sosiaalityön hyvät puolet

sosionomi.

Mun mielestä sosionomin työparhaita puolia et on suht helpot sisähommat, eikä oo niin kovia tulospaineita. Ja onhan tässä vähän valtaa kun saa juoksuttaa työttömiä. Palkka sais tietty olla parempi, et vois esim reissailla enemmän. Mutta helppoon työhön nähden hyvä palkka. Siks ainakin mä menin kunnalle töhin.

20

2377

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sinä

itse olet sossun asiakas.
      Kirjoitustyyli paljasti totuuden.

• Kirsikka 40 vee

Hei olen ajatellut vaihtaa alaa ja hakea sosionomi koulutukseen mistä kannattaisi hakea töitä jos ajatellaan että olen aikuisopiskelija siis illat koulussa...

• todeta...

...että sinä taas olet takuuvarma sossunatsi tai työkkärin täti.

Kukaan muu ei kykene pelkän kirjoitustyylin tai vaikkapa äänensävyn perusteella määrittelemään perusturvan tarvetta tai työhaluja.

• että on jollakin
        todeta... kirjoitti:

...että sinä taas olet takuuvarma sossunatsi tai työkkärin täti.

Kukaan muu ei kykene pelkän kirjoitustyylin tai vaikkapa äänensävyn perusteella määrittelemään perusturvan tarvetta tai työhaluja.

pokkaa puhua työttömistä noin ja sosionomilla, sinunlaistasi en palkkasi ikinä töihin.....

• Anonyymi00020
        että on jollakin kirjoitti:

pokkaa puhua työttömistä noin ja sosionomilla, sinunlaistasi en palkkasi ikinä töihin.....

minä palkkaisin

t. Kunnan johtaja

• toimeentulotukityötä

mutta et voi olla vakituisessa virassa oleva sossu koska et ole pätevä. Ja tuolla asenteella sijaisuuttasi ei varmaan jatketakaan. Meilläkin oli töissä yksi tyyppi joka asennoitui noin enkä jatkanut hänen työsopimustaan. Kun haki uusia työpaikkoja ja esimiehet kysyivät hänestä niin en antanut kovin hyvää palautetta. No, kuulin että oli päässyt sairaalan sossuksi, mahdollisimman epäitsenäiseen sos.työhön mutta sehän just hänelle sopikin.

• kummasta

Maksetaanko sosiaalialalla asenteesta/mielipiteistä vai siitä että tekee työnsä

jos maksetaan asenteesta, niin miksi siitä ei lue työsopimuksesssa

• väärä niin
        kummasta kirjoitti:

työ ei tule tehdyksi tai se tulee tehdyksi huonosti, tai tulee tehdyksi vääriä asioita. Esim. työttömien juoksuttaminen ei kuulu töihin, eikä se lue työsopimuksessa.

• töihin
        väärä niin kirjoitti:

työ ei tule tehdyksi tai se tulee tehdyksi huonosti, tai tulee tehdyksi vääriä asioita. Esim. työttömien juoksuttaminen ei kuulu töihin, eikä se lue työsopimuksessa.

työttömien juoksuttaminen kuuluu töihin ja se on ihan laissakin

ei niitä töitä asenteella tehdä, vaan tietokoneella

olisiko kommenttiesi taustalla huoli oman työpaikkasi puolesta... virkoja tullaan vähentämään...

• kirjoitti yksi valopää
        töihin kirjoitti:

työttömien juoksuttaminen kuuluu töihin ja se on ihan laissakin

ei niitä töitä asenteella tehdä, vaan tietokoneella

olisiko kommenttiesi taustalla huoli oman työpaikkasi puolesta... virkoja tullaan vähentämään...

No olisi kiva kuulla mitä työtä teet. Ja millaiset aivot sinulla on kun et niitä käytä ja tietokoneesikin työskentelee itsekseen ilman että työntekijän järjellä ja mielellä on töihin mitään yhteyttä. Minä aina luulin että tietokone on vain kone. Varmaan kynäsikin kirjoittaa itsekseen.

Minulla ei ole huolta työpaikan säilymisestä, työt lisääntyvät koko ajan. Nyt olen vuoden virkavapaalla ja teen ihan omia juttuja.

• rankalla kädellä
        kirjoitti yksi valopää kirjoitti:

No olisi kiva kuulla mitä työtä teet. Ja millaiset aivot sinulla on kun et niitä käytä ja tietokoneesikin työskentelee itsekseen ilman että työntekijän järjellä ja mielellä on töihin mitään yhteyttä. Minä aina luulin että tietokone on vain kone. Varmaan kynäsikin kirjoittaa itsekseen.

Minulla ei ole huolta työpaikan säilymisestä, työt lisääntyvät koko ajan. Nyt olen vuoden virkavapaalla ja teen ihan omia juttuja.

sosiaalitätien määrää tullaan karsimaan ... joten turha yrittää
        .. me tiedämme että olette ahneita virkailijoita jotka kiskovat rahaa ja nyt pelkäävät suojatyöpaikkojensa puolesta

• kuitenkin!
        rankalla kädellä kirjoitti:

sosiaalitätien määrää tullaan karsimaan ... joten turha yrittää
        .. me tiedämme että olette ahneita virkailijoita jotka kiskovat rahaa ja nyt pelkäävät suojatyöpaikkojensa puolesta

Kuten 1. vastaaja arvelikin, et ole missään sos.työntekijän töissä. Epäilinkin sitä kun et osannut kunnolla kirjoittaa suomea.

Olen muuten setä ja minun kokemuksellani ja koulutuksellani saan työtä muualtakin jos suojatyöpaikka menee, ei ole huolen häivää sen suhteen. Olen etuoikeutettu, tiedän sen, mutta en siksi että minulla olisi suojatyöpaikka vaan siksi että minulla on tietty vankka koulutus ja pitkä työkokemus ja hyvä ammattitaito ja hyvät jatkokoulutukset.

Olen sen sijaan huolissani hyvinvointivaltion lisääntyvästä alasajosta ja ihmisten auttamatta jättämisestä, mikä näkyy esim. lasten lissääntyvinä mielenterveysongelmiana. Valitettavasti nämä asiat näkyvät sosiaalitoimesa viiveellä ja vain lieveilmiöitä voidaan hoitaa. Siksi haluaisinkin ehkä töihin sektorille, jossa asioihin voidaan puuttua varhaisemmin ja byrokratia on vähäisempää. Byrokratia alas, siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Mutta lopeta valehtelu ja keskustele omalla äänelläsi. Jos sinulla on nöyryyttäviä kokemuksia sossun asiakkaana olemisesta niin kyllä niistä voi puhua ihan suoraan. Sosiaalipalvelut ovat verorahoilla maksettuja ja lakisääteisiä ja ne kehittyvät kriittisten äänenpainojen myötä. Voit ottaa yhteyttä esim. sosiaaliasiamieheen tai lääninhallitukseen ja kertoa kokemuksistasi, esim. juoksuttamisesta.

• taidat olla
        kuitenkin! kirjoitti:

Kuten 1. vastaaja arvelikin, et ole missään sos.työntekijän töissä. Epäilinkin sitä kun et osannut kunnolla kirjoittaa suomea.

Olen muuten setä ja minun kokemuksellani ja koulutuksellani saan työtä muualtakin jos suojatyöpaikka menee, ei ole huolen häivää sen suhteen. Olen etuoikeutettu, tiedän sen, mutta en siksi että minulla olisi suojatyöpaikka vaan siksi että minulla on tietty vankka koulutus ja pitkä työkokemus ja hyvä ammattitaito ja hyvät jatkokoulutukset.

Olen sen sijaan huolissani hyvinvointivaltion lisääntyvästä alasajosta ja ihmisten auttamatta jättämisestä, mikä näkyy esim. lasten lissääntyvinä mielenterveysongelmiana. Valitettavasti nämä asiat näkyvät sosiaalitoimesa viiveellä ja vain lieveilmiöitä voidaan hoitaa. Siksi haluaisinkin ehkä töihin sektorille, jossa asioihin voidaan puuttua varhaisemmin ja byrokratia on vähäisempää. Byrokratia alas, siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Mutta lopeta valehtelu ja keskustele omalla äänelläsi. Jos sinulla on nöyryyttäviä kokemuksia sossun asiakkaana olemisesta niin kyllä niistä voi puhua ihan suoraan. Sosiaalipalvelut ovat verorahoilla maksettuja ja lakisääteisiä ja ne kehittyvät kriittisten äänenpainojen myötä. Voit ottaa yhteyttä esim. sosiaaliasiamieheen tai lääninhallitukseen ja kertoa kokemuksistasi, esim. juoksuttamisesta.

en ole alkup viesin kirjoittaja... vaan ihan eri alalla

Olet siis ahne virkailija joka haluaa rahaa veronmaksajilta:

'Olen etuoikeutettu, tiedän sen, mutta en siks että minulla olisi suojatyöpaikka'

'Olen sen sijaan huolissani hyvinvointivaltion lisääntyvästä alasajosta'

me otamme teiltä virat pois...

• alan opiskelija
        kummasta kirjoitti:

Asenne on oleellinen osa sosionomin(kin) ammattia. Surullista luettavaa mielipiteesi, jos oikeasti olet alalla.

• sossupossu
        taidat olla kirjoitti:

en ole alkup viesin kirjoittaja... vaan ihan eri alalla

Olet siis ahne virkailija joka haluaa rahaa veronmaksajilta:

'Olen etuoikeutettu, tiedän sen, mutta en siks että minulla olisi suojatyöpaikka'

'Olen sen sijaan huolissani hyvinvointivaltion lisääntyvästä alasajosta'

me otamme teiltä virat pois...

On tämä koko virkasysteemi ehkä aikansa elänyt. Minäkin luulen, että kaikki virat tullaan muuttamaan toimiksi. Mutta se vaatii kyllä lainmuutosta, koska vain tietyssä julkisessa virassa olevalla on oikeus tehdä tiettyjä asioita. Eilisessä iltiksessä oli juttu, että jotkut notaarit ovat vihkineet ihmisiä vaikka lakiin ei vielä ole kirjattu heidän vihkimisoikeuttaan ja nyt ei tiedetä, onko vihkiminen pätevä vai mitä. Toisaalta virka tuo myös vastuun, päätökset tehdään virkavastuulla ja viranhaltijalla on tiettyjä veelvoitteita vapaa-ajallakin, esim. pitää noudattaa lakeja ja jonkun katastrofin sattuessa tarvittaessa aloittaa työt.

Uskokaa jo, ei koulutetun ihmisen elämä välttämättä ole yhdestä virasta kiinni. Jos sossuvirat lopetetaan niin kyllä niitä töitä jossain muodossa tehdään, siis vaikkapa järjestöt tekevät. Monet nuoret eivät edes halua nykyisin mitään virkaa. Koulutetuille ihmisille on tärkeää tehdä mielekästä ja mielenkiintoista työtä, ei mikään virka.

Olen etuoikeutettu koska minulla on töitä. Monella ei ole. Miksi sitä ei saisi sanoa?
        Olen myös etuoikeutettu koska minulla on joka päivä ruokaa. Kaikilla ei ole.

• sosiaalialalla ainakaan
        alan opiskelija kirjoitti:

Asenne on oleellinen osa sosionomin(kin) ammattia. Surullista luettavaa mielipiteesi, jos oikeasti olet alalla.

Luulevat, että heidän elämänsä paranisi ilman sosiaalitoimea. Kyllä varmaan joo. Saman tien voidaan lopettaa julkinen terveydenhoito, kirjastot, koulut ja yleiset tiet ja vesilaitos ja katuvalot ja poliisi ja.... Samaa ahnetta porukka julkisia varoja tärväämässä joka paikassa.

Olisi se vaan hyvä jos teitäkään ei olisi vaan jokainen saisi vesurilla raivata omat polkunsa. Jos sairaus tai vaikka murhamies yllättää niin kuolkoon sinne. Julkisilla varoilla mitään tai ketään auteta...

• Hilda Hulda

kertoisitko tarkemmin millaisia sisätöitä teet?
      Minäkin voisin hakeutua noin helppoihin töihin jos kuulisin tarkemmin.

• Muuli

Mitkä on valintaperusteet sosionomin koulutukseen? Ei vissiin mitkään..
        Meillä on myös töissä valopää- sosionomi säälistä, kun se ei muualle pääse töihin. Raskasta tehdä työtä ihmisen kanssa, joka ei mitään viiti tehä, eikä mistään mitään tiedä, eikä kyllä osaakaan. Mitä sosionomin koulutukseen yleensä ees kuuluu? Vissiin näitä yleismaailmallisia höpötyksiä, kun ei näytä sosiaalipuolenkaan asioista mitään tietävän tai meillä tää tyyppi on saanu paperit bingosta

• shhm
        Muuli kirjoitti:

Meillä on myös töissä valopää- sosionomi säälistä, kun se ei muualle pääse töihin. Raskasta tehdä työtä ihmisen kanssa, joka ei mitään viiti tehä, eikä mistään mitään tiedä, eikä kyllä osaakaan. Mitä sosionomin koulutukseen yleensä ees kuuluu? Vissiin näitä yleismaailmallisia höpötyksiä, kun ei näytä sosiaalipuolenkaan asioista mitään tietävän tai meillä tää tyyppi on saanu paperit bingosta

Hei kuule, kyllä kaikissa ammateissa tyhmiä ja laiskoja ihmisiä. Et voi yhden tumpelon sosionomin perusteella tehdä johtopäätöksiä. Ja tämän ketjun aloittaja ei siis ole sosionomi, enkä sitäpaitsi ole minäkään. Mutta olen ollut esimiehenä useammalle sosionomille ja kaikki yhtä lukuunottamatta ovat olleet fiksuja ja monitaitoisia. Se yksikin yritti kovasti mutta oli jotenkin juuttunut.
        Terveyskeskuksessakin oli lääkäri joka oli - ihan uskomaton. Puhui ehkä sanan minuutissa, oli sotkuinen olemus ja kysyi potilaalta mitä lääkettä pitäisi määrätä jne. Mutta useimmat lääkärit ovat ihan ok.

• ???
        Muuli kirjoitti:

Totuushan on, että sosionomin koulutukseen pääsee ilman minkäänlaista seulontaa. Eli kaikki, jotka eivät ole päässeet haluamaansa koulutukseen, otetaan SÄÄLISTÄ lukemaan halutetssaan sosionomiksi.
        Ja raskastahan se on. Yksikään valmistunut sosionomi ei osaa mitään, yleensä eivät ole edes luku- tai kirjoitustaitoisia.
        Mitä itse koulutuksen sisältöön tulee, niin sehän on itsesäänselvästi turhanpäivästä sossu-höpinää. Joskus puhutaan myös säästä. Joinakin päivinä sekin tuntuu liian vaikealta. Valmistuttuaan sosionomit saavat "turvatyöpaikkoja" ympäri Suomea. Suomessa on niin vähän työttömyyttä, että on varaa palkata imbesillejäkin, ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Urheilusta se nimittäin käykin, kun täytyy muiden raukkojen tehdä tämän sosionomi-paran työt omiensa lisäksi. Mutta onneksi ihmisistä löytyy vielä NIIN PALJON HYVYYTÄ, että ovat antaneet tämän koulutuksen pyöriä yhtenä maamme suosituimmista amk-koulutuksista. Kiitos teille kaikille, kohta minäkin pääsen nauttimaan kuukausipalkasta sosionomina.. ;)

PS Luethan tämän viestin pilke silmäkulmassa.. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      77
      958
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      822
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      567
    4. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      42
      561
    5. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      45
      533
    6. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      516
    7. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      158
      502
    8. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      26
      481
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      132
      472
    10. Kaipaisin kainaloosi

Emme voi jatkaa sillä tavoin, mutta silti sinua. -naiselta miehelle
      Ikävä
      45
      439
    Aihe