ilveskanta alas.ADRESSI.

allekirjoita.

-liikaa ilveksiä.kauriit,jänikset,pesivät koppelot,teeret,kaikki lämmin ruoka käy.olin jänis jahdissa taannoin.ilves seurasi pupua,lumessa näkyi ,sai myös sen.ainoan lähistöllä olevan mustan meton tappoi.asun 15 km j:kylästä.

10

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adstressi

      Ei niitä liikaa ole. Harmi, että jäit ilman pupuasi. Vai metsonko olisit halunnut? Kohdista antipatiasi mieluummin vaikka minkkiin jos mettäkanoista olet huolissasi, se kun ei edes tänne kuulu. Pupuja ja kauriita kyllä riittää pienestä ilveskannasta huolimatta.

      Onneksi olkoon hienosta asuinseudusta!!!

    • alas

      liikaa metsästäjiä, kaikki lämmin ja liikkuva kelpaa tappamisen kohteeksi. Monet lajit taantuvat koska "järki" puuttuu, jotain on tehtävä ja pian. Auttaako adressi, vai onko muita keinoja?

    • erätulineuvos

      Ilves sopii naiselle turkiksi.

    • maajussi3

      tarvis saada , mettiin ne pärjäis , lue (kelpais)paremmin ilveksille ja susille ehkä karhullekkin .se kuuluu suomen luontoon kuin edellä mainitut .

      • pyydystämässä

        Lasket sitten ne vapaaksi tontillesi. Kyllä ne siitä äkkiä kekistyy.
        Villsika on hyödyllinen metsänuudistaja. Se kyntää kenttäkerroksen, mutta ei vahingoita puita ja siemenet itää hyvin tongitussa maassa.


    • immakickyoass

      No phöh, katti vei jänispaistisi, voi kyynel, pitikö syödä pelkkää kauravelliä se viikko?
      Ja metsohan on ruma kuin perse, ilves on kaunis eläin, jätä se rauhaan ja mene nukkumaan.

    • talvi on hyvä

      Talvi verottaa ilveskantaa. Viime ja toissa vuonna Ilveksiä lisääntyi saakelisti kun talvi tuli myöhään ja joissan päin oli lumeton silloin ilveksille on helppo jänis saalis kun se on valkoinen, näkee sen hyvin kauas. Voi pupuparkaa

      • riistaneuvos

        Siellä, missä vähän jäniksiä, ilves syö loputkin.


      • Väliä?
        riistaneuvos kirjoitti:

        Siellä, missä vähän jäniksiä, ilves syö loputkin.

        Jos ei ilves jäniksiä syö niin sitten metsästäjät syö ja jänikset loppuu jokatapauksessa.


      • Syö...
        riistaneuvos kirjoitti:

        Siellä, missä vähän jäniksiä, ilves syö loputkin.

        Sehän syö myös ketut ja supitkin, joten ilves on hyötyeläin. Metsästäjä ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe