koulutuksiin pääsee pienemmillä pisteillä kuin toisiin, kokeile Jyväskylään.- eivät ole
hyväksyneet minua sijaislistalle esim. työväenopistoon, yksityisiin kielikouluihin kouluttajaksi taikka vuokratyöfirman listoille opettajan sijaiseksi, koska ei ole opetuskokemusta :( Vaikka olen valmistunut hyvin/kiitettävin arvosanoin. Se on ikuinen arvoitus, että mistähän sitä kokemusta saa... :)
- avoimessa
eivät ole kirjoitti:
hyväksyneet minua sijaislistalle esim. työväenopistoon, yksityisiin kielikouluihin kouluttajaksi taikka vuokratyöfirman listoille opettajan sijaiseksi, koska ei ole opetuskokemusta :( Vaikka olen valmistunut hyvin/kiitettävin arvosanoin. Se on ikuinen arvoitus, että mistähän sitä kokemusta saa... :)
Se on tietysti alakohtaista, otetaanko epäpäteviä opettajiksi. Kyllä mä pääsin tuntiopeksi ilman pedagogisia opintoja, ja kyllähän moni muukin pääsee, koska monella on opekokemusta hakuvaiheessa. Mutta jos sulla on sellainen ala, että on päteviäkin opettajia tarjolla, niin voi olla vaikeampaa. Kielissä voisin kuvitella, että moni tekee opettajaopinnot jo yliopistossa.
Onneksi voi sen opettajan pätevyyden hankkia myös kesäyliopistossa tai avoimessa yliopistossakin. Niihin pääsee helpommin. Tee ainakin kasvatustieteen perusopinnot ensin avoimessa! - jos ei pääse
avoimessa kirjoitti:
Se on tietysti alakohtaista, otetaanko epäpäteviä opettajiksi. Kyllä mä pääsin tuntiopeksi ilman pedagogisia opintoja, ja kyllähän moni muukin pääsee, koska monella on opekokemusta hakuvaiheessa. Mutta jos sulla on sellainen ala, että on päteviäkin opettajia tarjolla, niin voi olla vaikeampaa. Kielissä voisin kuvitella, että moni tekee opettajaopinnot jo yliopistossa.
Onneksi voi sen opettajan pätevyyden hankkia myös kesäyliopistossa tai avoimessa yliopistossakin. Niihin pääsee helpommin. Tee ainakin kasvatustieteen perusopinnot ensin avoimessa!niin tietysti voi avoimessa tehdä nuo perusopinnot. Sitten saattaisi päästä helpommin tuonne AMK:hon.
- heijat
avoimessa kirjoitti:
Onneksi voi sen opettajan pätevyyden hankkia myös kesäyliopistossa tai avoimessa yliopistossakin. Niihin pääsee helpommin. Tee ainakin kasvatustieteen perusopinnot ensin avoimessa!Opettajan pätevyyttä ei missään eikä millään alalla saa avoimen kautta!
Irrallisia suorituksia sinne kyllä voi tehdä.
- ajattelit opettaa???
...ammatillisessa opekorkeassa pitää osata hyvin se ammatti, mitä opettaa, siihen pitää olla kokemusta alan töista. Kyllä yleisaineita voi ammatillisessakin koulussa opettaa maisterin paperilla, riippuu tietysti alasta.
nimim 10 v töissä alalla 20 v amm.opena- opettaa yleisiä aineita
jos hakee yleisten aineiden pohjalta (minun tapauksessani kielet) niin ei edellytetä tiettyä ammatillista työkokemusta.
- kysyä vaik
opettaa yleisiä aineita kirjoitti:
jos hakee yleisten aineiden pohjalta (minun tapauksessani kielet) niin ei edellytetä tiettyä ammatillista työkokemusta.
..sijaisuuksia aikuiskoulutuskeskuksista tai joitakin jaksoja, tai esim kansanopistoista????? opiskella avoimessa 'kasv apro'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 673073
- 542721
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1902391Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?412385Kyllä sut varmaan
Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun361592Rakastan sua
Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️151466Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk181425- 301335
Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p651286- 171276