LA pettymys!!

caribianpirate

Olin viikonlopun Los Angelesissa ja voin sanoa että olin todella pettynyt koko kaupunkiin!!! Downtown LA hirmuisen hiljaista seutua, pilvenpiirtäjiä ja pankkeja. Ei mitään nähtävää. Pikku Meksiko meluisa ja likainen slummialue. Sunset Strip todela pelottava ja "hämärä" alue...Walk of fame,Music Hall, Kodak teatteri nähty 10 minutissa. Alue täynnä Maxicolaisia ja kerjäläisiä. Pitääkö etsiä joku eliitti-alue että Losissa viihtyisi pidempään kuin päivän?

Jos seuraavan kerran eksyn kaupunkiin, mitä nähtävyyksiä/ajanviettopaikkoja suosittelet? Olen kuullut että Santa Monicassa paljon viihtyisämpää?

13

4396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Laguna Beach

      Selvästikään sinä et valmistellut matkaasi hyvin etukäteen, jos sinulle on yllätys sekin, että USA:laisen suurkaupungin keskusta on hiljainen/tyhjä viikonloppuna. Tässäkin vaiheessa mainitset vain Santa Monican Los Angelesin alueen yhteydessä.

      Kannattaisi varmaankin tutkia netiltä ja ostaa oikea opaskirja, sillä Etelä-Kaliforniassa on paljon näkemistä ja tekemistä.

      • sama mieltä

        näitä sunnuntai lomailijoita on niin vaikeaa käsittää. ja yhdyn "do your homework".


    • caligirl

      Ehkäpä ei kannata sinne downtowniin mennä. Sehän on vaan pelkkiä toimistorakennuksia täynnä. Suosittelisin upeaita hiekkarantoja, mm. Venice beach, Malibu beach. Auringonlaskut on todella upea näky. Ja kannattaa ajella autolla ylös Beverly Hillsin kukkuloita, mistä aukeaa aivan mahtavat näköalat Los Angelesin ylle!! Varsinkin auringon laskettua. Rodeo Drive kalliine kauppoineen on kanssa näkemisen arvoinen, vaikkei olisi rahaa tuhlattavaksi. Sunset Stripin rock baarit on viihtyisiä jos yhtään pitää rock musiikista. Ja tietenkin hyvä seura tekee matkasta aivan mahtavan!! Siinä vaan jotain ideoita.. Itse viihdyin hyvin viikon ja oon varmastikin menossa uudestaan tässä lähiaikoina. Universal Studiot kannattaa myös tsekata, jos vaan on aikaa viettää koko päivä siellä!

      • ihan mukava

        paikka myöskin, santa monican ohella mielestäni mukavinta aluetta koko losissa. Third street promenade santa monicassa ja muut "käveltävät" mestat kun kiehtoi suuresti.


    • Jorette

      ... L.A. se on totta.

      Kun ihmiset selittelee... Mun mielestä Downtown on perseestä, Venice beach on 80's-mesta ja Sunset Strip on hetkessä nähty.
      Itse tykkään Malibusta, Santa Monicasta, sekä kukkuloista.

      Suurin ongelma musta on kuitenkin se, että LA on sellainen Espoo/Vantaa potenssiin ziljoona. Eli siellä ei konkreettisesti ole mitään niin maata mullistavaa. Lähinnä elämäntapa ja sää on ne jutut. Minusta San Fran on ehdottomasti länsirannikon kiehtovin ja kaunein kaupunki. San Diegoon taas kannattaa mennä surffaamaan. Toisaalta makuasioita on turha kiistellä.

      J

      • caribianpirate

        Olin tämän saman reissun aikana myös San Diegossa 4 päivää ja vietin siellä uuden vuoden. Diggasin kyllä San Diegosta todella paljon!!! Vuokra-auto on kyllä pakko olla.


    • muutaman vuoden takaa

      On totta, että se kuva, minkä joistain jenkkisarjoista saa downtownin suuruudesta, osoittautui kyllä kättelyssä vääräksi. Pieni plänttihän se on ja elämä oikeasti sen ulkopuolella.

      Itse asuimme Marina del Rayn alueella, elitismistä en mene sanomaan, mutta hotellista oli mahtavat näkymät merelle ja viereiseen huvivenesatamaan. Rauhallista, kelpo yhteydet liikkumiseen. Ilman vuokra-autoahan siellä ei tee mitään. Me liikuimme tietyn ohjelman puitteissa, jotka oli muiden järjestämiä.

    • Janne-

      Itse diggasin vuosi sitten Los Angelesista ihan kybällä!. Mielestäni Downtown on juuri ovela, kun on siellä keskellä rauhallisena ihan omana alueenaan. Oon nähny aasiat ja euroopat, mutta tuolla Losissa on itselleni se käsittämätön jokin, mitä muualla ei ole, onko muilla samoja fiiliksiä?. Pakko sinne on uudestaan päästä... Oltiin myös vajaa viikko San diegossa ja se oli kanssa mukava mesta.

      • exREbroker in SoCal

        Vuosi sitten siellä olikin hienoa. Nyt finanssikriisi on puskenut myös Eteläiseen Kaliforniaan vähän eri "vibat".

        Kaveri omistaa Lamborghini dealershipin tossa Irvinen lähellä. Kauppa käy yhtä tahmeasti kuin kiinteistökauppa Suomessa tammikuussa 2009.

        Koko Yhdysvallat on tällä hetkellä VARJO siitä, mitä se oli pörssikurssien kosketellessa huippuja 2007!


      • Janne-
        exREbroker in SoCal kirjoitti:

        Vuosi sitten siellä olikin hienoa. Nyt finanssikriisi on puskenut myös Eteläiseen Kaliforniaan vähän eri "vibat".

        Kaveri omistaa Lamborghini dealershipin tossa Irvinen lähellä. Kauppa käy yhtä tahmeasti kuin kiinteistökauppa Suomessa tammikuussa 2009.

        Koko Yhdysvallat on tällä hetkellä VARJO siitä, mitä se oli pörssikurssien kosketellessa huippuja 2007!

        että finanssikriisi näkyisi esim. Losissa jotenkin konkreettisesti turistille... Tietty voin olla väärässä.


      • pöpsön
        exREbroker in SoCal kirjoitti:

        Vuosi sitten siellä olikin hienoa. Nyt finanssikriisi on puskenut myös Eteläiseen Kaliforniaan vähän eri "vibat".

        Kaveri omistaa Lamborghini dealershipin tossa Irvinen lähellä. Kauppa käy yhtä tahmeasti kuin kiinteistökauppa Suomessa tammikuussa 2009.

        Koko Yhdysvallat on tällä hetkellä VARJO siitä, mitä se oli pörssikurssien kosketellessa huippuja 2007!

        poika ei tajua finanssimaailmasta taas mitään.


    • ollut Santa Monicassa?

      Ei voi kuin yhtyä edellisiin kirjoittajiin, olisit tutkinut hieman ennen lähtöäsi. Itsestäni paras paikka oli juuri tuo Santa Monica, jossa asustin 5 päivää, ja olisin voinut pidempäänkin. Kadun toisella puolella "Baywatch" rantaa silmänkantamattomiin. Kävelyetäisyydellä Venice jossa nähtävää aamusta yöhön. Tandemilla käväisimme Marina del Rayssa ihastelemassa pursia. Myös Santa Monica Pier oli kävelymatkan päässä, ja 3rd street.
      Yksi päivä kokonaisuudessaan meni mahtavassa Universal Studioissa. Hollywood, Bel Air, Downtown, Beverly Hills, ne kuitattiin yhdellä kiertoajelulla. Etukäteen tajusinkin, että ne on nopeasti nähty, eikä kannata uhrata paljon aikaa.

      Loma oli aivan mahtava. Ota sinäkin uusi kierros, ja valmistele matkasi vähän huolellisemmin, että tiedät, mitä haluat. Ei kannata matkustaa toiselle puolen palloa vain pettymään...Kalifornia kaikkiaan on ihana!

      • u7uyjyjy

        Itse lomailin kuukauden losissa eikä tekeminen kyllä loppunut kesken! Universal studiot ja disneyland ovat tietenkin ne pakolliset jutut joissa kuluu kussakin paivä rattoisasti. Sen lisäksi Beverly Hills, Santa Barbara ja Santa Monica ovat tietenkin myös kokemisen arvoisia. Tietenkin kävin myös Venice beachillä ja Walk of Famella. Ja kun minulla oli aikaa niin kävin tutustumassa myös UCLA:han (on muuten mahtava paikka), Getty centeriin, Griffitin observatorioon ja käväisin vielä kolmen päivän reissun San Franciscossa. Oli mahtava reissu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe