Mitkä Ocun moottorit syövät öljyä eli vaatii öljyn lisäämistä huoltojen välillä. 1,9TDI ainakin, mutta onko uusista TSI-moottoreista tuntumaa? Ovatko samoja, joita muissa konsernin autoissa on jo käytetty?
Ocun
18
1961
Vastaukset
- kanisteri kontissa
entinen autoni oli Audi A4 1.8T (190hv).
Sitä konetta kannattaa ainakin välttää. - Rehtori.
2.0TDI 0,5l/5000km
- kalle kustaa
Viikon päästä vuoden ikäinen 1.9d 4x4combi. Takana 28,000km. Ekat öljyt suodatin vaihdatin 2500km,Castrol LL, ei tarvinnut lisätä. Seuraava öljynvaihto suodatin 17,000km.Shell, ei LL. Ei ollut vajunut kuin neljänneksen mittatikussa. Parin viikon korvilla tulee 30.000km huolto. Öljyä ei ole lisätty ja tikku näyttää jälleen neljänneksen vajausta. Kun auto kerran on oma (ja maksoi n 30.000e )en ole nähnyt viisautta säästellä öljynvaihdoissa. Kukin tehköön miten uskoo mutta luulen moottorin "tykkäävän" siitä että sillä ajetaan puhtailla öljyillä? Vikoja on ollut. 1. Kivi jarrusatulassa vinkui viikon. 2. yläjarruvaloon tulee kosteutta (takuuosa odottaa jo pajalla) Keskikulutus talvella matkassa 5,7. Kesällä 5,5l/100km. Hyvä työkalu!
Ostin 06 kesällä 2.0TDI Ocun moottorina BKD
20000km kohdalla syttyi öljymäärävalo -> puoli litraa mukana tullutta lisää ja 30000km huollossa sitten tietty vaihtoivat.
50000km ja taas valo -> loput 0,5l lisäystä ja näin mentiin taas 60000km huoltoon.
Viime Heinäkuussa mittarissa 72000km ja auto vaihtui uuteen ocuun.
Nykyinen samalla 2.0TDI BKD motilla ja tässäkään ei DPF:ää.
8000km öljymäärä valo syttyi. -> 0,5litraa mukana tullutta sisään.
17000km ja taas syttyi. -> Loput 0,5litraa sisään.
Nyt mittarissa 18100km ja uusi tölkki peräkontissa odottamassa. Ensimmäisen kerran jouduin siis itse ostamaan lisäysöljyn. Aikaisemmin on aina päässyt tuon 2 vuotta / 70-80000km mukana tulleilla lisäysöljyillä. Tämä yksilö tuntuu olevan janoinen. :D- pitikö olla
Niin ainakaan tuo 180000 ajettu 1,9 Tdi ei "syö" öljyä häisritsevästi. Normaalia hyvää täyssynteettista. 10000 km:n välein vailenee n. puoli litraa, eli ei syö öljyä. LL:iin en ole oikein makua saanut voi olla ihan hyväkin. Vaihdan vanhanaikaisesti 10000 välein. Tulee samalla katsottua kumit ja muut paikat. Tähän saakka diagnoosi on ollut "kuiva on ja kumit ehjät".
- 30000 km:n
huoltoon mennessä litran LL-öljyä. Pyrin pitämään öljynmäärän tikun ylätasossa. Vaihdon jälkeen olen ajanut n. 11 tkm, lisäsin toissa päivänä n. 150 g. Pidän kulutusta normaalina, joka vähenee ajan mittaan, koska on kyseessä moottori, joka on tehty pitkäkestoiseksi. Moottori on 1,9 tdi, auto Skoda Octavia.
- uudet TSI:t?
Mulla on viimeksi 80-luvun alussa ollut auto, johon on öljynvaihtovälillä tarvinnut lisätä öljyä ja sillä koneella oli ajettu 350.000km ja auton vuosimalli oli-67.
Öljyn lisääminen uudehkoon koneeseen öljynvaihtovälillä ei ole nykyaikaa. Tämän vuoksi en ole voinut harkitakaan OCUa.
Ovatko nuo OCUihin tulleet uudet TSI:t parempia koneita? - skodisti
itsellä octavia 1.9 td 4x4 2008 käytin juuri 30000 km huollossa yhtään ei ole tarvinnut öljyä lisätä välissä.
- on eroja
Edellisessä -05 mallin 2.0TDI:ssä meni litra öljyä n. 10tkm välein.
Nykyisessä -07 2.0TDI:ssä lisäsin ekan kerran vajaan litran n. 15 tkm. kohdalla. 30tkm. kohdalla oli huolto ja nyt 46 tkm. kohdalla ei ole vielä huollon jälkeen lisätty öljyä.
Tämä uudempi yksilö on siis paljon vähemmän öljyä kuluttava kuin vanha. - 4x4
Ajettu 17000 km, moottorina 2.0 TDI, ei ole öljyä lisätty.
Liekö syy mustassa vaikeasti tulkittavassa öljytikussa, josta öljyn määrää ei meinaa mitenkään erottaa?- ....
mulla 1.6fsi ei syöny öljyy ekan 30000km:n matkalla juuri mitään,kyl näissä varmaan yksilöerojakin on.Kuuluu olevan myös monilla muillakin automerkeillä,esim. jotkut toyotat kuulemma vievät reilustikkin öljyä varsinkin uutuuttaan.
- :))))))..
.... kirjoitti:
mulla 1.6fsi ei syöny öljyy ekan 30000km:n matkalla juuri mitään,kyl näissä varmaan yksilöerojakin on.Kuuluu olevan myös monilla muillakin automerkeillä,esim. jotkut toyotat kuulemma vievät reilustikkin öljyä varsinkin uutuuttaan.
minullä ja d-fellulla oli hyvä aamu kun se ee lähtennä kääntiin, nii mine katon et mikä vika, ni p-aine suotin on ollunna kaks vuotta vaihtamati ni vettä oell jiätynnä ja mennynnä tukkoon, samall mine katsoi ö-tikkuun nii katohan ku oell mennynnä öljy nii ales ett just ylti tikkuun, onnii ollunna syksystä saakka 0-40w se ohut öljy ni näyttää vähän kuluvan, fellullo o ajettu jo 200thkm, no samalla katon o-tehostimen tikkua ni sehhii melekeen kuiva, näyttäess siltä että ko fellulla on 8 vuotta ajettu ni se voaii konepellin nostooo aina kerran vuuvvessa!!!
- Mä vaan
ja käsittääkseni sama tehdas valmistaa Tsekeissä kaikkiin VAG konsernin autoihin TSI-moottoreita lei esim Volkakrin nokalla tehty TSI pannu on Tsekeissä tehty ainakin Skodan sivujen mukaan näin on. Miksi Skodaan tehtäisiin erilaiset TSI moottorit kuin Volkkariin tai Seatiin. Totta hitossa ne on samoja moottorin ohjausta muuttamalla niissä on saatu jotain muutaman kaakin eroja eroja aikaan esim Audi 125hv vs VW/Skoda 122hv.
Itellä on Golf TSI moottorilla ja vieläkaksoisahdettu ja nyt on mittarissa 11.00km:a eikä ainakaan vielä oo yhtään lisätty öljyä. Käsittääkseni se öljynsyönti ongelma koskee koko konsernissa eniten pumppusuutin dieseleitä ja malleja 1.9TDI sekä 2.0TDI ka muissa sitten on niitä vaihtelevasti.- scoutilla ajellen
2.0 TDI ostettu 2007 loppuvuodesta. Huolto 30 tkm, nyt mittarissa 50 tkm, ei lisätty öljyä (vielä) eikä ole siitä herjannut. Muutaman kerran olen tikkua nostanut varmuuden vuoksi.
- ongelma on vain
se, että auto kuluttaa n. 5 l/100 km dieseliä, eikä öljyn kulutusta huomaa sillä välillä. 39 tkm:n jälkeen öljyä on kulunut 1l = 20 euroa, dieseliä 1950 l = n. 2300 euroa eli yli kymmenkertainen määrä, heh, heh, ..... Öljynkulutus on pieni osa kokonaiskuluista.
- kovinontyyristä
ongelma on vain kirjoitti:
se, että auto kuluttaa n. 5 l/100 km dieseliä, eikä öljyn kulutusta huomaa sillä välillä. 39 tkm:n jälkeen öljyä on kulunut 1l = 20 euroa, dieseliä 1950 l = n. 2300 euroa eli yli kymmenkertainen määrä, heh, heh, ..... Öljynkulutus on pieni osa kokonaiskuluista.
öljy?
- muuta,kuin sanoit
ongelma on vain kirjoitti:
se, että auto kuluttaa n. 5 l/100 km dieseliä, eikä öljyn kulutusta huomaa sillä välillä. 39 tkm:n jälkeen öljyä on kulunut 1l = 20 euroa, dieseliä 1950 l = n. 2300 euroa eli yli kymmenkertainen määrä, heh, heh, ..... Öljynkulutus on pieni osa kokonaiskuluista.
Tarkoitit siis yli satakertainen määrä. Öljynkulutus ei vaikuta kokonaiskustannuksiin. Ylämerkistä alamerkkiin tietää monta tuhatta kilometriä pienellä polttoaineen kulutuksella.
- matemaattinen virhe
ongelma on vain kirjoitti:
se, että auto kuluttaa n. 5 l/100 km dieseliä, eikä öljyn kulutusta huomaa sillä välillä. 39 tkm:n jälkeen öljyä on kulunut 1l = 20 euroa, dieseliä 1950 l = n. 2300 euroa eli yli kymmenkertainen määrä, heh, heh, ..... Öljynkulutus on pieni osa kokonaiskuluista.
olispa öljyllä tosiaan hintaa. Pääasia, että ymmärrettiin öljynkulutuksen kustannuksen merkitys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1823605
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5122831Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!381624Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011399- 501290
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221271Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3381147Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti511138Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1251078Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.391013