kytkeä mikrotietokoneen ääniulostuloon tai CD-aseman ulostuloon 4 ohmin kaiuttimet ja onko savun hälvettyä ostettava uusi tietokone/CD-asema?
Riittääkö teho mihinkään?
Mikä olisi halpa eikä ihan huono vahvistin tietokoneen ja autoradin kovaäänisten tai tietokoneen ja kunnollisten arviolta 20 W kovaäänisten väliin?
Voinko
2
432
Vastaukset
- snadistihifisti
"Voinko kytkeä mikrotietokoneen ääniulostuloon tai CD-aseman ulostuloon 4 ohmin kaiuttimet"
Voit kytkeä. Ääntä niistä ei kylläkään kuulu.
"onko savun hälvettyä ostettava uusi tietokone/CD-asema?"
Ei tule edes savua, ellet vahingossa saa aikaiseksi oikosulkua jotenkin.
"Riittääkö teho mihinkään?"
Ei riitä. Tarvitset vahvistimen, joko erillisenä laitteena tietokoneen ja kaiuttimien väliin, tai kaiuttimiin integroituna (eli aktiivikaiuttimet).
"Mikä olisi halpa eikä ihan huono vahvistin tietokoneen ja autoradin kovaäänisten tai tietokoneen ja kunnollisten arviolta 20 W kovaäänisten väliin?"
Kaiuttimilla ei ole sellaista ominaisuutta kuin teho. Teho on vahvistimen ominaisuus. Kaiuttimen ominaisuuksia ovat esim. impedanssi ja herkkyys.
Kelvollisia vahvistimia myydään hifiliikkeissä, ei kodinkoneliikkeissä. Halpa eikä ihan huono vaan oikeastaan vallan mainio stereovahvistin voisi olla vaikkapa NAD C315BEE, hinta noin 300 euroa. Käytettynä noita kunnon vahvistimia saa toki paljon edullisemminkin.
Mikäli kaiuttimesi eivät ole kovin kummoiset, joudut investoimaan toisen saman verran rahaa peruskaiuttimiin, esim Wharfedale, Tannoy tai vastaava.
Vaihtoehtona erillisen vahvistimen ja kaiuttimien hankinnalle on aktiivikaiuttimien hankinta. Suunnilleen samalla investoinnilla saat mainiot Genelecit.- Toinen tunari
tällaista odotinkin.
Pitänee se vahvistin hommata. Laadukkaatkin kaiuttimet löytyy, vaikka minun kuulokäyrälleni saattaa riittää jo autoradion kaiuttimetkin.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk883678Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921949Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871773- 1441632
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478- 1621473
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981453Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671402Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001324- 861287