Hesarissa on ilmoitus, että poliisi tarkkailee ensi viikolla bussikaistoilla ajavia.
Saakohan polkupyöräilijä ajaa bussikaistaa, jos vieressä ei ole kevyenliikenteen väylää, vai pitääkö pyöräilijän mennä ajamaan keskikaistalle henkilöautojen sekaan?
Bussikaistat
48
7318
Vastaukset
- #%tun tosikko
mopot ja invap:t saavat käyttää bussikaistaa sen ollessa oikeassa reunassa.
Mulla reitinvalinta on sellainen ettei kahta korttelinväliä pidempään tarvitse bussikaistakatua mennä.
On meinaan taivaallinen olo bussien änkiessä väkisin ohi ja tehden jäynää survoessaan pyörän päin jalkakäytävää.- 37män
Onhan bussi aikamoinen mörkö, kun se ohi pyyhkäisee tai takana kurnuttaa.
Toisaalta luotan bussikuskien ammattitaitoon, vaikka ihmisiähän hekin ovat.
Riittävä etäisyys ajoradan reunakivestä on sikäli tärkeä, että bussi joutuu ohittaessaan ottamaan huomioon myös keskikaistalla ajavat henkilöautot. - #%tun tosikko
37män kirjoitti:
Onhan bussi aikamoinen mörkö, kun se ohi pyyhkäisee tai takana kurnuttaa.
Toisaalta luotan bussikuskien ammattitaitoon, vaikka ihmisiähän hekin ovat.
Riittävä etäisyys ajoradan reunakivestä on sikäli tärkeä, että bussi joutuu ohittaessaan ottamaan huomioon myös keskikaistalla ajavat henkilöautot.Liian usein tuntuu kuskien tarkoituksena olevan "kouluttaa" pyöräilijöitä pois noilta "heidän kaduiltaan".
Monasti on ollut tiukka paikka ja joutunut tekemään hätäjarrutuksen kuskin äkkinäisesti ja tahallaan palatessa reunaan vaikka olen vielä taka-akselin kohdalla. Se tilanne kehittyy usein todella nopeasti, kun muutenkaan etäisyyttä bussin kylkeen ei pahimmillaan ole kuin puoli metriä.
Siinä on vitsit vähissä.
Pyrinkin löytämään valmiiksi jonkun pihaluiskan, josta pääsee pakenemaan helposti tilanteesta vex.
Helsingissä niitä on suht tiheään. Missäpäin sinun kokemukset?
Joltisenkin kehittämisen arvoiselta tuntuis se, että kaduilla, joissa on reunassa bussikaista, saisivat kaikki pyöräilijät ( ei mopot ) ajaa VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN ja 20:n rajoituksella ( milläs senkin fillarilla mittaat ) jalkakäytävällä. Ja silloinkin vain ajoradan puoleista reunaa. Taluttaen kadun ylitykset suojatietä käyttäen, kuten alle 12-vuotiaat.
Mitä sanoisit? - lupaa...
#%tun tosikko kirjoitti:
Liian usein tuntuu kuskien tarkoituksena olevan "kouluttaa" pyöräilijöitä pois noilta "heidän kaduiltaan".
Monasti on ollut tiukka paikka ja joutunut tekemään hätäjarrutuksen kuskin äkkinäisesti ja tahallaan palatessa reunaan vaikka olen vielä taka-akselin kohdalla. Se tilanne kehittyy usein todella nopeasti, kun muutenkaan etäisyyttä bussin kylkeen ei pahimmillaan ole kuin puoli metriä.
Siinä on vitsit vähissä.
Pyrinkin löytämään valmiiksi jonkun pihaluiskan, josta pääsee pakenemaan helposti tilanteesta vex.
Helsingissä niitä on suht tiheään. Missäpäin sinun kokemukset?
Joltisenkin kehittämisen arvoiselta tuntuis se, että kaduilla, joissa on reunassa bussikaista, saisivat kaikki pyöräilijät ( ei mopot ) ajaa VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN ja 20:n rajoituksella ( milläs senkin fillarilla mittaat ) jalkakäytävällä. Ja silloinkin vain ajoradan puoleista reunaa. Taluttaen kadun ylitykset suojatietä käyttäen, kuten alle 12-vuotiaat.
Mitä sanoisit?yli 12v ajaa jalkakäytävällä. Nytkin niitä viherpiipertäjä pyöräilijöitä on liiaksi jalkakäytävillä, ainakin Stadissa. Itse fillaroin n. 4500km/vuodessa, aina löytyy reitti ilman jalkakäytävä osuutta, ei tosin aina lyhin.
- #%tun tosikko
lupaa... kirjoitti:
yli 12v ajaa jalkakäytävällä. Nytkin niitä viherpiipertäjä pyöräilijöitä on liiaksi jalkakäytävillä, ainakin Stadissa. Itse fillaroin n. 4500km/vuodessa, aina löytyy reitti ilman jalkakäytävä osuutta, ei tosin aina lyhin.
jyrkästi vastaan ja perustelinkin jo asian.
Tarkoitatko viherpiipertäjillä niitä pitkätukkaisia miehiä tukka hulmuten klonksuvilla ja ruosteisilla naistenpyörillä silmät päässä seisoen loivassa takakenossa?
Vaaratilanteita pyöräilijän kanssa on mun kohdalle jalankulkijana jalkakäytävillä sattunut aivan muiden kuin piiperöiden kanssa.
"...aina löytyy reitti ilman jalkakäytävä osuutta,..."
Ei oikein kolahtanut.
Tarkoititkohan ilman bussikaistaosuutta?
- bussikaistaa
Aja mielummin vähän keskemmällä sitä kaistaa niin bussi ohittaa tarvittaessa ajaen toista kaistaa.
- #%tun tosikko
kokeiltua, mutta se näyttäis ärsyttävän bussikuskeja vielä enemmän.
Suorastaan kiimaiseen agressiivisuuteen.;) - Pari kertaa kiilattu
#%tun tosikko kirjoitti:
kokeiltua, mutta se näyttäis ärsyttävän bussikuskeja vielä enemmän.
Suorastaan kiimaiseen agressiivisuuteen.;)Kahvia vedetään kiukulla ja vessahätä on ollut kova jo pari tuntia, kyllähän siinä on aggressiota jo valmiiksi.
Mutta vakavasti puhuen, jos voin valita, onko kiilauksen tapahtuessa oikealla puolella väistövaraa vai ei, niin helppohan se on valita. Toistaiseksi omasta turvallisuudesta huolehtimisesta ei tässä asiassa ole tullut sakkoja enkä ole kuullut että muutkaan olisi saaneet. Sen sijaan mm. oikeanpuoleisen liikenteen noudattamisesta niitä on silloin tällöin ainakin Helsingissä jaeltu (kun pyörätie on vain vasemmalla eikä tee mieli nelinkertaistaa törmäysriskiään ajorataan verrattuna). - ei voi mitään
Pari kertaa kiilattu kirjoitti:
Kahvia vedetään kiukulla ja vessahätä on ollut kova jo pari tuntia, kyllähän siinä on aggressiota jo valmiiksi.
Mutta vakavasti puhuen, jos voin valita, onko kiilauksen tapahtuessa oikealla puolella väistövaraa vai ei, niin helppohan se on valita. Toistaiseksi omasta turvallisuudesta huolehtimisesta ei tässä asiassa ole tullut sakkoja enkä ole kuullut että muutkaan olisi saaneet. Sen sijaan mm. oikeanpuoleisen liikenteen noudattamisesta niitä on silloin tällöin ainakin Helsingissä jaeltu (kun pyörätie on vain vasemmalla eikä tee mieli nelinkertaistaa törmäysriskiään ajorataan verrattuna).Jos noinpaljon pelottaa pyörälläajo niin silloin on parempi käyttää muita liikkumismuotoja.
- 37män
Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella.
Jalankulkija on aivan ennalta-arvaamaton liikkuja.
Useimmiten jalankulkija ei katso ympärilleen vaihtaessaan kulkusuuntaa.
Pyöräilijä on kuitenkin aina syyllinen. "Pyöräilijä ajoi jalankulkijan päälle jalkakäytävällä".
Näinhän se menisi aina, vaikka syy olisi eteen hypänneen jalankulkijan.
Hesan Bulevardilla on pyörätien tapaiset aivan kadun reunassa.
Olen toisenkin kerran joutunut vetämään liinat kiinni, kun pysäköidyn auton ovi aukeaa yllättäen tukkien koko pyörätien.
Se oikealla istujahan ei ole kuljettaja eikä katso peilistä takaa tulevaa ennen oven avaamista. Toisaalta pyöräilijän on vaikea nähdä autossa olevaa niskatukien takia, pakettiautoista puhumattakaan.
Joten hankala paikka tuo aivan jalkakäytävän reunassa oleva pyörätie.
Kun pyöräilijät tarpeeksi haittaavat bussiliikennettä, niin katuosastonkin täytyy tehdä jotain.
Esimerkiksi yrittää kieltää pyöräily. - #%tun tosikko
37män kirjoitti:
Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella.
Jalankulkija on aivan ennalta-arvaamaton liikkuja.
Useimmiten jalankulkija ei katso ympärilleen vaihtaessaan kulkusuuntaa.
Pyöräilijä on kuitenkin aina syyllinen. "Pyöräilijä ajoi jalankulkijan päälle jalkakäytävällä".
Näinhän se menisi aina, vaikka syy olisi eteen hypänneen jalankulkijan.
Hesan Bulevardilla on pyörätien tapaiset aivan kadun reunassa.
Olen toisenkin kerran joutunut vetämään liinat kiinni, kun pysäköidyn auton ovi aukeaa yllättäen tukkien koko pyörätien.
Se oikealla istujahan ei ole kuljettaja eikä katso peilistä takaa tulevaa ennen oven avaamista. Toisaalta pyöräilijän on vaikea nähdä autossa olevaa niskatukien takia, pakettiautoista puhumattakaan.
Joten hankala paikka tuo aivan jalkakäytävän reunassa oleva pyörätie.
Kun pyöräilijät tarpeeksi haittaavat bussiliikennettä, niin katuosastonkin täytyy tehdä jotain.
Esimerkiksi yrittää kieltää pyöräily.Oletko taas mennyt sikailemaan?;)
"Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella."
Jos katsot uudemman kerran tuota raapustustani jalkakäytävällä fillarilla ajosta
A) Vain kaduilla joissa on bussikaista reunassa.
Se tarkoittaa ettei ole pysäköityjä autoja.
Kaikilla nyt muistamillani kaduilla, joissa bussikaista, on myös jalkakäytävä erityisen leveä ( joukkoliikennekatuja ).
Riski jalankulkijan kanssa on hyvin pieni, jos noudatetaan seuraavia
B) VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN
C) 20:n rajoituksella
D) Vain ajoradan puoleista reunaa kaukana rappuovista ja porteista
E) Taluttaen kadun ylitykset
Alatko jo taipumaan myötämieliseksi.;) - pelkoa
ei voi mitään kirjoitti:
Jos noinpaljon pelottaa pyörälläajo niin silloin on parempi käyttää muita liikkumismuotoja.
Terve pelko takaa pidemmän elämän.
- 37män
#%tun tosikko kirjoitti:
Oletko taas mennyt sikailemaan?;)
"Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella."
Jos katsot uudemman kerran tuota raapustustani jalkakäytävällä fillarilla ajosta
A) Vain kaduilla joissa on bussikaista reunassa.
Se tarkoittaa ettei ole pysäköityjä autoja.
Kaikilla nyt muistamillani kaduilla, joissa bussikaista, on myös jalkakäytävä erityisen leveä ( joukkoliikennekatuja ).
Riski jalankulkijan kanssa on hyvin pieni, jos noudatetaan seuraavia
B) VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN
C) 20:n rajoituksella
D) Vain ajoradan puoleista reunaa kaukana rappuovista ja porteista
E) Taluttaen kadun ylitykset
Alatko jo taipumaan myötämieliseksi.;)Ensiksi, en oikein ymmärrä tuota "sikailu" termiä tässä yhteydessä.
En todellakaan kannata jalkakäytävällä pyöräilyä.
Eihän siitä mitään haitta ole jos pyöräilijä ajelee samaa nopeutta, kuin kävelijä kävelee, mutta miksi sitten ei taluta pyöräänsä.
Olen kai tämän aikaisemminkin sanonut.
Kun pyöräilijä jalankulkija törmäävät, jalankulkijaan voi sattua, mutta pyöräilijä voi jopa kuolla.
Jos jalkakäytävä on niin leveä, että sille voi erottaa oman pyörätien, mikäs siinä, mutta se on sitten eri asia. - #%tun tosikko
37män kirjoitti:
Ensiksi, en oikein ymmärrä tuota "sikailu" termiä tässä yhteydessä.
En todellakaan kannata jalkakäytävällä pyöräilyä.
Eihän siitä mitään haitta ole jos pyöräilijä ajelee samaa nopeutta, kuin kävelijä kävelee, mutta miksi sitten ei taluta pyöräänsä.
Olen kai tämän aikaisemminkin sanonut.
Kun pyöräilijä jalankulkija törmäävät, jalankulkijaan voi sattua, mutta pyöräilijä voi jopa kuolla.
Jos jalkakäytävä on niin leveä, että sille voi erottaa oman pyörätien, mikäs siinä, mutta se on sitten eri asia.Sanoit aikaisemmin:
”Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella”
Minä sanoin siihen, että oletko taas sikaillut?
Koska; ethän voi tietää sen pelottavuudesta ellet ole ajanut jalankulkijoiden seassa jalkakäytävällä.
Joka ajaminen fillarilla jalkakäytävällä on kielletty. Olet siis sikaillut ajettuasi jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa, koska se on kiellettyä, vaarallista ja pelottavaa.;)
Ihmisen reipas kävelynopeus on n. 7km/t. Ehdotin fillarilla 20km/t max. Se ei siis ole sama nopeus kuin kävelijöillä, mutta selkeästi fillarille vähemmän kuin räkä roiskuen rinnuksille –nopeus.
En esittänyt pyörätietä vaan jotain aivan uutta. - Kokenut fillaristi
ei voi mitään kirjoitti:
Jos noinpaljon pelottaa pyörälläajo niin silloin on parempi käyttää muita liikkumismuotoja.
Kerran on bussin toimesta rutattu fillarin kanssa jalkakäytävän reunaan. Siis pelotti ja varmasti oli lähes paskat housuissa, mutta kai jossain on sellaisiakin jotka ei siinäkään tilanteessa pelästy.
Jos olisi jäänyt takapyörän alle niin uutisessa olisi vain todettu "pyöräilijä horjahti"... - 37män
#%tun tosikko kirjoitti:
Sanoit aikaisemmin:
”Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella”
Minä sanoin siihen, että oletko taas sikaillut?
Koska; ethän voi tietää sen pelottavuudesta ellet ole ajanut jalankulkijoiden seassa jalkakäytävällä.
Joka ajaminen fillarilla jalkakäytävällä on kielletty. Olet siis sikaillut ajettuasi jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa, koska se on kiellettyä, vaarallista ja pelottavaa.;)
Ihmisen reipas kävelynopeus on n. 7km/t. Ehdotin fillarilla 20km/t max. Se ei siis ole sama nopeus kuin kävelijöillä, mutta selkeästi fillarille vähemmän kuin räkä roiskuen rinnuksille –nopeus.
En esittänyt pyörätietä vaan jotain aivan uutta.Korjataan nyt vaikka yksi kohta väitteistäsi.
Keskustan jalkakäytävä ei ole lenkkipolku. Ei siellä ihmisten kävelynopeus ole suinkaan 7 km/h, vaan paljon hitaampi. Siellä myös poukkoillaan minne sattuu. Että silleen. - syy
37män kirjoitti:
Ensiksi, en oikein ymmärrä tuota "sikailu" termiä tässä yhteydessä.
En todellakaan kannata jalkakäytävällä pyöräilyä.
Eihän siitä mitään haitta ole jos pyöräilijä ajelee samaa nopeutta, kuin kävelijä kävelee, mutta miksi sitten ei taluta pyöräänsä.
Olen kai tämän aikaisemminkin sanonut.
Kun pyöräilijä jalankulkija törmäävät, jalankulkijaan voi sattua, mutta pyöräilijä voi jopa kuolla.
Jos jalkakäytävä on niin leveä, että sille voi erottaa oman pyörätien, mikäs siinä, mutta se on sitten eri asia."Eihän siitä mitään haitta ole jos pyöräilijä ajelee samaa nopeutta, kuin kävelijä kävelee, mutta miksi sitten ei taluta pyöräänsä."
Pyörää taluttava jalankulkija tarvitsee noin puolimetriä enemmän tilaa leveyssuunnassa kuin kävelyvauhtia ajava pyöräilijä. Se on aika paljon ruuhkaliikenteessä. - 37män
syy kirjoitti:
"Eihän siitä mitään haitta ole jos pyöräilijä ajelee samaa nopeutta, kuin kävelijä kävelee, mutta miksi sitten ei taluta pyöräänsä."
Pyörää taluttava jalankulkija tarvitsee noin puolimetriä enemmän tilaa leveyssuunnassa kuin kävelyvauhtia ajava pyöräilijä. Se on aika paljon ruuhkaliikenteessä.mutta jalankulkijat eivät sitä ymmärrä, eikä poliisikaan.
- Lakinipo
37män kirjoitti:
mutta jalankulkijat eivät sitä ymmärrä, eikä poliisikaan.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
40 §:
Jalankulkijan paikka tiellä
Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei kuitenkaan saa jalkakäytävällä taluttaa polkupyörää tai mopoa, kuljettaa potkukelkkaa, hiihtää, luistella eikä kantaa kookasta taakkaa, jos siitä voi aiheutua huomattavaa haittaa muille jalankulkijoille.
Missä jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai milloin sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätietä tai ajoradan reunaa.
Pyörätiellä jalankulkijan on yleensä käytettävä sen reunaa. (7.5.1997/414)
Ajoradalla jalankulkijan on ensisijaisesti käytettävä sen vasenta reunaa, jollei oikean reunan käyttäminen ole kulkureitin tai muiden syiden vuoksi turvallisempaa. Polkupyörää tai mopoa taluttava saa kuitenkin käyttää ajoradan oikeaa reunaa. - Seppo Susi
#%tun tosikko kirjoitti:
Sanoit aikaisemmin:
”Jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa pelottaa vielä enemmän ajella”
Minä sanoin siihen, että oletko taas sikaillut?
Koska; ethän voi tietää sen pelottavuudesta ellet ole ajanut jalankulkijoiden seassa jalkakäytävällä.
Joka ajaminen fillarilla jalkakäytävällä on kielletty. Olet siis sikaillut ajettuasi jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa, koska se on kiellettyä, vaarallista ja pelottavaa.;)
Ihmisen reipas kävelynopeus on n. 7km/t. Ehdotin fillarilla 20km/t max. Se ei siis ole sama nopeus kuin kävelijöillä, mutta selkeästi fillarille vähemmän kuin räkä roiskuen rinnuksille –nopeus.
En esittänyt pyörätietä vaan jotain aivan uutta."ethän voi tietää sen pelottavuudesta ellet ole ajanut jalankulkijoiden seassa jalkakäytävällä. "
Tottakai voi tietää. Se on nimeltään kokemus/viisaus.
Sama asia toiselta kantilta: mistä voi tietää, sattuuko turvakengällä potku nivusiin jos ei ole koskaan turvakengällä potkaistu nivusiin?
- saako?
Saakohan polkupyöräilijä ajaa bussikaistaa?
- ....!
37män kirjoitti:
Tökkääppä tosta
http://www.liikenneturva.fi/fi/kysyttya/haku.php?we_objectID=2970&pid=678Omilla mielipiteillä ei ole väliä. Sääntöjen mukaan mennään.
- bussikaistalla?
Milloin tavis saa ajaa bussikaistalla.
Ok, tiedän että esim. yöllä ja käännyttässä oikealle, mutta saako muulloin? - fillarilla
Saa ajaa silloin, kun bussikaista on ajoradan oikeassa reunassa.
Usein ihmettelen, onko teillä miehillä lainkaan ajokorttia. Tietoa ei tunnu olevan niin mistään asiasta, vaan aina tulee kinaa. - #%tun tosikko
fillarilla kirjoitti:
Saa ajaa silloin, kun bussikaista on ajoradan oikeassa reunassa.
Usein ihmettelen, onko teillä miehillä lainkaan ajokorttia. Tietoa ei tunnu olevan niin mistään asiasta, vaan aina tulee kinaa.mielipiteensä tähän ketjuun.;)
Kiva, että naisnäkökulma tuli esiin.
Tosin toistit jo moneen kertaan sanotun.
Riittäiskö sulle ABECED1E ja n. 2.300.000 km autoilla? Jonnin verran vähemmän fillarilla? - Seppo Susi
#%tun tosikko kirjoitti:
mielipiteensä tähän ketjuun.;)
Kiva, että naisnäkökulma tuli esiin.
Tosin toistit jo moneen kertaan sanotun.
Riittäiskö sulle ABECED1E ja n. 2.300.000 km autoilla? Jonnin verran vähemmän fillarilla?"Riittäiskö sulle ABECED1E ja n. 2.300.000 km autoilla?"
Ei riitä. Tuo ei takaa mitenkään sitä, että myös tiedät liikennesäännöt tai sitä, että vaikka tietäisit, noudattaisit niitä...
olis tähdellisempää kuin jotakin helvetin lija-autokaistoja kytätä
- olisi...
...prostituutio tuskin Suomessa mikään suuri ongelma on, ja narkkareista suurin osa on hoidossa. Tosin enpä tiedä Helsingistä... mutta kun sitä liikennettä katselee ja uutisia lukee, niin kyllä sinne kannattaa viranomaistenkin katella ja valvoa. Suurin todennäköisyys onnettomuuksille on kuitenkin liikenneonnettomuudet, ei muut.
olisi... kirjoitti:
...prostituutio tuskin Suomessa mikään suuri ongelma on, ja narkkareista suurin osa on hoidossa. Tosin enpä tiedä Helsingistä... mutta kun sitä liikennettä katselee ja uutisia lukee, niin kyllä sinne kannattaa viranomaistenkin katella ja valvoa. Suurin todennäköisyys onnettomuuksille on kuitenkin liikenneonnettomuudet, ei muut.
piisaa joka paikassa ........ mitä pienempi kylä sitä irstaampi meno ...
- sankari..
Haha!!
Rupesiko vituttamaan kun sait pikavoiton aamuruuhkassa ollessasi kaahamassa vakiohorollesi aamupanolle ennen työpäivää, bussikaistaa pitkin ohitellaksesi mummot ja mammat jotka ajelevat nopeusrajoitusten mukaan, ilmeisesti niin paljon että koitat usuttaa poliisin vakiovosusi kimppuun sen sijaan että tyytyisit maksamaan sakon ja ensi kerralla varaamaan aamupano-matkaan hieman enemmän aikaa niin ei tarvitse bussikaistoilla hosua...!
Huume hörhöjen valvonta siis voi apua... gps siru jokaiseen apteekeista myytäviin/annettaviin ruiskuihin, ja "sirun aktivointitoiminto" kun ruiskusta poistaa korkin, siitä vaan sitten poliisi sakottamaan jokaista joka ruikuilla leikkii.. eiks je?
Entäs ne alkoholistit...
No vaikka tippalukko joka alkon viinapulloon, niin että pullo ei anna kuin senttilitran joka kolmas tunti tms, sillähän päästään alkoholiongelmastakin samalla.
Mitäs vielä... Aletaanko pienentämään vanhusten ruoka annoksia vanhainkodeissa.. Säästyisi valtion rahoja, joilla voitaisiin sitten kustantaa nämä tuiki tarpeelliset poliisin valvontatoimet yms.
Ituhipit indonesiaan ja poliisivaltio pelastaa!
