Tervehdys,millekköhän korkeudelle arvon mökkiläiset laittaisivat häkävaroittimen kun uusi tutkimus totesi että lämmin häkä nousee kattoon ja häkävaroittimissa on taasen toisenlaiset ohjeet eli metri lattiasta,mitä mieltä olette näin tärkeästä asiasta.....
häkävaroitin
16
9205
Vastaukset
- kapine
jokainen vähänkään normaalijärjellä varustettu ihminen ei moista tarvitse. jos ei ole varma milloin ne pellit voi sulkea niin odottaa niin kauan kun minkäänlaista hiillosta ei näy ja sit pellit kiinni. jos siellä hiukan kekäleitä punottaa niin voi sen pellin tyrkätä kiinni silloin
- kommenttisi
Kysymys kuului mille korkeudelle eikä suinkaan että miksei sellaista kannata laittaa. Eihän kesämökkiäkään kukaan "tarvitse", mutta silti sekin nostaa monen elämänlaatua ja voi jopa pelastaa ihmishenkiä (rento mieli, parempi olo).
- jONE.
kommenttisi kirjoitti:
Kysymys kuului mille korkeudelle eikä suinkaan että miksei sellaista kannata laittaa. Eihän kesämökkiäkään kukaan "tarvitse", mutta silti sekin nostaa monen elämänlaatua ja voi jopa pelastaa ihmishenkiä (rento mieli, parempi olo).
Minulla on nyt viikon verran ollut häkävaroitin, jossa numeronäyttö. Kun pellit sulkee loppuhiilloksella eli punaista hiipuvaa hiillosta niin häkävaroitin näyttää yöllä 15-27 ppm. Tuo lienee ok vielä. Ensimmäinen äänivaroitus tulisi jos olisi 30ppm yli 2 tuntia ja jatkuva äänihälyytys kun 100 ppm. Minulla on aika iso huonetila 127m2 ja LTO on ollut pienimmässä asennossa. Kyllä tuolla hälyyttimellä on kätevä nähdä ne rajat miten sulkee peltejä. Häkävaroitin on ollut toistaiseksi pöydän korkeudella eli missä itsekin oleskelee.
- ...sulle tiedossa
jONE. kirjoitti:
Minulla on nyt viikon verran ollut häkävaroitin, jossa numeronäyttö. Kun pellit sulkee loppuhiilloksella eli punaista hiipuvaa hiillosta niin häkävaroitin näyttää yöllä 15-27 ppm. Tuo lienee ok vielä. Ensimmäinen äänivaroitus tulisi jos olisi 30ppm yli 2 tuntia ja jatkuva äänihälyytys kun 100 ppm. Minulla on aika iso huonetila 127m2 ja LTO on ollut pienimmässä asennossa. Kyllä tuolla hälyyttimellä on kätevä nähdä ne rajat miten sulkee peltejä. Häkävaroitin on ollut toistaiseksi pöydän korkeudella eli missä itsekin oleskelee.
Ja kun koko ajan olet pikku häkäpöllyssä niin pärjäät vähemmällä viinalla ja tupakalla.
- Anonyymi
Niin. Sitten kun tiili tippuu sinne piippuun ja tukkii sen. tai muuta vastaavaa ilmalukkoja voi syntyä. Hiukan kekäleet punoittaa = häkää puskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Sitten kun tiili tippuu sinne piippuun ja tukkii sen. tai muuta vastaavaa ilmalukkoja voi syntyä. Hiukan kekäleet punoittaa = häkää puskee.
Hyvä että kerroit meille !
- Anonyymi00014
Kumpaa näistä ohjeista käytät itse ?
- sen pään viereen
eli tyynyn kohdalle seinään.
- Matti.
Nukun parvella, ja kanssa ihmettelin että mihin mittarin laitan. Taidan ottaa sen ylös mukaani kun menen nukkumaan ja alakerran uunin hiillos jää lämmittämään untani.
- Herr Doktor
Matti. kirjoitti:
Nukun parvella, ja kanssa ihmettelin että mihin mittarin laitan. Taidan ottaa sen ylös mukaani kun menen nukkumaan ja alakerran uunin hiillos jää lämmittämään untani.
Useimmat kaasut ovat ilmaa raskaampia, mutta häkäkaasu on poikkeus. Siksi häkäkaasu sekoittuu koko ilmatilaan eikä "valu" lattialle.
Kuten ylläolevissa kannanotoissa on mainittu yksi hyvä sijotuspaikka on sängyn lähellä.
Itselläni tuo häkäkaasuvaroitin on alakerran seinässä lähellä uunia, ja toinen on yläkerrassa portaikon seinällä.
Laitteeni mukana tullut asennusohje kehotaa sijoittamaan laitteen noin 2/3 huoneenkorkeuden verran seinälle.
Eli 2,5 m huoneessa noin 1,6 metrin korkeudelle.
- kesä-09
tämä häkävaroitin on niin tärkeä kapistus, ja halpa henkivakuutus että niitä pitäisi olla mökillä kaksin kappalein, ylhäällä ja alhaalla.
- Ökki
Hiilimonoksidivaroittimen sijoittaminen
Hiilimonoksidivaroittimen sijoittamisessa on samoja sääntöjä kuin palovaroittimen sijoittamisessa. Suositeltavaa on asentaa hiilimonoksidivaroitin jokaiseen huoneeseen, jossa on takka, kaasuhella tai muu tulisija.
* jos kyseessä on yhdistetty hiilimonoksidi- ja palovaroitin, tulee varoitin sijoittaa kattoon
* kattoon asennettu varoitin tulisi olla vähintään 300 mm etäisyydellä mistä tahansa seinästä
* seinään asennetun varoittimen tulisi olla vähintään 150 mm etäisyydellä katosta, koska seinän ja katon kulmauksessa ilma voi jäädä seisomaan
* kaikkien varoittimien merkkivalojen tulee olla nähtävissä, kun ollaan varoittimelle valitun paikan läheisyydessä
* hyvän hiilimonoksidivaroittimen ohjeissa on kerrottu yksikohtaisesti varoittimen sijoittaminen, noudata ohjeita - pienet sormet huomioiden
Kannatta käyttää omaa harkintaa varsinkin jos on pieniä lapsiakin, että varoitin ei ole houkuttelevalla korkeudella ja että itse voi seurata merkkivaloja tai mahdollista näyttöä.
Häkävaroitin on hyvä turva vaikka luotaisikin omiin taitoihin ja muistiin niin mökillä saattaa vierailla henkilöitä joille kaikki asiat eivät ole yhtä selviä. Maailma muuttuu.. - Anonyymi00013
Nykyään on niin paljon kiinanvehkeitä, että häkä ja muut varoittimet pitää olla.
- Anonyymi00015
Mutta eikös ole vaan kiva kun kaikista aparaateista voi tehdä turhia aloituksia ?
- Anonyymi00016
Ei ole kivaa, että löysit tänäänkin elämällesi tarkoituksen tyhjäpäisen kommentoinnin tiimoilta.
Kovasti odotamme sitä päivää, kun jäät auton alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453