Hölmösti ovat järjestelleet uuden 34 miljoonan euron Prisman kulkuväylät. Onko insinööreillä ollut sihti vinossa, kun parkkipaikkojen, ulko-ovien ja kassojen sijainteja on mietitty?
Nyt kun ruokakaupan asiakkaat käy Prismassa, täytyy joka kerta kävellä siksakkia satoja metrejä päästäkseen sisään tai ulos.
Ja lisäksi leipä/maitohyllyt sijaitsee äärimmäisen kaukana kassoista. Joo, yritetään saada asiakas ostamaan kaikkea muutakin.
Tämä asiakas ei nyt vaan viitsi enää tulla sinne jättihalliin surffailemaan.
Lähikaupassa ostosten teko tapahtuu 5 minuutissa.
Reippaasti on Prismakin hintatasoaan kohottanut. Vanha Prisma olisi riittänyt aivan hyvin, sinne olisi tehty parin millin remppa ja taas ois menty vuosia eteenpäin. Uusi Prisma on todellakin aivan liian suuri.
Ja yksi kysymys vielä.. Kamalia neukku-ajan vaatteita siellä Prisman vaateosastolla. Mistä ne on sinne tuotu?? Kauppahan avattiin syyskuussa 2008!!
Vanha Prisma oli
66
4815
Vastaukset
- -Vanha
prisma oli parempi; tuttu ja kotoinen. Uusi prisma on liian suuri.
- taasenkin
on maalaiset liikkeellä,ettei osata liikkua ja asioida muutakuin tutussa kyläkaupassa joopa joopi
- Avaruuskin ahistaa
taasenkin kirjoitti:
on maalaiset liikkeellä,ettei osata liikkua ja asioida muutakuin tutussa kyläkaupassa joopa joopi
ja jos muita ahdistaa isot hallit, niin Parolantiellä on Siwa(narikan kokoinen), siellä ei ainakaan pääse maalaiset eksymään.....ja jos haluaa oikein fiilistellä, niin Myllymäessä oli Tarmo-lähikauppa joitakin vuosia sitten....sinne vaan entisen kaupan nurkille hengailemaan.....
- Siwassa
Avaruuskin ahistaa kirjoitti:
ja jos muita ahdistaa isot hallit, niin Parolantiellä on Siwa(narikan kokoinen), siellä ei ainakaan pääse maalaiset eksymään.....ja jos haluaa oikein fiilistellä, niin Myllymäessä oli Tarmo-lähikauppa joitakin vuosia sitten....sinne vaan entisen kaupan nurkille hengailemaan.....
juuri,meinasin lentää perseeleen,jumakauta mitkä HINNAT,kun vertaa näihin jätteihin.melkein viiskymmentäsenttiä joka tuote kalliimpi.
- aamuvirkku2
Siwassa kirjoitti:
juuri,meinasin lentää perseeleen,jumakauta mitkä HINNAT,kun vertaa näihin jätteihin.melkein viiskymmentäsenttiä joka tuote kalliimpi.
pitäähän siwa kauppiaankin elää ja maksaa palkat muille.
- sekaisin.....
aamuvirkku2 kirjoitti:
pitäähän siwa kauppiaankin elää ja maksaa palkat muille.
Siellä näet on ymmärretty asia monessakin tuotteessa näin: suurempi volyymi, suuremmat hinnat.
Ja miten voi olla että megamarkettiin riittää yksi ainut olutboxi-merkki, kun pienemmissäkin kaupoissa valintaa on kolmenkertaisesti. Näin Prismassa viime syksynä.
Nämä korot kopisee vastaisuudessa lähikauppaan.
- kiysu
En oikein ymmärrä minäkään, oliko vanha prisma jollekulle liian ahdas kun tuollainen halli piti rakentaa?
Noh, kai tohonkin ajan myötä tottuu.
Kohta tulee tilalle taas uusi isompi prisma kun vanha käy ahtaaksi. - entinen asiakas
liian suuri, kävelyttää turhaa, lähikauppat ovat nykyään suosiossa myös Idänpään prisma päihittää uuden jätin........
- Kyllä toki toki
Vanha oli kauppana parempi ja inhimmillisempi. Tosin liikenne alkoi siellä ylittää kapasiteetin. Mutta kyllä muutoin oli paljon mukavampi siellä asioida. Toisaalta mitäpä se Hämeenmaata kiinnosta, jos ei ihmiset jaksa mennä Prismaan menevät kuitenkin sitten johonkin S-marketinn...
- mie321
Passaa sitten käyttää esim (pikkusivaa) jos ei jaksa tallustella isommissa kaupoissa.
- stiiina
Kyllä on omituista kun jokaisesta asiasta pitää valittaa. Ei ketään sinne Prismaan väkisin raahata. Ulko-ovista ja kassoista... sinnehän menee suoraan yksi ulko-ovi ruokapuolelle. Ei tarvitse koko myymälää kiertää jos vai ruokaostokset menee tekemään. Ja onhan niitä lähikauppoja mihkä voi mennä jos suuri ahdistaa. Tarvitsee vaan varautua maksamaan paljon enemmän joka tuotteesta. Minä olen sitä mieltä, että kyllä Prisma on Hml paras ruokakauppa ja edullisin.
- kyllä on,
että vaatteet on ihan järkyttäviä... Materiaalit huonompia kuin henkassa ja maukassa.. Mistähän Hämeenlinnassa muuten saisi muitakin vaatteita kuin mummojen telttoja tai teini-ikäisten kittanoita?
- mude1
uudessa pPrismassa on kaikkea liian paljon.
Asiakkaat pyörivät keskellä käytäviä eksyneinä ja tukkivat kulkutiet, kärryparkkien sijoittelu on epäonnistunut ja tavaroiden asettelujärjestys on todella huonosti tehty. Esim. elintarvikepuolella kulkujärjestys on kylmästä lämpimään. Kesähelteillähän kylmää tarvitsevat tuotteet ehtivät pilaantua ennen kuin asiakas pääsee edes kassalle.
Valtava tavaramäärä ei varmasti mene kaupaksi, joten hävikki on melkoinen. Hirveää tuhlausta!
Etkä ole ainoa, jonka mielestä tuo kauppa on epäonnistunut uudisrakennuksessan. Meitä on paljon, moni jo siirtynyt muualle. Ehkä Hämeenmaalla on siihen varaa. Ei ole mitenkään hankalaa hankkia kilpailevan ryhmän etukortti ja siirtyä asiakkaaksi.- Pösilöö
Onko ihmiset tullut hulluiksi, aina vaan suurempaa ja suurempaa. Kai toi uusi Prismakin jää auttamattoman pieneksi viimeistään vuonna 2019. Sitteen rakennetaan 40000 neliötä lisää. Voipi olla että ihmisetkin alkavat kyllästyä tähän hypermarketti hypetykseen ja aletaan suosia taas pienempiä kauppoja. Valitettavasti vaan hintataso näissä pienissä hieman korkeampi. Mutta mutta katotaan nyt mihin nää hommat kehittyy...
- aamuvirkku2
citarissa kulkujärjestys on ihan samanlainen.Maitokaappi kaupan takanurkassa.Hevi osasto takaseinällä myös ja liha sivuseinällä.Ryhmitys siis sama!Kylmästä lämpimään.Mitä kauppaa tarkoitat?
- -Suppo__
aamuvirkku2 kirjoitti:
citarissa kulkujärjestys on ihan samanlainen.Maitokaappi kaupan takanurkassa.Hevi osasto takaseinällä myös ja liha sivuseinällä.Ryhmitys siis sama!Kylmästä lämpimään.Mitä kauppaa tarkoitat?
No cittarihan onkin sitten hyvä?
- Aamos Antinpoika
kuinka helvetin kauan sä siellä kaupassa oikein pyörit pilaantuvien ruokies kanssa? mikset sitten kierrä toisin päin, lämpimästä kylmään? Ookkonä pölöjä?
- Pösilöö
Niin ja pullonpalautus on ihan väärässä päässä taloa!
- myös kallistunut
CM:n suurin ja minulle liian iso ongelma on hintalapuissa, ne lukemat on aivan liian korkeat.
Jos Citarissa on tarjouksia, niin tuote onkin jo viittä vaille kaatopaikkakamaa, eli vanhaa.
Hyllyt ja kaupan lämpö on parempia Citymarketissa kuin Hämeenmaan kolkoissa halleissa.
Prisman uusi jättihalli ei tuonut ostajalle oikeastaan mitään hyvää, päinvastoin, lisää vaellettavia kilometrejä ja korkeampia hintoja.
Ja liikennevaloviidakot vielä päälle, niin eipä huvita sinne lähteä.
Entistä useammin käyn tässä lähikaupassa, vaikka ei sekään mikään riemun aihe ole.
- ahMatti
Haukutaan meidän uutta ja mahtavaa prismaa vielä lisää. Leikkeleitä ja lihoja tilataan sinne varmaan niin järjettömiä määriä, että ne melkein vanhenee hyllyihin. " Parasta ennen" päiväykset meinaan alkaa olemaan aika lähellä eilen osetuissa tuotteissa. Pakkaseen vaan....
- lisää
Haluan myös sanoa mielipiteeni uudesta prismasta. Onhan se suuri, mutta se ei ole syy miksi mietinkin kaupan vaihtoa. Syy on se että, tavara on todellakin jo vanhenemassa kun sen ostat, viimeksi katselin mm. jugurtteja, leikkeleitä, salaatteja, kaikissa parasta ennen päiväys jo huomiselle tai ylihuomiselle, jäipä ostamatta. Ennen ei ollut näin paljon vanhenevaa tavaraa, leipiä saa myös katsoa kovin tarkaaa, ja paljon muutakin, nämä nyt esimerkkinä. Toinen syy, hyllyt usein täyttämättä, melkein aina jää joku tuote kun ei ole hyllyssä. Ja miksiköhän muissa s-ryhmän kaupoissa vanheneva tavara myydään -50% kun uudessa prismassa -30%, eikä aina sitäkään, vaan ihan täyteen hintaan. Kyllä nyt tarvii prisman skarpata että asiakkaat säilyy.
- Ostelija...
Aloinkin tossa aikaisemmin huolestumaan jo ton Prisman tilanteesta viime kesänä... mutta onneksi merkittävin parannus on tapahtunut kassaneitien osalta (ennen kävin sen takia vaan cittarissa).
Tällä hetkellä taitaa tasokkaimmat kassaneidit löytyä Prismasta. Siinä on riittävästi syytä lähteä kauempaakin ostoksille. Aloittajan kanssa olen kyllä muuten samaa mieltä siitä, että uusi Prisma muuten uudistuksissa on huonompi kuin entinen.
Onks jossain muoalla hml:ssä hyvännäkösiä kassaneitejä? Tietää vähän mihin kauppoihin kannattaa muutenki mennä...- eväs esteetikko
Siis tottakai se on plussa, bonusta ym. jos kassa tai osaston myyjä on sykähdyttävä!
Silti akoinaan kun Kaupparissa oli yläosattomat tarjoilijat, niin oli jotenkin noloa käydä siellä tyttöystävän kanssa.
Töiden jälkeen väsyneenä asioijana pienikin hymy in kivaa yhteisymmärrystä. Mutta se on väärin, että kassoiksi ei pääse vakituiseksi, koska sedät tykkää tytöistä.
- kauppaa
täytyyhän niiden saada rakennuskustannukset tuotteiden hinnalla takaisin,poonuskortit täyttä kusetusta,eli raha ei synny tyhjästä,jostainhan poonushyvitykset vedetään (imuroidaan) kassalle ja sitäkautta herroille optioita.Huuli pyöreänä olen huomannut,että toiseltapuolen kaupunkia ajetaan Prismaan ponuksien perässä.
Olisi erittäin Egologista käyttää lähintä asuntoa sijaitsevaa kauppaa,joista VARMAAN saa elantoon tarvittavat tuotteet,mielestäni on turha ,rutista kuinka helppoa on vaihtaa kauppaa,samoin jos ei telkkaohjelma miellytä vaihtaa kanavaa.Spuli.
Ps, EN OLE LÄHIKAUPPIAS; KIrjoitin kumminkin. - palveluako?
Olen itse asioinut paljon Tampereen ja Lahden prismoissa sekä tietenkin tässä vanhassa (paremmassa!) Hämeenlinnan prismassa. Ja nämä marketit ovat mielestäni toimineet hyvin. Mutta tämän uuden hehtohallin kanssa ollaan todella menty mettään ja KOVAA!
Huvittavinta on se, että tuossa megamarketissa on todella suppea valikoima ja todellakin tavarat niin sekaisin kuin vaan voi olla, ilman logiikan häivääkään.
Pitkän linjan S-ryhmän asiakkaana täytyy alkaa vihdoin harkitsemaan vaihtamista Kitimarketin notkuviin hyllyihin.
Ja tarkkailkaapa todella tuota hintatasoa. Mega ei enään tarjoakaan enemmän ja edullisemmin. HAH, ei todell. Imago on luotu ja nyt on kai sitten aika rahastaa...
PYH ja PAH mikä pettymys koko hehtohalli! - vaan city market....
En käy ollenkaan prismassa, käyn jos ja kun harvoin menen koko tiiriöön niin city marketissa. Siellä on ollut hyviä tarjouksia, eikä tarvi kävellä "kilometri" kaupalla kun jotain hakee.Yleensä suosin lähikauppojani.Vanha prisma oli vielä jotenkin inhimillinen, mutta nykyinen halli ei kiinnosta.Kerran olen eksynyt uuteen prismaan ja se riittikin.
- tyyppi88
Taisi hämeenlinnan pojat tulla kateellisiksi Riihimäen uudelle prismalle, joka oli isompi ku hml:n vahna. Piti pykätä sitten kunnolla isompi, ettei jäädä jalkoihin :)
- osk.
Sama osuuskauppa ja isot pomot pyörittää riksua ja hämptonin kauppaa.
- Aamos Antinpoika
no ei kukaan nyt riksulle tule täällä kateelliseks, älä pelkää.
- kuljet?
Jos menet sisään luoteispuolen ovesta, niin auton saa suhkoht lähelle ja ei ole kovin pitkä matka leipälaatikoille ja maitokaapille, maitokaapille ei tule matkaa sen enempää kuin aiemminkaan ja pois tullessa on aina jokin senkin sisääntulon puoleisista kassoista auki.
Ja jos jos se maito ja leipä riittää, niin onhan siinä ABCllä S-market, niin ei rasitu liikaa poiketessa.
Oven edessä olevat kivipaasit haittaavat ruuhka-aikaan jonkin verran, mutta niistä voimme "kiittää" muinaisia erikoisliikkeessä "piipahtaneita drive-in asiakkaita".
Vaatemaku on yksilöllistä, ei näiden minkään market-ketjun vaatteet mitään erikoisia ei ole, eikä ole tarkoituskaan, sitä varten on omat liikkeet.
Hinnat ovat nousseet kaikissa paikoissa enempi tai vähempi.- merkonomi renttu
80% asiakkaista kulkee siitä Hesen ovesta sisään ja ulos, mutta kassat on sijoitettu typerästi 100 metrin jonoon siitä eteenpäin. Jonot on aina siinä Hesen päässä, samalla toisessa päässä kassarivistöä kassatytöt istuu ilman töitä. Aivan selvä kömmähdys suunnittelussa. Vanhassa Prismassa ruokaosastolta tultiin tasaisesti kassoille.
Eläinten ruuat, paperituotteet ja pesuaineet lähinnä kassoja. Ei se näin pidä mennä...
Ja siellä ulkona, parhaille parkkipaikoille on rakennettu jotain kummallisia metallihäkkejä, jotka vie yhteensä kymmeniä ulko-oven lähellä olevia parkkipaikkoja.
Tyhmempikin merkonomi tietää, että mitä helpommaksi ja mukavemmaksi kaupassa käynti on tehty, sitä useammin asiakas siihen kauppaan tulee takaisin.
Kaikki kauppareissuun liittyvät tuntemuksethan vaikuttavat meidän päätökseen mihin ensi kerralla mennään... Lämpötilat , värit, äänet, ovet, tilan tunne, valaistus, hintalaput, hinnat, siisteys, jonot, bonuskortit, mainokset, tuoreus, valikoima, hyllykorkeus, henkilökunta, pettymykset jne jne..
Hämeenmaalla taitaa olla Ekonomeja johdossa, sen verran pihalla siellä ollaan.
Suomalaisessa ruokakaupassa ei muutenkaan ole hurraamista. Elintarvikkeet ovat säilöntäaineita täynnä ja vähäsuolaisia, gluteenittomia, laktoosittomia hyla-tuotteita, jotka eivät maistu enää millekään. Hinnat on kyllä huipputasoa. - että sillai
merkonomi renttu kirjoitti:
80% asiakkaista kulkee siitä Hesen ovesta sisään ja ulos, mutta kassat on sijoitettu typerästi 100 metrin jonoon siitä eteenpäin. Jonot on aina siinä Hesen päässä, samalla toisessa päässä kassarivistöä kassatytöt istuu ilman töitä. Aivan selvä kömmähdys suunnittelussa. Vanhassa Prismassa ruokaosastolta tultiin tasaisesti kassoille.
Eläinten ruuat, paperituotteet ja pesuaineet lähinnä kassoja. Ei se näin pidä mennä...
Ja siellä ulkona, parhaille parkkipaikoille on rakennettu jotain kummallisia metallihäkkejä, jotka vie yhteensä kymmeniä ulko-oven lähellä olevia parkkipaikkoja.
Tyhmempikin merkonomi tietää, että mitä helpommaksi ja mukavemmaksi kaupassa käynti on tehty, sitä useammin asiakas siihen kauppaan tulee takaisin.
Kaikki kauppareissuun liittyvät tuntemuksethan vaikuttavat meidän päätökseen mihin ensi kerralla mennään... Lämpötilat , värit, äänet, ovet, tilan tunne, valaistus, hintalaput, hinnat, siisteys, jonot, bonuskortit, mainokset, tuoreus, valikoima, hyllykorkeus, henkilökunta, pettymykset jne jne..
Hämeenmaalla taitaa olla Ekonomeja johdossa, sen verran pihalla siellä ollaan.
Suomalaisessa ruokakaupassa ei muutenkaan ole hurraamista. Elintarvikkeet ovat säilöntäaineita täynnä ja vähäsuolaisia, gluteenittomia, laktoosittomia hyla-tuotteita, jotka eivät maistu enää millekään. Hinnat on kyllä huipputasoa.Kyllä siellä toisessakin päässä on porukaa, itse kuljen sieltä ja pääsen jonottoman kassan kautta ulos. Mutta en olekkaan merkonoomi.
Ekonomit ovat taas "muodissa" firmojen johtotehtävissä tätä nykyä (yleisesti ottaen).
Kauppoja on erilaisia, jokainen valitkoon itselleen sopivan.
Ei kait se kauppojen ruoka poikkea hirveästi mitä maailmalla on. - Aamos Antinpoika
merkonomi renttu kirjoitti:
80% asiakkaista kulkee siitä Hesen ovesta sisään ja ulos, mutta kassat on sijoitettu typerästi 100 metrin jonoon siitä eteenpäin. Jonot on aina siinä Hesen päässä, samalla toisessa päässä kassarivistöä kassatytöt istuu ilman töitä. Aivan selvä kömmähdys suunnittelussa. Vanhassa Prismassa ruokaosastolta tultiin tasaisesti kassoille.
Eläinten ruuat, paperituotteet ja pesuaineet lähinnä kassoja. Ei se näin pidä mennä...
Ja siellä ulkona, parhaille parkkipaikoille on rakennettu jotain kummallisia metallihäkkejä, jotka vie yhteensä kymmeniä ulko-oven lähellä olevia parkkipaikkoja.
Tyhmempikin merkonomi tietää, että mitä helpommaksi ja mukavemmaksi kaupassa käynti on tehty, sitä useammin asiakas siihen kauppaan tulee takaisin.
Kaikki kauppareissuun liittyvät tuntemuksethan vaikuttavat meidän päätökseen mihin ensi kerralla mennään... Lämpötilat , värit, äänet, ovet, tilan tunne, valaistus, hintalaput, hinnat, siisteys, jonot, bonuskortit, mainokset, tuoreus, valikoima, hyllykorkeus, henkilökunta, pettymykset jne jne..
Hämeenmaalla taitaa olla Ekonomeja johdossa, sen verran pihalla siellä ollaan.
Suomalaisessa ruokakaupassa ei muutenkaan ole hurraamista. Elintarvikkeet ovat säilöntäaineita täynnä ja vähäsuolaisia, gluteenittomia, laktoosittomia hyla-tuotteita, jotka eivät maistu enää millekään. Hinnat on kyllä huipputasoa."Kaikki kauppareissuun liittyvät tuntemuksethan vaikuttavat meidän päätökseen mihin ensi kerralla mennään... Lämpötilat , värit, äänet, ovet, tilan tunne, valaistus, hintalaput, hinnat, siisteys, jonot, bonuskortit, mainokset, tuoreus, valikoima, hyllykorkeus, henkilökunta, pettymykset jne jne.. "
Kellä liittyy ja kellä ei. Mulle riittää että saan sen mitä olen hakemassakin. Oli sitten vaikka arktisen kylmä musta täynnä kolinaa oleva ahdas hämärä marketti. - sivusta....
Aamos Antinpoika kirjoitti:
"Kaikki kauppareissuun liittyvät tuntemuksethan vaikuttavat meidän päätökseen mihin ensi kerralla mennään... Lämpötilat , värit, äänet, ovet, tilan tunne, valaistus, hintalaput, hinnat, siisteys, jonot, bonuskortit, mainokset, tuoreus, valikoima, hyllykorkeus, henkilökunta, pettymykset jne jne.. "
Kellä liittyy ja kellä ei. Mulle riittää että saan sen mitä olen hakemassakin. Oli sitten vaikka arktisen kylmä musta täynnä kolinaa oleva ahdas hämärä marketti.Antin poika taitaapi kuulua näihin ekonomeihin...
- Aamos Antinpoika
sivusta.... kirjoitti:
Antin poika taitaapi kuulua näihin ekonomeihin...
Eipä kuulu ei, ajattelee vaan sen verran rationaalisesti, että jos jotain tarvitaan, se on yksi ja sama mistä sen saa, kunhan saa ja mielellään vielä kohtuulliseen hintaan. Tavaroita ostaessani en ole menossa tutkimaan mitään kaupan antamia "viboja".
- kuteet
Aika rämäkästi oli rätit hinnoiteltu! Täytyy sanoa, että oli ihan reiluja markkahintoja, kaikki yläkanttiin!
- Nainen mustissa
Jep, eilen palasin vihaisena ko. kaupasta kotiin. Vaikka on Ale-aika, mutta kyllä siisteys olisi a ja o.
Yleisestikin ihmettelen, mksi Hämeenlinnan tavaratalojen vaateosastot ova sitä mitä ovat.
Tangoissa roikkuu kaikenlaista kamaa.
Jos etsii vaikka pitkiksiä, mitenkään silmä ei hahmota valikoimaa, kun "kaapit on sekaisin".
Mennäämpä vaikka Riihimäen Prismaan, siellä on järjestys. Käykääpä katsomassa mallia kaupan henkilökunta.Samoin naapurikauppa CM.
Ei värilajitelmaa, ei vaatelajitelmaa, kaikki sikin sokin meillä täällä.- siisteys
kyllä se siistiä olla pitää. mutta ei silti mielestäni asiakkaittenkaan kuulu tiputella tuotteita sinne tänne ja pitkin lattioita. Ei kaupan täditkään tuu muitten työpaikoille heittelemään esineitä pitkin poikin :D ainakaan itellä ei ole tapana. Eli taas voi jokainen katsoa peiliin. :)
- on, mutta
siisteys kirjoitti:
kyllä se siistiä olla pitää. mutta ei silti mielestäni asiakkaittenkaan kuulu tiputella tuotteita sinne tänne ja pitkin lattioita. Ei kaupan täditkään tuu muitten työpaikoille heittelemään esineitä pitkin poikin :D ainakaan itellä ei ole tapana. Eli taas voi jokainen katsoa peiliin. :)
Siisteys syntyy siitä, että tuotteet on lajiteltu.
Tangot ovat kuin kirpparitankoja, samalla tangolla T-paitaa, paitapuseroa, pitkiksiä ym.ym.Ja väriskaala, mustaa harmaata ja vähän niiden väliltä. Kaunista vaikea tavoittaa.
Itse kyllä nostan myös pudottamani tuotteet ja välillä toistenkin jätöksiä.
Henklökuntaa käytävillä/osastoilla nuukanlaisesti, eivät ehdi järjestystä ylläpitämään, eikä ole keltä kysyä.
Mutta se on liikkeen ongelma, ja minut kyllä karkoittaa muihin maisemiin. Ei pelkkä vihreä kortti pistä kävelemään Tiiriön putiikkiin.Jalat äänestää milloin mitenkin. - päs
on, mutta kirjoitti:
Siisteys syntyy siitä, että tuotteet on lajiteltu.
Tangot ovat kuin kirpparitankoja, samalla tangolla T-paitaa, paitapuseroa, pitkiksiä ym.ym.Ja väriskaala, mustaa harmaata ja vähän niiden väliltä. Kaunista vaikea tavoittaa.
Itse kyllä nostan myös pudottamani tuotteet ja välillä toistenkin jätöksiä.
Henklökuntaa käytävillä/osastoilla nuukanlaisesti, eivät ehdi järjestystä ylläpitämään, eikä ole keltä kysyä.
Mutta se on liikkeen ongelma, ja minut kyllä karkoittaa muihin maisemiin. Ei pelkkä vihreä kortti pistä kävelemään Tiiriön putiikkiin.Jalat äänestää milloin mitenkin.Mutta asiahan nyt on niin, että nuo isot marketit on nimeenomaan itsepalveluliikkeitä. Jos palvelua haluaa, on sitä varten pienet erikoisliikkeet. Niin se vaan menee. :)
- tiedetää
päs kirjoitti:
Mutta asiahan nyt on niin, että nuo isot marketit on nimeenomaan itsepalveluliikkeitä. Jos palvelua haluaa, on sitä varten pienet erikoisliikkeet. Niin se vaan menee. :)
mutta en mene siivoamaan kauppaa. Minä menen ostoksille.
Ja valikoimaan en voi vaikuttaa, kyllä ne ovat jossain siellä seinien takana ne. Ja minä kyllä ihan ulkona pysyn. - jepsulis
tiedetää kirjoitti:
mutta en mene siivoamaan kauppaa. Minä menen ostoksille.
Ja valikoimaan en voi vaikuttaa, kyllä ne ovat jossain siellä seinien takana ne. Ja minä kyllä ihan ulkona pysyn.Tarkoitinkin sitä kohtaa missä niitä myyjiä ei löydy. en siivousta :)
- Drrrr
Toki jokaisessa kaupassa on vikansa ja puutteensa, mutta..
- Se lieneekin joo suunnitteluvika, kun kaikki asiakkaat jonottavat samassa päädyssä? ;D Niin oli vanhassakin Prismassa kassoilla 9 ja 10 kamalat jonot ja muut kassat istu tyhjinä, ehkä asiakkaat vois avata silmänsä eikä syöksyä siihen, missä on jo ennestään asiakkaita
- Valikoima ei todellakaan ole suppea ainakaan entiseen verrattuna, valikoima on oikeastaan tuplaantunut :p
- Hinnat ovat nousseet joka paikassa, ei pelkästään uudessa Prismassa
- Uudessa Prismassa on pitkälti samoja kassoja kun vanhassakin :D Toki vaihtuvuutta on aina, mutta suurin osa on samoja vanhoja :P Joten uusi kauppako on heistä parempia tehnyt? :D
Ja ps. ei Idänpäässä ole Prismaa :D- Nimeni on Dingo
Turha halli. Liian iso, mutta onneksi kaikki kaupat käyvät joskus ahtaiksi, kun hyllymäärää kasvatetaan.
Miksi yleensäkään käydä koko Prismassa?
Mitä sille vanhalle tapahtuu? - tulee nääs
Nimeni on Dingo kirjoitti:
Turha halli. Liian iso, mutta onneksi kaikki kaupat käyvät joskus ahtaiksi, kun hyllymäärää kasvatetaan.
Miksi yleensäkään käydä koko Prismassa?
Mitä sille vanhalle tapahtuu?Vanhasta tulee kodin terra.
Saadaan vihdoin kilpailua rautakauppoihin tavallisellekkin tallaajalle, nythän ne pelaa mikä milläkin alesysteemillä ja tavallinen ostaja maksaa ylihintaa.
Ai niin mutta et varmaan tarvi "rautakauppaakaan"... - Aamos Antinpoika
Tota olen joskus itekin ihmetellyt, että mitä varten kaikki asiakkaat tunkee juuri pariin kolmeen ensimmäiseen kassariviin minkä näkevät ja sitten tuskaillaan kun on kamalat jonot, vaikka kassalinjalla on aivan täysin tyhjiäkin luukkuja, missä kassaneidit viilailee kynsiään.
- kin
Aamos Antinpoika kirjoitti:
Tota olen joskus itekin ihmetellyt, että mitä varten kaikki asiakkaat tunkee juuri pariin kolmeen ensimmäiseen kassariviin minkä näkevät ja sitten tuskaillaan kun on kamalat jonot, vaikka kassalinjalla on aivan täysin tyhjiäkin luukkuja, missä kassaneidit viilailee kynsiään.
Tätä minäkin ihmettelen :D varsinkin kun samojen jonottajien näkee työntävän sitten myöhemmin ne samat ostokset kuitenkin sinne kassalinjan toiseen päähän jo maksettuina. miksei siis työntäisi ne kärryt sinne tyhjempään päähän niin ei tarvitsisi jonotella ja kiukutella :)
- SURKEA
Säälittävä luomuosasto, jota ei näytä hoitavan kukaan ja olutmerkkejä boxeissa usein tasan yksi....taloustavarapuolelta ei aina löydy edes sitä, mikä löytyy pienestä lähikaupasta. Kyllä jossain napsuu ja pahasti.
Kuka tahansa punaisessa marketissa käynyt tunnustaa heidän monipuolisen valikoimansa tähän halliin nähden. Sieltä on löytänyt sen, mitä turhana on hakenut Prisman hyllyväleistä (ja monesti vielä myyjän etsiessä). Ja hei, tässä siis kirjoittaa pitkän linjan Bonus-asiakas, joka tosin kääntyy jo toisaalle...... - elämä on
SURKEA kirjoitti:
Säälittävä luomuosasto, jota ei näytä hoitavan kukaan ja olutmerkkejä boxeissa usein tasan yksi....taloustavarapuolelta ei aina löydy edes sitä, mikä löytyy pienestä lähikaupasta. Kyllä jossain napsuu ja pahasti.
Kuka tahansa punaisessa marketissa käynyt tunnustaa heidän monipuolisen valikoimansa tähän halliin nähden. Sieltä on löytänyt sen, mitä turhana on hakenut Prisman hyllyväleistä (ja monesti vielä myyjän etsiessä). Ja hei, tässä siis kirjoittaa pitkän linjan Bonus-asiakas, joka tosin kääntyy jo toisaalle......Aina on jotain mistä kitistä! Ei se citymarketkaan täydellinen kauppa ole.
Ja varmasti on lähtenyt Prismasta porukkaa cittariin käymään mutta onpa tullut uusiakin asiakkaita. Kaikessa on plussat ja miinukset!
Minä en asiakkaana ainakaan halua ensin jonottaa ikuisuutta kassajonossa ja sen jälkeen maksaa itseäni kipeäksi cittarin hinnoilla. - suunnitteluvirhe
kin kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen :D varsinkin kun samojen jonottajien näkee työntävän sitten myöhemmin ne samat ostokset kuitenkin sinne kassalinjan toiseen päähän jo maksettuina. miksei siis työntäisi ne kärryt sinne tyhjempään päähän niin ei tarvitsisi jonotella ja kiukutella :)
Luonnollisesti asiakas hakeutuu kassalle, mikä on lähinnä ulosmenoa ja autoa siellä parkkipaikalla.
Ne kassat on sijoitettu 100 metriä liikaa etelän suuntaan. Tai sitten ruokaosasto on sijoitettu 100 metriä liikaa pohjoiseen... tai sitten ovi ja parkkipaikka on väärillä kohdilla! Pieni mietintähetki siitä miten asiakasvirrat kulkee, olis ollut suunnitteluvaiheessa paikallaan.
95% asiakkaista saapuu kassoille ruokaosastoilta ja kassojen typerä sijoittelu oviaukosta ainoastaan toiseen suuntaan, tekee poistumisesta kummallisen kiemurtelun edestakas.
Eihän tämä maailma isoin ongelma ole, mutta pieni esimerkki kuinka hyvin suunniteltu on parempi kuin juosten kustu. - höpön pöppöä
suunnitteluvirhe kirjoitti:
Luonnollisesti asiakas hakeutuu kassalle, mikä on lähinnä ulosmenoa ja autoa siellä parkkipaikalla.
Ne kassat on sijoitettu 100 metriä liikaa etelän suuntaan. Tai sitten ruokaosasto on sijoitettu 100 metriä liikaa pohjoiseen... tai sitten ovi ja parkkipaikka on väärillä kohdilla! Pieni mietintähetki siitä miten asiakasvirrat kulkee, olis ollut suunnitteluvaiheessa paikallaan.
95% asiakkaista saapuu kassoille ruokaosastoilta ja kassojen typerä sijoittelu oviaukosta ainoastaan toiseen suuntaan, tekee poistumisesta kummallisen kiemurtelun edestakas.
Eihän tämä maailma isoin ongelma ole, mutta pieni esimerkki kuinka hyvin suunniteltu on parempi kuin juosten kustu.Arvioisin että alle puolet tulee "buffan" puolelta sisään marketin puolelle, se porukka ei vain näy kun se hajaantuu sinne hehtaareihin.
- Drrr
suunnitteluvirhe kirjoitti:
Luonnollisesti asiakas hakeutuu kassalle, mikä on lähinnä ulosmenoa ja autoa siellä parkkipaikalla.
Ne kassat on sijoitettu 100 metriä liikaa etelän suuntaan. Tai sitten ruokaosasto on sijoitettu 100 metriä liikaa pohjoiseen... tai sitten ovi ja parkkipaikka on väärillä kohdilla! Pieni mietintähetki siitä miten asiakasvirrat kulkee, olis ollut suunnitteluvaiheessa paikallaan.
95% asiakkaista saapuu kassoille ruokaosastoilta ja kassojen typerä sijoittelu oviaukosta ainoastaan toiseen suuntaan, tekee poistumisesta kummallisen kiemurtelun edestakas.
Eihän tämä maailma isoin ongelma ole, mutta pieni esimerkki kuinka hyvin suunniteltu on parempi kuin juosten kustu."Luonnollisesti asiakas hakeutuu kassalle, mikä on lähinnä ulosmenoa ja autoa siellä parkkipaikalla."
Miten selität sitten esim vanhan Prisman KESKELLÄ kauppaa olleet jonot, 9 ja 10 kassat kun olivat keskellä kassalinjastoa, ei suinkaan ovien luona..
Seuraavaksiko kommentoit, että asiakkaat hakeutuu kaupan pääkäytävien kautta kassoille? ;) - jaaaqa
elämä on kirjoitti:
Aina on jotain mistä kitistä! Ei se citymarketkaan täydellinen kauppa ole.
Ja varmasti on lähtenyt Prismasta porukkaa cittariin käymään mutta onpa tullut uusiakin asiakkaita. Kaikessa on plussat ja miinukset!
Minä en asiakkaana ainakaan halua ensin jonottaa ikuisuutta kassajonossa ja sen jälkeen maksaa itseäni kipeäksi cittarin hinnoilla.Älkää aina valittako kaikesta. Eiköhän kaikkeen sopeudu jos oikein yrittää.
- -Varatuomari
jaaaqa kirjoitti:
Älkää aina valittako kaikesta. Eiköhän kaikkeen sopeudu jos oikein yrittää.
Koita nyt hyvä ihminen käsittää että uusi Prisma on vessasta. Helppo sinun on sieltä vuorilta kailottaa; sopeutukaa, sopeutukaa. Ei nämä hommat mene vaan nyt kertakaikkiaan sinun pillisi mukaan. Tämä asiahan puidaan nyt täällä tässä ja nyt, halki poikki ja pinoon tällä foorumilla. Mitään kiveä ei asiassa jätetä kääntämättä. Olemme oikeusvaltiossa jossa jokaisella ihmisella on perustusoikeudellinen oikeus ilmaista mielipiteitään.
- Aamos Antinpoika
suunnitteluvirhe kirjoitti:
Luonnollisesti asiakas hakeutuu kassalle, mikä on lähinnä ulosmenoa ja autoa siellä parkkipaikalla.
Ne kassat on sijoitettu 100 metriä liikaa etelän suuntaan. Tai sitten ruokaosasto on sijoitettu 100 metriä liikaa pohjoiseen... tai sitten ovi ja parkkipaikka on väärillä kohdilla! Pieni mietintähetki siitä miten asiakasvirrat kulkee, olis ollut suunnitteluvaiheessa paikallaan.
95% asiakkaista saapuu kassoille ruokaosastoilta ja kassojen typerä sijoittelu oviaukosta ainoastaan toiseen suuntaan, tekee poistumisesta kummallisen kiemurtelun edestakas.
Eihän tämä maailma isoin ongelma ole, mutta pieni esimerkki kuinka hyvin suunniteltu on parempi kuin juosten kustu.Siis hetkinen. Prismassa on kaksi sisään/uloskäyntiä, joten ei todellakaan kaikkien tarvitse pakkaantua yhteen kohtaan. Mutta niin vain tekevät. Kannattaisiko olla ehkä kaukaa viisas ja suunnitella kauppareissunsa sen mukaan jo parkkipaikalta lähtien ettei tarvitse sinne kaikkein suurimpaan kuhinaan mennä?
- Huhheijaa
SURKEA kirjoitti:
Säälittävä luomuosasto, jota ei näytä hoitavan kukaan ja olutmerkkejä boxeissa usein tasan yksi....taloustavarapuolelta ei aina löydy edes sitä, mikä löytyy pienestä lähikaupasta. Kyllä jossain napsuu ja pahasti.
Kuka tahansa punaisessa marketissa käynyt tunnustaa heidän monipuolisen valikoimansa tähän halliin nähden. Sieltä on löytänyt sen, mitä turhana on hakenut Prisman hyllyväleistä (ja monesti vielä myyjän etsiessä). Ja hei, tässä siis kirjoittaa pitkän linjan Bonus-asiakas, joka tosin kääntyy jo toisaalle......Hyvät ihmiset. Idänpään "prismassakin" on paremmat valikoimat kuin punaisessa kaupassa. Uusi prisma hakkaa valikoimissa naapurin mennen tullen. Ja hinta taso on huomattavasti halvempi.Ei normi duunarilla ole varaa käydä kiskuri kaupassa.
- vanaha
Uusi itikseen avattava prisma hakee palvelutorille ammattitaitoisia myyjiä.Kuitenkin yli viisikymppiset ammatti-ihmiset ei kelpaa,koska etsitään nuorempia.Eikö tämä ole pahimmanlaatuista ikärasismia?Kuinka tällainen menettely sopii hok-elannon imagoon,joka peräänkuuluttaa tasa-arvoa ja suvaitsevuutta.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Kamalia vaatteita nykyään Pridmassa.
- Anonyymi
Miksi sitten ostit ja puit ne?
- Anonyymi
Itse vaihdoin Prisman cittariin, koska alkoi tulla totaalinen kyllästyminen niihin pitkiin käytäviin, isoihin kärryihin, samanaikaisesti hyllyjen täyttämiseen, tiellä oleviin tarvikkeisiin ja pitkiin kassajonoihin....kun ei tarvitse kuin päivittäiset ruokaistokset yleensä, eikä jääkaappia tai mikroja, pesukoneita ynnä muuta. Sitäpaitsi jos joskus tarvitsee sieltä elektroniikka puolelta, saa metsästää myyjää tuntitolkulla ..
- Anonyymi
Mutta eikö cittarissa menetä paljon rahaa jos ostaa sieltä ruoat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö cittarissa menetä paljon rahaa jos ostaa sieltä ruoat?
Nyt kaikki cittarin puolustelijat kertomaan tuotteita jotka ovat halvempia kuin Prismassa.
- Anonyymi
Onhan siellä pienempiä ostoskärryjä ja sisääntulo/ulosmenonn kun tähtää Rustan/Motonetin puoleiseen kulkuun, niin ei kodinkoneet haittaa maisemaasi.
Hyllyjähän pitää täyttää, kun kauppa käy, jos ei käy niin ei tarvitse täyttää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siellä pienempiä ostoskärryjä ja sisääntulo/ulosmenonn kun tähtää Rustan/Motonetin puoleiseen kulkuun, niin ei kodinkoneet haittaa maisemaasi.
Hyllyjähän pitää täyttää, kun kauppa käy, jos ei käy niin ei tarvitse täyttää...Eiköhän molempien kauppojen ostoskärryt vie suunnilleen saman verran tilaa lattialta joten en ymmärrä mitä pienemmällä kärryllä tarkoitetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kaikki cittarin puolustelijat kertomaan tuotteita jotka ovat halvempia kuin Prismassa.
Vertailin käyttämieni elintarvikkeiden hintoja netissä Kaikki oli 0,10-1,25 halvempia Prismassa kuin CM.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1152628- 852264
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651790- 561767
- 1651690
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581546Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461546- 1221342
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281249Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3571234