Koira raapii ulko-ovea päästäkseen sisälle.
Mikä keinoksi ?
Löytyykö "ovikelloa" tai vastaavaa systeemiä koulutettavaksi ?
Oven raavinta
5
480
Vastaukset
- ankuu
Nelosella tuli kerran oprahissa jakso, jossa oli solmittu pieniä kulkusia (samanlaisia mitä on esim. tonttulakeissa) naruun ja se oli laitettu oven kahvaan. Koira pukkasi narua kuonolla ja kun kulkuset alkoi kilisemään koira päästettiin pihalle..tätä voisi soveltaa toisinkin päin :) Koira opetettiin ensiksi niin että "kulkusnarua" piti ihminen kädessään ja aina koiran koskettaessa narua sai hauva siitä namupalan.
meillä toinen koira haukahtaa kimeästi kun haluaa sisälle ja toinen raapii ovea.- ovea ja se on
minusta ihan ok, ovi auki vain, ei siinä kelloja tarvita.
- ankuu
ovea ja se on kirjoitti:
minusta ihan ok, ovi auki vain, ei siinä kelloja tarvita.
Meillä se on myös ok, mutta entinen koirani raapi ovea ns. turhaan, kun avattiin ovi ei halunnutkaan sisälle.. Kun sen kanssa oli pihalla, meni silti raapimaan ovea --> kun avasi oven ei halunnutkaan mennä sisälle. Eli ymmärrän toisaalta miksi se on rasittavaa..
Mutta kuten sanoin meillä se on nykyään vaan hyvä kun on toinen oppinut tuon oven rapsuttamisen. - koiruli
ankuu kirjoitti:
Meillä se on myös ok, mutta entinen koirani raapi ovea ns. turhaan, kun avattiin ovi ei halunnutkaan sisälle.. Kun sen kanssa oli pihalla, meni silti raapimaan ovea --> kun avasi oven ei halunnutkaan mennä sisälle. Eli ymmärrän toisaalta miksi se on rasittavaa..
Mutta kuten sanoin meillä se on nykyään vaan hyvä kun on toinen oppinut tuon oven rapsuttamisen.pomppii ikkunaa vasten ja seinään jää kynnenjälkiä,eikä korvaansa lotkauta vaikka kuin kieltää.. oiskos tähän ongelmaan vinkkejä?
...,joten eikö ole yksinkertaisinta opettaa se haukkumaan,kun haluaa sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161