Näkemisen arvoisia paikkoja/saaria

Misi

Olemmme menossa lomalle Koh Lantalle ja Ao Nangiin. Siellä lomailleilta kaipaisin TOP10-listaa paikoista ja saarista, joissa kannattaa käydä. Varsinkin hyvistä snorklailureissuista olemme kiinnostuneet (Phi Phi on jo nähty).

7

1547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdffh

Koh Rok- saaret. Ngai:n itäpuolen edustalla on pienien kalliosaarien edessä korallispotti. Kradanin edusta on kristallin kirkas ja siellä on myös kaloja paljon. Koh Mak muuten hieno, mutta snorklausspotteja sieltä ei taida löytyä.

Sitten tietysti jos haluaa rauhaa ja tuntemattomampia spotteja, niin vuokraa oman botskin ja kyselee paikallisilta paikkoja. Esim. lähellä Malesian rajaa, Langawin pohjoispuolella on paljon pikku saaria ja vähän isompiakin mm. Ko Lipe ja Ko rawi. Näihin on jo tosin pidemmästi kuin Phukettiin.

• kympistä

tiedä mutta ao nangin läheltä nyt ainaki Poda ja Chicken

• Janpa

kertoa Podaa ja Chickeniä parempi ja hiljaisempi paikka on Hong Island, olen itse ollut siellä kuvaamassa kaloja tällä viikolla kaksi kertaa. Ja on todella paljon "paratiisimaisempi" tunnelma. Tunti pitkähännällä Ao Nangista, 2300 THb kun ottaa oman veneen päiväksi. Mä lähen huomenna kotiin, nyyhh!!!

• mitä sanotte :-)
        Janpa kirjoitti:

kertoa Podaa ja Chickeniä parempi ja hiljaisempi paikka on Hong Island, olen itse ollut siellä kuvaamassa kaloja tällä viikolla kaksi kertaa. Ja on todella paljon "paratiisimaisempi" tunnelma. Tunti pitkähännällä Ao Nangista, 2300 THb kun ottaa oman veneen päiväksi. Mä lähen huomenna kotiin, nyyhh!!!

mut arvostan aika ylös hemmot jotka paikan päällä "lomalla" jaksaa antaa raporttii ..
        toivottvasti olen yhtä aktiivinen 4 viikon kuluttua ..ja tottakai tunnelmia on the spot :-)

kiitoksia tunnelmista - omaa reissuu odotellessa :-)

• annisssss
        Janpa kirjoitti:

Ehdottomasti Koh Hong (Hong Island), aivan helmi Krabilla. Paljon nähtävää snorklaamalla ja muutenkin paratiisimainen tunnelma, varsinkin aamulla kun siellä ei vielä ole muita. Ao Nangin lähisaarista Chicken ja Phra Nang, miksei Railaykin.

• Jawe

Tultiin Ao Nangista viikko sitten, terveisiä vaan.

Snorklailuun paras paikka oli Koh Si, pieni kalliosaari, jonka edustalla oli leveä ja matala koralli sekä upea luola saaren sisällä. Ainakin Raya Divers järjestää matkoja ja saari on tosi lähellä Ao Nangia.

Vesi oli kristallinkirkasta ja matalan veden aikaan mahanpohja melkein hipoo (riippuu kai vatsan koosta) korkeimpia koralleja. Näkemistä piisaa.

Yllättävän hyvä paikka oli myös Chicken Islandin kannas (matalan veden aikaan). Molemmin puolin oli matalaa snorklailupaikkaa ja yllättävän paljon korallia. Vesi oli myös siellä aivan kirkasta ja kaloja todella paljon.

Podan suosituimmalla rannalla vesi syvenee nopeasti, eikä siellä ollut muiden paikkojen tavoin runsasta korallikasvustoa.

Hong Islandin uimarantalaguuni on sameavetinen, eikä oikein sovellu snorklailuun. Varsinaisessa saaren sisällä olevassa laguunissa Rayan retkellä ei käyty.

Kaikkiaan ykköpaikka on Koh Si, joka on myös sukeltajien suosikkipaikkoja.

Suosittelen kuitenkin sukelluskurssia. En voi kuvitella maailmassa parempaa paikkaa suorittaa sukellustutkintoa.

Sukeltaessa näkee paljon enemmän ja leppoisammin kaloja ja muita mömmiäisiä silmästä silmään.

Nimim. uunituore Padi Open Water tutkinnon suorittaja.

• sukeltajapukeltaja

Suosittelen kuitenkin sukelluskurssia. En voi kuvitella maailmassa parempaa paikkaa suorittaa sukellustutkintoa.

Sukeltaessa näkee paljon enemmän ja leppoisammin kaloja ja muita mömmiäisiä silmästä silmään.

-sukelluskurssista kannattaa suorittaa teoriat ja altaat Suomessa, pääsee paikanpäällä heti mereen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      172
      7143
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      67
      2906
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2208
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1395
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      365
      1346
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1284
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      19
      1219
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1030
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      998
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      990
    Aihe