Tarvis tietoja:)

Lady_Me

Olen suunnittelemassa kaverin kanssa kiinan reissua, Shanghaihin. Mites jos me ei olla menos hotelliin yöksi, kuinka sen viisumin kanssa sitte? Ja kuinka kauan kestää lento hki-shanghai välillä? Tarviiko sinne jotain rokotuksia?
En oo koskaan matkaillu näin pitkälle kotoo ja oon vähän epävarma koko matkasta joten kaikki vinkit ja tiedot ovat tervetulleita :)

6

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

      Ainahan voi katsoa silti jonkin hotellin netistä ja ilmoittaa muka menevänsä sinne. Lento lienee jotain 8-10 tuntia? Rokotuksia ei tarvitse, ellet mene maaseudulle pitemmäksi aikaa hyvin alkeellisiin paikkoihin.

    • jif

      juuri lennot Shanghaihin toukokuulle. Suorat lennot Finnarilla menomatkalla 9h, paluumatkalla 10h.

    • Örkki66

      Maahantulokorttiin-tai mikä sen virallinen nimitys olikaan- pitää laittaa osoite mihin menee, tai ainakin pitää ilmottautua poliisiasemalle kahden päivän sisällä, jos ei ole kirjautunut sisään mihinkään hotelliin. Näin siinä kortissa taisi lukea.

      • kertaa

        kiinassa. nyt ekan kerran olen ilmottautunut poliisille, siis rekistyröitynyt asumaan kiinassa. nykyisin asustelen talvet täällä. ei sitä ilmottautumista tarvi tehdä, eikä laittaa osoitetta missä asuu. noi asiat ei kiinan viranomaisia kiinnosta. mut se viisumin saanti suomesta tarvii hotellin/hostellin osoitteen tai jos asut tutun luona, niin sen pitää lähettää sulle suomeen niin sanottu kutsu kirje missä sen osoite. toi lappu sit pitää viedä kiinan suurlähetystöön. tai voi sen myös faxsata suoraan sinne.


      • PerttiP
        kertaa kirjoitti:

        kiinassa. nyt ekan kerran olen ilmottautunut poliisille, siis rekistyröitynyt asumaan kiinassa. nykyisin asustelen talvet täällä. ei sitä ilmottautumista tarvi tehdä, eikä laittaa osoitetta missä asuu. noi asiat ei kiinan viranomaisia kiinnosta. mut se viisumin saanti suomesta tarvii hotellin/hostellin osoitteen tai jos asut tutun luona, niin sen pitää lähettää sulle suomeen niin sanottu kutsu kirje missä sen osoite. toi lappu sit pitää viedä kiinan suurlähetystöön. tai voi sen myös faxsata suoraan sinne.

        Viisumia anottaessa ei tarvitse laittaa hotellin tai hostellin nimeä hakemukseen, itse laitoin vain että vierailen Pekingissä.

        Itse asustelin veljeni luona siellä, eikä me laitettu mitään kutsukirjettä mukaan. Maahantulokorttiin vain laitoin veljeni osoitteen ja kävin ilmoittautumassa poliisille. Tuo ilmoittautuminen ei välttämättä ole "pakollinen", mutta jos ei ilmottaudu, niin vaikuttaneeko seuraavan mahdollisen viisumin saantiin.

        Sinä lienet asunut hotellissa, jolloin ei tarvitse poliisin pakeille mennä.


      • kertaa
        PerttiP kirjoitti:

        Viisumia anottaessa ei tarvitse laittaa hotellin tai hostellin nimeä hakemukseen, itse laitoin vain että vierailen Pekingissä.

        Itse asustelin veljeni luona siellä, eikä me laitettu mitään kutsukirjettä mukaan. Maahantulokorttiin vain laitoin veljeni osoitteen ja kävin ilmoittautumassa poliisille. Tuo ilmoittautuminen ei välttämättä ole "pakollinen", mutta jos ei ilmottaudu, niin vaikuttaneeko seuraavan mahdollisen viisumin saantiin.

        Sinä lienet asunut hotellissa, jolloin ei tarvitse poliisin pakeille mennä.

        no, taas se on sitten muuttunu säännöt. elokuussa piti olla vielä hotellin varaus. itellä oli kaverin lähettämä kutsu. joka kerta olen vuokrannut kämpän kiinassa, tulee muuten liian kalliiksi asua 8 kuukautta hotellissa. olen nyt kiinassa, tulin syyskuussa ja ehkä takaisin suomeen toukokuussa. ilmoittauduin sen takia nyt poliisille, kun piti hakea uusi viisumi paikalliselta poliisiasemalta ja siihen tarvii tuon ilmoitus paperin. ei ole koskaan vaikuttanut mihinkään viisumin saanteihin tai muuhun ilmoittumatta jättäminen. t. janne


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe