Hei,
olen ostanut pari vuotta sitten Celotron Centron ja siihen lämpötila-anturin lisärelekortin. Toistaiseksi se on ollut mökillä vain mittailemassa lämpötilaa.
Sähkötaulussa on lämpötilanpudotus päälle/pois- kytkin, jota haluaisin ohjata nyt teksitiviestillä.
Osaako joku sanoa onnistuuko tuo ohjaus pelkällä centrolla, vai (tyhmä kysymys) miksiköhän olen ostanut tuon relekortin ;) ???
Voisiko olla niin että centrolla saa ohjattua lämpötilan pudotusta, mutta jos haluan kytkeä lämmityksen (lattialämmitys 8 kW) kokonaan päälle/pois siihen tarvittiin relekorttia ?
Sähkömies tekee toki asennukset.
celotron centro - asennuksesta
4
3457
Vastaukset
- selviää kun
tutkii mitä virtoja em voi kytkeä ja mitä tehoja kytketään eli ohjekirjat käteen.
Muista ostaa myös liittymäkortti. - Centro toimii
Meille laitettiin nyt syksyllä centro mökille
sähkömiehen kanssa.Ohjataan lämmitystä ja valoja
sekä mitataan sisälämpötila sillä.Jos haluat lämpötilanpudotuksia ja lämmitystä ohjata niin relekortti tulee sähkökaappiin din kiskoon ja sillä ohjataan kontaktoreja jotka katkovat päälle ja pois virtoja.Sähkömies kyllä osaa
kaapin kytkennät.Lisärelekortin releet on vain 10 ampeerin releitä joten niillä ei isoja virtoja
suoraan ohjata vaan apukontaktorin kautta.Meillä
ainakin toimii nyt kuin junan vessa,tekstiviestillä saa lämmöt päälle.Ulkovalot saadaan myös kunhan muistaa ulkovalokatkaisijan jättää päälle asentoon ja sammuttaa valot tekstiviestillä lähtiessä.Sama lämmityksen kanssa,tekstiviestillä lämmöt pois lähtiessä.Harmi vaan ettei länsi-suomessa oikein taida olla kunnon jäitä että pääsis mökille nyt.Ai niin,siinä lisärelekortissa on valmiiksi nimetty rele nro 4 lämmityksen ohjausreleeksi,tätä me käytimme lämmityksen ohjaukseen.- talkkarin lisä laide
Kesämökkiläisellä ei mökkiä eikä rahaa
Enpä mökilleni Tommosta itse tehtyä räpellystä jättäisi päälle.
Vaakutushan ei korvaa kun mökki palaa itse tehdyistä laitteista. jossa relelähtö 1kpl
!huom vain (50 V)ac/10A (DC 8A)
Lisävaruste Relekorti jossa 4 kpl 230V/10A
hint 40€ centro akku.
http://www.stsahko.com/html/centro_akku.html
Kirjoittanut: vakuutus Tarkastaja... - JP
talkkarin lisä laide kirjoitti:
Enpä mökilleni Tommosta itse tehtyä räpellystä jättäisi päälle.
Vaakutushan ei korvaa kun mökki palaa itse tehdyistä laitteista. jossa relelähtö 1kpl
!huom vain (50 V)ac/10A (DC 8A)
Lisävaruste Relekorti jossa 4 kpl 230V/10A
hint 40€ centro akku.
http://www.stsahko.com/html/centro_akku.html
Kirjoittanut: vakuutus Tarkastaja...Ole sinä antiikki TV mies vain muka vakuutarkastaja. Sinun kännykkä viritelmät ovat todella vaarallisia ja on myös ollut lähellä piti tilanteita. Onhan myös virkavalta ollut sinuun yhteydessä moneen otteeseen ja kehottanut lopettamaan myymäsi laitteet. Olen myös moisen centron ostanut ja tiedoksi se on ihan tehtaan tekemä akku versio.
Välttäkää tätä antiikki tv kauppiasta sillä niillä laitteilla ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468