mokkulan irtisanominen

kimberly isabella

mulla DNA mokkula yhteys ja pätkii päivässä monia kertoa ja nyt olenkin vedonnut sopimusehtojen kohtaan:

asikkaalla on oikeus irtisanoa liittymä kesken sopimuskauden jos yhteys ei pelaa operaattorin lupaamalla tavalla.

no operaattori ei ole luvannut tai ainakaan sanonut mitään ettei yhteys saisi pätkiä, mutta kai sen nyt järkikin sanoo ettei se niin saisi tehdä.

DNA ei kuitenkaan anna minun irtisanoa liittyymääni koska heidän mielestä mitään vikaa ei ole vaikka vikailmoituksia olenkin tehnyt jo 7.

DNA ei noudata siis sopimusehtoja ja en noudata minäkään eli jätän kuukausi laskut maksamati niin tasoissa ollaan!

30

12544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elisapas.a

      Sama vika mulla elisan kanssa pätkii,nopeus 20% luvatusta elisasta vaan sanottu sorry nimesi on 24kk sopimuksessa,näin se vaan näkyy olevan tämän tietotekniikan kanssa että siinä saa myydä täyttä paskaa kenenkään puuttumatta asiaan.Maksappa vaan tuosta laskusta 20% niin kohta on vouti oven takana.

      • Riiviönrauta

        ...epäilen, että sopimuksessa luvataan mitään huippuja, lukaisepas tarkemmin. Mobiililaajakaistahan käyttää ihan normaalia gsm-verkkoa, toki 3G:llä ryyditettynä, joten voit omasta puhelimestasi havainnollistaa kenttien signaalin vaihtelun...

        -Rr


    • Riiviönrauta

      ...on kyllä niin, että olet naimisissa sopimuksen loppuun asti. Se pätkiminen on normaalia signaalin vaihtelua eli vikailmoitusten teko on ajan haaskausta. En myöskään suosittelisi jättämään laskuja maksamatta. Tulee kalliiksi...

      -Rr

    • kusetusta

      toi mokkulan myyminen! Täällä oli 2 kk kyseinen vempele, ja 90% ajasta nopeus oli 10 % tai alle luvatusta. Sitten kun soitin DNA:n asiakaspalveluun (reilun 10 minuutin päästä vastasivat!) Voivottelivat vain että sopimus on 24 kk, ja ei ole tulossa signaalin parannusta meille päin. No sitten kun aikamme (muutaman viikon) pommitimme vaimon kanssa vuorotellen asiakaspalvelua (aina 10 min odotusta), ja vetosimme siihen että sopimusta kirjoitettaessa ei sanottu, että "nopeus" voi olla niin alhainen, antoivat osoitteen, johon tulee lähettää kirjallinen purkutoivomus. Siis toivomus! Asiakas"palvelun" kanssa myös sovittiin, että emme maksa (siihen asti maksamattomia laskuja) ennen marraskuuta, kun he katsovat jos saamme jotain hyvitystä, ja muutenkin yhdistävät laskut. No lokakuun lopussa sieltä sitten jo tulikin perintätoimistosta lasku, jossa oli 50 % ylimääräistä. Vaimo oli tässä vaiheessa jo niin kyllästynyt DNA:n touhuihin, että maksoi tuon laskun(poislukien perintäkulut). Että kyllä se purku onnistuu jos sitkeyttä riittää. Nyt tilanne on se, että emme ota DNA:n laajakaistaa, vaikka se taitaa olla tällä hetkellä ainoa, johon saa modeemin ja asennuksen ilmaiseksi. Vituttaa sen verran. Se osoite muuten on: [email protected]. Kannattaa varmaan soittaa ensin, että saa jonkun asiakas"palvelijan" nimen siihen purkuilmoitukseen!

      • c52007

        ole kusetusta.SUURTA TYPERYYTTÄ on ostaa sika säkissä.Itselle DNA tarjosi kokeiltavaksi mokkulaa,ettei tule pettymystä.Eipähän toiminut,joten jäi sopimus tekemättä.Katsokaa peiliin TYPERYKSET!


      • Kuspis
        c52007 kirjoitti:

        ole kusetusta.SUURTA TYPERYYTTÄ on ostaa sika säkissä.Itselle DNA tarjosi kokeiltavaksi mokkulaa,ettei tule pettymystä.Eipähän toiminut,joten jäi sopimus tekemättä.Katsokaa peiliin TYPERYKSET!

        Kummallista toi dna mokkulan yhteysnopeudet.

        Pätkii, ja nopeus murto-osa luvatusta.

        Kas kummaa kun lapissa pelittää 6000€ edestä!

        Kyllä se on silleen että jos mokkulassa on kiinteä kk-maksu esim. 19.90 niin se on silloin 19.90, eikä 6000€ tai 500€ perkele.


      • Mikki*
        c52007 kirjoitti:

        ole kusetusta.SUURTA TYPERYYTTÄ on ostaa sika säkissä.Itselle DNA tarjosi kokeiltavaksi mokkulaa,ettei tule pettymystä.Eipähän toiminut,joten jäi sopimus tekemättä.Katsokaa peiliin TYPERYKSET!

        Itse sain kokeiltavaksi DNA:lta Option 225:n mokkulan(musta, kulmikas), jolla megainen yhteys toimi 850 kbps nopeudella mutta DNA:n myymällä E169-mokkulalla yhteys jäi paljon hitaammaksi täsmälleen samassa paikassa. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?


      • ja nopeus
        Mikki* kirjoitti:

        Itse sain kokeiltavaksi DNA:lta Option 225:n mokkulan(musta, kulmikas), jolla megainen yhteys toimi 850 kbps nopeudella mutta DNA:n myymällä E169-mokkulalla yhteys jäi paljon hitaammaksi täsmälleen samassa paikassa. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

        vaihtelee älyttömästi ( 250 - 750 ), Oulu, Tuira


      • jasu8512
        c52007 kirjoitti:

        ole kusetusta.SUURTA TYPERYYTTÄ on ostaa sika säkissä.Itselle DNA tarjosi kokeiltavaksi mokkulaa,ettei tule pettymystä.Eipähän toiminut,joten jäi sopimus tekemättä.Katsokaa peiliin TYPERYKSET!

        se mokkula voi helposti toimia sen kokeiluajan ihan loistavasti, kokemusta on. ja tän jälkeen se rupee tökkimään. katsopa ite peiliin, pelle!


    • Muori

      Olin just ostamassa mokkulan. Mut ei kuulosta hyvältä. Toimiikohan se Lahdessa edes pätkittäin?
      Vai ei edes näe skypessä kaverin naamaa!!
      mitäs muita edullisia vaihtoehtoja on. Auta muoria.

      • nämä mokkulat

        Pastetan tähän pari viestiä toiselta foorumilta, on siis eri aikaan kirjoitettu, jälkimmäisessä vihdoin DNA:lta vastausta:

        "On nämä kyllä ihan täyttä helvettiä, pakko myöntää. Itellä menossa melkoinen sota tuonne DNA:n suuntaan kun ei oo mitä luvataan.

        Asia lähti heinäkuussa aluilleen kun olin ottamassa tuota mokkulaa, onhan se mukava pitkin suomee juoksennella läppärin kanssa ja pelata pokkaa. Menin ensimmäisenä DNAkauppaan ja kyselin asiasta ja siihen myyjä et: "joo joo sinne alueelle on monta mokkulaa myyty. Kokeile vaikka ensin tuolla omalla 3g-puhelimella et jos se ilmoittaa et löytyy 3g niin kyllä sen sinne saa täysillä voimakkuuksilla." Olin et ok.

        Menin asunnolle ja pyörin jokaisen nurkan puhelimeni kanssa ja kyllähän se 3g löytyi, jes! Sitten ei muutakuin tilaamaan mokkula ja sehän tulikin parissa päivässä postiin.

        Elin mokkulan kanssa huoletonta elämää sen 1-2kk kuukauden verran kunnes syyskuussa alkoi koulu ja ongelmat. Mulla oli 1meganen yhteys käytössä ja ikinä ei enää yhdistänyt ensimmäisellä kerralla nettiin aina oli jotain säätämistä kun ei löytänyt kunnolla yhteyttä, mokkulassa ei kyllä mitään vikaa. Päivittäin kun kävin netissä pätkäsi 1-60min ajaksi satunnaisesti noin 20 kertaa päivässä ja nopeus oli yleensä 3-4 kertaa alhaisempi kuin mistä maksan eli seuraavaksi DNA:lle yheyksiä...

        DNA:lla tekniseen tukeen jättämäni soittopyynnön seurauksena erittäin varmankuuloinen miesääni soitti mulle ja sanoi: "joo nyt on kyllä silleen et asut niin siinä sisä- ja ulkopeiton raja-alueella et ei siellä välttämättä aina toimi täydellä teholla, valitettavasti nyt näin ja näillä edetään se 2vuotta, sinne ei ole tulossa mastoihin parannusta/uusia." Olin että mitä vittua, ensin sanotaan että toimii täysin, niinkuin toki toimikin, mutta ainoastaan sen 1-2kk!

        Tästä sitten vittuuntuneena rupesin DNA:ta pommittamaan että tietenkin tämä sopimus puretaan kun enhän mä tee vittuakaan millään 384kbs yhteydellä joka sekin pätkii ja todellinen nopeus alkaa hiipimään jonnekkin originellin motukan lieppeille.

        10.11 Oli se päivä sitten lopulta kun sain laitettua vasta kirjallisena reklamaation tuosta tilanteesta ja samalla valittelin kun mihinkään minun soittopyyntöihin ei vastata. DNA:lta tuli vastausta pikaisesti että asia on viety LUOTONVALVONTAAN?!? ja siellä nämä sopimuksien purkupyynnöt ja uusien liittymien tekemiset vahvistellaan. Olin et OK, hauska kyl paikan nimi vielä ja ei muutakuin odottelemaan heidän vastaustaan.. Meni marraskuu ja saapui joulukuu, odotin ensimmäisen viikon. 7.12 otin yhteyttä oman paikkakuntani kuluttajansuojaan ja siellä henkilö et lähetä hänelle kaikki käymäsi sähköpostikeskustelut ja mahdolliset mittaustulokset sieltä asunnoltasi, otin sit satunnaisina päivinä vielä kuvankaappauksella ylös noi nopeudet ja ne on täs koneella viel tallessa. Sit ei muutakuin odottelmaan et mitä kuluttajansuoja voi asialle tehdä.. Meni joulukuu..

        Juhlittiin uusivuosi ja nyt tammikuussa taas tipahtelee puhelinlaskun yhteydessä mokkulan maksutkin ja alkoi se vitutuskäydä taas nousta, yhteys DNA:han! ASia edelleen käsittelyssä ja tammikuu alkaa tikittää loppuaan. Soitin 22.01 vielä DNA:n aspaan et nyt sieltä joku perkeleen henkilö siihen luurin päähän tai nimee ja numeroo paperille, mihin voin soittaa. Aspassa sitten et ei oo valtuuksia antaa mitään numeroita, ei tiedetä missä fyysisesti on tuo ns. luotonvalvonta tai ketä siellä on töissä olin et ok, soittopyyntö käy mutta tämän asiakaspalvelun "esimiehen/vuorovastaavan" on soitettava mulle tänään viim. huomenna. No keskiviikkoo tässä elellään ja edelleen odotetaan puhelua.

        Heräsin uuteen päivään virkeenä mutta periaatteen miehenä ajattelin ettäs saatana minä en turhasta maksa ja TAAS yhteyttä DNA:lle ja samaa virttä kuunnellaan.. "tapaus on luotonvalvonnassa, voin toki laittaa et kiireellinen.." no vitunko väliä tuolla on kun sitä on kiireellistetty jo marraskuussa. Siinä kohtalaista merimiestä puhuessa alko jo aspakin täti hermostumaan mutta asiakas on aina oikeessa. Olin et seuraavaksi soitan poliisille ja teen rikosilmoituksen ja mongersin et kai tässä jos ei ihan karkea rikos niin ainakin petonksen määritelmät täyttyy.

        Seuraavaksi tulille viimevuonna ottamani kaapeliyhteys ja osoitteeks poliisi.fi ja sieltä oman paikkakunnan tutkintaosasto ja puhelin laulamaan. Siellä mies kertoi et soitat viel sinne DNA:lle ja kysyt mahdolliset numerot mihin he pystyvät soittamaan, tulostat sähkärikeskustelut ja tulet sit käymään täällä niin katsotaan mitä voidaan tehdä ja itsekin sepusteli jotain et kyllä tässä alkaa hänen mielestään jotkin petoksen merkit näkymään kun luvattua palvelua ei pystytä toimittamaan, kerätään rahat ja edes kirjalliseen reklamaatioon ei vastata joka on maannut heillä jo 2,5kk.

        Nyt kuitenkin kouluun ja illemmalla keskiviikon viettoon ja huomenna sinne kyttikselle. Ilmoittelen miten tässä tapauksessa käy kun en kuitenkaan ole ensimmäinen joka näiden tapausten kanssa painii.

        -Sori kirjotusvirheet Confused

        Cheers"


        Ja tässä toinen viesti samalta henkilöltä eli minulta itseltäni:

        "

        Noniin ja tervehdys taas arvoisat mokkuloitsijat!

        Ilmeisesti tämä mystistäkin mystisempi paikka "luotonvalvonta" on saatu jollain poppakonstein kiinni ja saivat vihdoin asiani käsiteltyä, eihän siihen kauaa mennyt Twisted Evil

        DNA:lta saatu sähköposti minulle:

        "Hei XXXXXXXXXX!

        Kimpan purkupyyntösi on vihdoin käsitelty ja pyyntöösi on suostuttu. Pahoittelen pitkää käsittelyaikaa.

        Sinun tulisi palauttaa Mokkula alkuperäisessä pakkauksessaan, kaikkine osineen osoitteella:

        DNA Finland Oy /luotonvalvonta
        PL 41
        01741 VANTAA

        Kun saamme Mokkulan, voimme purkaa sopimuksen. Sinun on tarvittaessa pystyttävä todistamaan palauttaneesi Mokkulan, joten asioidessasi postissa sinun kannattaa pyytää kuitti lähetyksestä.

        Laskuhyvityksiin ei luotonvalvontamme mukaan ole aihetta.

        Ystävällisin terveisin

        Minna-Liisa Nevalainen
        palveluneuvoja
        Asiakaspalvelu
        DNA Finland Oy"


        Heti lopussa kivasti särähtää silmään että laskuhyvityksiin ei mystipaikan mukaan ole aihetta! Siis mitä vittua! jos en ole mokkulaa moneen moneen kuukauteen pystynyt käyttämään ja pölyttynyt pelkästään laatikossa muiden haistapaskatavaroiden joukossa ja laskuni olen kuitenkin aina ajallaan maksanut, myös mokkulan osuuden ja myöntäävät vielä mielestäni epäsuorasti että vika nyt kuitenkin on heissä ollut kun kerta sopimuksen purkavat ja en saa rahojani takaisin!? Ei näin. DNA jaksaa mainostaa että kyllä heillä ne tyytyväisimmät asiakkaat löytyy ja asiakkaita yli 2M niin olisiko teidän mielestä edes vähän kohtuullista saada tulevissa kännykkälaskuissani hyvityksenä edes puolet siitä, mitä olen turhasta maksanut? Mielestäni isolta firmalta se ei ole paljoa pois antaa vaikka järjestelmien ohi "puheaikana".

