ostanko Harrikan??

ikinuori 50v

Mielessä pyörinyt pyörän hankinta, Harrikan.Kannattaako enää näin vanhana aloittaa.
Ja miten pääsisi suht edullisesti alkuun, uutta vai käytettyä?
Sportsterit edullisimpia muttaaika pienen näköisiä. Onko matka-ajoon?
Entäs oma koko, 190, 110 kg. Onko syytä heti suunnata isompiin kokoihin.
Vaativatko paljon huoltoa. Kun en mikään tekniikan ihmelapsi ole ja ihan lähellä ei taida olla Harrikkahuoltoja.
Antakaa nyt jotain neuvoja.

27

4171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopiva 

koko hd-morsiamelle. Toivottavasti vielä semmoinen maitovalaan valkoinen ja oikein hyllyvä ihravuori. Siitä ne hd-tomit tykkää.

• ikinuori 50v

Taisit hieman erehtyä.Ensinnäkään en ole ihravuori. Ja uskon ettet pärjäisi edes pojanpojalleni jos aletaan vääntämään.

• oot
        ikinuori 50v kirjoitti:

Taisit hieman erehtyä.Ensinnäkään en ole ihravuori. Ja uskon ettet pärjäisi edes pojanpojalleni jos aletaan vääntämään.

Vielä nuori- itse oon jo 60v ja tuntuu että ajelen vielä monta vuotta hd:llä. Vaihdoin syksyllä sportsterin dynaan ja eron kyllä huomasi,joten suosittelisin heti isompaa. Tosin hintakin on kalliimpi.Ei muuta kuin rohkeasti vain kaupoille; TERVETULOA JOUKKOON!!

• brother..
        oot kirjoitti:

Vielä nuori- itse oon jo 60v ja tuntuu että ajelen vielä monta vuotta hd:llä. Vaihdoin syksyllä sportsterin dynaan ja eron kyllä huomasi,joten suosittelisin heti isompaa. Tosin hintakin on kalliimpi.Ei muuta kuin rohkeasti vain kaupoille; TERVETULOA JOUKKOON!!

Jep. Samaa mieltä kanssasi brother. Itsekin 62v ja hyvin kulkee HD. Super Rallyyn kans menossa.

• unelmoin

Hyllyvä paksu neitsyt poju onkin monen hd jermun makuun. Vingu kuin sika !! aaaaah.

• DEKKU
        oot kirjoitti:

ole muutamilla toi "älykkyysosamäärä" kovin korkeella kun joku kysyy asiaa näillä palstoilla!
        Osta vaan hd et ole liian vanha!Mä nyt 50v ,kaksi kesää sitten aloittanut moottoripyöräilyn.

• vaikka toinen jalka haudassa
        DEKKU kirjoitti:

ole muutamilla toi "älykkyysosamäärä" kovin korkeella kun joku kysyy asiaa näillä palstoilla!
        Osta vaan hd et ole liian vanha!Mä nyt 50v ,kaksi kesää sitten aloittanut moottoripyöräilyn.

onko pojat lähennelleet sua ? Onko se kivaa ?

• hulluenska
        unelmoin kirjoitti:

Hyllyvä paksu neitsyt poju onkin monen hd jermun makuun. Vingu kuin sika !! aaaaah.

tää läskiperse homo näköjään tunkee itseään joka paikkaa.meitä ei kiinnosta sun lihava hylly pylly.työnnä parempaan hätään pitkä kurkku sinne

• wäbäwäbä

on jees jos on kaksikymppinen tyttö.mutta en usko että sinulle. Ehkä ennemmin dyna tai softail..niistä kannattaa lähtä katteleen. Jos olisinj isompi ni hommaisin fat boyn. se on hieno ja ei koko lopu heti kesken.
      Jos ei tahdo huoltaa tai muuta ni vältä vanhoja mutta uudet taas maksaa.Tai ota ainakin selvää tai joku sellanen mukaan joka oikeasti tietää mitä ostat. Parempi opetella silti hiukan sitä pyörää vaikka uusi olisikin. sillä se helpottaa monesti kun tietää mikä mikäkin on. ei tarvi osata moottoria purkaa mutta kaikkee pientä. Välillä tuntuu ettei monet osaa edes tulppia vaihtaa.

• Softail

Sitten uuden Softailin. Itse olen saman kokoinen joten laitoin omaan pyörääni jalkatappien siirtosarjat sekä korotetun penkin. Nyt ajoasento on kohdallaan ja ajettuja kilometrejä on hieman toistakymmentätuhatta ilman ongelmia.
      Tämän vuoden ajokokemuksia on kertynyt myös Road Kingillä n.5000 km, Elecrtra Glidilla n.1500 sekä Softail Heritagella muutama sata. Nämä jäljempänä olevat pyörät olivat vuokravehkeitä. Verrattuna vuokrapyöriin on omassani huomattavasti parempi ajoasento, johtuen em. räätälöinneistä. Niin ja minkäänlaisiin luotettavuusongelmiin en toistaiseksi ole törmännyt. Itseäni ostokseni ei kaduta yhtään. Lähinnä ihmettelen kuinka olen pärjännyt ilman pärrää viimeiset parikymmentä vuotta.

• oletkin

jo tänävuonna kerinnyt ajamaan. Eikö ole tullut kylmä ja varmaan melkoisen liukastakin ollut?=)

• Softail
        oletkin kirjoitti:

jo tänävuonna kerinnyt ajamaan. Eikö ole tullut kylmä ja varmaan melkoisen liukastakin ollut?=)

Jeps poikkeuksellisen hyvä vuosi. Eli Route 66 alkuvuonna Road Kingillä, tämän jälkeen Heritagella Los Angeliksen ympäristössä. Ennen Joulua Electra Glidella Los Angeles - San Fransisco ja sieltä edelleen suunnaten Sonoma -ja Napa Valleyn viinialueille. Auringonlaskun jälkeen ajaminen kävi kovin viileäksi, mutta päivällä aurinko lämmitti mukavasti ja kaikesta jäi kivat muistot.

• Softail
        Softail kirjoitti:

Jeps poikkeuksellisen hyvä vuosi. Eli Route 66 alkuvuonna Road Kingillä, tämän jälkeen Heritagella Los Angeliksen ympäristössä. Ennen Joulua Electra Glidella Los Angeles - San Fransisco ja sieltä edelleen suunnaten Sonoma -ja Napa Valleyn viinialueille. Auringonlaskun jälkeen ajaminen kävi kovin viileäksi, mutta päivällä aurinko lämmitti mukavasti ja kaikesta jäi kivat muistot.

Menin tosiaan vipuun ton vuoden vaihtumisen suhteen. Mutta siis kivaa on ollut ja saisi jo toi uusi ajokausikin jo alkaa.

• kyllä todellakin
        Softail kirjoitti:

Menin tosiaan vipuun ton vuoden vaihtumisen suhteen. Mutta siis kivaa on ollut ja saisi jo toi uusi ajokausikin jo alkaa.

sais vaihtua.=) Jos huomenna samanlainen keli kuin tänään, niin pikku lenkki pitää heittää.

• Itsellä Softail Deuce vm. 2000. Vähän rakennettu (satula, jalkatapit, pleksi ym)ja käy minulle hyvin. Sun kokoiselle voisi ajatella että ei ehkä Sportster.
      HD:n hankinta ei ehkä halpaa, eikä osatkaan (mutta ei kyllä muidenkaan pyörien).
      Itsellä ollut kolme kesää ja ajnut n. 28000 km eikä ongelmia ole ollut.
      Tee se itse miehen huoltoja varten joutuu kyllä uusimaan työkaluvaraston (tuumakoot ruuveissa ym)

• olisi.,.

Jos et halua maksaa ylimääräistä hd mukana tulevasta egon kohotuksesta niin halvemmalla ja varmemmin ajelet esim jammun isoilla customeilla,esim Wildstar on komeempi kun nuo uudet jammut tai pikku hd:t,valinnanvaraa varmaan löytyy....myös huolto-ja varaosa puoli helpompi hoitaa...

• vertaus

sinulla.Jammun isoilla customeilla,esim Wildstar, tai pikku hd:t.
        Perustelisitko vähän tuota huolto,- ja varaosapuolta. Miten se on helpompi hoitaa?

• niinku mitä??

Ootko sekasin, jammuunhan ne osat nykyään (kun keskolle siirty) vasta maksaakin!

• HD suosija

Wildstar maksaa saman kuin 10-15 vuotta vanha HD Softail tai Electra. Eli makuasiaksi menee, hinta on sama.

• näin.,
        HD suosija kirjoitti:

Wildstar maksaa saman kuin 10-15 vuotta vanha HD Softail tai Electra. Eli makuasiaksi menee, hinta on sama.

Jammulla ajat,hd korjaat!

• omistanut
        näin., kirjoitti:

Jammulla ajat,hd korjaat!

Kyllä nämä uudemmat evo/twincam HD:t kestää. Molempia olen omistanut ja tiedän kokemuksesta. Sakemanneissa on myynnissäkin yli sata tonnia ajettuja 5 vuotta vanhoja HD:ta. Täysin makukysymys. Ite hankin jammun ihan vain sen takia, että tykkään siitä enempi. HD on myös hieno pyörä, niitäkin mulla on ollut monta.

• Itsellä aivan päinvastaisia KOKEMUKSIA huolto ja varaosapalveluista. Japsipyöriä ollut itsellä yli 15 vuotta ja HD 3 vuotta.

• ja haittansa

Vanha on jäykkä. On vaaraksi ittelleen ja muille tiellä kulkeville.

Ajotaito on huono vaikka lapsena olisi ajanut. Kun kymmeniä vuosia on ollu ajamatta mp:llä.
      Tilastot kertoo, vanhoja kuolee koko kesän aikana eniten mp selässä !

Omana kokemuksena voin kertoa että 50v iässä se just lipshtaa helposti. Luulee osaavansa kun on nuoren ajellu. Ittekin kaaduin viime kesänä.
      - ja autoja on nykyään vaaraksi asti. 1970-L oli rauhallinen liikenne -huom !!!

Painav pyörä on hankala.
      Kevyt mukavempi.
      Tai jos kamelin haluat niin hanki iso.
      Moni tarvii myös imagoa tai jotain puuttuvaa.

Kun olet vielä noin lyhytkasvuinen, mutta ylipainoinen, niin kaikki pyörät käy. Ohjaustankoja ja tappeja voi säätää nääs.

• rollaattori

ja läpätin ja huutaa patati pat pat

• hulluenska

itse täytän juuri 49.eikös tämä olekkin meidän ikäisten juttu.dynat sut edullisia ,semmoinen ennemmin kuin spora.tosin istuin kerran spora low mallin päällä ja tuntui hyvältä.riippuu minkä hintaluokan pyörää etsit.evot ovat luotettavia,ekat twin cam moottoriset heikohkoja.mutta kunnon evo pelittää.tossa nettimotossa ollut halpa heritage pyynti jotakin vähän yli kaksitoista-94 hyvää vuosikertaa.ei niitä tarvi ruuvata sen enempää kuin muitakaan.omalla ajoin viime kesänä hangosta kilpisjärvelle ja hauskaa oli.mukavaa kyytiä.

• turhaa liikettä

Miksi sä ajoit hangosta kilpisjärvelle ?
        Oletko dorka ?

• hulluenska
        turhaa liikettä kirjoitti:

Miksi sä ajoit hangosta kilpisjärvelle ?
        Oletko dorka ?

sä et vissiin aja yhtään ja et tiedä mistään yhtään mitään.joten olkoon siinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1359
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1249
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1061
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      254
      1032
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      688
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      651
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      607
    Aihe