Suomi24 palstalla tyhmyys tiivistyy :D - hdffddh
sankari.. kirjoitti:
Haha!!
Rupesiko vituttamaan kun sait pikavoiton aamuruuhkassa ollessasi kaahamassa vakiohorollesi aamupanolle ennen työpäivää, bussikaistaa pitkin ohitellaksesi mummot ja mammat jotka ajelevat nopeusrajoitusten mukaan, ilmeisesti niin paljon että koitat usuttaa poliisin vakiovosusi kimppuun sen sijaan että tyytyisit maksamaan sakon ja ensi kerralla varaamaan aamupano-matkaan hieman enemmän aikaa niin ei tarvitse bussikaistoilla hosua...!
Huume hörhöjen valvonta siis voi apua... gps siru jokaiseen apteekeista myytäviin/annettaviin ruiskuihin, ja "sirun aktivointitoiminto" kun ruiskusta poistaa korkin, siitä vaan sitten poliisi sakottamaan jokaista joka ruikuilla leikkii.. eiks je?
Entäs ne alkoholistit...
No vaikka tippalukko joka alkon viinapulloon, niin että pullo ei anna kuin senttilitran joka kolmas tunti tms, sillähän päästään alkoholiongelmastakin samalla.
Mitäs vielä... Aletaanko pienentämään vanhusten ruoka annoksia vanhainkodeissa.. Säästyisi valtion rahoja, joilla voitaisiin sitten kustantaa nämä tuiki tarpeelliset poliisin valvontatoimet yms.
Ituhipit indonesiaan ja poliisivaltio pelastaa!
Suomi24 palstalla tyhmyys tiivistyy :DMene yhdys sana kurssille.
Taidat olla vähän tyhmä, kun kuvittelet huumehörhöjen juoksevan ne ruiskut kädessä GPS:n sojottaen satelliitteihin.
- Opetuksen ammattilainen
Myös valvojilta!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000031867773- Paljon ajanut ja nähnyt
Liikenne on kokonaisvaltaista:
Asenteet ja hyvät liikennetavat liikenteessä on ratkaisevassa asemassa:
Liikennetavat ja tottumukset opitaan jo lapsena äidin/isän ajaessa ja nuorena kavereiden kyydissä, joilla on näyttämisen tarve ( autokoulun muutamilla teoriatunneilla ei voi vääristyneitä asenteita enää muuttaa ).
Erityisen tärkeää on pitää mielessä, että aikuisina ihmisinä kannamme vastuun siitä, miten liikennetavat siirtyvät takapenkillä istuville tulevaisuuden tienkäyttäjille.
Kaistan vaihto liikenteessä:
hyvissä ajoin vilkku päälle, peileistä myös seuraten ja sopivasti kiihdyttäen, niin liikenteeseen pääsee mukaan kyllä joustavasti ns. vetoketjuperiaatteella, ( myös linja-autokaistalta pois/tai l-autokaistalle kääntymistä varten ) yhteispelillä näin se pitäisi onnistua.
Eikä viime tipassa vilkku päälle ja vasemmalta tai oikealta kaistalta koukkaamalla
jonkun eteen, näin aiheutetaan vaaratilanteita
Tylyt käytöstavat liikenteessä turhan yleisiä, helposti nopeusrajoitusten noudattajille soitetaan torvea tai muulla tavoin osoitetaan mieltä.
Suuri osa aijempina vuosina noin 400 kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista olisi voitu välttää, sillä jokainen kuolema liikenteessä on turha. Liikenneturvallisuus on meidän kaikkien yhteinen asia. Se koskettaa kaiken ikäisiä ja eri tavoin liikenteessä liikkuvia.
Jokainen tiellä liikkuja voi vaikuttaa liikenneturvallisuuteen omalla käytöksellään.
Viime vuonna kuolonkolareita oli noin 300 jokainen kuolema liikenteessä on liikaa.
PS ulkomailla ( Saksa,Ruotsi ) suojatien eteen pysähdytään, tilaa annetaan jalankulkijoille kiilailematta, ja muutenkin liikenne sujuu jouheasti
Suomessa kyllä tullaan perässä parempaan suuntaan, kylläkin hitaasti.
Muuten tämänkin palstan muutamat kirjoittajat ovat ilmeisesti myös niitä ajavia häiriköitä!
- tttxxxx
TAAS esimerkki täysin turhasta duunista:
- kytät saa lisää paskaa niskaan
- ekopellet röyhistelee, kun muka vaikutetaan, niillekin hampunpolttajille tiedoksi, että bussikaistojen poisto korjaisi koko hemmetin asian. menkää viherkommarit oikeisiin duuneihin!
- kyttäys maksaa ja samalla ajalla sinivuokot voisi vaikka keskittyä oikeisiin töihin (ryöstöt yms.) - missä sattuu.
Kertoo psyykkisistä ongelmista paljon. Tuollainen itsekeskeinen toisista piittaamaton Tyyppivika ahdistuu jonossa ja yrittää häikäilemättömästi nopeuttaa matkaansa bussikaistalla. Ainoa seuraus on, että meidän normaalien ihmisten bussimatka hidastuu, nytkähtelee, bussit eivät pysy omissa aikatauluissaan vaikka matkustajalla ei olisikaan kiire. Kiirehän on vain keksitty sana. Todellisuudessa kenelläkään ihmisellä ei ole (paitsi henkilöauoilijalla) kiire mihinkään.
rekisteröity farmari jolla siis saa ajella bussikaistoilla ... mietin että hesassa on myös nopeusrajoitukset eikä niitö ole koskaan kukaan noudattanut
- kansalainen222
Mistä lähtien se on bussiksi muuttunut ?
Kannattais varmaan opetella vähän liikennesääntöjä ja -merkkejä ennenkuin kirjoittelee tänne mitä sattuu.
- bussikaitalla?
Milloin tavis saa ajaa bussikaistalla?
Ok, tiedän että esim. yöllä ja käännyttässä oikealle, mutta saako muulloin?- niin on
Kiiikkeliii...
niin on kirjoitti:
Kiiikkeliii...
Valtiolta joten poliisit laitettu sakottaan enemmän. Ja tuossahan ei niiden tarvii tehdä duunia ku sivarit purkaa kameratkin
- Dösäkuski
Voiko noin itsekkäät ihmiset jotka estävät toisten ihmistentöihinmenoa ansaita muuta kuin kunnon sakot?
tämä on ainoa tie jolla asia saadaan "jakeluun".Tämä joukko sekoittaa omalla käyttäytymisellään julkista liikennettä aamusta iltaan eli tuhannet ihmiset kärsii muutamien junttien sekoilusta.POLIISIT TEHKÄÄ JOTAIN!- vitunköyhät
on täysiä m---kuja,bussit ja niitä käyttävät köyhät pitäs ampuu raketilla kuuhun.
- Miks köyhä ajat autollas
vitunköyhät kirjoitti:
on täysiä m---kuja,bussit ja niitä käyttävät köyhät pitäs ampuu raketilla kuuhun.
Todella varakkaat antavat kuljettajien ajaa, eivätkä viitsi ajaa itse. Ai niin, köyhä surkimus, lähes mitätön olet ja se kyllä paistaa viestistäsi.
- sakkolappu kouraan
Ja sakko on maksettava heti, muuten ei matka jatku. Ei mitään maksa kuukauden kuluessa, vaan heti, eikä valituksia oteta koskaan käsiteltäviksi. Vasta silloin järjestys muuttuu ja laki todella astuu voimaan.
- vitunköyhät
Miks köyhä ajat autollas kirjoitti:
Todella varakkaat antavat kuljettajien ajaa, eivätkä viitsi ajaa itse. Ai niin, köyhä surkimus, lähes mitätön olet ja se kyllä paistaa viestistäsi.
köyhän bussipummin hermoon,no niin oli tarkoituskin...
missäköhän kohtaa sanoin että ajan itse autoani?
- Rankka ratkaisu
Yksityisautoilu vain kiellettävä keskustassa ja autoton keskusta säästää sekä rahaa, ympäristöä ja maailma pelastuu.
- ilman autoja
jäis verot maksamatta ja sun sosiaalituet saamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835