        Perkele sentään, pitää vielä jatkaa vihaisensävyistä viestitystä nyt tuonne asiakaspalveluun tai lähtee kaikkien sukulaisten ja tuttavien liittymät saunalahteen, se jo tuntuu heilläkin tuloksessa sitten hiukan."


        Elikkäs tämmöstä! ja DNA:llahan on tyytyväisimmät asiakkaat;)


      • nimpänäimpä
        nämä mokkulat kirjoitti:

        Pastetan tähän pari viestiä toiselta foorumilta, on siis eri aikaan kirjoitettu, jälkimmäisessä vihdoin DNA:lta vastausta:

        "On nämä kyllä ihan täyttä helvettiä, pakko myöntää. Itellä menossa melkoinen sota tuonne DNA:n suuntaan kun ei oo mitä luvataan.

        Asia lähti heinäkuussa aluilleen kun olin ottamassa tuota mokkulaa, onhan se mukava pitkin suomee juoksennella läppärin kanssa ja pelata pokkaa. Menin ensimmäisenä DNAkauppaan ja kyselin asiasta ja siihen myyjä et: "joo joo sinne alueelle on monta mokkulaa myyty. Kokeile vaikka ensin tuolla omalla 3g-puhelimella et jos se ilmoittaa et löytyy 3g niin kyllä sen sinne saa täysillä voimakkuuksilla." Olin et ok.

        Menin asunnolle ja pyörin jokaisen nurkan puhelimeni kanssa ja kyllähän se 3g löytyi, jes! Sitten ei muutakuin tilaamaan mokkula ja sehän tulikin parissa päivässä postiin.

        Elin mokkulan kanssa huoletonta elämää sen 1-2kk kuukauden verran kunnes syyskuussa alkoi koulu ja ongelmat. Mulla oli 1meganen yhteys käytössä ja ikinä ei enää yhdistänyt ensimmäisellä kerralla nettiin aina oli jotain säätämistä kun ei löytänyt kunnolla yhteyttä, mokkulassa ei kyllä mitään vikaa. Päivittäin kun kävin netissä pätkäsi 1-60min ajaksi satunnaisesti noin 20 kertaa päivässä ja nopeus oli yleensä 3-4 kertaa alhaisempi kuin mistä maksan eli seuraavaksi DNA:lle yheyksiä...

        DNA:lla tekniseen tukeen jättämäni soittopyynnön seurauksena erittäin varmankuuloinen miesääni soitti mulle ja sanoi: "joo nyt on kyllä silleen et asut niin siinä sisä- ja ulkopeiton raja-alueella et ei siellä välttämättä aina toimi täydellä teholla, valitettavasti nyt näin ja näillä edetään se 2vuotta, sinne ei ole tulossa mastoihin parannusta/uusia." Olin että mitä vittua, ensin sanotaan että toimii täysin, niinkuin toki toimikin, mutta ainoastaan sen 1-2kk!

        Tästä sitten vittuuntuneena rupesin DNA:ta pommittamaan että tietenkin tämä sopimus puretaan kun enhän mä tee vittuakaan millään 384kbs yhteydellä joka sekin pätkii ja todellinen nopeus alkaa hiipimään jonnekkin originellin motukan lieppeille.

        10.11 Oli se päivä sitten lopulta kun sain laitettua vasta kirjallisena reklamaation tuosta tilanteesta ja samalla valittelin kun mihinkään minun soittopyyntöihin ei vastata. DNA:lta tuli vastausta pikaisesti että asia on viety LUOTONVALVONTAAN?!? ja siellä nämä sopimuksien purkupyynnöt ja uusien liittymien tekemiset vahvistellaan. Olin et OK, hauska kyl paikan nimi vielä ja ei muutakuin odottelemaan heidän vastaustaan.. Meni marraskuu ja saapui joulukuu, odotin ensimmäisen viikon. 7.12 otin yhteyttä oman paikkakuntani kuluttajansuojaan ja siellä henkilö et lähetä hänelle kaikki käymäsi sähköpostikeskustelut ja mahdolliset mittaustulokset sieltä asunnoltasi, otin sit satunnaisina päivinä vielä kuvankaappauksella ylös noi nopeudet ja ne on täs koneella viel tallessa. Sit ei muutakuin odottelmaan et mitä kuluttajansuoja voi asialle tehdä.. Meni joulukuu..

        Juhlittiin uusivuosi ja nyt tammikuussa taas tipahtelee puhelinlaskun yhteydessä mokkulan maksutkin ja alkoi se vitutuskäydä taas nousta, yhteys DNA:han! ASia edelleen käsittelyssä ja tammikuu alkaa tikittää loppuaan. Soitin 22.01 vielä DNA:n aspaan et nyt sieltä joku perkeleen henkilö siihen luurin päähän tai nimee ja numeroo paperille, mihin voin soittaa. Aspassa sitten et ei oo valtuuksia antaa mitään numeroita, ei tiedetä missä fyysisesti on tuo ns. luotonvalvonta tai ketä siellä on töissä olin et ok, soittopyyntö käy mutta tämän asiakaspalvelun "esimiehen/vuorovastaavan" on soitettava mulle tänään viim. huomenna. No keskiviikkoo tässä elellään ja edelleen odotetaan puhelua.

        Heräsin uuteen päivään virkeenä mutta periaatteen miehenä ajattelin ettäs saatana minä en turhasta maksa ja TAAS yhteyttä DNA:lle ja samaa virttä kuunnellaan.. "tapaus on luotonvalvonnassa, voin toki laittaa et kiireellinen.." no vitunko väliä tuolla on kun sitä on kiireellistetty jo marraskuussa. Siinä kohtalaista merimiestä puhuessa alko jo aspakin täti hermostumaan mutta asiakas on aina oikeessa. Olin et seuraavaksi soitan poliisille ja teen rikosilmoituksen ja mongersin et kai tässä jos ei ihan karkea rikos niin ainakin petonksen määritelmät täyttyy.

        Seuraavaksi tulille viimevuonna ottamani kaapeliyhteys ja osoitteeks poliisi.fi ja sieltä oman paikkakunnan tutkintaosasto ja puhelin laulamaan. Siellä mies kertoi et soitat viel sinne DNA:lle ja kysyt mahdolliset numerot mihin he pystyvät soittamaan, tulostat sähkärikeskustelut ja tulet sit käymään täällä niin katsotaan mitä voidaan tehdä ja itsekin sepusteli jotain et kyllä tässä alkaa hänen mielestään jotkin petoksen merkit näkymään kun luvattua palvelua ei pystytä toimittamaan, kerätään rahat ja edes kirjalliseen reklamaatioon ei vastata joka on maannut heillä jo 2,5kk.

        Nyt kuitenkin kouluun ja illemmalla keskiviikon viettoon ja huomenna sinne kyttikselle. Ilmoittelen miten tässä tapauksessa käy kun en kuitenkaan ole ensimmäinen joka näiden tapausten kanssa painii.

        -Sori kirjotusvirheet Confused

        Cheers"


        Ja tässä toinen viesti samalta henkilöltä eli minulta itseltäni:

        "

        Noniin ja tervehdys taas arvoisat mokkuloitsijat!

        Ilmeisesti tämä mystistäkin mystisempi paikka "luotonvalvonta" on saatu jollain poppakonstein kiinni ja saivat vihdoin asiani käsiteltyä, eihän siihen kauaa mennyt Twisted Evil

        DNA:lta saatu sähköposti minulle:

        "Hei XXXXXXXXXX!

        Kimpan purkupyyntösi on vihdoin käsitelty ja pyyntöösi on suostuttu. Pahoittelen pitkää käsittelyaikaa.

        Sinun tulisi palauttaa Mokkula alkuperäisessä pakkauksessaan, kaikkine osineen osoitteella:

        DNA Finland Oy /luotonvalvonta
        PL 41
        01741 VANTAA

        Kun saamme Mokkulan, voimme purkaa sopimuksen. Sinun on tarvittaessa pystyttävä todistamaan palauttaneesi Mokkulan, joten asioidessasi postissa sinun kannattaa pyytää kuitti lähetyksestä.

        Laskuhyvityksiin ei luotonvalvontamme mukaan ole aihetta.

        Ystävällisin terveisin

        Minna-Liisa Nevalainen
        palveluneuvoja
        Asiakaspalvelu
        DNA Finland Oy"


        Heti lopussa kivasti särähtää silmään että laskuhyvityksiin ei mystipaikan mukaan ole aihetta! Siis mitä vittua! jos en ole mokkulaa moneen moneen kuukauteen pystynyt käyttämään ja pölyttynyt pelkästään laatikossa muiden haistapaskatavaroiden joukossa ja laskuni olen kuitenkin aina ajallaan maksanut, myös mokkulan osuuden ja myöntäävät vielä mielestäni epäsuorasti että vika nyt kuitenkin on heissä ollut kun kerta sopimuksen purkavat ja en saa rahojani takaisin!? Ei näin. DNA jaksaa mainostaa että kyllä heillä ne tyytyväisimmät asiakkaat löytyy ja asiakkaita yli 2M niin olisiko teidän mielestä edes vähän kohtuullista saada tulevissa kännykkälaskuissani hyvityksenä edes puolet siitä, mitä olen turhasta maksanut? Mielestäni isolta firmalta se ei ole paljoa pois antaa vaikka järjestelmien ohi "puheaikana".

        Perkele sentään, pitää vielä jatkaa vihaisensävyistä viestitystä nyt tuonne asiakaspalveluun tai lähtee kaikkien sukulaisten ja tuttavien liittymät saunalahteen, se jo tuntuu heilläkin tuloksessa sitten hiukan."


        Elikkäs tämmöstä! ja DNA:llahan on tyytyväisimmät asiakkaat;)

        en ymmärrä mikä hinku noilla operaattoreilla on myydä tota mokkulaa jos kerta puhelinmastoissa ei riitä kaistat nykyisiinkään asiakkaisiin?!?!?!!? tuleehan siinä säästöjä kun ei tarvitse päivittää tekniikkaa, vastataan vain että "lähitulevaisuudessa ei ole tulossa päivityksiä" ja samaan aikaan mainokset huutaa hoosiannaa kun "Mokkula on hyvä ja paras".

        asiakkaita viedään taas kuin pässiä narussa ja kukaan ei tee asialle mitään.

        itse sain peruttua eilen mokkulan eilen, onneksi. eivät meinanneet ensin irtisanoa mutta kun ei luovuta ja tarpeeksi uhkailee oikeusasiamiehellä niin alkoivat pikkuhiljaa muuttamaan kantaansa. Se on halvempaa operaattorille vaihtaa liittymä vaikka kiinteään adsl:ään ja pitää maksava asiakas kuin käyttää lukemattomia työtunteja siihen että tapellaan asiakkaan kanssa joka sitten vielä menetetään kilpailevalle. he eivät ole vielä vain huomanneet sitä, ja jos ovat niin he toivovat että asiakkaat eivät huomaa sitä. Jos jokainen tyytymätön mokkulasiakas alkaisi soittaa 10min päivässä aspaan tästä asiasta niin nykyinen mokkulabisnes ei olisi enää niin kannattavaa.

        pitäkää pintanne, jos luovutatte heti niin operaattori voittaa ja te häviätte rahat!


      • Huonona
        nimpänäimpä kirjoitti:

        en ymmärrä mikä hinku noilla operaattoreilla on myydä tota mokkulaa jos kerta puhelinmastoissa ei riitä kaistat nykyisiinkään asiakkaisiin?!?!?!!? tuleehan siinä säästöjä kun ei tarvitse päivittää tekniikkaa, vastataan vain että "lähitulevaisuudessa ei ole tulossa päivityksiä" ja samaan aikaan mainokset huutaa hoosiannaa kun "Mokkula on hyvä ja paras".

        asiakkaita viedään taas kuin pässiä narussa ja kukaan ei tee asialle mitään.

        itse sain peruttua eilen mokkulan eilen, onneksi. eivät meinanneet ensin irtisanoa mutta kun ei luovuta ja tarpeeksi uhkailee oikeusasiamiehellä niin alkoivat pikkuhiljaa muuttamaan kantaansa. Se on halvempaa operaattorille vaihtaa liittymä vaikka kiinteään adsl:ään ja pitää maksava asiakas kuin käyttää lukemattomia työtunteja siihen että tapellaan asiakkaan kanssa joka sitten vielä menetetään kilpailevalle. he eivät ole vielä vain huomanneet sitä, ja jos ovat niin he toivovat että asiakkaat eivät huomaa sitä. Jos jokainen tyytymätön mokkulasiakas alkaisi soittaa 10min päivässä aspaan tästä asiasta niin nykyinen mokkulabisnes ei olisi enää niin kannattavaa.

        pitäkää pintanne, jos luovutatte heti niin operaattori voittaa ja te häviätte rahat!

        SURKEAA TOIMINTAA LINJA EI TOIMI VANTAALLA ASIAKASPALVELU EI VASTAA.


      • kokoileva
        nimpänäimpä kirjoitti:

        en ymmärrä mikä hinku noilla operaattoreilla on myydä tota mokkulaa jos kerta puhelinmastoissa ei riitä kaistat nykyisiinkään asiakkaisiin?!?!?!!? tuleehan siinä säästöjä kun ei tarvitse päivittää tekniikkaa, vastataan vain että "lähitulevaisuudessa ei ole tulossa päivityksiä" ja samaan aikaan mainokset huutaa hoosiannaa kun "Mokkula on hyvä ja paras".

        asiakkaita viedään taas kuin pässiä narussa ja kukaan ei tee asialle mitään.

        itse sain peruttua eilen mokkulan eilen, onneksi. eivät meinanneet ensin irtisanoa mutta kun ei luovuta ja tarpeeksi uhkailee oikeusasiamiehellä niin alkoivat pikkuhiljaa muuttamaan kantaansa. Se on halvempaa operaattorille vaihtaa liittymä vaikka kiinteään adsl:ään ja pitää maksava asiakas kuin käyttää lukemattomia työtunteja siihen että tapellaan asiakkaan kanssa joka sitten vielä menetetään kilpailevalle. he eivät ole vielä vain huomanneet sitä, ja jos ovat niin he toivovat että asiakkaat eivät huomaa sitä. Jos jokainen tyytymätön mokkulasiakas alkaisi soittaa 10min päivässä aspaan tästä asiasta niin nykyinen mokkulabisnes ei olisi enää niin kannattavaa.

        pitäkää pintanne, jos luovutatte heti niin operaattori voittaa ja te häviätte rahat!

        kokeilumokkula käytössä 14 vrk:a ja palautimme sen sitten takaisin. Mokkula toimi vallan mainiosti Lahden alueella ja Länsi-Suomessa ja liikkeessä autolla ajaessa.
        Palautimme siksi kun ei tarvittu enään eli reissu oli tehty :)
        Kaikki palautuksen suhteen meni loistavasti ja ei tullut mitään jälki mutinoita. En oikee ymmärrä miksi valitatte??? Ettekö ole tajunnut että kokeillakkin voi ja sit palauttaa. Kahdessa vkossa näkee kyllä vaarmasti miten mokkula toimii.
        Pitää vaan todeta, että on paljon tyhmiä ihmisiä kun lähtee suinpäin tekemään vuosien sopimuksen ilman kokeilua. HIH, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis


      • M
        kokoileva kirjoitti:

        kokeilumokkula käytössä 14 vrk:a ja palautimme sen sitten takaisin. Mokkula toimi vallan mainiosti Lahden alueella ja Länsi-Suomessa ja liikkeessä autolla ajaessa.
        Palautimme siksi kun ei tarvittu enään eli reissu oli tehty :)
        Kaikki palautuksen suhteen meni loistavasti ja ei tullut mitään jälki mutinoita. En oikee ymmärrä miksi valitatte??? Ettekö ole tajunnut että kokeillakkin voi ja sit palauttaa. Kahdessa vkossa näkee kyllä vaarmasti miten mokkula toimii.
        Pitää vaan todeta, että on paljon tyhmiä ihmisiä kun lähtee suinpäin tekemään vuosien sopimuksen ilman kokeilua. HIH, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

        kyllähän se mokkula sen 2 viikon kokeiluajan toimi ihan loistavasti, sitte vasta alko ne ongelmat.


    • kuinmyöstäällä

      Täällä myös ei niin tyytyväinen DNA-asiakas.. Mokkula toimi ensimmäiset 3kk moitteettomasti, sitten alkoi takkuamaan ja nyt reilun vuoden sisällä jo neljäs mokkula menossa.. Aina vienyt mokkulan huoltoon, jossa se notkunut kk ja kun ilmoitettu että huollosta saa hakea niin uusi mokkula vain lyöty käteen.. Toki ovat muistaneet laskulla tuolta kk milloin mokkula ollut korjauksessa.. No nyt taas mokkula sano sopimuksen irti joten luuri kouraan, papereita täyttämään ja sopimuksen purku.

    • Kokeilussa

      Tänä aamuna Dna: uudella mokkulalla seuraavat tulokset Pattijoella

      [9:02:46] Matti: Today i have this connection speed:Last Result:
      Download Speed: 20678 kbps (2584.8 KB/sec transfer rate)
      Upload Speed: 3249 kbps (406.1 KB/sec transfer rate)
      28. heinäkuuta 2011 9:02:12

    • yhteysohjelma MWconn ( www.mwconn.net ) automaattisesti palauttaa katkenneen yhteyden. Ja näyttää kenttävoimakkuuden (nyt -63dBm) ja nopeudet molempiin suuntiin (sekä istunnon pituuden ja sen ajan latauskertymän)

      tuota kentänvoimakkuutta voi käyttää nettitikun oikean paikan etsimiseen. Aluksi minulla oli jotain -80dBm, sitten siirtelin sälekaihtimen eri lankalenkkeihin

      • diudiu74

        miten ihmeessä tuon poistaminen onnistuu? ei löydy ohjelmista, revouninstallerkaan ei löydä. ohjeet tällaiselle aloittelijalle, kiitoos.


    • DaNakkA

      Dna:lle täytyy kirjoittaa koska lijat,ei pelaa sen vertaa että saisi kerrottua asiansa. Kävin dna:lla myymälässä mutta heillä ei ollut valtuuksia keskstella mokkulan lopettamisesta vaikka todettiin kumpikin että liittymä ei toimi. Sain sieltä sp-osoitteen jonka kautta liittymän voi sanoa irti mutta se osoite onkin vain hupi juttu.
      Teen irtisanomisen koska laitteet eivät toimi ja jos ei onnistu DNAlle niin marssin poliisi kammarille ja siellä onnistuu.

      veikko

    • Loviisa33

      Sama DNA-ongelma täällä (Tampereella), olen ollut hemmetin vihainen tästä koko päivän. Mokkula toimi monta kuukautta enintään surkealla teholla, sen pitäis olla maksiminopeudeltaan 21Mb/s. Ei saanut edes sähköpostia auki jumittamatta 5-10 minuuttia, Youtuben musiikkivideot pätkivät, 2 sekuntia ääntä, 15 sek. jumitusta...Sanomalehden kotisivut aukesivat aamuisin parissa kolmessa minuutissa, luulisi, ettei niiden pitäisi olla kovin raskaita.
      Soitin vikapäivystykseen, siellä mies kertoi, että masto on katveessa (katsoi jostain kartalta), eikä uutta mastoa ole suunnitteilla lähivuosina.
      Nyt ollaan yritetty irtisanoa liittymää usein soitoin ja sähköpostein. "Asiakaspalvelija" sanoi yli viikko sitten, että voi kirjoittaa sähköpostitse reklamaation, jossa sanotaan, ettei tuote toimi. Tämä tehtiin, mutta ei ollut mennyt perille, meille oli annettu väärää tietoa. Pitäisikin mitata oman liittymän nopeutta aamulla, päivällä ja illalla netistä löytyvällä mittarilla ainakin parin päivän ajan. (www.nopeusmittari.net jos jotakuta kiinnostaa.)
      Ei yhtään huvita pelleillä tämän mokkulan kanssa enää, ehdittiin jo hankkia eri firmalta toinen, joka toimii moiteettomasti. Oikein ihmettelin, kun pystyin katsomaan pitkää elokuvaa Youtubesta ilman häiriötä.
      Eli mittasin nyt sillä p---n ohjelmalla, nopeus oli 95,1kb/s, kun maksiminopeus voisi olla 21Mbs.
      Tässä ollaan vähän niin kuin etätöissä DNA:lla nyt yhtäkkiä, ilman palkkaa vain.
      Tältä firmalta en hanki enää yhtikäs mitään ja aion mainostaa samaa myös tuttaville.
      En ole myöskään varautunut maksamaan tyhjästä seuraavaa 22 kuukautta, ja DNAsaa sen tuta. Kiitos aiemmille kirjoittajille vihjeestä marssia poliisin puheille, nyt on jo otettu yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, ja hän seuraa miten asia etenee.

      • NO...

        Aivan omaa tyhmyyttä kun sen saa kokeilla 2 viikkoa ilman sitoumusta, minulla DNA toimii erittäin hyvin jopa 7 megaa ja masto 19km päässä.


    • toimimaton

      Kyllä toimikin sen 2 viikkoa hienosti, vaan ei toimi enään. Tämän viikonlopun nopeus tasaisesti 0,3 megaa. Elikkä täysin käyttökelvoton. Luvataan jopa 21 megaa. Korkeimmillaankin on mitattu n.2 megaa. En suosittele kenellekkään DNA mokkulaa.

    • perk...l

      sama ongelma helsingissä..
      5 kk toimi täydellisesti sitten jämähti nopeus...
      pitäisi olla heidän xl yhteys ja nopeusmittarin mukaan s tasoa!!!
      Jos haluaisin S nopeuden heiltä, niin olisin tilannut sen..

    • toimimaton

      Viimeisen kolmen viikon aikana, kaksi kertaa ollut nopeus yli 0,3 megaa. Että näin hienosti DNA mokkula toimii.

    • ---

      eipä toimi täälläkään. alle megaa oli sitten yö tai päivä.

    • VALTO K

      Lähetin kirjekuoressa nettitikun DNA:lle Vantaalle kun eivät myymälään huolineet.Omilla sivuilla ilmoitin PURKAVANI sopimuksen kun on vikaa liian usein. Ei ole laskuja tullut sen jälkeen.Liitin mukaan määräaikais-sopimuspaperin.

    • uusMac

      Hitauteen turhautuneena vaihdoin konettakin helmikuussa. Viimeisin DNA-sopimus oli n. vuoden vanha. Siitä asti tilastoja DNA-yhteyden nopeudesta (ilmeisesti keskim.) :
      Helmikuu: 6kt/s
      Maaliskuu: 138kt/s
      Huhtikuu:91kt/s
      Toukokuu:107kt/s
      kesäkuu:2kt/s

      Esim. kesäkuussa siis kahdeskymmenestuhannesosa luvatusta maksiminopeudesta 20mt/s.

      Vai tulkitsenko väärin? En ole mikään nettinero, korjatkaa, jos olen väärässä, mutta todellisuus vaikkapa youtuben musavideoiden äärellä on mokkulan kanssa ollut mykistävää, kirjaimellisesti!

      Uskomaton bisnes on tämä - kuvitelkaapa, että voisin myydä vaikka 2 tonnia perunoita asiakkaalle, mutta antaisin vain pari rupista mukulaa ja kirkkain silmin kehtaisin selittää, ettei minulla juuri tällä hetkellä ole enempää, mutta hintahan sovittiinkin sen mukaan, mitä meillä parhaimmillan hyvissä olosuhteissa voisi olla...
      Ja laillisesti.
      Tai jos duunarina voisin työnantajalle selittää, että tässä kuussa olen tehnyt vain tunnin töitä, kun on ollut kaikkea muuta puuhaa, mutta täysi palkkahan on lain ja sopimusten mukaan silti maksettava.

      Ei hel.., mua ei enää huvita enää mikään......

      • norm aali

        Jos yhtään lohduttaa...

        Minulla oli kiinteä 100mb yhteys.

        Todellinen nopeus oli 5-20mb.

        DNA asiakaspalvelun mielestä kyseessä oli "normaali vaihtelu" :)))))))

        Minä vaihdoin palveluntarjoajaa.


    • Hymiö

      Ei se Sonerallakaan sen ihmeellisempää toimintaa ole. Kaistanopeudet mokkuloissa riippuvat monesta asiasta. Päivisin esimerkiksi verkkoa kuormittavat alueen liikkeet, ihmiset käyttävät puhelimilla kouluissa, kaupungilla jne. samaa verkkoa. Kiinteästä laajakaistasta kokemuksia Soneralta. Teimme sopimuksen ja sieltä luvattiin 10mt/s netti, mutta netti oli poikki useita kertoja viikossa. Joskus jopa 3kertaa vuorokaudessa. Soitimme asiakaspalveluun ja sieltä pahoiteltiin aina tapahtunutta, sekä korjattiin tilanne. Pari kertaa yhteysongelmia ei edes myönnetty, mutta soiton jälkeen ne kummasti korjattiin. Nopeus 10mt/s ei ikinä pitänyt. Vaihdoimme DNA:n laajakaistaan ja nopeus 10mt/s on pitänyt ja lähes poikkeuksetta olen mitannut sen pitävän edelleen. Toki kaistat voivat joskus kuormittua ja yhteydet sen vuoksi olla hitaampia. Monika valittajista todellisuudessa itse on perillä paljoakaan ko. laitteista ja siitä mitkä seikat vaikuttavat niiden käyttön nopeuksiin jne.? Pelkästään mokkulan sijoittamisella on suuri merkitys. Itse laitoin mokkulan ikkunalaudalle jakamaan WLAN boksin kautta netin koko talouteen. Nopeus on vaihdellut 8mt-19mt/s. Riippuu paljon käyttäjien määrästä, signaalista, säästä jne. jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      251
      3678
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1392
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      41
      1194
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1116
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1051
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      1010
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      829
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      806
    9. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      358
      797
    10. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      785
    Aihe