häkävaroitin

kesä-09

Tervehdys,millekköhän korkeudelle arvon mökkiläiset laittaisivat häkävaroittimen kun uusi tutkimus totesi että lämmin häkä nousee kattoon ja häkävaroittimissa on taasen toisenlaiset ohjeet eli metri lattiasta,mitä mieltä olette näin tärkeästä asiasta.....

12

5428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapine

      jokainen vähänkään normaalijärjellä varustettu ihminen ei moista tarvitse. jos ei ole varma milloin ne pellit voi sulkea niin odottaa niin kauan kun minkäänlaista hiillosta ei näy ja sit pellit kiinni. jos siellä hiukan kekäleitä punottaa niin voi sen pellin tyrkätä kiinni silloin

      • kommenttisi

        Kysymys kuului mille korkeudelle eikä suinkaan että miksei sellaista kannata laittaa. Eihän kesämökkiäkään kukaan "tarvitse", mutta silti sekin nostaa monen elämänlaatua ja voi jopa pelastaa ihmishenkiä (rento mieli, parempi olo).


      • jONE.
        kommenttisi kirjoitti:

        Kysymys kuului mille korkeudelle eikä suinkaan että miksei sellaista kannata laittaa. Eihän kesämökkiäkään kukaan "tarvitse", mutta silti sekin nostaa monen elämänlaatua ja voi jopa pelastaa ihmishenkiä (rento mieli, parempi olo).

        Minulla on nyt viikon verran ollut häkävaroitin, jossa numeronäyttö. Kun pellit sulkee loppuhiilloksella eli punaista hiipuvaa hiillosta niin häkävaroitin näyttää yöllä 15-27 ppm. Tuo lienee ok vielä. Ensimmäinen äänivaroitus tulisi jos olisi 30ppm yli 2 tuntia ja jatkuva äänihälyytys kun 100 ppm. Minulla on aika iso huonetila 127m2 ja LTO on ollut pienimmässä asennossa. Kyllä tuolla hälyyttimellä on kätevä nähdä ne rajat miten sulkee peltejä. Häkävaroitin on ollut toistaiseksi pöydän korkeudella eli missä itsekin oleskelee.


      • ...sulle tiedossa
        jONE. kirjoitti:

        Minulla on nyt viikon verran ollut häkävaroitin, jossa numeronäyttö. Kun pellit sulkee loppuhiilloksella eli punaista hiipuvaa hiillosta niin häkävaroitin näyttää yöllä 15-27 ppm. Tuo lienee ok vielä. Ensimmäinen äänivaroitus tulisi jos olisi 30ppm yli 2 tuntia ja jatkuva äänihälyytys kun 100 ppm. Minulla on aika iso huonetila 127m2 ja LTO on ollut pienimmässä asennossa. Kyllä tuolla hälyyttimellä on kätevä nähdä ne rajat miten sulkee peltejä. Häkävaroitin on ollut toistaiseksi pöydän korkeudella eli missä itsekin oleskelee.

        Ja kun koko ajan olet pikku häkäpöllyssä niin pärjäät vähemmällä viinalla ja tupakalla.


      • Anonyymi

        Niin. Sitten kun tiili tippuu sinne piippuun ja tukkii sen. tai muuta vastaavaa ilmalukkoja voi syntyä. Hiukan kekäleet punoittaa = häkää puskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sitten kun tiili tippuu sinne piippuun ja tukkii sen. tai muuta vastaavaa ilmalukkoja voi syntyä. Hiukan kekäleet punoittaa = häkää puskee.

        Hyvä että kerroit meille !


    • sen pään viereen

      eli tyynyn kohdalle seinään.

      • Matti.

        Nukun parvella, ja kanssa ihmettelin että mihin mittarin laitan. Taidan ottaa sen ylös mukaani kun menen nukkumaan ja alakerran uunin hiillos jää lämmittämään untani.


      • Herr Doktor
        Matti. kirjoitti:

        Nukun parvella, ja kanssa ihmettelin että mihin mittarin laitan. Taidan ottaa sen ylös mukaani kun menen nukkumaan ja alakerran uunin hiillos jää lämmittämään untani.

        Useimmat kaasut ovat ilmaa raskaampia, mutta häkäkaasu on poikkeus. Siksi häkäkaasu sekoittuu koko ilmatilaan eikä "valu" lattialle.
        Kuten ylläolevissa kannanotoissa on mainittu yksi hyvä sijotuspaikka on sängyn lähellä.
        Itselläni tuo häkäkaasuvaroitin on alakerran seinässä lähellä uunia, ja toinen on yläkerrassa portaikon seinällä.
        Laitteeni mukana tullut asennusohje kehotaa sijoittamaan laitteen noin 2/3 huoneenkorkeuden verran seinälle.
        Eli 2,5 m huoneessa noin 1,6 metrin korkeudelle.


    • kesä-09

      tämä häkävaroitin on niin tärkeä kapistus, ja halpa henkivakuutus että niitä pitäisi olla mökillä kaksin kappalein, ylhäällä ja alhaalla.

    • Ökki

      Hiilimonoksidivaroittimen sijoittaminen

      Hiilimonoksidivaroittimen sijoittamisessa on samoja sääntöjä kuin palovaroittimen sijoittamisessa. Suositeltavaa on asentaa hiilimonoksidivaroitin jokaiseen huoneeseen, jossa on takka, kaasuhella tai muu tulisija.

      * jos kyseessä on yhdistetty hiilimonoksidi- ja palovaroitin, tulee varoitin sijoittaa kattoon
      * kattoon asennettu varoitin tulisi olla vähintään 300 mm etäisyydellä mistä tahansa seinästä
      * seinään asennetun varoittimen tulisi olla vähintään 150 mm etäisyydellä katosta, koska seinän ja katon kulmauksessa ilma voi jäädä seisomaan
      * kaikkien varoittimien merkkivalojen tulee olla nähtävissä, kun ollaan varoittimelle valitun paikan läheisyydessä
      * hyvän hiilimonoksidivaroittimen ohjeissa on kerrottu yksikohtaisesti varoittimen sijoittaminen, noudata ohjeita

    • pienet sormet huomioiden

      Kannatta käyttää omaa harkintaa varsinkin jos on pieniä lapsiakin, että varoitin ei ole houkuttelevalla korkeudella ja että itse voi seurata merkkivaloja tai mahdollista näyttöä.
      Häkävaroitin on hyvä turva vaikka luotaisikin omiin taitoihin ja muistiin niin mökillä saattaa vierailla henkilöitä joille kaikki asiat eivät ole yhtä selviä. Maailma muuttuu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe